Naročite se na enovice

http://www.cyberstudio.si
http://www.olympus.si/site/en/c/cameras/om_d_system_cameras/om_d/e_m1x/index.html
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
http://www.foto-klik.si/
>

 

 

 

 

Canon EOS 7D / e-Fotografija Test

Avtor:Matjaž Intihar
02.01.2011 12:04
Stran:

Primerjava

Canon EOS 7D s konkurenčno kamero Nikon D300s v ostrini zapisa, tonskih vrednosti, detajlov ter šumu

Za samo ohišje in funkcije ni dileme. Nikon D300s (glej preizkus) ima veliko preizkušenih in cenjenih tehničnih rešitev prenesenih iz profesionalne D3s. Nikon pa nekako čaka s tipali z višjo ločljivostjo. Velja, da več je točk ko je na tipalu, manjše so točke in posledično je lahko slika pri visoki občutljivosti slabša, z več šuma. Mnogi prav tu iščejo odgovor, da ima samo Nikon D3x tipalo visoke ločljivosti. Toda ali je res tako?

Že od D300 občudujem Nikon posnetke, ker so tako briljantno korigirani v korekturi bele in odlično osvetljeni. Obenem so tonske vrednosti lepo izrazite. Ko sem bil na predstavitvi D3 in D300 V Tokio, so Nikon inženirji povedali, da se delno RAW, močno pa že datoteka JPEG obdela z algoritmi v njihovem EXPEED procesorju. Predvsem 3D RGB CCD merjenje svetlobe in Picture Control tehnologija razpoznavanja motivov poskrbita za primerne obdelave. Tudi če kameri vklopite funkcijo obdelave "neutral" bo kamera upoštevala razpoznavanje motiva in že popravila del RAW datoteke in močno JPEG datoteko. Tako iz Nikon kamere že takoj dobimo zelo všečne slike, katere ni treba več veliko popravljati v računalniških programih.

In v primerjavi s konkurenčno EOS 7D sem ugotovil že znane stvari, oziroma spoznal prednosti ene in druge kamere. Kot vedno Canon v različnih razredih eksperimentira in kamere so si le redko kdaj podobne v tehničnih pogledih kot je to pri Nikon. EOS 7D ima celo nekaj bolj naprednih rešitev kot jih ima njihova nova profesionalna EOS 1D MkIV. So te rešitve dobre ali ne se bo še pokazalo. Canon sam izdeluje tipala in zato je nekaj zadnjih let v visoki ločljivosti prvi, ki pokaže več. EOS 7D nudi kar 18M točk. Obenem pa še za eno stopnjo višjo občutljivost )ISO 12800) kot D300s. In kako je s šumom, ločljivostjo, tonskimi vrednostmi...

Začenjam od zadaj. Takojšen pregled slike na zaslonu kamere in predvsem računalniškem zaslonu pokaže odlične in uravnotežene tonske vrednosti, ki jih s svojimi algoritmi preračuna Nikon (lahko rečem, da velja kar za vse Nikon kamere DSLR). Korektura bele barve je odlično korigirana, barvne vrednosti so čiste in uravnotežene. Canon EOS 7D (pri Canon je med kamerami več nepredvidlivih razlik, zato se v zapisu osredotočam samo na EOS 7D) je belo/sivo zapeljal v topli rdeči ton in celotna barvna lestvica je opazno manj čistih in zasičenih vrednosti. Vendar po drugi strani, če ste pravilno naredili manjše korekture v računalniškem programu ste s tem popravili tonske vrednosti in ohranili več detajlov, saj jih kamera sama ni obdelala v večji meri. Torej je res, da Nikon že sam procesira sliko do višje vrednosti. To dela tudi v RAW, saj Canon RAW program DPP omogoča pokazati tudi popolno linearno (povsem neobdelano) datoteko. Tako da ima Nikon prednost v tem, da je slika takoj že zelo dobro pripravljena za nadaljne procese. Datoteko iz EOS 7D pa je treba še obvezno popraviti, a lahko dobimo nekaj več, če potrebujemo in seveda znamo.

Za merjenje svetlobe sem pri obeh kamerah vzel centralno merjenje. Močna odbita bela svetloba ob robovih zna zmotiti merjenje po celotni površini (matrix) in pri takih motivih je potrebna korektura v +. Če je Nikon osvetlil v popolnosti, je EOS 7D pri tem motivu kljub centralnemu merjenju in neupoštevanju ozadja grešil za pol zaslonke. Nikon je še vedno edini, ki za merjenje svetlobe uporablja sodobno tehnologijo, ki jo je uvedel s še film kamero Nikon F5, t.j. RGB CCD tipalo s 1005 točkami. Novejše Nikon kamere imajo še dodano 3D merjenja in kamera daje poudarek tam kjer je izostreno. Canon se enako kot drugi proizvajalci kamer DSLR še vedno drži stare, preizkušene, a žal ne tako natančne silicijeve celice.

