Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Nikon D800e (D800) - "KAPO DOL" / Test e-Fotografija

Avtor:Matjaž Intihar
22.09.2012 17:43
Stran:

Kakovost fotografije iz praktičnega pogleda

V prejšnjih praktičnih razlagah treh dilem sem ugotovil, da se z visokim ISO ni za obremenjevati. In res. S to visokoločljivo kamero nisem več razmišljal ali bom, ali ne, dvignil občutljivost pri slabši svetlobi. Portreti in ISO 400 se uporablja brez razmisleka. ISO 1600 nam zapiše povsem kakovostno sliko tudi za resne predstavitve. Možna uporaba višje občutljivosti, je za "lenega" fotografa (kot sem sam), dobrodošla lastnost. Pri krajinski fotografiji so zaslonke f/11 nekaj vsakdanjega. Pri ISO 100 in 200, so lahko časi osvetlitve tako dolgi, da je stojalo nuja. Sam ga sicer imam vedno s seboj. Tudi na Aljaski sem ga imel. Vendar kot "len" fotograf, sem ga imel v avtu in z veseljem dvignil občutljivost na ISO 400, ter se rešil nerodnega stojala. Vem ni prav, kamenjajte me! Samo kaj naj, ko mi Nikon D800e nudi potuho. Hehe!
Sicer pa zakaj bi pisal. Vse povedo fotografije in podatki o nastavitvah kamere.
Podati je treba, da vam glede kakovosti zapisa drobnih detajlov nič ne pomaga izvedenka "e", če nimate najboljše optike. Če za njo niste pripravljeni dodatno odšteti nekaj denarja, je bolje izbrati D800 ali celo D600.


Pri fotografiranju portreta, kožnih tonov, sem poizkusil tudi z višjo občutljivostjo. Kljub toplo hladni kombinaciji tonov, AWB odlično opravi svoje delo.
Nikon D800e, 85mm f/1.8, 1/640sek., f/2.2, ISO 800.


Nikon D800e, 85mm f/1.8, 1/1000sek., f/2.5, ISO 100, odbojnik svetlobe.


Povsod sem iskal možnost moire-ja. V ostrini, neostrini, drobnih detajlov. Pri kamerah z Low Pass filtrom takih detajlov niti ne bi bilo zapisanih.


Bolj ko sem iskal, bolj sem vedel, da bom moire našel samo v že v naprej vedenem. Torej v motivu, ki ima že sam po sebi enakomeren zapis pik (slika na prejšnji strani, dilema 2). Posnel sem kar nekaj različnih vrst blaga, vendar ima blago predrobno tkanje in za to zaporedje enakomernih detajlov, da bi do efekta prišlo. Če ga želite najti ,od blizu fotografirajte sliko v reviji in ga boste imeli.


Nikon D800e, 85mm f/1.8, 1/800sek., f/2.5, ISO 100, odbojnik svetlobe.


Izrez 1:1 iz zgornjega posnetka. Naredil sem zame celo malenkost pretirano dodatno elektronske ostrenje v programu, da se vidi, do kje se še da poudariti detajle, ki jih je kamera zmožna zapisati.


Močna sončna svetloba in zadnji del motiva v senci goste krošnje dreves. Kontrasti se lepo porazdelijo. Podatkov v datoteki je veliko in ni težav tudi, če močneje posežete po tonski obdelavi.
Nikon D800e, 24-70mm f/2.8, 1/60sek., f/9, ISO 640.


Nižje občutljivosti nam pridejo prav pri določenih motivih (zamegljenost vode). ISO 50 je dodatna elektronska opcija, kot občutljivosti nad ISO 6400.
Nikon D800e, 24-70mm f/2.8, 1/15sek., f/8, ISO 50.


Motiv doosvetljen z bliskavico na kameri. Bliskavica je premalo dvignjena nad ohišje, "boljši" objektivi so večji in v širokem kotu hitro dobimo senco v spodnjem delu slike.
Nikon D800e, 24-70mm f/2.8, 1/80sek., f/4.5, ISO 200, bliskavica na kameri.


Nikon D800e, 24-70mm f/2.8, 1/250sek., f/4.5, ISO 800, bliskavica na kameri.


S kamero Nikon D800e, raje dvignem občutljivost, kot da imam zaradi predolgega časa osvetlitve stresen posnetek.
Nikon D800e, 24-70mm f/2.8, 1/200sek., f/7.1, ISO 400.


Visoka ločljivost in manj izrazit Low Pass filter, doprineseta k odličnemu zapisu najmanjših detajlov.
Nikon D800e, 24-70mm f/2.8, 1/320sek., f/11, ISO 200.


Nikon D800e, 24-70mm f/2.8, 1/500sek., f/8, ISO 200.


Nikon D800e, 24-70mm f/2.8, 1/400sek., f/5.6, ISO 400.


Nikon D800e, 16-35mm f/4, 1/100sek., f/11, ISO 200.


Nikon D800e, 16-35mm f/4, 1/60sek., f/11, ISO 200.


Visoki ISO in še vedno zadovoljiva kakovost fotografije, ti močno olajša dušo in skrb kako bo. Pri zanimivih motivih in "slabi" svetlobi, dobiti odlično kakovost ter možnost povečave. To je to!
Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/400sek., f/4, ISO 1600, EV-1.


