Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Fujifilm S5pro - vaša “poročna priča”

Avtor:Matjaž Intihar
10.06.2007 20:50

Fujifilm je vseskozi med vodilnimi pri razvoju in izdelavi lastnih CCD tipal. Njihovo tipalo imenovano Super CCD so predstavili leta 1999 in je narejeno po drugačni zasnovi. Točke so v obliki satovja. Z oktagon obliko točke naj bi na enaki površini bilo več točk. So lahko večje in tako izkoristijo več elektronov za sestavljanje končne slike. Tudi marketinško znajo pri Fujifilm predstaviti tehnologijo tipal in tako v zavest fotografov vstaviti nekaj svojega pogleda na končno kakovost fotografije. Začeli so z imenom Super CCD. Nadaljevali s tehnologijo Super CCD SR kjer so dodali še eno manjšo točko, ki jedrugače občutljiva na svetlobo in takov skupni proces prinesla še več podatkov. Toda kot vedno. Super ta, super oni še nikoli ni pomenilo, ali zagotavljalo končnega popolnega ali vsaj najboljšega rezultata. Vendar vseeno. Fujifilm ima kot ste lahko že prebrali večkrat bogate izkušnje in lastni razvoj. S tem pa možnost ponuditi fotografu nekaj svojega in novega. Prav to pa na trg prinašajo tri DSLR kamere Fujifilm serije SXpro.

Prvo, S1pro so predstavili fotografom že leta 2000. Vendar takrat še ni bilo množičnejšega odziva fotografov na digitalno tehniko. Leta 2002 so predstavili naslednico, kamero S2pro. V deželah kjer ima Nikon visoke tržne deleže so poklicni fotografi hitro začeli posegati po tej kameri in začeli hvaliti predvsem velik dinamičen razpon zajema. S tem pa so v praksi dokazali, da tehnologija Super CCD SR ni iz trte izvita in ima nekatere svoje prednosti. Predvsem studijski in poročni fotografi, ki delujejo na Nikon opremi so raje posegli po kameri Fujifilm S2pro kot originalni Nikon. Z najnovejšim tipalom Super CCD SRII, kjer je osnovna točka polne velikosti, manjša pa v medprostoru, je v decembru 2004 na trg prišla nova kamera Fujifilm S3pro. Kaj zmore in komu je namenjena sem že lahko preizkusil z enim izmed prvih prodajnih modelov. Predvsem pa me je zanimalo, ali je res kaj na temu, da nam kamera omogoča enostavnejše delo z JPEG datotekami.

Tipalo Super CCD SR pro

Tipalo v kameri je prenovljeno. V kameri S3 pro je bilo z oznako Super CCD SRII. Vendar tudi novo premore enako število 12.34 milijona efektivnih točk. Vendar pa se v številu točk še vedna skriva drugačna tehnologija postavitve točk samih. V resnici ima tipalo 6.17 milijona točk namenjenih klasični uporabi in še dodatno 6.17 milijona manjših točk, ki so postavljene v praznem prostoru med večjimi točkami. Te manjše pa somanj občutljive na svetlobo. Samo število točk je res 12.34 milijona, vendar pa manjše točke nimajo enake funkcije kot večje. Zato se tudi na povečani fotografiji opazi, da ima Fujifilm s svojimi Super CCD tipali drugačno filozofijo pri interpolaciji končne slike, kot tudi samo uporabniško vrednost števila točk. Toda s takim načinom izdelave tipala in kasnejše interpoliranja so pridobili to kar tudi obljubljajo. Tipalo lahko sprejema veliko svetlobe iz temnejših kot svetlejšihdelov motiva. S tem se nam v nadaljnjem procesu obdelave podatkov in zapisu na pomnilno enoto zapiše tonsko drugače sestavljena fotografija kot, če bi fotografirali samo z enimi enako občutljivimi točkami.

Ker so večje točke na tipalu SR pro celo do 400% (odvisno od nastavitve) bolj občutljive kot standardne, lahkomanjše točke v močno kontrastnih pogojih izkoristijo za boljši zapis svetlih delov motiva. Tako je slika zajeta s tipalom Super CCD SR pro predvsem v svetlih delih z mnogo več zapisanimi detajli. Ne čudi, da uporabniki Nikon opreme predhodnico S3pro hvalijo predvsem za poročno fotografijo, kjer je ponavadi zaradi belih oblek neveste in temnih oblek ženina zelo velika razlika med svetlimi in temnimi tonskimi vrednostmi. Z novim tipalom SR pro naj bi bili rezultati še bolji. Seveda pa tudi konkurenčna tipala brez “super” imen premorejo drugačne rešitve za te probleme. Vendar po izkušnjah sodeč ima tipalo Super CCD SR pro prednost v tem, da nam omogoča ohranitev kakovostnega zapisa velikega dina­mičnega razpona tudi kasneje po pretvorbi po­datkov v sam JPEG zapis. Tako nam ni treba za dobro kakovost fotografirati v RAW načinu in se kasneje zamujati s korekturami in pretvorbo zapisa. S5pro nam zaradi nastavitev, katere omogoča kamera in predvsem zaradi možnosti ki jih ponuja tipalo SR pro omogoča, da dobimo veliko nam želenih ohranjenih vrednosti tudi v JPEG zapisu. S pomočjo občutljivejih točk na novem tipalu, pa jim je uspelo opazno zmanšjati tudi šum.
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com