Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

- Optične lastnosti

  • Canon BR (Blue Spectrum Refractive)

    Nov organski optični element pripomore k bolj kontroliranemu lomu svetlobe v modrem spektru in posledično zmanjševanju kromatske aberacije, ki kasneje vpliva na zamik barv, ločljivost/ostrino, kontrast...

  • Globinska ostrina v pokrajinski fotografiji

    Fotografi, ki ste še brez izkušenj, izkoristite slikovno avtomatiko za pokrajino. V večini primerov slikica avtomatike kaže hribe, gore, lahko je še dodan oblaček. Bolj izkušeni izkoristijo programsko nastavitev A (Av na Canon, Pentax) in sami izberejo zaslonko. V tem primeru lahko sami kontroliramo polje globinske ostrine, kar je zelo pomembno pri kamerah z večjimi tipali.

  • Objektivi in njihove osnovne tehnične lastnosti III.del

    Kot v celotni tehniki je tudi v fotografiji napredek vseskozi prisoten. Kamera obscura niti ni imela leče. Prve lesene box kamere so imele enostavne objektive z eno lečo ali tripleks sestavo.

  • Objektivi in njihove osnovne tehnične lastnosti II.del

    Najprej razčistimo napačno razlago osnove, ki se še vedno vse prevečkrat predstavlja fotografu. Standardni objektiv ni tisti, ki ima kot (v stopinjah) zajema najbolj podoben človeškemu očesu. Človeško oko ima mnogo spremenljivk in ni umerjena naprava.

  • Objektivi in njihove osnovne tehnične lastnosti I.del

    Za lažje razumevanje upoštevajte v nadaljevanju naveden nasvet. Pri kompaktnih kamerah je več velikosti tipal, zato s težavo ugotovimo po goriščnici na kameri, kateri je kot zajema. Preberite navodila za uporabo kamere. V njih je poleg podatka o pravi goriščnici objektiva naveden še podatek o goriščnici v primerjavi s 35-milimetrskim razredom (ekv. 35 mm).

  • Objektivi - Čudežni svet širokega kota

    Vseeno pa ne smemo pozabiti, da ostrina ni prevladujoči kriterij – odlična slika po vsebini, kompoziciji, barvitosti ali sporočilu ne bo veliko izgubila, če bodo robovi malo bolj mehki ali pa nam v nasprotni svetlobi ('kontralicht') kažejo vrsto barvnih in svetlobnih kolobarjev in refleksov na sliki na kreativni način. Na koncu velja - tako kot na začetku - da je vsak objektiv (naj bo tele ali širokokotnik) le tako zelo dober, kot je slika, sporočilo in ideja, ki jo ponese v svet.

  • Oznake na objektivih pri kamerah DSLR

    Sistemi ostrenja v objektivu so znani že iz analognih časov in kaj bistvenega se do sedaj ni spremenilo. Poznavanje določenih principov, s katerimi objektiv doseže pravilno nastavitev ostrine pa so lahko zelo pomembni pri izbiri objektiva, glede na namen uporabe.

  • Spoznajmo leče in objektive

    Večina fotografov od svojih objektivov pričakuje preveč. Marsikdo si že predstavlja, da mora ceneni kit objektiv risati povsem ostro. Toda plastični materiali in steklo so zelo hudomušni in le najboljši (najdražji) objektivi so dovolj kakovostno korigirani, da do večjih napak ne prihaja. Spoznajmo napake leč in objektivov!

  • Svetlobna moč in goriščna razdalja objektivov / Osnove optike III.del

    Marljivi bralci se verjetno spomnijo, da se žarek pri prehodu skozi center tanke leče ne prelomi.

  • Je svetloba valovanje ali pa je sestavljena iz delcev?
    Doslej smo svetlobo obravnavali kot žarke, torej kot da bi bili nekašni potujoči delci. Sicer vemo, da je svetloba dejansko sestavljena iz delcev, ki jih imenujemo fotoni, vendar pa se ti v določenih pogojih obnašajo popolnoma drugače, kot bi si to predstavljala zdrava kmečka (ali pa fotografska) pamet.
  • Lom svetlobe / Osnove optike II.del

    Opazujte žarek, ki potuje skozi center leče. Ta skozi oba prehoda snovi (zrak-steklo in steklo-zrak) pride pod istim kotom, tako da se ne odkloni. Kjer se ta premica seka z goriščno ravnino (na horizontalni razdalji b), se združijo vsi žarki. Da bi poenostavili grafične prikaze, bomo namesto vseh žarkov odslej večinoma prikazovali samo centralnega in seveda goriščno ravnino, tako kot zadnjič, ko smo prikazovali camero obscuro.

