Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Sony CyberShot DSC P-100 in DSC P-120 / Test

Avtor:Matjaž Intihar
01.09.2004 18:26
Stran:

Kakovost slike

Vsaka kamera mora imeti tudi svoje slabosti. In Sony DSC P-100 in P-120 jih imata naproti nekaterim konkurentom prav v elementu, ki ga v fotografiji ne moremo meriti. To pa je končna kakovost fotografije. Daleč od tega, da bi bila slika iz te kamere slaba. Nasprotno, dobra je. Toda ni pa tako dobra kot je odlično ohišje, tehnične zmožnosti kamere in enostavnost nastavitev.

Predvsem moti slaba zasičenost z barvami, pa čeprav je kamera namenjena širokim množicam, ki si čistih močnih barv želi. Barve delujejo bledo, kromatske aberacije in zamika barv je v širokem kotu kar nekaj. Prav tu se vidi, da tipalo Super HAD CCD in napis na objektivu Carl Zeiss še nista porok najvišji kakovosti. Kameri manjka predvsem boljše procesiranje signalov od CCD tipala do spominske enote.

Avtomatska redukcija šuma pa odlično opravi svoje delo tudi pri času osvetlitve 2 sekundi.

Vendar tudi slaba zasičenost oziroma »spranost« barv izgubi svoj pomen, če sliko v računalniškem programu tonsko obdelamo, oziroma, če jo damo izdelati v fotolaboratorij in jim prepustimo korekturo fotografije.

Po drugi strani, pa lahko marsikateri gledalec slike, zasičenih barv niti ne želi. Vendar v potrošniškem razredu, to je predvsem v družinski in popotniški fotografiji je želeno imeti bolj zasičene barve s tem bolj izražen kontrast in ostrino.

Ker imajo vse kamere »mini« razreda, majhno in tanko ohišje, mora biti majhen tudi objektiv s primerno majhnimi lečami. In tu za zahtevne nastanejo tiste težave, ki pripomorejo k malo slabši sliki.

Vendar kot sem zapisal na začetku poglavja. Kamera je tako dobra v večini elementov, da bi si želel samo še malo boljšo sliko že v fazi zajema, to je fotografiranja in lahko bi jo postavil na najvišjo stopnico v tem »mini« kompaktnem razredu. Še toliko laže, ker je ena redkih v tem razredu, ki nam omogoča tudi ročno M nastavitev tako časa in zaslonke ter s tem izrabiti to lastnost za fotografiranje tam, kjer večina samo programskih kamere enostavno odpove. Tudi v svetlobno zelo slabih pogojih se je kamera prav zaradi možnosti delovanja v ročnem načinu odlično obnesla.

 

35mm. Tudi s to goriščnico se da zajeti zadovoljivo širini motiva. Manka še širši kot zajema in predvsem zasičenost barv. Ostrina kot vinjetiranje in kromatska aberacija sta dobri.

 

114mm. Ostrina odlična. Moti edino premalo z barvami zasičena slika. No, to vam rešijo v fotolaboratoriju ali sami v programih za obdelavo fotografij.

 

Maksimalni digitalni zoom.

 

$$PAGE$$

 

Za konec

Sony je s kamerama DSC P-100 in P-120 posegel na najvišjo stopnico med mini digitalnimi kompaktnimi kamerami s trpežnim ohišjem.

Treba je pohvaliti odlično izdelano ohišje, privlačno obliko, prave mere in težo, da kamera lepo sedi v roki in dobro razporejene nastavitvene gumbe. Vsi ti elementi so že prvi korak kupca k lažji odločitvi glede izbire kamere.

Ob nakupu (P-120) je že v škatli dodatno presenečenje. Sony je do sedaj edini, ki nam je ponudil v kompletu kar dve Li-Ion bateriji. Moti edino priloženi polnilec, s katerim polnimo baterijo preko kamere. Kar pomeni da moramo klasični dodatni polnilec v katerega vstavimo baterijo dokupiti. Malo nerodno je, da imamo možnost menjati baterijo z rezervno, le to pa lahko polnimo samo preko kamere. Kar pomeni, da če želimo polniti baterijo, se s kamero ne moremo gibati in fotografirati izven dosega napajalnega kabla.

Za razred mini kompaktnih kamer je presenečenje tudi bogat izbor dodatnih predleč in filtrov. Zanimiv je poseben adapter, ki ga nasadimo na kamero in na njega pritrdimo predleče in filtre, saj direktno na objektiv ne moremo dodati ničesar.

