Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Canon EOS 1D Mark II

Avtor:Matjaž Intihar
29.01.2004 16:53

Ko kamero primeš v roko, se sploh ne zavedaš, da je to nova kamera. Ohišje je povsem enako kot pri prejšnjih dveh kamerah. Tudi velikost je enaka. Samo težo so za zmanjšali za cca. 350g.

Canon ima že dolgoletno tradicijo izdelave foto kamer. Prvo pod imenom Kwanon so izdelali že daljnega leta 1937. Vseskozi so bili v inovacijah med vodilnimi. Dolgo, dolgo vrsto let, pa niso mogli prepričati večine profesionalnih foto reporterjev, da bi bile odlične kamere tistega časa F1, F1new, T90 in na začetku EOS 1 njihova prva kamera. Nikon je imel predvsem v širokem delu dodatne opreme veliko prednost.

Vendar so pri Canonu načrtno delovali za preboj v PRO razred ob pravem času. V letu 1985 je s kamero Minolta 7000 prišela avtomatska ostritev tudi med zrcalno refleksne kamere in samo ena velika inovacija prenos ostrenja preko motorčkov v objektivu je Canonu leta 1986 omogočila počasi a zelo uspešno prepričevati zahtevne fotografe, da so prestopali v njihove vrste. Če je imel Nikon v času MF (ročnega ostrenja) 90% delež med foto reporterji, je danes razmerje obrnjeno. Na Canon so PRO fotografi zelo močno vrgli oko leta 1989 ob predstavitvi kamere EOS 1. Leta 1994 pa je kamera EOS 1n in predvsem širok spekter L objektivov večino prepričal v zamenjavo opreme. Sledili sta še kameri EOS 1RS s negibajočim pol prozornim zrcalom in EOS 1V, ki je dokončno dokazal, da Canon zna narediti PRO kamero tudi za najzahtevnejše.

In tudi v digitalni dobi Canon ni držal križem rok. Razvoj digitalnih kamer sicer ni bil tako hiter kot pri nekaterih drugih podjetjih toda dobro so vedeli, kdaj bo tisti pravi trenutek za menjavo tehnologije tudi med reporterji. Sodelovanje s Kodakom je rodilo dve odlični DSLR kameri D2000 in D6000. Še danes lahko katero izmed njih vidite v rokah katerega izmed reporterjev.

V decembru leta 2001 pa boom. Kamera EOS 1D je pomenila tako velik preskok v digitalnem reporterskem svetu, da o kakšni resni konkurenci sploh ni bilo govoriti. Že takrat sem v preizkusu kamere zapisal, da je prvi dobitnik zlate olimpijske medalje že znan še predno so se le te pričele. To je bila kamera EOS 1D. Dve leti in še danes je kamera želja mnogih foto reporterjev, ki si je zaradi premalo dela še niso mogli privoščiti. Oziroma dve leti je ta kamera odlično služila vsem foto reporterjem. Nikon zaradi premajhne baze fotografov, ki bi bili v tistem času kupiti drago tehnologijo ni in ni mogel za zadovoljivo ceno ponuditi konkurenčen izdelek. Po dveh letih točneje konec leta 2003 pa je Nikon s kamero D2h pokazal, da so tehnologijo že približali v večini elementov konkurentu. Oziroma dve leti za EOS 1D so na trgu ponudili kamero, ki v nekaterih lastnostih celo preseže EOS 1D. Predvsem pa, pokazali so, da še vedno znajo narediti vrhunsko kamero.

Vendar premajhna baza fotografov, ki bi bili pripravljeni kupiti zadovoljivo količino kamer, da se pokrije razvoj je Nikona pripeljal vseeno v pozicijo, da še vedno zaostaja za Canonom. Najbolj se to opazi pri objektivih. V pravih PRO tele objektivih še sploh nima tehnologije stabilizacije slike. Tudi razvoj lastnega tipala LBCAST časovno krepko zaostaja. In ker je Canon lahko dve leti mirno čakal, kaj bo na trgu predstavil Nikon in razvijal tehnologijo do novih zmožnosti je odgovor na D2h že tu. Tokrat se pri Canonu za dodatek k že znanemu imenu od predhodne kamere niso poslužili črk n (new) ali V (victory). Ampak so kameri  dodali novo do sedaj še neuporabljeno oznako Mark II.

