Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Več fotografij za isti motiv – Hitri FotoNAMIG

Avtor:Matjaž Intihar
08.10.2015 18:19

So fotografi, ki imajo motiv že “v glavi”. Iz izkušenj ali ob predhodnem razmišljanju o motivu točno vedo kaj želijo. Poiščejo motiv, pozicijo, pravo svetlobo in škljoc.

Večina hobi fotografov pa vidi njim zanimiv motiv, so na poziciji in kot skala trdno stojijo na točno tisti točki od kjer so prvič opazili zanimivost. Svetloba je kakršna je in na koncu naredijo tisto “enako”, škljoc. Šele doma, ob pregledu fotografij se poraja vprašanje, zakaj nimam še enega posnetka iz druge pozicije. Z drugačno svetlobo je že težja naloga, saj bi bilo treba počakati nekaj časa, ali da se zaradi gibanja sonca vpadna svetloba premakne. Oziroma, da se zjasni ali pooblači, kar je odvisno od želje. Seveda, veliko motivov lahko ponovimo. Tudi tega se poslužujejo izkušeni fotografi in gredo na isto lokacijo večkrat.
Vendar, ali imamo vedno možnost vrniti se do istega motiva? Nam je to sploh želja? Mora motiv biti že res enkraten in nam željan, da bi šli še enkrat ali večkrat tja in iskali boljšo pozicijo ali “pravo” svetlobo.

V sledečem primeru lahko rečemo, da gre za izletniško fotografijo. Oziroma več fotografij z enakim glavnim elemntom nam lahko že poda fotozgodbo. Vidimo zanimivost kot je recimo svetilnik in škljoc. Največkrat se posname tako, da je motiv v centru, mogoče se ga še malo približa in to je to. Dost je! Vendar, zakaj ne bi poizkusili na več načinov. Konec koncev si želimo, da fotografije povedo nekaj več in da naš izlet predstavimo na drugačen način. Kaj še lahko naredimo, da bodo posnetki tem bolj zanimivi?

Klasičen posnetek. Vidimo zanimivost, glavni del motiva postavimo v center, mogoče se spremeni goriščnico in "škljoc"! Fotograija mi deluje nekam prazno, saj je brez globine.

Samo nekaj metrov naprej sem za zapolnitev kadra izbral krošnje manjših dreves. Svetilnik ni več povsem v centru, prednji plan pa da dodatno obtežitev in delni okvir.

Iz iste pozicije sem spremenil goriščnico in s širokim kotom počakal, da mi oseba doda živi element v sam motiv. Obenem je večja razgibanost slike, prednji plan in diagonala ceste nam podata globino. Svettilnik je še vedno dovolj dobro izražen, čeprav nas oko najprej vodi k osebi in nato po diagonali k svetilniku.

Večji del motiva lahko zavzame razburkano morje, ki pa nam zopet doda globino in plastičnost.

Tudi dodaten element kot jadrnica lahko doda popestritev in razgibanost ob glavnem delu motiva, kot je v teh primerih svetilnik. Obenem laže prikažemo velikost svetilnika in moč valovitega morja.

Ko kdaj drugič obiščemo isti kraj nam že samo nebo, bolj mirno morje in svetloba od zadaj pomagata k drugačni fotografiji istega motiva.

Minimalizem. Ko se zopet srečate z enakim motivom poizkusite drugače. Fotografije večjega svetilnika imam. Zdaj sem za prednji plan izkoristil osebo, v ozadju pa je majhna silhueta svetilnika. Pomanjšavo oddaljenih delov motiva dobimo z uporabo širokega kota (kratkih goriščnic).

 

Smo na zanimivi lokaciji, fotografiramo in fotografiramo. Šele doma ob pregledu fotografij se nam utrne ideja. Oziroma nas preleti, pa zakaj nisem fotografiral drugače. Toda bili smo 10.000km stran. Spodnje fotografije so iz zelo poznanih terasastih riževih polj Tegallang na otoku Bali. Vesel si že, če imaš možnost malo se sprehoditi po njih, saj lastniki polj ne dovolijo samostojnih sprehodov. In ne veš, bi gledal, užival, fotografiral...
Naredil sem nekaj fotografij samih polj, delavcev na polju, toda vse skupaj mi ni bilo všeč. In imel sem srečo. Na Bali sem šel še nekajkrat (e-Fotografija FotoPOTEPi Bali) in naredil načrt.

Klasična fotografija iz zanimive lokacije. S prvo fotografijo želiš pokazati vse. Vendar polja so neizrazita, osebe predaleč in zaradi senc s temnimi obrazi. Preveč je elementov v sliki, manjka prikaz globine.

Ni časa, ni prave postavitve delavca na polju, ujetega trenutka in ozadja. Kaj šele svetlobe.

Naslednjič sem poprosil delavca na polju, če malo zapozira. Pa tudi nisem bil zadovoljen. Manjka mi osvetlitev obraza.

Da se že tako temna polt, ki je še dodatno v senci zaradi širokega pokrivala bolje osvetli, sem v naslednjem letu s seboj vzel odbojnik. Zdaj smo imeli boljšo svetlobo, a še vedno premalo časa za narediti kaj več.

In smo poizkusili z odbojnikom. Zdaj je osvetlitev boljša. 

Na tretjem FotoPOTEPu po Baliju sem svetlobo imel že urejeno. Zdaj je treba najti še umirjeni del motiva, ki pa vseeno izraža riževa polja v terasah in dovolj močno razpoznavnost delavca na njih.

Tako, s to fotografija pa sem zadovoljen. Sicer ne, da na naslednjih FotoPOTEPih ne bom poizkušal še drugače, vendar se bom lahko osredotočil na nove ideje in možnosti.

Že naslednji dan so se predstavile nove možnosti.

 

Hitri FotoNAMIG

Naredite več posnetkov. Za naslednje posnetke lahko zgolj počepnete, naredite korak ali dva, ali postavite glavni element izven centra. Tako boste spremenili kompozicijo. V motiv lahko dodate še kakšen zanimiv element. S tem spremenite kompozicijo ali samo zaprete prazni del slike. Ne pozabite se poigrati z goriščnico in kotom zajema. Tako spremenite perspektivo.

 
Avtor: Matjaž Intihar

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com