In ker ima Nikon D300s samo 12M točk, Canon EOS 7D še na malo manjši površini pa kar 18M točk, bi bilo pričakovati krepko več šuma na strani EOS 7D. Toda očitno je, da Nikon ni samo prestavil tipalo iz D300 in D90, ampak je pustil tudi algoritme za procesiranje enake. Canon pa je ob novem visokoločljivem tipalu predstavil dodal še nove algoritme. Torej, pri Nikon kamerah "crop" formata za napredne fotografe bo treba počakati na (D400?), da bo več ločljivosti in manj šuma v visoki občutljivosti. S kamero D3s so že pokazali, da nove algoritme za šum že imajo.


Nikon D300s. Kamera sama že naredi "popolen" posnetek.


Canon EOS 7D. Barvna temperatura beži na "toplo" in ni zasičenosti.


Canon EOS 7D. Šele po popravku sive in dodani barvitosti je slika taka kot mora biti. Torej imate pri Canon za kakovost več dela.

 

Od ISO 100 do 6400 (levo EOS 7D 18-55mm IS, desno D300s 18-55mm VR)
Korektura visoke občutljivosti (NR) pri obeh kamerah na Low, tonske vrednosti "Neutral".


Opazna je razlika v velikosti slike, ker ima 7D, 6M točk več. Večja ločljivost prinese tudi več zapisanih detajlov.


Povsem surovi JPEG datoteki. Leva Canon datoteka je v računalniškem programu pomanjšana na 12M točk, s tem je dodatno izgubila na kakovosti. Se pa že v tej osnovi opazi, da ima slika iz 7D več informacij, ki nam bodo prišle prav pri obdelavi slike.


Iz zgornje neobdelane datoteke, maksimalna obdelava. Kljub odstranjevanju točk, da sem pomanjšal datoteko je kakovost zapisa na strani 7D. Seveda šele po dodatni obdelavi. Pri D300s je bilo treba dodati samo še malo dodatne izostritve.


ISO 100 brez dodatne obdelave. Opazna je manjša zasičenost barv in višja ločljivost zapisa v temnejših delih slike iz EOS 7D.


ISO 100 brez dodatne obdelave. Opazna je manjša zasičenost barv in višja ločljivost na strani EOS 7D.


ISO 100 brez dodatne obdelave. Opazna je manjša zasičenost barv in višja ločljivost na strani EOS 7D.


ISO 100 z dodatno računalniško obdelavo. Leva EOS 7D datoteka je v računalniškem programu pomanjšana na 12M točk, s tem je dodatno izgubila na kakovosti.


ISO 800, brez obdelave. Leva EOS 7D datoteka je v računalniškem programu pomanjšana na 12M točk, s tem je dodatno izgubila na kakovosti.


ISO 800 brez obdelave (spodnja z obdelavo). Leva EOS 7D datoteka je v računalniškem programu pomanjšana na 12M točk, s tem je dodatno izgubila na kakovosti.


ISO 800, tonski popravek in dodana elektronska ostrina. Leva EOS 7D datoteka je v računalniškem programu pomanjšana na 12M točk, s tem je dodatno izgubila na kakovosti.


3200 ISO.


ISO 3200. Leva EOS 7D datoteka je v računalniškem programu pomanjšana na 12M točk, s tem je dodatno izgubila na kakovosti.


ISO 3200 z obdelavo. Leva EOS 7D datoteka je v računalniškem programu pomanjšana na 12M točk, s tem je dodatno izgubila na kakovosti.


Nikon D300s, ISO 6400. Še vedna odlično korigirana bela in zasičene barve.


Canon EOS 7D, ISO 6400. Belina še vedno vleče v "tople" barve, manjka zasičenosti tonskih vrednosti.


Nikon D300s, ISO 6400, dodatni računalniški popravek


Canon EOS 7D, ISO 6400, dodatni računalniški popravek. Že na tej manjši sliki je opazno, da ima EOS 7D kljub 6M točkam več opazno manj šuma in ohrani več detajlov.


ISO 6400, brez popravkov.


ISO 6400, brez popravkov.


ISO 6400. Leva EOS 7D datoteka je v računalniškem programu pomanjšana na 12M točk, s tem je dodatno izgubila na kakovosti.


ISO 6400. Leva EOS 7D datoteka je v računalniškem programu pomanjšana na 12M točk, s tem je dodatno izgubila na kakovosti.

 


 

Z novim tipalom in predvsem algoritmi lahko kljub več točkam dosežeš več. In ker vemo, da je Nikon dodatno dodelal algoritme za šum pri D3s, se še toliko bolj kaže, da so pri D300s šli samo v manjšo evolucijo, pri EOS 7D pa glede šuma v revolucijo.

Torej D300s nudi veliko v sami uporabniški vrednosti. Glede kakovosti zapisa, ločljivost, šuma pa bi lahko še več. Vse pa je v tem, kamero katerega proizvajalca uporabljate in koliko od kakovosti želite. Za konec primerjave še to. Pri EOS 7D in uporabljenem 18-55mm IS sem moral uporabiti popravek fokusa. Kamera je izostrila cm v ozadju. Danes nam tako D300s kot EOS 7D omogočata nastavitev popravka in shranjevanje podatkov za točno določen objektiv.

 

Stran:
 

Komentarji

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com