Canon EOS 1D Mark II

Po prvem pogledu na kamero, sploh ne opaziš, da je kamera nova. Ohišje skoraj enako kot ga imata EOS 1D in 1Ds. V notranjosti pa se skriva tehnologija, ki je kamero postavila krepko na višjo kakovostno stopnico od predhodnice 1D. Ker je nova preizkušena kamera še pred-produkcijska, prave produkcijske pa prav kmalu tudi še ne bo in se z njo še nisem dodobra spoznal, predstavitev nikakor ne more biti končno merilo za njeno kakovost. Toda že samo osnovni tehnični podatki nam povedo, da je kamera krepko pridobila na uporabnosti in  končni kakovosti slike. Predvsem pa mislim, da bodo sedaj lahko že nasmejani tisti uredniki v časopisnih hišah, ki do sedaj niso in niso bili zadovoljni z večjimi povečavami iz kamere EOS 1D. Mark II premore še enkrat večje število točk (8.2 MP) na enako velikem tipalu (28.7 X 19.1 mm) kot stari 1D. Vendar še večje število točk za povečave omogoča 1Ds. Toda reporter potrebuje tudi hitrost in tu so glavne tehnološke rešitve pri novi kameri.

Kombinacija izredne hitrosti in visoke ločljivosti

EOS 1D Mark II. je pridobil prav tu. 8.2 milijona točk in možnost fotografiranja s 8.5 posnetka v sekundi. Seveda pa samo tipalo s velikim številom točk in posnetih posnetkov v sekundi še ne zagotavljata visoko hitrost delovanja kamere. Canon je nadgradil tudi že dobro znani DIGIC procesor, ki opravlja skoraj celoten proces obdelave podatkov. In že v tehničnih podatkih izvemo, da je Canon v kamero vgradil tri glavne novosti, ki dramatično pohitrijo pretok podatkov do spominske enote. To so: novo tipalo, ki je sedaj narejeno v CMOS tehnologiji, DIGIC II procesor in novi močno povečan buffer sistem. Tehnologija nam omogoča pri 8.2 milijona točkah prenesti v spominsko enoto v eni delovni fazi 40 posnetkov v polni ločljivosti pri 8.5 posnetka v sekundi v  JPEG zapisu ali 20 posnetkov v RAW zapisu. Vso to hitrost pa lahko izkoristimo tako v Single Shot AF kot AI Servo AF načinu delovanja kamere. S tem so dosežene povsem nove možnosti pri fotografiranju hitrih športnih dogodkov.

CMOS tipalo

V kameri 1D je bila uporabljena CCD tehnologija tipala. V novi kameri pa CMOS. Velikost točke je samo 8.2µm. Če vemo da je v 1Ds 8.8µm je Canonu očitno uspelo kljub mali točki dobro rešiti problem šuma. Kot pravijo Canonovi strokovnjaki jim je uspelo s CMOS tehnologijo povečati hitrost, ločljivost, zmanjšati šum in seveda znižati porabo energije nasproti CCD tehnologiji. Prav s kamero EOS 1D Mark II se je po njihovem prepričanju pokazala pravilnost pred leti izbrane strateške odločitve za CMOS tehnologijo. Canon senzorje na podlagi CMOS tehnologije izdeluje sam in je edini proizvajalec ki v DSLR kamere vgrajuje tipala treh velikosti.

DIGIC II (druga generacija procesorja)

Brez hitrega procesorja v katerem se vrši celoten proces obdelave podatkov ni končne hitrosti in kakovosti slike, ki jo kamera lahko doseže v fazi zajema. V kombinacije nove tehnologije, CMOS tipala, DIGIC II procesorja in novega buffer sistema nam Mark II omogoča zajeti in pretvoriti 69 milijonov točk podatkov v sekundi. Kamera je tudi na račun teh novih komponent po vklopu pripravljena na posnetek v samo 0,5 sekunde. DIGIC II procesor pa ima vgrajeno tudi napredno tehnologijo algoritmov tako za korekturo bele barve (WB). Fotograf ima možnost nastavitve kar štirih različnih ločljivosti, vsaka pa ima omogočeno možnost desetih različnih nastavitev kompresije v JPEG zapisu. Kamera lahko deluje tako v Adobe RGB kot sRGB načinu procesiranja barv, z možnostjo prednastavitve tako saturacije barv kot tonskih vrednosti. Omogočeno je kar pet prednastavitev ločeno za dva uporabnika. Korektura bele barve (WB) se lahko prenastavlja v območju -+9 stopenj v območjih modro/oranžne in magenta/zelene barvnega spektra. WB bracketing je omogočen v razmerju -+3 stopenj.

Novosti in izboljšave

Zaklop je krepko izboljšan saj je sedaj preizkušen za vsaj 200.000 proženj. Ohišje iz magnezije zlitine je na več kot 70 delih dodatno zaščiteno zaradi vremenske zaščite pred močno vlago, dežnimi kapljami, prahom in drobnim peskom. Novost je tudi možnost uporabe dveh spominskih kartic in varnostnega zapisa na obe kartici. Mark II nam omogoča uporabo CompactFlash in SecurityDigital kartic. Kamera shranjuje na obe kartici hkrati. Tako se močno zmanjša možnost kritične situacije, da se posnetek na kartico ne bi zapisal. Seveda pa lahko to funkcijo tudi izključimo.

