Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
http://www.foto-klik.si/
http://www.olympus.si/site/en/c/cameras/om_d_system_cameras/om_d/e_m1x/index.html
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
http://www.cyberstudio.si
>

Huawei P30 Pro - Krepko nad konkurenco

03.06.2019 17:20

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

Smo na strani, ki govori o fotografiji. Zato sem pametne telefone že pred leti preimenoval v fotofon. Ob vsaki novi predstavitvi katerega koli pametnega telefona, se vedno najbolj poudarja funkcija za fotografiranje.

Nič drugače ni pri najnovejšem Huawei P30 Pro, ki je nadgradnja P20 Pro. Oziroma, to podjetje je tisto, ki pri teh napravah tako tehnološko, kot marketinško, najbolj poudarja fotografijo in video.

Že v prvi številki e-Fotografije iz daljnega leta 2002 je bil objavljen članek z naslovom "Znanstvena fantastika" (revije e-Fotografija v PDF datotekah). Bili smo še globoko v analogni tehniki. Mnogi niti niso verjeli, da je digitalno že uporabno in, da bo v nekaj letih digitalna fotokamera zamenjala analogno. 

Zato leta 2002 pisati, da bo mobilni telefon zamenjal kompaktne fotokamere, je bilo še toliko bolj nerazumljivo. Leta 2003 sem preizkušal kakšne so zmožnosti takrat zelo naprednega fotofona - Sony Ericsson P-800 in test objavil v šesti številki (revije e-Fotografija v PDF datotekah). Dileme ni bilo več. Vedel sem, da bo šel napredek tako hitro naprej, da sem kompaktnim fotokameram dal samo še 10 let časa, da bodo vodilne za zajem slike. In? V nekaj letih se je svet obrnil.

Že desetletje, se več kot 90% fotografij naredi s fotofonom, kompaktne fotokamere nižjih razredov so izginile iz prodajnih polic. Fotografiranje s fotofonom je enostavno in najbolj pomembno, vedno je z nami. Fotografije lahko takoj pokažemo na zadovoljivo velikem zaslonu same naprave ali jih pošljemo na splet. Obenem so proizvajalci pametnih telefonov v njih dodali več tehnoloških rešitev, ki omogočajo kakovost fotografije približati kompaktnim fotokameram.

Ni dileme, da so danes fotofoni odličen pripomoček za zajem slike vsem tistim, ki si želijo sami zajeti fotografije in jih imeti shranjene na fotofonu za lastni arhiv. Obenem imajo fotofoni vse več programskih pripomočkov za še boljši zajem slike. Huawei pametni telefoni so se osredotočili prav na to. In najbolj pomembno, fotofon je vedno z nami in pripravljen zajeti fotografijo, ter jo predstaviti na zaslonu. Prava fotokamera ob marsikaterem zanimivem motivu, žal čaka doma.

Kakovost fotografij in videa iz sodobnega fotofona je že tako dobra, da jo lahko v visoki kakovosti pokažemo na TV zaslonih in projektorjih. Fotografije sem si ogledal na odličnem projektorju ločljivosti 4K, Optoma UHD40 (članek - 4K ločljivost za domači kino) in nobeden od gledalcev ni omenil, da vidi katera fotografija je iz fotofona in katera iz fotokamere.

 

Tehnične lastnosti Huawei P30 Pro

Zanimivo! Pred nami je pametni telefon, v katerem je oddajnik, sprejemnik, GPS, Wi Fi, več tipal; za gravitacijo, svetlobo, oddaljenost, prstne odtise, žiroskop, kompas in temperaturo barve svetlobe... Marsikaj sem še izpustil.

Če beremo strokovne revije za pametne telefone, ali marketinške najave od proizvajalca, preizkusov ali tehničnih opisov in primerjav teh pripomočkov niti ni. Govori in preizkuša se predvsem možnost zajema slike. In v večini primerov se podaja samo številke, opise kaj tehnologija zmore in koliko jo je. Pri njih dobite vse podatke o velikosti naprave, teži, velikosti zaslona, ceni..., itd., zato o teh v primerjavi na hitro.