  • Camera obscura / Osnove optike I.del

    Zakaj sploh rabimo sistem ostrenja (lečo, ogledalo ali pa tudi samo preluknjan karton) pred tipalom? Zakaj ni dovolj, da tipalo obrnemo proti motivu, da bi se ta pojavil na njem?

  • Globinska ostrina - Teorija
    V tem članku se bom zelo globoko spustil v matematiko in fiziko, tako da tistim, ki mislijo, da pravi fotograf teh reči ne sme poznati, toplo svetujem, naj grejo raje na tablo e-Fotografije se kregat, če je boljši Canon ali Nikon.
  • Globinska ostrina pri makro fotografiji / Osnove optike

    MISLITE DIGITALNO! Računalnik nam omogoča, da naredimo več enakih posnetkov, kjer je vsak izostren na različno razdaljo, in jih potem zlepimo skupaj.

  • Crop (izrez) je zoom ali ni?

    Seveda ni, to je popolnoma jasno. Ampak pravilno vprašanje se glasi: "Ali crop naredi enak efekt kot zoom?" Tukaj pa je odgovor že malo manj očiten. Pa ga bom kar na začetku izdal. Če odmislimo spremembo globinske ostrine in včasih tudi resolucije, je efekt popolnoma enak.

  • Objektiv osnovne lastnosti / II.del Razdelitev

    V prvem delu smo spoznali dva glavna parametra objektiva: goriščno razdaljo in svetlobno jakost. Objektive delimo po teh dveh glavnih lastnostih, še bolj uveljavljena delitev pa je delitev po njihovem namenu.

  • Objektiv / Osnovne lastnosti

    Objektiv ima največji vpliv na fotografsko podajanje. Vsak objektiv, tudi najbolj zapleten, je v bistvu zbiralna leča, tako imenovana bralna lupa.

 

 

- Optične lastnosti

  • Canon BR (Blue Spectrum Refractive)

    Nov organski optični element pripomore k bolj kontroliranemu lomu svetlobe v modrem spektru in posledično zmanjševanju kromatske aberacije, ki kasneje vpliva na zamik barv, ločljivost/ostrino, kontrast...

    01.09.2015 08:10
  • Canon AF / AFD, MM, USM, STM

    Canon nam je s kamero M iz kompaktnega sistemskega razreda (CSC), dovolj potiho prinesel novo tehnologijo v načinu ostritve. STM (stepp motor) bo predvsem v objektivih, kateri se bodo uporabljali tudi za video snemanje v novem Movie Servo AF. Članek za lažji odgovor, kaj nam tehnologija nudi in, da ne bo dileme ob nakupu, za ali proti STM / USM. Predvsem pa, ob testih novih objektivov je treba podati tudi članek z razlogo o tehnologiji!

    11.08.2013 16:12
  • Globinska ostrina v pokrajinski fotografiji

    Fotografi, ki ste še brez izkušenj, izkoristite slikovno avtomatiko za pokrajino. V večini primerov slikica avtomatike kaže hribe, gore, lahko je še dodan oblaček. Bolj izkušeni izkoristijo programsko nastavitev A (Av na Canon, Pentax) in sami izberejo zaslonko. V tem primeru lahko sami kontroliramo polje globinske ostrine, kar je zelo pomembno pri kamerah z večjimi tipali.

    12.07.2013 17:10
  • Objektivi in njihove osnovne tehnične lastnosti III.del

    Kot v celotni tehniki je tudi v fotografiji napredek vseskozi prisoten. Kamera obscura niti ni imela leče. Prve lesene box kamere so imele enostavne objektive z eno lečo ali tripleks sestavo.

    14.11.2010 16:51
  • Objektivi in njihove osnovne tehnične lastnosti II.del

    Najprej razčistimo napačno razlago osnove, ki se še vedno vse prevečkrat predstavlja fotografu. Standardni objektiv ni tisti, ki ima kot (v stopinjah) zajema najbolj podoben človeškemu očesu. Človeško oko ima mnogo spremenljivk in ni umerjena naprava.

    11.11.2010 16:48
  • Objektivi in njihove osnovne tehnične lastnosti I.del

    Za lažje razumevanje upoštevajte v nadaljevanju naveden nasvet. Pri kompaktnih kamerah je več velikosti tipal, zato s težavo ugotovimo po goriščnici na kameri, kateri je kot zajema. Preberite navodila za uporabo kamere. V njih je poleg podatka o pravi goriščnici objektiva naveden še podatek o goriščnici v primerjavi s 35-milimetrskim razredom (ekv. 35 mm).