EOS 1D Mark II uporablja novo E-TTL II tehnologijo, ki omogoča še bolje izkoristiti osvetljenost objekta s bliskavico. Sedaj kamera tudi ob uporabi bliskavice ve in zna izračunati, da se motiv giblje izven točke nastavitve. S pomočjo novih algoritmov spremeni nastavitve v kameri in objektivu in ignorira prve nastavitve, ki jih je 21 consko merjenje določilo ob pred blisku.

Kontrola posnetka

EOS 1D je v standardnem načinu deloval med 200 in 1600 ISO. Z Mark II delujemo od 100 – 1600 ISO, v razširjenem načinu od 50 do 3200 ISO. Merjenje svetlobe je že znano 21 consko, partialno, spot, s poudarkom na sredini. Slika se avtomatsko rotira in prikaže na LCD zaslonu s kar 230.000 točkami. Ločljivost zaslona nam omogoča dober pregled nad kompozicijo motiva, s 10X zoomom pa pregled nad ostrino. Za prenos podatkov kamera omogoča USB in FireWire izhod, za direktni iztis slike pa PictBridge in DirectPrint tehnologijo.

Sliko kontroliramo tako s svetlostnim kot RGB histogramom. Hitrost zaklopa je od 1/8000 do 30 sekund. Proženje (shutter lag) ima zakasnitev samo 40ms.

RAW procesiranje

Nov je tudi Digital Photo Professional processing program, ki omogoča hitro procesiranje RAW datotek. S tem novim programom je procesiranje datoteke šest krat hitrejše kot s prejšnjimi programi. Celoten proces v programu nam omogoča izredno hitro spreminjanje različnih nastavitev v datoteki. Od WB, dinamičnega razpona, kompenzacije osvetlitve in barvnih tonov. Podprti so različni barvni prostori. sRGB, Adobe RGB in razširjeni RGB prostor in tudi ICC (International Color Consortium) profil je avtomatsko dodan RAW datoteki ko se pretvori v TIFF ali JPEG zapis. Tako se datoteka prikaže v želenih barvah v programih, ki podpirajo ICC opise, recimo PhotoShop.

Kamera pa tako kot že EOS 1D premore vse nastavitve od WB, tonskega zapisa s krivuljo, color matrix nastavitve, JPEG različnih nastavitev kompresije in CF (custom functions).

Kamera EOS 1D Mark II je kompatibilna z več kot 60 Canon EF objektivi (ne z serijo EF-S) in vsemi EX bliskavicami.



Ker je kamera komaj v mojih je nemogoče oceniti njeno kakovost v neki končni oceni. Zato se bom poizkušal v tem kratkem času kolikor jo bom imel na razpolago spoznati z njenimi tehničnimi lastnostmi. Prepričan sem, da je kamera dobra zamenjava za EOS 1D in da je za reportersko delo povsem primerljiva oziroma zaradi že nekaterih lastnosti, 8,5 posnetka v sekundi, 40 posnetkov v notranjem spominu, zaklop preizkušen za vsaj 200.000 posnetkov, boljša od 1D. Zato me veliko bolj zanima kako se kamera lahko kosa s 1Ds, saj za Mark II napovedujejo, da ima zadovoljivo kakovost tudi za modno, portretno, studijsko fotografijo. In če je kakovost slike zadovoljivo primerljiva s 1Ds potem je Mark II že kamera, ki nam omogoča večjo širino uporabe. Saj je bila do sedaj 1D namenjena predvsem za reportersko fotografijo.

Toliko o prvem nočnem preizkusu. EOS 1D Mark II. je vsekakor kamera, ki foto reporterju nudi veliko več možnosti kot že dve leti stara 1D. Vendar tudi ta še ni za staro šaro. Javlja se vse več interesentov, ki bi za soliden denar to kamero kupili. 1D Mark II pa bo predvsem kamera, ki bo še dodelana z FirmWare za olimpijske igre v Atenah. Glavne foto agencije še vedno ostajajo s canonom. Dokler bo prikazoval takšno tehnološko naprednost tako v digitalni tehnologji, kot v optiki, se mu ni treba bati za konkurenco v PRO razredu. Predvsem pa je treba EOS 1D Mark II gledati iz sledečega pogleda. 8.2 milijona točk, 8,5 posnetka v sekundi, 40 v seriji. In to je to. Kakovosti slike za reportersko fotografijo pa ni kaj očitati. Kako se obnese v primerjavi s EOS 1Ds pa v prihodnjih dneh. Vendar vedite. To je še vedno predprodukcijska kamera. Čez mesec dni ko bo že na prodajnih policah se zna v pozitivni smeri še marsikaj dogoditi.

Čeprav sem s kamero deloval že prej, je na kameri nastavljeni čas ob vklopu. 29.01.04, 5.18 minut.

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com