Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Nakup fotokamere / od Fotofona do DSLR

12.08.2017 17:10

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

Pametni telefoni z možnostjo zajema fotografije (fotofoni) in družabni spletni mediji so popolnoma spremenili fotografijo. Še 20 let nazaj smo prišli iz dopusta ali dogodka, posneti film odnesli v fotolaboratorij in čakali na fotografije. Danes, velika večina fotografov s fotofoni posneto fotografijo že v naslednjem trenutku pošlje na spletna družabna omrežja.

Torej pojmi fotografija, fotograf, ogled fotografij, se je v nekaj zadnjih letih popolnoma spremenil. Več kot 90% fotografij je posnetih z mobilnimi telefoni. Torej tudi fotograf ni več nekaj kar je bilo. Danes fotografiramo vsi!

In kaj se danes uporablja za fotografiranje? Včasih smo rekli fotokamero. Zdaj v bistvu zajame fotografijo vsaka naprava, ki ima vgrajeno lečo in tipalo. Razlika med njimi je samo še v kakovosti in uporabniški vrednosti. Ne čudi, da se daleč največ fotografira s fotofoni. So vedno pri roki, dovolj majhni in na koncu tudi s kakovostno sliko za svoj namen. To je ujeti trenutek in ga čim hitreje dati na splet. Nobena fotokamera ne omogoča te enostavnosti. Prav zato se že umika razred fotokamer, ki je bil še pred sedmimi leti najbolj želen in uporabljen. To je razred kompaktnih fotokamer nižjega cenovnega razreda. Fotofoni so močno vplivali na spremembo v fotografijo, zato jih že postavljam enakopravno med "prave" fotokamere. Med fotokamerami se prodajno solidno ohranjajo samo še specifični razredi. A tudi pri njih je vse manj konkurence, drugačnosti, resnega napredka.

Pomembno je da zajamete želeni motiv. S čim? Z napravo, ki vam najbolje služi za vaš namen fotografiranja. Nekomu povsem zadostuje fotofon. Drugi si želi fotokamero za v žep. Tretji močan zum. Četrti zaščiteno kamero za ekstremne razmere. Peti kamero CSC. Najbolj zahtevni si želi DSLR.

 

Vedno je tako. Najboljše fotografske kamere za vse, ni. Prav tako ne za vse namene fotografiranja.
Nič vam ne pomaga doma imeti še tako zmogljivo fotokamero, če je nimate s seboj takrat, ko se zgodi motiv. Ponavadi je pri roki fotofon, ali manjša kompaktna kamera in fotografijo vsaj imamo. Če je nekdo zadovoljen s fotografijo iz najcenejše kompaktne fotokamere, ga ni treba prepričevati, da si naj kupi kamero DSLR. Danes je izbire po kakovostnih kot uporabniških razredih zelo veliko. Kaj boste izbrali vi, je povsem vaša lastna odločitev. In če veste, zakaj boste kamero rabili, bo tudi edino prava. Naj bo fotofon ali srednje formatna kamera. Obe naredita fotografijo! V nadaljevanju pa je na tisoče mnenj o njeni kakovosti in vrednosti. Vendar vedite, danes že resne reklame, filme, snemajo tako s fotofoni kot kamerami DSLR. Bolj pomembno je kdo napravo za zajem uporablja in za kaj naj bi se film ali fotografija uporabljala. Če za spletne medije,  potem sta fotofon kot tudi najcenejša kompaktna kamera odlična. Če za prodajo, pa kupec odloča o kakovosti. In za resne projekte, še tako dober fotograf s povprečno opremo ne more zajeti želenega.

 

Prvi nasvet ob izbiri fotokamere!

Kamero izberite po svoji vesti. Kot vedno poudarjam. NAJBOLJŠE KAMERE ZA VSE NI! Obstaja samo najboljša kamera za naš način fotografiranja in naše želje ter zmožnosti. Če vam je prioriteta ime proizvajalca, sploh ne glejte v nasprotni tabor. Če imate cenovno mejo, razmislite ali dati celo manj za kamero in tako ostane še za dodatno bliskavico ali objektiv. Če vas je fotografija že na začetku poti zasvojila, razmislite ali ne bi ob nakupu razmislili o razredu višje. Predvsem pa se zavedajte dejstva, da ko enkrat vstopite v svet kamer DSLR z eno znamko ste z njo kot poročeni. Ločitve in menjava sistema zna tudi tu imeti določene posledice in predvsem finančno izgubo ter vložek. Vedite, nasvetov je lahko toliko kot je fotografov ali trgovcev. Pravilna izbira pa je na koncu ena in edina, vaša.

 

 

Razredi digitalnih kamer

Vsaka tehnika, razred opreme, ima svoje dobre in slabe lastnosti. Naj poudarim še enkrat. Najboljše fotokamere za vse, ni! Zato obstajajo različni uporabniški razredi. V njih so lahko manjše razlike med kamerami posameznih podjetij, ali med modeli samimi.

