Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

WB - Korektura bele »barve«, nje veselje in bojazen

Avtor:Matjaž Intihar
17.05.2012 12:28

Tisti, ki se sreča z digitalno fotografijo sam spozna ali sliši, da za boljšo fotografijo obstajajo posebne nastavitve. Med njimi je veliko povedanega, razloženega prav o korekturi bele barve. Vsaka fotografija ima svoj barvni navdih, ton, včasih smo rekli "barvni štih". Pri filmu je to bilo bolj izrazito, saj je bil prirejen samo za eno barvno temperaturo. Za dnevno svetlobo smo imeli filme prirejene na povprečno dnevno svetlobo, ki je bilo ob sončnem dnevu. Ta je znašala cca. 56000K (Kelvin). Tudi svetloba bliskavice ima to temperaturo svetlobe. Kadar smo s filmom fotografirali ob sončnem vzhodu ali zahodu, smo imeli prevladujoče tople, rumeno/rdeče odtenke. Če smo fotografirali v senci ob jasnem vremenu, pa hladne, modre odtenke, zaradi odbite svetlobe jasnega modrega neba.

V digitalni tehniki je drugače. Kamere nam že od vsega začetka nudijo možnost spremembe barvne temperature in tako lahko korigiramo naš posnetek. Toda v kopici nasvetov in mnenj si mnogi nikoli niso prav na jasnem zakaj izbrati katero izmed nastavitev in kako močno bi si z drugačno nastavitvijo lahko izboljšali svoje fotografije.

 


Preko menija v naši kameri pridemo do možnosti izbire za nastavitev korekture bele barve (WB).

 

Sam vedno pravim sledeče. Hobi fotografu AWB (avtomatska korektura bele) služi v 95% povsem odlično. Kako?
Avtomatika razpozna barve in oceni motiv. V hobi fotografiji boste le redko prišli do tako slabih fotografij, da bi morali poseči po dodatni korekturi. Če pa že, le te obstajajo. Toda bodite previdni. Vsaka nastavitev ima svoj točno določeni namen.

 

AWB vam odlično služi v jasnem sončnem vremenu in pri vseh svetlobah, če le imate vsaj nekaj bele ali sive tonske vredni v motivu. Brez težav jo lahko izkoriščate tudi ob uporabi bliskavice.

 

V jasnem sončnem vremenu ni treba prestavljati na nastavitev "Daylight - dnevna svetloba (sonce)", saj vam lahko vpadna svetloba od stavb, zelenih dreves ali drugi toni vplivajo na posnetek. Prav tako boste imeli napačne tonske vrednosti, ko boste iz motiva obsijanega s soncem, prešli na motiv v senci.

 

V primeru, da je večji del motiva v senci in je pod funkcijo AWB slika hladnih tonov, izberite nastavitev "Shadow - senca".

 

Nastavitev "Cloudy -oblačno" nam lahko dobro služi v res oblačnem vremenu. Torej ne takrat, ko en oblak prekrije sonce. Fotografije bodo dobile nekaj več toplih barv, katerih nam v oblačnem ali celo deževnem vremenu primanjkuje.

 

V kakšnem muzeju ali prostoru, kjer imajo samo " barvno tople" wolframove žarnice in so vaše slike zato preveč rdeče, uporabite to nastavitev "Tungsten". Ikona za to nastavite je v podobi pokončne lučke.

 

V primeru, hladnih modrih neonskih žarnic in s tem povezanimi barvno hladnimi fotografijami izberite nastavitev "Florescent". Slika bo dobila toplejše barve.

 

Nastavitev bliskavica vam lahko pride prav takrat, ko želite, da je pravilnih tonskih vrednosti tisti del motiva, ki je doosvetljen z bliskavico.

 


Kadar fotografirate z bliskavico ob dnevni svetlobi, je sončno, oseba v senci, poizkusite poleg AWB izbrati še nastavitev "bliskavica". Seveda morate imeti dovolj močno bliskavico ali biti blizu motiva, da bo v takem primeru sploh imela zadostno moč in vpliv.

 


AWB in bliskavica. Portret doosvetljen z bliskavico v ozadju pa prevladuje močna topla sončna svetloba zimskega zahoda. Avtomatika se je odločila za "hladno" obdelavo.

 


Korektura bele bastavljena na bliskavico in za doosvetlitev uporabljena bliskavica. Zdaj smo dobili bolj tople barve kože in predvsem bolj želen, topel zapis ozadja s sončnim zahodom.

 

Večina kamer omogoča tudi lastno izbiro kar s temperaturo v K (kelvin). Več K je, hladnejša je svetloba (modra), manj K je, bolj gre proti topli, rdeči.

 

Večina kamer omogoča tudi korekturo Custom - po izbranem posnetku. Naredite posnetek, ga s funkcijo korekture WB potrdite in kamera bo sama izbrala pravo korekturo bele.

 


V vsakih navodilih imate podrobno opisano zakaj katera izmed funkcij korekture WB.

 

Tisti, ki ste v večni dilemi glede "pravih" tonskih vrednosti pa imate še dve možnosti. Ali s seboj nosite sivo karto in za vsak posnetek pod malo drugačnimi svetlobnimi pogoji naredite WB test, oziroma fotografirate v RAW in kasneje v računalniškem programu popravite tonske vrednosti.

 


Če fotografirate v RAW formatu imate kasneje v računalniškem programu močna orodja za popravek korekture.

 


Kadar je večina motiva v senci, je lahko v AWB nastavitvi fotografija hladnih, modrih tonov zaradi odbite svetlobe modrega neba.

 


V takem primeru izberite možnost "Shadow - senca" in slika bo dobila toplejše tonske vrednosti.

 


Kadar je fotografija pod funkcijo AWB pretopla, s preveč rumeno, rdečimi tonskimi poudarki...

 


... izberite nastavitev sončno.

 


Portret je osvetljen z direktno sončno svetlobo tik pred zahodom. Zimsko sonce je tik nad obzorjem s še bolj izrazito toplo svetlobo. Ker je ozadje tonsko enakomerno, se kamera odloči v AWB nastavitvi uravnati sivino in obraz je izrazito rdeč.

 


Ročna izbira korektura bele preko Kelvinov (41000K). Ozadje je zdaj bolj hladnih tonov, vendar smo dobili kožne vrednosti bolj realnih barv. V tako problematičnih svetlobnih pogojih uporabiti RAW zapis, saj se kasneje preko računalniškega programa lahko močno sprehodimo preko korekture bele barve.

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com