Avtomatsko ostrenje je hitro in natančno. V nastavitvah lahko nastavimo ostrenje v širokem območju in kamera sama izbira kje izostriti ali pa samo centralni način. K boljšemu ostrenju na blizu v slabših svetlobnih pogojih nam pomaga dodatna lučka. Za bolj oddaljene motive ali v posebnih primerih pa lahko izberemo tudi ročno ostrenje.

Posebno pozornost si zasluži 1,8 inčni zaslon. Ni sicer med največjimi, saj so na nekaterih kamerah že velikosti 2 inča. Vendar je zaradi svoje izjemne ločljivosti 134.000 točk zelo oster in odlično podaja sliko. Tudi zapisi in ikone o nastavitvah na njemu so lepo vidni, predvsem pa, kamera nam nudi večino za zahtevnejšega fotografa potrebnih informacij. Vključno s prikazom histograma v fazi fotografiranja. Zelo hiter je tudi prikaz slike med izbiro korektur. Na njemu vidimo vse spremembe in ob izbiri nastavitev osvetlitve se slika pokaže v vsej njeni pravilnosti ali nepravilnosti zapisa.

Bliskavica dobro opravi svojo možnost, vendar zopet zaradi potrebe po kompaktnosti kamere od nje ne pričakujte preveč. Kot odično in dodaten plus se izkaže možnost nastavitve korekture moči bliskavice.

Izbor nastavitev v funkcijah SetUp in MENU je zelo logičen, s tem enostaven in ne preveč zasičen z nepotrebnimi lastnostmi, tudi za uporabnika, ki si preveč nastavitev niti ne želi in jih ne uporablja. Za marsikoga dobrodošla lastnost je možna nastavitev zapisa ure in datuma direktno na fotografijo.

Tudi možnosti DPOF za direkten izpis kot PictureBridge za direktni priklop na tiskalnik sta dobrodošli. Še bolj možnost spreminjanja ločljivosti že shranjenih fotografij, kot naknadnega izreza. Sliko pa lahko tudi rotiramo in zaklenemo, da jo po nesreči ne izbrišemo.

Pregled že posnetih fotografij je izredno hiter. Naproti večini kamer, je naslednji posnetek kljub relativno veliki datoteki zaradi 5MP takoj po pritisku na gumb za naslednjo sliko že prikazan. Imamo tudi možnost nastavitve avtomatskega pregleda slik v določenem časovnem zamiku.

Kamera ima še dve dobri lastnosti. Hitri prenos USB 2.0 in kovinski nastavek za stojalo.

Omenil sem že zelo pregledne nastavitve. Z desnim spodnjim gumbom izbiramo samo ločljivost, preko levega MENU pa vse glavne nastavitve potrebne za korigiranje in čim boljši način zajema svetlobe vključno z raznimi efekti. Še tako neizkušen uporabnik se bo z nastavitvami zelo hitro spoznal prav zaradi njihove preglednosti in razumljivega prikaza možnosti.

Kamera je zelo hitra v delovanju. V eni sekundi je že pripravljena na ostrenje in proženje. Zamika med proženjem in zajemom je zelo malo. V dobrih svetlobnih pogojih brez težav izostrite vozeč avtomobil in ga še vedno v centru tudi zajamete. Ostrenje je hitro in natančno. Tudi osvetlitev je v normalnih pogojih odlična. Kamera nam ponuja popolnoma enostaven avtomatski način fotografiranja, kjer ne naredimo nič drugega kot da kamero prižgemo, poiščemo motiv in pritisnemo na prožilec. Druga možnost je, da izberemo eno od pred nastavljenih scenskih nastavitev. Za zahtevnejše pogoje pa izberemo ročne M nastavitve z možnostjo nastavitve zaslonke in časa, ki tej kameri dodajo še dodatno vrednost.

 

Če kamero pogledam iz pogleda zahtevnega preizkusa, kaj bi nam kamera morala nuditi, oziroma bolje zapisano »bi lahko še nudila pa ne«, pa je zelo majhno in nepraktično iskalo, samo v vnaprej določene nastavitve bele barve, svetlobna moč samo 5,2 v tele področju, najnižja občutljivost samo 100ISO, saj ob močni svetlobi kaj hitro potrebujemo bolj zaprto zaslonko ali krajši čas. Kamera zmore zapreti zaslonko samo do 5,6 v širokem kotu, do 10 v tele. In ker premore samo 1/1000 sekunde, je lahko 100ISO v teh pogojih preveč.