 

- Fotofoni (pametni telefoni)

Kamorkoli pogledate v turistično obleganih krajih, so pri večini v rokah samo še fotofoni. Že na začetku digitalne tehnike sem pisal, da mnogim ni več pomembna kakovost, ampak hitrost. Škljoc, nekaj pritiskov na zaslon in slika je na svetovnem spletu.

 

Vse se spreminja. Med fotokamere in njihove razrede smo že pred leti dodali tudi fotofone. Konec koncev so vedno pri roki in z njimi se zdaleč največ fotografira (članek: Fotografiranje s fotofonom in tablico). Fotofoni so dobesedno "pometli" s kompaktnimi kamerami nižjega in srednjega cenovnega razreda.
Za zajem fotografije nudijo vse funkcije, kot jih imajo kompaktne kamere. Edino kar jim manjka pri zajemu je optični zum. Vendar ga večina uporabnikov fotofonov niti ne pogreša. Zum na fotofonu manjka predvsem izkušenemu fotografu, ki si želi od fotografije več. Sicer se že dobijo razno razni dodatki, kot predleče. Sony ima celo poseben objektiv z lastnim tipalom, ki ga lahko priklopimo na fotofon. Če zaenkrat loči fotofon in "pravo" fotokamero predvsem optična sprememba goriščnic (zum), pa ima fotofon dodatno prednost v vseh možnih aplikacijah za obdelavo slike in hitrem pošiljanju le te na spletna družabna omrežja.
Proizvajalci pa ne spijo. Samsung in Sony sta zaenkrat največja ponudnika tipal za fotofone. Ti so še majhni v dimenziji in posledično enako kot pri cenejših fotokamerah so težave ob slabi svetlobi. Apple je že zaščitil patent, da se ob zajemu svetlobe trese tipalo in tako se v času osvetlitve zajame več posnetkov. S tem na tipalo pada svetloba pod različnimi koti. Datoteko se lahko uporabi za že znan postopek povečevanja točk končne fotografije, oziroma za izničevanje šuma. Fotofoni imajo še lepo prihodnost. Žal pa s tem "prave" kompaktne kamere premočno konkurenco.
Članek: Fotofoni - Najnovejše fotorešitve (2017)

 

- Tablice

»Pravi« fotografi, ne razlagajmo preveč, da je treba za dobro fotografijo ne vem kakšna fotokamera in, da so fotografije iz fotofonov ali tablic tehnično slabe! »Pravi« fotografi smo postali ena mala skupinica v svetu informatike in koga od širšega kroga sploh še zanima naše »Hi-Fi« razmišljanje, če le to povzamem iz elektronskega glasbenega sveta. Sam sem nas uporabnike klasičnih kamer DSLR poimenoval kar "old boys" fotografi. Novosti nam nekako ne zlezejo pod kožo. Ob uporabi tablice, sem tudi sam sebe spraševal, ali res potrebujem vedno kamero DSLR?

 

Tablice so v računalniški industriji naredile revolucijo. Imajo pa tudi možnost zajema slike in vse tiste funkcije, kot jih za zajem nudijo pametni telefoni. V bistvu je to fotokamera, ki je samo povečava fotofona, brez funkcije za telefoniranje. Tablica postaja naprava, ki jo mnogi vedno nosijo s seboj.
Zato je s svojim velikim zaslonom kot nalašč za fotografiranje in enostaven pogled na motiv, kot kasneje na fotografije. Tablica je tudi odlična za obdelavo, arhiviranje in prikaz naših fotografij, kar ji še razširja fotografsko uporabniško polje.

 

- nižji kompaktni razred (cena od 50 do 100 evrov)

Še nekaj let nazaj so bile to kamere s samo nekaj M točkovnim tipalom in 2 do 3X-nim zumom. Danes nam kamere v tem cenovnem in uporabniškem razredu nudijo 20M točk, 8X-ni zum in več, Auto in slikovne programe...
Vendar pa pri teh kamerah niso naredili nič v domeni kakovosti fotografije. V bistvu je zaradi cenenosti komponent ta vse slabša.
Edina prednost teh kamer pred fotofonom je v zum objektivu. Če vam to na izletih, dogodkih ali v družinski fotografiji kaj pomeni in, če želite dati za fotokamero res najmanj, potem boste še vedno naredili "dober" in uporaben nakup.

 

- srednji kompaktni razred (cena od 100 do 250evrov)

Razlika na proti kompaktnim kameram iz najnižjega razreda je predvsem v večjem razponu goriščnic od 10X do 20X, lahko tudi večjem tipalu. Zaradi nekaj višje kakovosti tipala, optike in procesiranja slike, je lahko tudi končna tehnična kakovost slike kompaktnih kamer srednjega razreda višja.

