V tem oknu so nasveti s primerjavo dveh fotografij "boljše - slabše" (kompozicija, tehnika, način fotografiranja, obdelava slike)
Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si
Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si
Tudi pri teh nasvetih naj velja, da moje osebno mnenje ni eno in edino (članek).
Naj vam bodo kot dober napotek za vaš pogled na fotografijo in nova iskanja.
Za vstop v temo klikni na njen naslov spodaj
Arhitektura
Črno / Belo
Družinska fotografija
Gore / Hribi
Hrana
Ljudje / Skupine / Družabni dogodki
Makro
Mesta
Minimalizem / Zakasnitev
Morje / Reke / Plaže
Narava
Otroci
Party fotografija
Podvodna fotografija
Pokrajina
Pokrajina in ljudje
Popotništvo / Izleti / e-FotoPOTEP
Portret
Odločilni trenutek
Predvidevanje trenutka
Rože
Silhuete
Sončni vzhod / zahod
Studijska fotografija
Šport
Tehnika - KAMERA nastavitve
Tehnika - OBJEKTIV
Tehnika - PRIPOMOČKI
Tehnika - OBDELAVA slike
Tehnika - PREDELAVA slike
Ulična fotografija
Večerna fotografija
Visoki ISO
Živali
Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si
Kratki, združeni nasveti o možnostih programa Photoshop.
Že od nekdaj velja, da se fotografija ne konča po pritisku na prožilec, ampak se takrat šele začenja. V analognem svetu so mnogi mislili, da kar so posneli na film, bo tudi kot končna fotografija ali tiskovina. To mišljenje je vedno bilo zmotno, saj je takrat nastala samo “latentna” nevidna slika. Pot do nam vidne in predvsem kakovostne fotografije, je bila še dolga. Danes lahko sami razvijemo latentno sliko in jo pripravimo do nam višje všečnosti.
Avtor: Matjaž Intihar
Voda nam k pokrajini doda dinamiko. Veliko tahničnih lastnostih je podobnih, kot če bi fotografirali pokrajino (FotoNAMIG - Pokrajina). Saj so reka, morje, slap, plaže, samo dodani del pokrajini.
Večja razlika je v primeru, ko želimo vodi dodati dinamiko. Takrat moramo izkoristiti dovolj dolg čas osvetlitve, da se tekoča voda zapiše v nesotri obliki. Hitrejša je voda, krajši je lahko čas osvetlitve. Visok slap z večjo količino vode lahko ujamemo zamegljen že z 1/15 sekunde. Stoječo vodo pa premika zgolj veter, zato so časi osvetlitve lahko dolgi tudi 10 sekund in več. Pozorni moramo biti še na en element. Kot nam prekratka osvetlitev ne poda zamegljenosti, lahko predolga povsem izniči dinamiko vode. Pravimo, da naj voda še vedno deluje razpoznavo, slišali boste tudi izraz "živa voda".
Ker so odboji od vode izraziti, moramo biti zelo pozorni na preosvetljenost. Zato je priporočljivo narediti več posnetkov z različnimi korekcijami, tako časa kot korekture osvetlitve (EV).
Pri fotografiranju vode, se še v večji meri izkoristi dolg čas osvetlitve, posledično nizko občutljivost in zaprto zaslonko. Brez stojala ne bo šlo, oziroma za zajem vode z dolgimi časi se uporabi tudi ND (sivinski) filter (članek). Le tako lahko dobimo efekt zamegljene vode.
Iz tehničnega pogleda se pokrajino največkrat fotografira na sledeči način (sistem)! Seveda, vedno se ga lahko tudi krši.
V krajinski fotografiji lahko uporabimo kompaktne kamere, CSC kot DSLR. Kompaktne kamere imajo celo to prednost, da manj izkušenemu fotografu ni potrebno razmišljati o zaslonki (globinski ostrini). Goriščnice so tako majhne, da je celoten motiv že v osnovi oster tudi po globini. Vse o fotokameri in nastavitvah (Knjiga FOTOKAMERA)
Objektiv - široki kot od 14 do 35mm ekv.35mm, oziroma za določene motive izberemo tudi daljše goriščnice (članek - Objektivi in njihove osnovne optične lastnosti)
Program - prioriteta časa (S - Tv) ali M
Zaslonka f/8 do f/max. - da lahko dosežemo daljše čase osvetlitve
Ostrenje na prvo tretjino motiva (članek - Globinska ostrina v krajinski fotografiji)
Merjenje svetlobe po celotni površini/Matrix
Korektura osvetlitve EV - odvisno od motiva, glede na močne kontraste, svetle/temne površine in barve
Občutljivost ISO 100 oziroma najmanjše možnega, za dosego daljših časov
Čas osvetlitve 1/15sek., ali daljši (članek - Streseni posnetek / Bodite pozorni na čas osvetlitve)
Stojalo - obvezno, za nestresenost in lažje kadriranje.
