Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Obdelava in predelava fotografij / Da ali ne, koliko?

08.12.2014 17:32
Stran:

 

Kje je meja obdelave, predelave?

Kreiramo jo sami. Kot avtorji in gledalci. Glede naših fotografij so gledalci tisti, ki našo mejo sprejmejo ali ne. Še vedno pa velja. Fotografije se ne da narisati drugače kot s svetlobo. Glavni motiv, fotografov pogled kot trenutek morajo obstajati. Obenem še dobra svetloba, neke všečnosti v kompoziciji, globini, ostrini...

Slabši je sam posnetek, bolj bomo posegli po predelavi. Bolj so pomembne neke neresnične norme, več se predeluje. In tudi pri obdelavi, še bolj pri predelavi velja. Bolj posegaš v osnovni motiv in sam zajem, bolj se približuješ kiču, ali neki umetnosti, ki s fotografijo nima več veliko zveze.

Oziroma ne pozabiti. Fotografijo se uporablja za različne predstavitve, namene. V grafiki se predeluje fotografije od kar pomnim in poznam to vejo uporabe fotografije. Kot reprodikcijski fotograf sem se že leta 1976 spoznal s predelavo v temnici, kot na skenerjih. Fotografije, kot diapozitivi, ki so se objavljali v časopisih, revijah, knjigah..., so vedno šli čez večjo ali manjšo obdelavo ter predelavo. Urednik je in še danes določa, kaj in kako bo s fotografijo v tiskovinah. Fotografi smo pri svojih fotografijah bolj osredotočeni samo na obdelavo kot, izrez, tonske vrednosti, smeti, pike, šum, ostrina. Predelava se uporablja v manjši meri. Torej vsak način predstavitve in uporabe, ter vsak uporabnik fotografije se lahko sam odločil kaj bo z njo.

Fotografirano v prostoru s stransko direktno svetlobo v kamero in zelo malo vpadne svetlobe iz prednje smeri portreta. Posnetek je bil naključen, zato nisem uspel uporabiti odboja bliskavice, direktna pa mi je z odboji premočno osvetlila ozadje.

V programu Photoshop sem uporabil orodje Dodge tool in osvetlil obraz. Druge tonske vrednosti so minimalno popravljene.

Posnetek obiralke čaja na Šrilanki.

V programu Camera RAW sem popravil tonske vrednosti in osvetlil temne dele (obraz). Kljub temu, da je bila uporabljena zunanja brezžična bliskavica iz roke, je obraz na originalu še vedno pretemen. V programu Photoshop sem s pomočjo orodja Clone Stamp Tool, predelal desni zgornji del ozadja in odstanil sem še levo osebo v ozadju. Želel sem večjo osredotočenost na portret v pokrajini.

Včasih brez predelave ne gre. Organizatorji tekme na Holmenkollnu so imeli samo trenutek časa, da so se postavili pred novo skakalnico. Žal je oseba na levi zamižala in tak posnetek se mi ni zdel primeren za njihovo spletno stran.

Ker mi ob skakalnici ni uspelo narediti več posnetkov, vedno poizkusim še na drugem mestu. Postavili so se mi pred novinarskim centrom. Še dobro, da sem jih uspel še enkrat fotografirati.

Pomembna jim je bila fotografija ob novi skakalnici. Zdaj sem lahko iz druge fotografije povzel oči iste osebe in jih dodal namesto zaprtih.

V nizki popoldanski svetlobi je portret v močni senci. Odločil sem se za intenzivno tonsko korekturo.

V programu Camera RAW so tonske vrednosti spremenjene. Želen je poudarek na portretu, starosti, samo delno na okolici.

Posneto v kraju Solitaire v Namibiji.

Na fotografiji sem opravil tonske korekture, odstranil znak na levi in osvetlil obraz. Pri temnopoltih osebah je še toliko prej težava v pretemni koži.

Sončni vzhod v dolini Sossuvlei. Svetloba prihaja iz strani, posnetek je nad osvetljen, zato barve niso dovolj zasičene. Polarizacijski filter je zaradi ekstremno širokega kota objektiva, barve zasičil samo v centru.