    07.11.2010 16:46
  • Objektivi - Čudežni svet širokega kota

    Vseeno pa ne smemo pozabiti, da ostrina ni prevladujoči kriterij – odlična slika po vsebini, kompoziciji, barvitosti ali sporočilu ne bo veliko izgubila, če bodo robovi malo bolj mehki ali pa nam v nasprotni svetlobi ('kontralicht') kažejo vrsto barvnih in svetlobnih kolobarjev in refleksov na sliki na kreativni način. Na koncu velja - tako kot na začetku - da je vsak objektiv (naj bo tele ali širokokotnik) le tako zelo dober, kot je slika, sporočilo in ideja, ki jo ponese v svet.

    08.03.2010 12:37
  • Oznake na objektivih pri kamerah DSLR

    Sistemi ostrenja v objektivu so znani že iz analognih časov in kaj bistvenega se do sedaj ni spremenilo. Poznavanje določenih principov, s katerimi objektiv doseže pravilno nastavitev ostrine pa so lahko zelo pomembni pri izbiri objektiva, glede na namen uporabe.

    29.12.2009 11:42
  • Spoznajmo leče in objektive

    Večina fotografov od svojih objektivov pričakuje preveč. Marsikdo si že predstavlja, da mora ceneni kit objektiv risati povsem ostro. Toda plastični materiali in steklo so zelo hudomušni in le najboljši (najdražji) objektivi so dovolj kakovostno korigirani, da do večjih napak ne prihaja. Spoznajmo napake leč in objektivov!

    12.11.2009 11:00
  • Svetlobna moč in goriščna razdalja objektivov / Osnove optike III.del

    Marljivi bralci se verjetno spomnijo, da se žarek pri prehodu skozi center tanke leče ne prelomi.

    13.08.2007 02:28
  • Je svetloba valovanje ali pa je sestavljena iz delcev?

    Doslej smo svetlobo obravnavali kot žarke, torej kot da bi bili nekašni potujoči delci. Sicer vemo, da je svetloba dejansko sestavljena iz delcev, ki jih imenujemo fotoni, vendar pa se ti v določenih pogojih obnašajo popolnoma drugače, kot bi si to predstavljala zdrava kmečka (ali pa fotografska) pamet.
    30.04.2007 22:59
  • Lom svetlobe / Osnove optike II.del

    Opazujte žarek, ki potuje skozi center leče. Ta skozi oba prehoda snovi (zrak-steklo in steklo-zrak) pride pod istim kotom, tako da se ne odkloni. Kjer se ta premica seka z goriščno ravnino (na horizontalni razdalji b), se združijo vsi žarki. Da bi poenostavili grafične prikaze, bomo namesto vseh žarkov odslej večinoma prikazovali samo centralnega in seveda goriščno ravnino, tako kot zadnjič, ko smo prikazovali camero obscuro.

    20.01.2007 21:26
  • Camera obscura / Osnove optike I.del

    Zakaj sploh rabimo sistem ostrenja (lečo, ogledalo ali pa tudi samo preluknjan karton) pred tipalom? Zakaj ni dovolj, da tipalo obrnemo proti motivu, da bi se ta pojavil na njem?

    05.12.2006 19:39
  • Globinska ostrina - Teorija

    V tem članku se bom zelo globoko spustil v matematiko in fiziko, tako da tistim, ki mislijo, da pravi fotograf teh reči ne sme poznati, toplo svetujem, naj grejo raje na tablo e-Fotografije se kregat, če je boljši Canon ali Nikon.
    30.09.2005 12:59
  • Globinska ostrina pri makro fotografiji / Osnove optike

    MISLITE DIGITALNO! Računalnik nam omogoča, da naredimo več enakih posnetkov, kjer je vsak izostren na različno razdaljo, in jih potem zlepimo skupaj.

    01.07.2005 14:46
  • Crop (izrez) je zoom ali ni?

    Seveda ni, to je popolnoma jasno. Ampak pravilno vprašanje se glasi: "Ali crop naredi enak efekt kot zoom?" Tukaj pa je odgovor že malo manj očiten. Pa ga bom kar na začetku izdal. Če odmislimo spremembo globinske ostrine in včasih tudi resolucije, je efekt popolnoma enak.

    30.03.2005 13:47
  • Objektiv osnovne lastnosti / II.del Razdelitev

    V prvem delu smo spoznali dva glavna parametra objektiva: goriščno razdaljo in svetlobno jakost. Objektive delimo po teh dveh glavnih lastnostih, še bolj uveljavljena delitev pa je delitev po njihovem namenu.

    05.06.2004 17:53
  • Objektiv / Osnovne lastnosti

    Objektiv ima največji vpliv na fotografsko podajanje. Vsak objektiv, tudi najbolj zapleten, je v bistvu zbiralna leča, tako imenovana bralna lupa.

    05.05.2004 17:13
Stran:
     
    • Deli z drugimi:
    • www.facebook.com