Na proti P20 Pro ima novi P30 Pro nekaj novosti. Je za tri mm višji (158mm), z enako širino (73.4mm), je debelejši za 0,6mm (8.4mm) in 12g težji (192g). Zaslon OLED ima za 0,37palca daljšo diagonalo, vendar bolj zaradi novosti, zaoblenih robov.

Huawei P30 Pro je odporen na škropljenje, prah, celo potopite ga lahko do globine 1,5m.

Največje novosti so v domeni fotografije. Ne, da je Huawei odkril revolucijo. Je pa že poznane rešitve iz fotografskih kamer znal tehnično pripraviti, da so uporabne v tankem fotofonu, kateri je vedno pri roki tudi za zajem slike.

Prav zanima me, kaj iz pogleda fotografije že zmore Huawei P30 Pro v praksi?

 

Dilema za fotografa!

Veliki večini uporabnikov fotofonov, je to edina naprava za zajem slike. Njim tehnični podatki o tipalih, povečavah in programskih rešitvah obdelave slike veliko pomenijo. Naslonijo se na njih in tako ocenijo napravo glede kakovosti fotografije. Res je, da tehnični podatki lahko dajo neko oporo, ne pa končnega mnenja za koga je naprava odlična za uporabo. Najboljše naprave za vse nas tako ali tako ni. Imamo lahko najboljšo za naš osebni namen, željo...

In kako sem sam kot uporabnik prave fotografske opreme dojel Huawei P30 Pro?

Že ob preizkusu P20 Pro sem zapisal v zaključku; " Od sedaj naprej bom marsikateri posnetek naredil tudi s fotofonom. Sicer si moram boljšega še kupiti. Bo to Huawei P20 Pro? Odločitev ne bi bila slaba!"

Mi bo po preizkusu Huawei P30 Pro z novostmi še olajšal pot in pokazal, da lahko postane glavno fotografsko orodje za domačo in spletno fotografijo?

Kot že omenjeno v članku in tako sem vedno poudarjal tudi pri preizkusih fotokamer. Imena, številke in dodatne programske možnosti, same po sebi še ne zagotavljajo kakovosti, kot tudi ne visoke uporabniške vrednosti. Prav tako ne reklamni zapisi, ki naprave vedno predstavijo v najbolj sladki izvedbi. Te zgodbe poznamo že iz predstavitev fotokamer. Da se vidi kakovost, morajo za njo stati najboljše tehnološke in uporabniške rešitve. Huawei je že z modeloma P10 in P20 nakazal, da mislijo resno in ponudijo v svojih fotofonih kar največ, za še boljše fotografije.

To, da na Huawei ohišju pri objektivih piše Leica, nikakor še ne zagotavlja kakovosti. Že iz kompaktnih fotokamer vemo, da je to vse skupaj bolj marketinška poteza, ki pa mora vseeno predstaviti nekaj več. Konec koncev. Kolikor več kot samo za ime Leica plačajo, več tudi dobijo.

 

Tehnološke novosti v fotofonu Huawei P30 Pro

Že pri Huawei P20 Pro so stavili na kombinacijo več tipal in objektivov ter tonskih in optičnih popravkih slike. S tem jim je v veliki meri uspelo stopiti korak pred konkurenco. Huawei je dodal rešitve, katere tistim z nekaj želje po še več, to tudi omogočijo.

Novi Huawei P30 Pro je skočil še krepko stopnico višje.

Najbolj vidna novost sta dodatni objektiv za ekstremno široki kot in periskopski objektiv, ki omogoča 5X-no optično povečavo.

Obenem je poleg avtomatskih programov na voljo PRO možnost nastavitve zajema, kar pomeni, da fotograf sam lahko izbere glavne parametre in tako vpliva na končno fotografijo.

 

Tipala in objektivi - fotokamere

V Huawei P30 Pro je nov osnovni objektiv z optično stabilizacijo slike (OIS). Goriščnica 5,6mm (ekv.35mm 27mm) je enaka kot v P20 Pro, vendar je večja svetlobna moč f/1,6 (P20 Pro f/1,8). RGB tipalo za objektivom so zamenjali z RYB, za še večjo občutljivost v slabi svetlobi. Ločjivost 40M točk in velikost tipala 1/1,7 palca ostajata enaki. Tipala te velikosti vse do P20 Pro ni bilo v fotofonih in tudi tu se skriva del Huawei kakovosti.

