Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
http://www.foto-klik.si/
http://www.olympus.si/site/en/c/cameras/om_d_system_cameras/om_d/e_m1x/index.html
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
http://www.cyberstudio.si
>

Objektivi za vsak dan / Kupiti enega ali dva?

Avtor:Matjaž Intihar
04.03.2010 11:21
Stran:

Primerjava med Nikkor 18-55mm VR, Sigma 18-250mm OS in Tamron 18-270mm VC

Če je za filmske objektive veljalo, da imata dva ločena opazno prednost glede zapisa pred enojnim 28-200mm, lahko že na začetku tega preizkusa zapišem, da ni več tako. V določenih nastavitvah ima vsak od preizkušenih objektivov svojo prednost ali slabost. Vendar zna široka uporabniška vrednost megazum objektiva, ker ga ni treba menjavati hitro pritegniti še več hobi fotografov.

Tako Nikon, kot Canon imata svoja megazum objektiva 18-200mm VR in 18-200 IS. Oba sta v zapisu le za »pipetkarje« malo višje kakovosti kot preizkušena Sigma ali Tamron. Vendar je razlika v tem, da tako Sigma, kot Tamron nudita še večji razpon med goriščnicami in za opazno manj denarja. Torej je dilema tudi tu na samem uporabniku. Kupiti original ali objektiv neodvisnega proizvajalca?

Zapis objektivov v praksi

Med objektivi je pomembno, da jih ocenjujemo po več kriterijih. Med samimi goriščnicami in pri različni odprtini zaslonke. Na tak način najlažje vidimo optično kakovost in razlike med objektivi. Za preizkus sem izbral fotokamero DSLR Nikon D5000.


18mm / Nikon 18-55mm VR


Sigma 18mm / Sigma 18-250mm OS


18mm / Tamron 18-270mm VC

Pri starejših objektivih je veljalo, da so imeli megazum objektivi kljub zapisani enaki goriščnici manjši kot zajema. Sedaj ni več tako. Kar vsi trije so si v zajemu zelo enaki. Opazna pa je razlika v tonski vrednosti. Nikon deluje hladno nevtralno in celo mehko, Sigma toplo rumeno, Tamron pa z majhnih odklonom k rumeni.



18mm f/3.5 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)


18mm f/3.5 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)


18mm f/3.5 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)


18mm f/3.5 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)

Pri goriščnici 18mm in popolnoma odprti zaslonki f/3.5, Sigma kaže svojo kakovost. Mogoče le v samem robu slike Nikon ohrani nekaj več ostrine, pa še to najbrž zaradi manj kontrastnega zapisa. Že na zgornjih primerih lahko opazimo, da megazum objektivi niso več tako slabi, ampak povsem primerljivi s "kit" objektivom.


18mm f/4 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)


18mm f/4 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)

Zelo izenačen zapis. Razlika je predvsem v tonskem zapisu. Tudi kromatska aberacija ni opažena. Če se spomnimo prejšnjega Nikon 18-200 VR, ki je izražal zelo močno kromatsko aberacijo, so sodobni objektivi bolje korigirani.


18mm f/5.6 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)


18mm f/5.6 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)

18mm in zaslonka pri kateri večkrat preizkušamo objektive v njihovi srednji vrednosti. Sigma je glede ostrine zapisa še vedno v rahli prednosti.


18mm f/8 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)


18mm f/8 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)

18mm in f/8. Za to vrednost zaslonko pravimo, da je srednja in tista vrednost pri kateri naj bi objektivi najlepše risali. Seveda so te vrednosti od objektiva do objektiva drugačne. Tudi tu lahko opazimo prednost Sigma objektiva in da so vsi nekako enakomerno uravnoteženi od odprte f, do f/8.


18mm f/11 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)


18mm f/11 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)

Pri f/11 pa mali Nikon kit objektiv začenja izgubljati na ostrini zapisa bolj kot oba megazum objektiva.


18mm f/16 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)


18mm f/16 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)

Bolj kot zapiramo zaslonko pri goriščnici 18mm, večjo prednost kaže Sigma.


18mm f/22 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)

Če zaključim mnenje za objektive pri goriščnici 18mm. Sigma je oster in zelo uravnotežen pri vseh zaslonkah. Nikon 18-55mm VR pa začne opazno izgubljati od f/8 naprej.



35mm f/4.5 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)


35mm f/4.5 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)

Pri srednji goriščnici objektiva 18-55mm, t.j. 35mm in povsem odprti zaslonki f/4.5 (svetloba moč se pri teh objektivih manjša) lahko opazimo, da je Tamron močno izgubil na ostrini. Sigma je ohranila ostrino, se pa v delih z odbito svetlobo zmehča zapis. Nikon pa kot pri 18mm ohranja srednje vrednosti.


35mm f/5.6 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)

Pri najbolj odprti zaslonki je velika večina objektivov glede zapisa slabša, kot pri srednjih vrednostih. Če zaslonko zapremo že za eno vrednost, je višja kakovost opazna.


35mm f/8 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)

Nikon je začel risati v sencah temneje, Sigma pa še vedno preseneča z ostrino. Pri Tamron pa niti f/8 še ne zagotavlja visoke ločljivosti zapisa in posledično ostrine.


35mm f/11 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)


35mm f/16 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)

Sigma se tudi pri 35mm izkaže kot zelo kakovosten objektiv. Tamron pri tej goriščnici izgubi na ostrini, Nikon pa riše za nekako pol zaslonke bolj temno.



55mm f/5.6 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)

Pri 55mm pa zopet nekaj drugačen zapis. Pri vseh objektivih je tako. Malo spremeniš razmerje med lečami in objektiv dobi drugačne karakteristike zapisa. Prav v konstantnosti zapisa pri različnih goriščnicah, oddaljenosti ali zaslonki išemo dobre ali slabe objektive.
V tem primeru Tamron kaže odično ostrino v centru, ki pa se opazno slabša proti robu. Sigma solidno riše detajle, vendar je zapis mehak. Nikon pa zopet v zlati sredini.


55mm f/8 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)

Tamron je v centru zopet oster. Sigma je z zaprtjem zaslonke pridobila na kakovosti zapisa in predvsem na robu slike kaže, da je v celotnem delu zapisa kakovostna. Nikonu pa manjka predvsem kontrast, da bi zapis deloval bolj ostro.


55mm f/11 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)

Tokrat se je pri Tamron objektivu preveč zatresla roka in sistem stabilizacije ni rešil težave. Sigma pa še vedno kaže svojo kakovost.


55mm f/16 - Nikon (levo), Sigma (sredina), Tamron (desno)

V primerjavi obeh megazum objektivov z originlanim Nikon kit objektivom 18-55mm VR, sem bil še sam zelo pozitivno presenečen predvsem nad Sigmo. Tako da "vraže" o megazumih ne veljajo več in se je dobro prepričati, kateri nam lahko nudi tudi kakovost.

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com