Včasih mi je kamera ob ponovnem vklopu iz nerazumljivih razlogov kar sama prestavila iz centralnega na večtočkovni način ostrenja. Samosprožilec je treba ob naslednjem posnetku z njim še enkrat nastaviti in ima možnost delovanja samo z včasih predolgimi 10 sekundami. Kamera tudi nima možnosti nastavitve samoizključitve, se sama izklopi samo pod avtomatskim že določenim načinom.

 

Za tipalo velikosti 1/1,8 inča in ločljivosti 5MP potrebujemo izvrsten objektiv z vrhunsko ločljivostjo, da se nam slika zariše v vsej njeni kakovosti. Tu nastane problem pri izdelavi objektiva že zaradi njegove konstrukcije, da mora biti predvsem v izklopljenem stanju v kameri in že nastanejo kompromisi med kakovostjo in kompaktnostjo. Delno so problem rešili z vrhunskimi Carl Zeiss lečami. Tudi v makro področje niso preveč posegli, da so leče tembolj priredili k normalnemu načinu fotografiranja. Vendar vseeno pa kljub vrhunski tehnologiji leč zaradi potrebe po kompaktnosti pride do težav v kakovosti slike. Seveda mislim na vrhunsko kakovost, ki bi si jo v teh mini kamerah želel kot mnogi izmed kupcev. Nekateri kupci si želijo majhno kamero, zmogljivo po tehničnih zmožnostih, z veliko točkami, polno nastavitev, in vrhunsko kakovostjo slike kakršne nudijo velike kamere. Mini kamera se samo v tej zadnji zahtevi »vrhunska kakovostjo slike« še ne približa velikim kameram. Vse ostalo je Sony s kamerama P-100 in P-120 rešil v kupčev prid.

In kot sem že zapisal. Kakovost slike je močno subjektiven faktor. Velika večina družinskih fotografov je še z mnogo slabšo kakovostjo povsem zadovoljna. Toda malo kritičnega pogleda, da se vsaj nekaj na tej kameri najde je tudi treba zapisati. Saj že poznate, kaj zapišem ob vsaki preizkušeni kameri, pa čeprav bi me kamera P-120 v svojem razredu glede »najboljša« lahko postavila tudi na laž ali vsaj v dvom. Najslabša in najboljša kamera ne obstaja! Vendar sta kameri DSC P-100 in P-120 v samem vrhu v razredu mini kompaktnih kamer s trpežnim ohišjem. Vseh naštetih prednosti in slabosti večina uporabnikov nikoli niti ne vidi, preizkusi, kaj šele da bi ih potrebovala pri fotografiranju. Vendar če se kamero preizkuša, je treba pogledati in preizkusiti čimveč njenih zmožnosti in lastnosti. P-120 sem res dodobra preizkusil. Tako za družinsko kot popotniško fotografijo, kjer se zaradi svoje kompaktnosti zelo izkaže, kot pod zelo slabimi svetlobnimi pogoji, kjer nam brez ročnih nastavitev fotografije sploh ne bi uspele.

Povsem za konec lahko samo zapišem. Če ste pred izbiro mini kompaktne kamere in ste pripravljeni odšteti malo več denarja, ter obvladate in potrebujete ročne nastavitve, sploh ne razmišljajte preveč. "It is Sony"!

 

Bliskavica zadovoljivo osvetli celoto motiva pri 35mm goriščnice.

 

Odlično ostrenje pri slabši svetlobi in odlično osvetljen motiv.

 

S kamero se da hitro delovati. Vidiš premikajoči motiv, pritisneš na prožilec in to je to. Želeni motiv je zajet na sredini slike.

 

Iskalo ima kar nekaj paralakse.

 

Preko TFT zaslona vidimo točno to kar bomo fotografirali.

 

Tudi makro je dobrodošel.

 

Pazite na možnost osvetlitve v takem primeru. Tu je izbran "multi" način.

 

Tu pa spot.

 

Čeprav je povsem vodoraven motiv, pa je kamera izbrala dobro ostritev. Večina kamer se v tem primeru zmoti.

 

V centru ni kaj reči čez ostrino optike.

 

Na robovih ostrina že malo peša. Toda še vedno je v vrhu mini kamer.

 

114mm. Ostrina odlična. Moti edino premalo z barvami zasičena slika. No, to vam rešijo v fotolaboratoriju ali sami v programih za obdelavo fotografij.

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com