Novost je širokokotni objektiv z ekstremno široko goriščnico 2.4mm (ekv.35mm 16mm), svetlobno močjo f/2.2 in 20M točkovnim tipalom. Te goriščnice do sedaj nismo imeli v fotofonih. Celo v pravih kompaktnih fotokamerah ne, zato je to še ena Huawei  dobrodošla novost. Fotograf jo bo z veseljem izkorist v pokrajinski fotografiji. Drugi pri fotografiranju skupin v prostorih.

Tretji objektiv je največja novost fotofonov v celoti. Huawei se je odločil za pot, kot jo je v digitalnih kompaktnih fotokamerah predstavila Minolta daljnega leta 2002. Ta je v kompaktni kameri Dimage X, predstavila periskopski objektiv, ki je kljub daljšim goriščnicam omogočal ohišju obdržati kompaktnost.

Huawei P20 Pro je nudil 80mm optično goriščnico. Huawei P30 Pro ima sedaj kar 125mm optično goriščnico. Torej 5X-no daljšo goriščnico od osnovne, v tankem ohišju pametnega telefona. Obenem ima tudi optični sistem stabilizacije slike (OIS). Svetlobna moč objektiva je f/3,4. Slika se zajema na 8M točkovno tipalo.

Na P30 Pro imamo še en objektiv za funkcijo HUAWEI Time-of-Flight (ToF). Ta podpira lasersko samodejno ostrenje, tudi v faznem načinu in pomaga pri sistemu stabilizacije z AI IS. ToF s pomočjo laserja ustvarja 3D sliko, ki je nato tudi v pomoč v portretnem načinu, pri efektu zamegljitve ozadja.

Huawei P30 Pro ima torej izredno novost v širokem, kot ozkem kotu zajema slike. Zdaj imamo v fotofonu kar tri kamere (objektiv-tipalo) za zajem slike v različnih kotih in eno kamero (objektiv-tipalo) za pomoč pri ostrenju in ustvarjanju 3D slike za elektronsko izključevanje ozadja.

 

Tehnične in programske rešitve za zajem slike

Huawei P20 Pro nudi enostavne in kreativne nastavitve. Ob uporabi popolne avtomatike bo kamera s pomočjo pridobljenih podatkov o motivu, sama izbrala način zajema in obdelave slike. Kamera spozna portret, pokrajino, sončni zahod ali celo, da na motivu prevladuje modro nebo. Obenem lahko sami izberemo za kateri motiv želimo nastavitve. Tu so še funkcije HDR, Panorama, Time lapse,  Slow motion, in druge.

Ko se želi od fotografije več, se poseže v Pro nastavitev. Preko nje sami izbiramo kreativne  možnosti.

Huawei P30 Pro omogoča fotografijo zajeti v polnem 4:3 in 16:9 formatu. Tu pa že pridemo do prvih razlik. Če želimo dobiti fotografijo s 40M točk, moramo delovati v formatu 4:3 in Pro načinu. Enako velja, če želimo fotografijo zajeti v RAW formatu. V Pro funkciji kamera tudi ne uporabi algoritmov za samostojen popravek fotografije glede na motiv. Je pa slika že obdelana glede na napake objektiva in delno v tonskih vrednostih.

 

Kakovost fotografije

Tu smo na tankem ledu. Odvisno je iz katere strani gledamo na kakovost. Smo samo uporabnik fotofonov, ali tudi pravih fotokamer. Iz zahtevnega pogleda dileme ni. Oziroma na fotografijo fotografi gledamo iz višjih standardov. Po drugi strani je treba vsako napravo podati v pravi uporabniški predal.

