Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Olympus SP-550 UZ / Test

Avtor:Matjaž Intihar
06.03.2007 19:01
Stran:

 

Kakovost fotografije v detajlih

 

Seveda, če ste pikolovski in si slike močno povečujete na računalniških zaslonih hitro najdete napake v zapisu. Vendar kot že zapisane v normalnih pregledih na TV, računalniških zaslonih ali povečane na velikost 13x18cm nobene napake niti opazili ne boste. Prav tem fotografom pa so danes tudi namenjene kompaktne kamere.

Kdor pa želi višjo kakovost pa se bo moral odreči široki uporabniški vrednosti kamere Olympus SP-550 UZ in preiti med uporabnike DSLR fotokamer. Vemo pa že, da se je treba za višjo kakovost z njimi mnogo bolj potruditi že v fazi fotografiranja kot kasneje pri sami obdelavi slike.

Če želite enostavnost fotografiranja in ne potrebujete kakovosti za profesionalni pogled, hitrost delovanja kamere za hitro premikajoče motive potem vedite, da so kompaktne kamere povsem uporabne. Olympus SP-550 UZ še toliko bolj. Seveda pa je dobro vedeti tudi za drugačnost zapisa, saj se na podlagi tega laže odločimo že pred nakupom ali nas bo v elementu kakovosti zapisa tudi zadovoljila.

 


28mm.

 


504mm.

 


Digitalni zoom. Vedite, da boste preko klasičnega TFT zaslona s katerim kamero držite stran od sebe le težko ujeli motiv. Še težje ga je sploh najti.

 


Zato pri dajših goriščnicah uporabite EVF iskalo. Laže je poiskati motiv, ga slediti in ujeti na končno sliko.

 


28mm. V zelo močni protisvetlobi sem izbral 50ISO občutljivosti.

 


28mm 1:1 izrez. Če pričakujete pri 50ISO kakovostnejšo sliko kot pri 100ISO se motite.

 


Isti motiv 504mm, 50ISO. V normalnih povečavah se napak ne opazi.

 


Izrez 1:1.

 


28mm. Za zoom s takim razponom je pri širokem kotu malo počenja.

 


Normalni makro nam dovoli približati se motivu na 10cm. Delno lahko uporabimo tudi še zoom.

 


V super makro načinu se motivu lahko približamo na samo en cm.

 


V super makro načinu ne morete spreminjati goriščnice. treba je premikati kamero.

 


Pri makro načinu je zelo pomembno izkoristiti kratke čase osvetlitve, da posnetek ne bo stresen. Levo 100ISO, desno 400ISO. Res da je levi del posnetka z manj napakami v risbi. Toda desni je zaradi krajšega časa osvetlitve s pomočjo 400ISO oster.

 


Levo 200ISO, desno 800ISO.

 


Pri 504mm je 1/25sek. kljub uporabi stabilizacije slike premalo za nestreseni posnetek. V sredini 200ISO in 1/50sek. Desno 400ISO in 1/100sek. V slabših svetlobnih pogojih raje dvignite občutljivost, kot da imate zaradi predolgega časa osvetlitve streseni posnetek.

 


1600ISO.

 


200ISO. Pri dobri svetlobi (svetlih motivih) za kakovostnejši zapis lahko vzamete nižjo občutljivost. Seveda pa je pri 504mm in uporabi IS potreben čas nad 1/40sek.

 


100ISO. V notranjih prostorij boste pri tej občutljivosti težko dobili nestreseni posnetek.

 


400ISO. Slika je bolj zrnata (z več šuma), vendar že nestresena.

 


1600ISO. Močan šum zelo pokvari kakovost zapisa.

 


3200ISO. Pri tej občutljivosti kamera prenastavi končno ločljivost na 3m točk. S tem dodatne točke izkoristi za tonsko boljšo sliko.

 


5000ISO. Neverjetno, kljub izredni občutljivosti je slika še vedno zadovoljivo korektna. Pri tonsko enakomernih površinah in večjih linijah program redukcije šuma lepo izgladi napake. V naslednji sliki "los testa" pa boste videli da so pri tej občutljivosti detajli močno uničeni. Vsekakor pa nam pri slabi svetlobi 5000ISO vsaj omogoča posneti sliko (nočna slika spodaj).

 


Levo 1600ISO (kamera deluje s polno ločljivostjo 1600ISO), desno 5000ISO (kamera prenastavi na ločljivost 3M točk in močno glajenje šuma). Pri izrazito majhnih detajlih je korekcija šuma pri 5000ISO premočna.

 


Vendar pa nam 5000ISO zna priti tudi prav. Posneto ob 23h pri polni luni in nekaj obcestnih svetilk.

 


Izrez 1:1. detajli res niso popolni. vendar nam kamera omogoča delovati pri izrazito slabih svetlobnih pogojih. Popotniškemu fotografu lahko še kako uporabna funkcija. Dobesedno lahko fotografiramo skoraj kjerkoli in kadarkoli.

 

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com