Naročite se na enovice

http://www.foto-klik.si/sl/fotoaparati-kamere/mirrorless-brezzrcalni-fotoaparati-224?manufacturer=Fujifilm
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

 

Nikon Z9 – novi CSC lider

15.12.2021 18:58

 

 

O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

Nikon prelomnico DSLR / CSC prestopa najpočasneje. To niti ne čudi, saj so bili še zadnji, ki so ponudili DSLR novosti in ni jih malo, ki še posežejo raje po kameri DSLR kot CSC. Še več je tistih Nikon uporabnikov, ki so s kamero DSLR zadovoljni. Že D6, D850 in D500 so tako dobre kamere, da marsikateri napredni fotograf za sistemom Z še ne pogleda. Ko sta bili kameri Z6 in Z7 že leto in pol na trgu, se je Nikon še vedno odločil za razširitev razreda DSLR, s kamero D780.

Ker ima Nikon široko bazo uporabnikov in veliko njih še uporablja DSLR sistem menim, da ni nič narobe, da gre Nikon počasneje v svet kamer CSC.

Vendar, leto 2021 je prelomno in prelomnica se je zgodila tudi za Nikon. Videli smo serijo profesionalnih brezzrcalnih fotokamer polnega formata od vseh treh konkurentov. Zmogljivosti le teh presegajo vse, kar so lahko ponudile njihovi predhodnice DSLR. Sony kot že nekaj let vodilni v svetu kamer CSC, je januarja z modelom Alpha 1 predstavil zelo napredne lastnosti. Tipalo s 50M točkami in zajem s 30 posnetki v sekundi (pvs). Pred le nekaj tedni je na prodajne police prišel Canon EOS R3, ki ponuja 24M točk pri 30pvs, s samodejnim ostrenjem glede izbire motiva v sledenju, ki spreminja igro. Zdaj je na vrsti Nikon in v nekaterih pogledih je nova Z9 morda od vseh najbolj impresivna. Kot sem tudi že opisoval, da se bo skupina PRO kamer zaključila, je treba počakati še na EOS R1. EOS R3 je s svojim 24M točkovnim tipalom manj široko uporabna kamera in lahko rečemo, da je le trenutna kraljica fotoreporterskega sveta.

Skratka! Vedno sem zapisal v člankih na temo DSLR / CSC; počakajmo, da bosta Canon in Nikon predstavila zamenjavo za svoji DSLR pro kameri, takrat se bo tekma v sistemu CSC zares začela.

Zdaj je trojica v polnem formatu predstavila svoje karte. Nikon je z Z9 preskočil vsaj devet stopnic, ne samo njih par. Nikon Z9 je PRO kamera, ki je v trenutku obrnila tehnološke rešitve na njihovo stran in je trenutno nesporna kraljica tega sveta. Nikon uporabniki so se oddahnili zelo podobno kot, ko je Nikon z D2s in D200 krepko zaostajal za konkurenco. Leta 2007 so predstavili polnoformatna modela D3 in D300 in v tehnologiji presenetili konkurenco.

Z dobro konkurenco pridobimo predvsem fotografi. Za katerokoli znamko se odločiš veš, da so se potrudili, vidiš koliko zmorejo in se lažje odločiš za prestop iz DSLR, ali nakup nove kamere CSC.

Če je Nikon kar nekaj let čakal pravi čas za tehnološke novosti in razvoj sistema CSC je zdaj pokazal, da so s sistemom Z na pravi poti.

Za možnost preizkusa Z9 sem imel še predprodukcijsko kamero. Kar pomeni, da naj bi bilo s kamero vse tako kot mora biti, ampak postavljen je zadržek. Lahko, da se bo s prodajno še kaj spremenilo in predvsem se ne želi, da se objavlja in dokončno ocenjuje fotografije posnete s predprodukcijsko kamero. Tega sem že vajen iz desetletij preizkusov kamer. Torej nič novega. Predvsem pa, če želiš narediti dober preizkus kamere tega razreda, jo moraš imeti vsaj dva tedna na praksi in med motivi, ki ji pritičejo.

Vseeno mi je kratko druženje z Z9, že dalo nekaj odgovorov in ker sem jo lahko primerjal skupaj s Canon R3, sam za zapisom v naslovu stojim.