Kompaktne kamere višjih razredov z 1 palčnimi tipali, brezrcalne in DSLR, so seveda v večji prednosti glede kakovosti zapisa. Pa ne toliko glede ogleda slike na računalniškem ali TV zaslonu. Razlika je opazna, ko želimo fotografijo popravljati v računalniškem programu. Fotografije iz Huawei P30 Pro, če tudi so posnete v RAW, nimajo večje količine ohranjenih podatkov za dodatne tonske obdelave. JPEG datoteko se lahko komaj kaj dotaknete z drsniki za svetlost ali barve.

Vendar, Huawei P30 Pro niti nima namena, niti je katerikoli fotofon sploh treba primerjati s pravimi fotokamerami, ki stanejo vsaj toliko ali krepko več kot P30 Pro. Toda tudi fotografu, lahko danes fotofon že v večini zamenja kompaktno kamero. Le ekstremnih mega zum kompaktnih in sistemskih kamer nikoli ne bo mogel. Pa ne zaradi razlike v kakovosti fotografije, ta je vedno odvisna od potrebe zajete fotografije, ampak predvsem zaradi možnosti uporabe dolgih goriščnic. In seveda pri brezzrcalnih ter DSLR kamerah, uporabe celotnega sistema in s tem njihove široke uporabniške vrendnosti. Kdor bo to še potreboval, mu bo fotofon le druga opcija, oziroma odlična možnost za zajeti družinske in spominske fotografije.

Huawei P30 Pro želi in je trenutno najboljši med vsemi fotofoni. In to šteje. Ne glejmo fotofon v primerjavi s "pravimi" fotokamerami. P30 Pro največ nudi uporabnikom, ki fotografirajo samo s fotofonom, ali jim je edino ta pri roki pri želenem zajemu motiva. Fotografije so tudi več kot odlične za predstavitev na družabnih spletnih medijih. Zopet velja omeniti. Kakovost ocenjuje gledalec po svojem okusu in lahko, da si bo zaradi zadostne količine točk izpisal velik plakat.

Avtomatika, kot rečejo pri Huawei umetna inteligenca (AI), mene osebno ni prepričala. Tu naj omenim, ker toliko omenjajo umetno inteligenco pri razpoznavanju motivov, da so funkcijo razpoznavanja motivov uporabljale kompaktne fotokamere že v film časih. Fotografije katerim pomaga umetna inteligenca v Huawei P30 Pro, so za moj pogled vajenega fotografij iz fotokamer prezasičene z barvami že na zaslonu fotofona. Lahko da si drugi žele prav to, zato pravim, da je lahko ocena kakovosti stvar želja in okusa. Ob pogledu na računalniškem zaslonu so mi preostrene, a po drugi strani, če jo samo prenesete na spletne družabne strani, je ravno taka prava.

Je pa zanimivo, da prav za Leica kamere njeni lastniki pravijo, da kako znajo upravljati s procesiranjem barv. Po drugi strani pa opažam, da je velika večina željna zasičenih, všečnih barv in Huawei najbrž stavi na to karto. Sicer pa, kdor zasičenih barv ne želi, lahko uporablja Pro nastavitev.

 

Fotografije iz FotoPOTEP Namibija - Huawei P30 Pro

Lani sem preizkusil Huawei P20 Pro na istem FotoPOTEPu. Tudi letos nisem uporabljal samo P30 Pro, saj grem na FotoPOTEPe preizkušat fotoopremo. Tako sta me spremljali še dve sistemski fotokameri. Za določene motive, sem izkoristil samo Huawei P30 Pro. Za tisto več, sem uporabil sistemsko fotokamero. In tako spoznaš, da zna fotofon marsikje že prav lepo služiti tudi zahtevnemu fotografu.

Kot že omenjeno. Photo funkcija in programske nastavitve me niso prepričale. Zato sem deloval v načinu Pro. Kakšnih dodatnih nastavitev niti nisem uporabljal. Mogoče kdaj korekturo osvetlitve EV. Le pri portretih sem vklopil program Portret in pri večini dobil odlične rezultate glede zamegljenosti ozadja.

Ko kadriramo pokrajino, vključujemo prednji plan, ali smo v manjših prostorih, pride zelo prav ekstremno široki kot 16mm. Fotografu je lahko moteč zamik slike zaradi napake leč na robovih. Uporabniki fotofona pa tega niti opazili ne bodo.