Nizka občutljivost (ISO) in daljši čas osvetlitve. Tudi tu ostane slika "gladka", brez nadležne zrnatosti.
Nikon D800e, 24-70mm f/2.8, 8sek., f/6.3, ISO 50, EV-1.


Nikon D800e, 24-70mm f/2.8, 3sek., f/5.0, ISO 200, EV-1.


Nikon D800e, 24-70mm f/2.8, 1/100sek., f/10, ISO 200.


Nikon D800e, 24-70mm f/2.8, 1/80sek., f/11, ISO 320, EV-2/3.


Nikon D800e, 24-70mm f/2.8, 1/100sek., f/11, ISO 200, EV-2/3.


Nikon D800e, 16-35mm f/4, 1/50sek., f/16, ISO 320.


Nikon D800e, 24-70mm f/2.8, 1/60sek., f/11, ISO 400.


Detajli v velikih svetlih površinah so odlični. V vednost. Modrina v vodi ni spremenjena računalniško. Led ima veliko gostoto in predvsem v kombinaciji z vodo v oblačnem vremenu se absorbira preostali barvni spekter.
Nikon D800e, 24-70mm f/2.8, 1/500sek., f/11, ISO 100, EV+2.


Nikon D800e, 24-70mm f/2.8, 1/1000sek., f/9, ISO 100, EV+2.


Nikon D800e, 24-70mm f/2.8, 1/500sek., f/11, ISO 100, EV+1.


Nikon D800e, 24-70mm f/2.8, 1/250sek., f/11, ISO 100, EV+1.


Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/1000sek., f/9, ISO 640.


Nikon D800e, 70-200mm f/2.8 +1,4X konverter, 1/800sek., f/4.5, ISO 800.


Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/640sek., f/9, ISO 200, EV+1/3.


Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/250sek., f/9, ISO 200, EV+1/3.


Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/320sek., f/9, ISO 200, EV+1/3.


Avtomatsko ostrenje je odlično. V večini primerov uporabljam samo centralno točko ostrenja. Le, če predvidevam, da mora biti glavni del motiva na robu slike in se premika, potem prestavim na stranske točke. Pri Nikon D800/D800e je centralna točka najbolj občutljiva. Vseh dodatnih 14 v sredinski skupini točk je še tudi zadovoljivo občutljivih v slabših svetlobnih pogojih. Stranske točke (najbolj tiste na robovih) so že manj občutljive. Zato vam lahko pri stranskih točkah kdaj pride do počasnejšega in ne tako natančnega ostrenja kot s sredinskimi točkami.
Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/500sek., f/4.5, ISO 400, EV+2/3.

 
Hitrost in natančnost ostrenja je poudarjena v tem posnetku. Motiv je bil oddaljen (po EXIF zapisu) samo 2.7m, zato je bila hitrost ostrenja ključnega pomena. Hitra orka plava kot delfin. Zelo na hitro in nepredvidljivo se potopi kot dvigne na površino vode. Ko se je prikazala zgornja plavut, sem samo pritisnil prožilec in sprožil. Kamera je hitra tudi na sprožilcu ( podatek proizvajalca 0.042sek.) in odzivnosti, zato je lahko izostrila v trenutku. Izostril sem v času, ko se je plavut dotaknila površine in zavalovila vodo. Zamika med pritiskom na prožilcu, izostritvijo in odprtjem zaklopa (0.12sek.) pa je za manj kot polovice dvignjene plavuti. Fokus deluje za ostrino "žiletke" natančno.
Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/800sek., f/8, ISO 800, EV+2/3.


V seriji teh posnetkov, ko smo samo na nekaj metrov sledili orke, sem uporabil spodnje točke ostrenja. Imel sem na voljo dovolj kontrastov v vodi, da so "manj" občutljive točke lahko dobro opravile svoje delo. Glavno doda še odličen objektiv.
Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/800sek., f/7.1, ISO 400, EV+2/3.


Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/800sek., f/9, ISO 640.


Več detajlov na sliki se izgubi pri pomanšavi slike za internetno velikost, kot z uporabo visoke občutljivosti.
Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/1000sek., f/5.6, ISO 1600, EV-2/3.


Izrez 1:1 iz zgornjega posnetka.


Hitrost kamere, fokusiranje in hiter objektiv so ključnega pomena za fotografiranje nepredvidljivih motivov. Vse skupaj se zgodi na nepredvidljivi poziciji in dejansko v trenutku. Pozornost fotografa in hitrost kamere pripomoreta k ulovu pravega trenutka. Odličnost kamere pa k tehnično ostremu, polnega detajlov in povečave možnemu posnetku. Pri takih motivih sem se zavedal, kako prav sem naredil, da sem si izbral kamero s tako visoko ločljivostjo , hitrostjo in kakovostjo slike. Recimo, da bi na test vzel kakšnega "brezzrcalca", megazum kompakta ali kamero DSLR z 12M točkami. Saj fotografije bi imel. Toda ali ujete v ključnih trenutkih, s kakšno kakovostjo in s kolikšno možnostjo povečave?
Brez svetlobe ni fotografije. Brez pravega orodja ni dobro opravljenega dela!
Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/640sek., f/5.6, ISO 800, EV-2/3.

 

Stran:
 

Komentarji

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com