Nikon je v hitrosti konkurenčna kamera, zaradi tipala z več točkami pa primerna za širši spekter motivov. Sony A1 je podobna Z9 v tehnološki moči, vendar z njo ne ciljajo, kar kaže že ohišje brez vertikalnega držala in manjšo baterijo, niti ne morejo vstopiti v fotoreporterski svet. Sony, ki je prevzem v analognih časih odlično Minolto ima povsem svojo filozofijo kakšna naj bo kamera. Toda če pogledamo tradicijo, je bila Minolta X-1 (v Evropi XM) iz leta 1973, zadnji poizkus konkurirati v fotoreporterskem svetu Canon in Nikon.

Če želiš med določene uporabnike, ti to omogoča le široka baza le teh. In Nikon jo še ima, čeprav je ravno v obrnjeni smeri s Canon kot je bilo to še v 80-tih letih.

 

Nikon Z9 uvod

Kot se je zaradi nekonkurenčnosti leta 2006 za Nikon že govorilo, da ga kupuje HP, so čez noč vsem zaprli usta. Nikon D3 in D300 sta bili v letu 2007 popolni kameri. Imel sem čast in srečo, da sem lahko kot eden izmed 50 svetovnih novinarjev prisostvoval predstavitvi v Tokio. Ko se zdaj že dve leti predvsem uporabniki konkurenčnih kamer sprašujejo kaj je z Nikon in, da naj raje kar zaprejo, saj so po številkah krepko za konkurentoma, se je zgodovina spet ponovila. Kamera Nikon Z9 je pokazala, da se za Nikon ni bati in novi model bo dal zagon tako Z6 II in Z7 II ter prihajajočim novim modelom. Obenem ima Nikon najširšo bazo zelo zvestih uporabnikov in tistih, ki še uporabljajo DSLR. Zdaj ni več bojazni, da bi razmišljali o kamerah iz konkurenčnih taborov.

 

Nikon Z9 ohišje

Močno in trdno ohišje iz magnezijeve zlitine je v zunanji obliki zame osebno nekakšen pol odklon od DSLR kamer. Ima opazno spremembo dizajna, ki ga je ob kamerah D3 in D300 podal Giugiaro. Ta italijanski oblikovalec je za Nikon že leta 1980 oblikoval F3 in dodal na ohišje znano rdečo črto. In ne vem, kot da jo ob novih modelih sramežljivo skrivajo. Že res, da se pri modelu F3 z njo "puritanci" niso strinjali. Vendar je hitro postala zaščitni znak kamer Nikon.

Če je EOS R3 v linijah opazno drugačna od DSLR predhodnic (EOS 1), še vedno predstavlja osnovne linije, katere je leta 1986 na kamero T90 podal nemški industrijski oblikovalec Luigi Colani.

Jasno je, da je oblika stvar okusa in tako velja tudi za Z9.

Vertikalno, kot horizontalno držalo kamere in zadnji del kamere z gumbi, so skoraj identični kot na D5 in D6. Torej brez presenečenj tudi v smislu rokovanja s kamero, kar je zelo dobrodošlo vsem, ki zgolj prehajajo na nov model. Zgornji del je poseben. Osebno se mi zdi nedorečen, pust, ker je na desnem delu kjer je ob manjšem zaslonu polno praznega prostora. Kot da je inženirjem in oblikovalcem zmanjkalo navdiha, so dodali samo napis Z9.

Čeprav kamera nima prizme in zrcala, ter s tem povezanih mehanskih delov, tehta 1340 gramov. V bistvu je ohišje precej težko za CSC kamero in je za 325g težja od EOS R3. Odlično držalo s kontrolami omogoča v obeh orientacijah udobno fotografiranje. Z merami 149 x 150 x 91 mm, je kamera Nikon Z9 manjša v primerjavi z Nikonom Z 6 II z baterijskim držalom. Je pa krepko manjša od DSLR D6.

Razlika v primerjavi z D serijo je 3,2-palčni TFT zaslon. Nič več ni fiksen, ampak ga je mogoče premikati v več smeri. Premikanje omogoča zapleten kovinski sistem, ki tudi ne dodaja nekega navdušenja, je pa lahko spremeba naklona dobrodošla in nismo več vezani samo na fotografiranje preko iskala.

 

Nikon Z9 nastavitve

Nastavitveni gumbi in funkcije menija so v primerjavi z Nikonom D6 skoraj enake. Nikon Z9 ima ob strani namenski gumb AF in gumb za predvajanje je spremenil položaj. Meni ponuja dodatne nastavitve nadzora za brezzrcalne kamere in nov sistem AF. In to je to, vse že znano.