Pri uporabi periskopskega objektiva in goriščnice 125mm, sem iz fotografskega pogleda pogrešal višjo kakovost zapisa, predvsem ostrino in na koncu boljšo stabilizacijo slike. Vendar na proti elektronski povečavi, kot jo uporabljajo drugi fotofoni je kakovost zapisa boljša.

Bistveno je, da se z nastvitvami goriščnic spoznaš in jih začneš izkoriščati. Tu je glavna prednost Huawei P30 pro na proti konkurenci.

Huawei P30 Pro, 27mm, 1/100sek., f/1.6, ISO 50

Huawei P30 Pro, 27mm, 1/100sek., f/1.6, ISO 80

Huawei P30 Pro, 16mm, 1/800sek., f/2.2, ISO 50, EV -2/3

Huawei P30 Pro, 16mm, 1/420sek., f/2.2, ISO 50​, EV -2/3

Huawei P30 Pro, 125mm, 1/1000sek., f/3.4, ISO 50​, EV -2/3

Huawei P30 Pro, 125mm, 1/640sek., f/3.4, ISO 50

Huawei P30 Pro, 16mm, 1/1000sek., f/2.2, ISO 50​

Huawei P30 Pro, 16mm, 1/420sek., f/2.2, ISO 50​, EV -2/3

Huawei P30 Pro, 16mm, 1/200sek., f/2.2, ISO 50

Huawei P30 Pro, 16mm, 1/35sek., f/2.2, ISO 160

Huawei P30 Pro, 16mm, 1/25sek., f/2.2, ISO 500

Huawei P30 Pro, 16mm, 1/35sek., f/2.2, ISO 250

Huawei P30 Pro, 27mm, 1/1500sek., f/1.6, ISO 50

Huawei P30 Pro, 16mm, 1/450sek., f/2.2, ISO 50

Huawei P30 Pro, 16mm, 1/550sek., f/2.2, ISO 50

Huawei P30 Pro, 125mm, 1/390sek., f/3.4, ISO 50

Huawei P30 Pro, 125mm, 1/640sek., f/3.4, ISO 50

Huawei P30 Pro, 125mm, 1/490sek., f/3.4, ISO 50

Huawei P30 Pro, 16mm, 1/210sek., f/2.2, ISO 50

Huawei P30 Pro, 125mm, 1/320sek., f/3.4, ISO 50, EV -1

Huawei P30 Pro, objektiv na prednjem delu kamere, 26mm, 1/170sek., f/2, ISO 50

Panorama.

Panorama. Začetek panorame je ujel prihajujoča pohodnika. Zaključek pa ista pohodnika na drugi strani posnetka.

Huawei P30 Pro, 27mm, 1/25sek., f/1.6, ISO 640.

Huawei P30 Pro, 27mm, 1/17sek., f/1.6, ISO 6400. Tja do ISO 6400, je fotografija odlične kakovosti za fotofon. 

Široki kot 16mm ima na robovih izražena večja popačenja. Opazi se tudi že na zgornjih fotografijah v notranjih prostorih.

Zaradi popačenja sem izbral bolj sredinsko postavitev in popačenje skoraj izgine.

27mm.

125mm.

 

Fotografije kažejo, da nam Huawei P30 Pro nudi veliko za fotofon in, da je tehnologija za zajem slike neverjetno napredovala. V julijski reviji e-Fotografija, bom ob članku tega preizkusa dal tudi več fotografij v velikosti A5 in A4. Že sedaj vem, da se za kakovost predstavitve preko tiskovine ni bati. Le kaj še več, nam bodo v domeni zajema slike prinesle naslednje generacije fotofonov?

 

Kakovost videa

Video zapis je ločljivosti 4K. Ne samo za telefonski zaslon, tudi za YouTube, FaceBook in Instagram objave je odličen. Enako velja za ogled preko 4K projektorja Optoma UHD40 (članek - 4K ločljivost za domači kino), s katerim lahko predstavite vaše potovanje v pravi kino predstavitvi.

