Od vseh informacij, ki jih prejmemo preko naših čutov, nam prav vid da večino njih. Način gledanja motiva, kako ga vidimo in kako obdelamo vizualne informacije je sestavljen iz naše preteklosti in trenutne potrebe.
V prejšnjih nadaljevanjih smo spoznali nekaj tehničnih lastnosti kamer in ob tem tudi že nekaj prijemov za boljšo sliko. Vemo že, kako goriščnica vpliva na vsebino slike, saj se z različnimi goriščnimi razdaljami (različnimi slikovnimi koti), lahko odločimo za širok plan ali detajl.
Ko v slabih svetlobnih pogojih ostaneš brez bliskavice, z njo ne smeš fotografirati ali ni drugega vira dodatne svetlobe!
Občutljivost (ISO), je enakovreden faktor med tremi, med seboj povezanimi lastnostmi, zaslonka, čas, ISO. Vsaka sprememba ene izmed teh treh lastnosti, vpliva na drugi dve.
Od vseh informacij, ki jih prejmemo preko naših čutov, nam prav vid da večino njih. Način gledanja motiva, kako ga vidimo in kako obdelamo vizualne informacije je sestavljen iz naše preteklosti in trenutne potrebe.
Vseeno pa ne smemo pozabiti, da ostrina ni prevladujoči kriterij – odlična slika po vsebini, kompoziciji, barvitosti ali sporočilu ne bo veliko izgubila, če bodo robovi malo bolj mehki ali pa nam v nasprotni svetlobi ('kontralicht') kažejo vrsto barvnih in svetlobnih kolobarjev in refleksov na sliki na kreativni način. Na koncu velja - tako kot na začetku - da je vsak objektiv (naj bo tele ali širokokotnik) le tako zelo dober, kot je slika, sporočilo in ideja, ki jo ponese v svet.
Večina fotografov od svojih objektivov pričakuje preveč. Marsikdo si že predstavlja, da mora ceneni kit objektiv risati povsem ostro. Toda plastični materiali in steklo so zelo hudomušni in le najboljši (najdražji) objektivi so dovolj kakovostno korigirani, da do večjih napak ne prihaja. Spoznajmo napake leč in objektivov!
V prejšnjih nadaljevanjih smo spoznali nekaj tehničnih lastnosti kamer in ob tem tudi že nekaj prijemov za boljšo sliko. Vemo že, kako goriščnica vpliva na vsebino slike, saj se z različnimi goriščnimi razdaljami (različnimi slikovnimi koti), lahko odločimo za širok plan ali detajl.
Ko v slabih svetlobnih pogojih ostaneš brez bliskavice, z njo ne smeš fotografirati ali ni drugega vira dodatne svetlobe!