 

Nikon Z9 hitrost

Ni dileme. Novo navpično zloženo slikovno tipalo s 45M točkami in procesor Expeed 7 omogočata visoke hitrosti zajema slike. K temu pripomore tudi dejstvo, da Z9 nima mehanskega zaklopa. Ta je pred tipalom zgolj za zaščito pred prahom. Torej Nikon si je kot prvi upal povsem opustiti mehanksi zaklop in preiti na elektronskega. Kar mu daje še dodatno točko v smeri novih tehnoloških rešitev.

Nikon novo v linijah navpično zloženo slikovno tipalo omogoča v elektronskem načinu zajema, da ni opaznega zamika na sliki med zgornjim in spodnjim delom, tudi ob kratkim časih osvetlitve. Kljub samo elektronskemu zajemu, nam Z9 nudi sinhronizacijo z bliskavico 1/200 sekunde.

Prednost elektronskega zaklopa je da so izzveli iz kamere zaklop, za katerega se je vedno spraševalo koliko bo še zdržal do menjave in možnost povsem tihega fotografiranje. Kdor vseeno želi klasični zvok zaklopa, ga lahko vklopi in dobi preko zvočnika.

Novo elektronsko iskalo (EVF), nima popolnoma nobene zatemnitve tudi pri premikajočih se motivih in hitrem zajemu. S tem je omogočeno, da motiv vseskozi spremljamo, podobno kot pri klasičnem iskalu s prizmo. Nudi pa le 3,69M točkin skromno hitrostjo osveževanja 60 sličic na sekundo. Omenim naj samo en detajl glede iskala. Lastnik EOS R3 je ob pogled skozi iskalo Z9 dejal. "U, je večje, dobr to".

 

Nikon Z9 baterija

Na voljo je nova baterija z 3.300 mAh. Ima enake mere kot tiste za Nikon D5 in D6. Zato lahko na Z9 še naprej uporabljate starejše baterije. Baterijo je mogoče polniti tudi preko povezave USB-C. Nova baterija obljublja 800 posnetkov in več.

 

Nikon Z9 pomnilne kartice

Zajem je omogočen na dve kartici XQD ali CF Express tip B. Te kartice omogočajo dovolj hitrosti za sprejem ogromne količine podatkov, ko se snema v daljših rafalih in, če kamero izkoristimo za 8K video.

 

Nikon Z9 AF

Če kje, so brezzrcalne kamere zelo na hitro prinesle napredek predvsem v AF sistemu. Sprva je bilo kar nekaj težav v hitrosti delovanja, danes?

Novi sistem samodejnega ostrenja na Nikon Z9 je močno izboljšan v primerjavi z drugimi modeli Nikon Z. Deluje zelo hitro in natančno. Klasika je že zaznavanje oči, obraza, telesa, katere običajno najdemo na brezzrcalnih kamerah. Novi AF odlično in še hitreje deluje v zaznavanju tako pri ljudeh kot živalih. Oko zazna tudi od daleč in se nanj prilepi kot magnet. Kamera lahko prepozna do devet različnih motivov, med vsemi pa lahko preklapljate s krmilno palčko.

Na proti EOS R3, Nikon Z 9 nima veliko finih nastavitev, ko gre za nastavitve AF. Pri Nikon pravijo, da kamera s pomočjo AI zna razpoznati drugačen objekt in se mu prilagoditi. Recimo ni treba menjati med motivom avta in motorja, ali pri sledenju oči med med pticami in drugimi živalmi. Mislim pa, da bodo še več dodali in konkurenci sledili kar z naslednjimi firmware programi in ne šele v novem modelu.

Večino dela opravi sledenje 3D AF in pri premikajočih motivih ga bo fotograf z veseljem izkoristil. Kamera za sledenje uporablja 90 % tipala. Kadar uporabimo AF za oči in njihovemu sledenju, pa 3D AF ni prednostna nastavitev. Če je zaznavanje oči pomembno, je lahko AF s širokim poljem z Eye-AF boljša izbira. Z že zgoraj omenjenim gumbom AF na strani fotokamere je enostavno preklapljanje med različnimi možnostmi AF.

 

Nikon Z9 ISO

Osnovno nastavitev je ISO 64. Lahko ga zvišamo na 25,600. V razširjenem obsegu kamera nudi ISO 32 do ISO 102,400.