Na proti video in fotokameram, je ostrina zapisa slabša. Prav tako tonske vrednosti. Tudi tu velja, fotofon ima svojo uporabniško vrednost in svoje uporabnike, ki višje kakovosti ne potrebujejo. Seveda se razliko opazi šele v direktni primerjavi.

Kljub hvali glede izredne stabilizacije slike pri video, pa le te ni mogoče primerjati s tisto v fotokameri. Na proti fotokameri neprimerno držanje telefona in iztegnjene roke naredijo svoje. Kaj hitro se prikrade stresenost, ki je zahtevnemu gledalcu opazna in moteča.

 

Za konec

Lani mi je fotofon Huawei P20 Pro, kot zahtevnemu uporabniku fotografske opreme, prvi postavil vprašanje, ali res vedno potrebujem pravo fotokamero. Kakovost fotografij in videa je že tako dobra, da lahko povsem zadovoljuje za splet in druge predstavitve. In ne samo to.

V julijski tiskani reviji e-Fotografija, bom objavil nekaj posnetkov iz Huawei P30 Pro v velikosti A5 in celo A4. Že od P20 pro preizkusa vem, da so posnetki za to povsem primerni.

Huawei P30 Pro je vsekakor fotofon, ki celo fotografu lahko nudi užitek v njegovem hobiju. Takrat, ko se ne gre za posnetek za posel ali nek "fetiš", delam samo s fotofonom, se da odlično izkoristiti tudi Huawei P30 Pro. Seveda, če se zavedamo njegove omejitve in za kaj nam bodo fotografije služile.

S fotografijami, ki so predstavljene zgoraj, sem bil povsem zadovoljen. Kaj pomeni kakovost in zadovoljstvo ob svojih fotografijah s fotofonom, se vse bolj spoznavam na mojih FotoPOTEPih (že najavljeni za 2019 / 2020). Nekatere sopotnice, ki v Namibiji niso imele za zajem drugega kot lastni fotofon, so bile s svojimi fotografijami več kot zadovoljne. Končno imajo svoje fotografije. Fotografij iz moževe prave fotokamere, tako ali tako nikoli ne dobijo. In tu je vrednost fotofona. Imeti svoje fotografije. Če so posnete s Huawei P30 Pro, so še kakovostne in omogoča ekstremno široki kot zajema ter ozki kot.

Od zdaj naprej se ne sprašujem več, zakaj gre nekdo z mano na FotoPOTEP, če pa izkorišča samo fotofon. Motive vsem pokažem v njihovi najlepši svetlobi, tehnika omogoča kakovosten zajem za svoj namen. In kogar kakovost iz fotofona v celoti zadovoljuje, ta v primerjavi spozna, do kje so za njegov pogled še zadovoljive uporabniške meje. Če kdo spozna, da je fotofon premalo, se odloči za pot v "pravo" fotografsko tehniko.

Vsem, katerim je fotofon glavni pripomoček za zajem slike vedite, da, če želite kakovostne fotografije in video, s Huawei P30 Pro nikakor ne boste zgrešili. Kaže neverjeten napredek pametnih telefonov v zajemu slike, katere spremljam že od leta 2002. Vsa ta leta mene fotofoni niso prepričali, da bi jih za kateri koli motiv kdaj uporabil namesto prave fotokamere. Danes vem, da bi že s Huawei P20 Pro, lahko naredil marsikatero reportažo in objavo, ne da bi se vedelo, da nisem uporabil fotokamero. S P30 Pro in njegovim širokim kotom ter dolgo goriščnico pa še toliko lažje.

Vem pa. Brez sistemske kamere še vedno ne bom šel na konce, kjer bi želel od fotografije več (Test Nikon 200-500mm na istem FotoPOTEPu) (Test Fujifilm X-T30 na istem FotoPOTEPu). Mi je pa fotofon lahko že odličen nadomestek druge kamere.

Brez dileme, Huawei P30 Pro je na najvišji stopnici glede zajema fotografije med pametnimi telefoni. Komur ni do prave fotokamere in bi rad imel najbolj napredni fotofon vedno s seboj, potem izbere Huawei P30 Pro!

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

 

 

 
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com