Tonska predelava. Uporabljeno je tudi dodajanje tonov v področju neba (levo in desno) s pomočjo prehoda. Tako sem izničil "napako" filtra.

Oseba je nastavljena in doosvetljena z odbojnikom.

Kamera mi ni pričarala "Bali" zeleno. Popravljeno preko selektivne barvne korekture.

Stranska, pozna popoldanska svetloba in dodana bliskavica (na prednjem delu šasije) za doosvetlitev portretov.

Popravljene tonske vrednosti in v predelavi odstranjena bliskavica.

Goljufanje (predelava) slike in predstavitev v medijih je tisto, kar nam danes kreira všečnost lastnega portreta. Vsepovsod je množica popravljenih (nerealnih) portretov. Zato, si skoraj vsak že želi kakšen dodaten popravek na fotografiji lastnega portreta.

Mehčanje, peglanje, izguba gubic, je danes trend. Naredimo masko, jo zameglimo, izbrišemo potrebno ostre dele (oči, usta, obrvi...), naredimo malo prosojnosti in popravljen (osebi bolj všečen) portret je tu. Sicer pa, ali ne goljufamo že z ličili, oblačili in še bolj drastično z injekcijami, operacijami...

Fotografije, katere so namenjene predstavitvam, so lahko deležne večjih predelav.

Kljub dodani svetlobi preko odbojnika, je svetloba iz ozadja še vedno izredno močna in oseba je pretemna.

Popravek tonskih vrednosti preko programa Camera RAW in Photoshop.

Odboj svtelobe od svetle površine poskrbi, da je fotografija z malo kontrasta. Korektura v +, bi mi preosvetlila zasičene tonske vrednosti peščin in neba. Zato sem fotografijo pustil kot je in jo tonsko popravil preko programa.

Dobro je pustiti več tonskih vrednosti na originalu, kot manj. S tem lahko lažje opravite tonsko korekturo v programih. Enako je bolje fotografirati v RAW formatu, če veste, da boste več obdelovali fotografijo preko programa.

Posnetek iz zraka.

Predelana fotografija v nočni posnetek površine lune na zemlji.

Original.

Tonska obdelava v programu Camera RAW.

Še obljubljen komentar na vprašanje (ali je fotografija predelana?) o fotografiji na prvi strani. To je prvi original.

To je drugi original.

Fotografija je predelana iz zgornjih dveh. Oseba meni tu bolje prikazuje željo po videnem, da se fotografira ob sončnem vzhodu. Kamera in oseba sta mi bolje izražena. Vendar pa mi na originalu ni všeč odrezan spodnji del peščine. Zato sem osebo prenesel na fotografijo, kjer je peščina prikazana v večji meri in meni bolje zaključi fotografijo. "Predelava, ki to niti ni!"

 

Zaključek

Obdelava, kot predelava sta z nami že od začetka fotografije. V analogni dobi je šlo vse skozi temnico in "na roke". Danes podobne tehnike upravljamo preko programov. Pomembno je le, da ostanemo na neki sprejemljivi, nevidni meji. Določamo pa jo sami, oziroma gledalci, žirantje ali uredniki. Torej, glede poseganja v obdelavo in predelave vaših fotografij, »je vse na nas«! Če boste fotografijo prodali, bodo drugi po svoji presoji glede na potrebe fotografije, uporabili možnosti obdelave ali predelave.
Vsekakor tudi pri obdelavi kot predelavi velja. Enotnega mnenja kaj dodatno obdelati ali predelati ni. Nekateri žele, da jim kamera sama tem bolje popravi fotografijo do višje všečnosti v barvah, ostrini, drugi to žele opraviti sami s programom, tretji posežejo še po predelavi. Vsak si izbere svojo lastno pot. Na koncu je tako ali tako pomemben samo končni izdelek, na ogled predstavljena fotografija.

Bi radi bolje spoznali program Photoshop:
- Vsi članki o programu Photoshop
- Tečaji programa Photoshop

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

 

 
 

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com