Čeprav pri predprodukcijski kameri še ne ocenjujemo končne kakovosti slike, je vse znano že iz Z7 II. Tudi ISO 12.800 je še vedno zelo uporabna izbira ob slabi svetlobi. Nikon Z9 ima novejše tipalo, boljši procesor in nove algoritme, torej je rezultat enak ali celo boljši. Na sliki se izgubi nekaj podrobnosti, barv, ampak ob tako slabi svetlobi oko razpozna še manj.

Da ne moremo povsem oceniti kakovosti slike, je dejstvo tudi to, da trenutno PS ali Lightroom ne prepoznata datotek NEF iz Nikon Z9. Torej smo odvisni od JPEG datotek predprodukcijske kamere. Vendar že v tem pogledu smo dobili rezultate, katere pri večini drugih kamer ne dobimo.

 

Nikon Z9 Video

Kar se lahko poda ob predprodukcijski kameri so zgolj tehnični podatki. Da kamera Nikon Z9 omogoča zapis 8K 30svs in 4K 120svs pove vse.

 

Zaključek po prvem preizkusu

Zdaj že lahko podam svoje osebno mnenje. Nikon uporabniku bi ga lahko na hitro in razumljivo podal zelo na kratko. Kar je pomenila in v svetu DSLR prinesla D850, prinaša Z9 v CSC. Vendar z izboljšavami tako v hitrosti delovanja in predvsem v AF tehnologiji.

Eno je gotovo. Vse stvari, ki bi jih bilo mogoče izboljšati v sistemu samodejnega ostrenja Nikon Z 6II in Nikon Z 7II, so bile izboljšane. Še bolje povedano, je več kot izboljšano. 

V primerjavi s Sony A1 je Z9 opazno bolj uporabna tudi v svetu reporterske in športne fotografije. V ostalih tehničnih primerjavah sta si podobni.

Glede na Canon EOS R3 katero že nekaj časa preizkušam pa menim, da je EOS R3 tehnološko v nekih pogledih močnejša. Predvsem v AF tehnologiji sledenja oči in stabilizaciji. Vendar tipalo s 24M točkami je marsikje premalo. Za športni reportersko fotografijo več kot dovolj in prinaša še več v ISO in hitrosti. Ko potrebujemo povečave ali zapis detajlov je premalo.

Nikon se je že rešil mehanskega zaklopa, vključil v video zapis 8K 60P RAW in dodal kodek Apple Prores. Vse te novosti kažejo, kako močno so se potrudili in pokazali, da od sebe dajonajboljšo kakovost in tudi prilagodljivost kamere fotografu. Konec koncev je Nikon Z9 namenjena najbolj zahtevnemu profesionalnemu fotografu.

Kamera Nikon Z9 je lahko veliko bolj uporabna tako v krajinski in modni fotografiji, pri fotografiranju hrane in drugih detajlov. Sony A1 in A9 imata marsikaj podobnega kot Z9. Ker sta kameri prišli na trg prej, bosta čez leto ali dve nova modela prinesla še več. Manjka pa Sony kameram za vstop med reporterske kamere model, ki bi bil z vgrajenim vertiklanim držalom, zaslonom za informacije na vrhnjem delu in prijaznejši menu. Ja čakamo še EOS R1, vendar vemo, da bo nato čez leto ali dve novi Z model zopet prinesel več. Konkurenca treh je tu. Kot vedno zapišem, s tem pridobimo samo fotografi.

Nikon Z9 je neverjetna kamera in menim, da je v tem trenutku tehnično v vseh pogledih na primerljivem in marsikje na višjem nivoju s konkurentkama A1 in EOS R3. Vsekakor je v prednosti glede univerzalnosti. Na koncu pa je pomembno le to, koliko uporabnikov se odloči za kamero najvišjega razreda. Jo bodo izbrali tudi PRO fotoreporterji in vzeli nazaj nekaj kolača konkurentu Canon.

Skratka. Nikon je s kamero Z9 posegel po tehnološkem vrhuncu, kjer že kar nekaj časa ni bil. Če vemo, da je to v sistemu CSC, šteje še toliko več. Nikon se je vrnil v tehnološko igro in med fotografe na najvišji ravni. Brez težav lahko še enkrat poudarim naslov. Kamera Nikon Z9, je trenutni tehnološki lider.

 

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

 

 

 

 

 
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com