Filter - zaradi daljših časov obvezen sivi (ND) (članek)
Ker je Kompozicija je v krajinski fotografiji zelo pomembna (Knjiga KOMPOZICIJA SLIKE). V nobeni drugi fotografski tematiki se na daje toliko poudarka na učinek trodimenzionalnosti kot v pokrajini. Najboljši način, da se to poizkusi doseči je, da že v fazi predogleda motiva razmišljamo o prednjem, srednjem in zadnjem planu. Smisel, da se doseže dober vpogled v globino slike, je ravno v tem, da se vidijo vsi trije plani.
Prav tako je v pokrajinski fotografiji potrebno poznati pravilo tretjin in zlatega reza. Pravilo tretjin nam v horizontali lepo nakaže postavitev treh planov in kam postaviti glavni objekt, recimo osebo, drevo...
Izogibamo se linije horizonta na sredini, saj s tem izgubimo smisel treh planov, izgubi se trodimenzionalnost in predvsem to, da sliko razdelimo na dva enakomerna dela. Potem vedno nastopi vprašanje, kateri del je bolj pomemben. Če v pokrajino dodajamo glavni objekt, je pomembno, da je postavljen na dobro vidnem mestu in da je ostali del motiva dobro očiščen, da se glavni objekt v celoti ne izgubi.
Nazaj na osnovno stran Moj Foto Namig (vstopi)
Fotografija nam lepo kaže povezanost pokrajine in vode v smislu zgornjega zapisa, glede same tehnike zajema. Tudi pri kompozicijskih elementih je tema "voda" podobna/enaka kot pri fotografiranju pokrajine.
Večja razlika je v tem, da nam voda lahko pomaga k večji dinamiki slike same. Z daljšim časom se gibanje vode zajame v neostri, mehki obliki.
Več o tehniki zajema vode z daljšimi časi v članku - Živa (mehka) voda - FotoNAMIG
Pri tej fotografiji sem za prednji plan izkoristil slap. Ta doda dinamičnost k že tako zanimivemu motivu. Da ima fotografija še dovolj barvne dinamike sem fotografiral ob večerni zarji. Za temnejše nebo se lahko izkoristi sivi (ND) prehodni filter (Članek - ND prehodni filtri v praksi), ali pa uporabi tehniko senčenja z roko (v kratkem bo objavljen članek).
Nikon D500, IRIX 15mm f/2.4, RAW, ura 18h
3 sekunde - uporabljeno stojalo za nestresen posnetek
f/16 - za globinsko ostrino po celotnem polju
ISO 100 - glede na čas in zaslonko, iz roke
15mm - izbrana goriščnica, da se še ujame prednji plan
AWB - v programu korigiran RAW
Matrix - merjenje svetlobe po celotni površini v segmentih (vedno uporabljam v krajinski fotografiji)
Filter - zaradi malo svetlobe ND filter ni bil potreben
Adobe RGB - da lahko tudi v JPEG bolje upravljam z barvami
Pri tej fotografiji sam ne bi nič popravljal. V roku pol ure, dokler je še bila nizka svetloba, sem z različnimi nastavitvami časa in korekture osvetlitve zajel na deset posnetkov. V veliko primerih se pri uporabi dolgih časov preosvetli nebo. Če ste izkušenj fotograf in večkrat fotografirate pod takimi pogoji, imate v svoji fototorbi tudi prehodne sivinske filtre. Sam sem pri tej fotografiji nebo zasenčil za eno sekundo z roko. Pazite tudi na pršenje vode in možne opazne kroge, ko se kaplice naberejo na leči ali filtru (članek / Fotografiranje ob slapu - Pršenje vode)
Fotografijo (RAW datoteko) sem tonsko obdelal v programu Camera RAW. Predelav v programu Photoshop ni. Pomanjšano na 1400pik, shranjeno v JPEG, kompresija 10.
Fotografirano na Islandiji ob slapu Kirkjufellsfoss. Pogled je na goro Kirkjufell. Fotografi iz vsega sveta iščemo za ta že neštetokrat fotografiran motiv, še boljšo svetlobo, večerne fotografije z zvezdami ali severnim sijem. Islandija je zaradi obilo slapov, rek, ledeniških lagun idealna za fotografiranje teh motivov.
Več o fotografiji, tehniki, motivu, lahko vprašate na elektronski naslov (VSTOPI) ali napišite komentar.
Avtor: Matjaž Intihar