 

- višji kompaktni razred (cena od 300 do 1000+ evrov)

Te kamere so danes pridobile na večjem tipalu (1 palec ali več) in posledično višji kakovosti fotografije. Odvisno od velikosti kamere je zum od 3X do 10X. Boljša je svetlobna moč, ki se giblje okoli f/1.8 do f/2.8.
Kamere nudijo še kreativne programske nastavitve, nekatere celo hitre gumbe za glavne funkcije in možnost uporabe dodatne opreme. Ohišja so lahko iz aluminija ali magnezija.
(Več v članku: Kompaktne kamere najvišjega razreda z zum objektivi)

 

- kompaktne mega zum kamere (cena od 150 do 500 evrov)

Še tri leta nazaj sem kamere tega razreda podajal med manjše kompaktne kamere z daljšim zum objektivom. Danes so te kamere ohranile majhna ohišja in množico programskih nastavitev, vendar nudijo zelo dolge goriščnice (tudi 400mm ekv.35mm), oziroma izredna razmerja med goriščnicami (30X). Ker pa imajo majhno tipalo, manjše objektive z izrednim razponom, se vse skupaj pozna na kakovosti fotografije, zato jih ne gre primerjati z drugimi razredi. To so v osnovi kamere iz nižjega razreda, katerim dodajo ekstremne goriščnice. Uporabno za vse, ki žele še vedno majhno kamero, vendar tudi velikokrat močno približati motiv.

 

- kompaktne ultra zum kamere (cena od 250 do 600+ evrov)

Tri leta nazaj so te kamere bile v razredu mega zum. Vendar so sedaj že v manjša kompaktna ohišja dodali tudi 30X-ni zum. Ultra zum kamere so ohranile večja ohišja, zum pa zmore že do 65X-no razmerje (1000mm in več). Kamere omogočajo vse, tudi kreativne programske nastavitve, obenem pa nastavitve preko gumbov na kameri. To so odlične kamere za tiste, ki bi se radi šli "safari" fotografijo. Oziroma, ki imajo željo kar najbolj si približati motiv. V kakovosti slike so povprečne, vendar je njihova prednost in uporabniška vrednost v mega zumu.
(Več v članku: Ultra zum kompaktne kamere - Klub 1000mm)

 

- kompaktne kamere z večjimi tipali (1 palec in zum objektivom)

Če se danes izbira najvišjo kakovost slike med kompakti, ampak res kompakti, takimi, ki so še za v žep, potem ni dileme. Trenutno jo nudijo tri podjetja, pa še med temi sta v prednosti tisti dve, kateri sta v foto svet prišli z digitalnim zapisom. Vendar obe sta bili že pred 30 leti vrhunski v visokem profesionalnem svetu digitalnega zajema preko video kamer. V zadnjih desetih letih sta Sony in Panasonic, tudi med kompaktnimi kamerami prevzeli primat. Sledita jima samo še klasični foto podjetji Canon, v vseh razredih in med po ohišju večjimi Fujifilm. Vsi ostali so med vrhunskimi kompakti zgolj še statisti.
Še ta zanimivost. Tehnični podatki tipal so pri vseh kamerah enaki. Tako, da kot že mnogokrat do sedaj pri kompaktnih kamerah, so očitno kar vsi uporabili Sony tipalo.​ (Več v članku: Kompaktne kamere z večjimi tipali)

 

- kompaktne kamere najvišja linija (cena od 600 do 1000+ evrov)

Želja po imeti več v domeni kakovosti slike je prinesla kompromis. Veliko tipalo iz kamer DSLR so dali v manjše ohišje, na njega odličen enogoriščni objektiv in vse programske funkcije. To so kamere za tiste, ki žele še vedno dovolj majhno ohišje, z najvišjo kakovostjo slike. Žal sta v tem razredu ostala samo še Fujifilm in Sony.
(Več v članku: Kompaktne kamere - najvišja linija)

 

- kompaktne kamere z zaščitenim ohišjem

Kamere z zaščitenim ohišjem niso samo ozko namenjene za fotografiranje v vodi, blatu, prahu... Uporabljamo jih lahko za vse namene. Le bolje se počutijo v za druge kamere preveč ekstremnih pogojih.
(Več v članku: Fotokamere za ekstremne razmere / voda, prah, pesek, udarci...)

 

- kompaktne kamere z izmenljivimi objektivi (CSC)

Olympus je s kamerami PEN naredil malo revolucijo. V tem razredu je osnova tipalo iz kamer DSLR in izmenljivi objektivi. Da je kamera opazno manjša, so namesto mehanskega zrcala in prizme dodali elektronsko iskalo EVF.
Te kamere imajo funkcije ter kakovost slike kot DSLR, le da so manjše. Prav tako so lahko manjši objektivi, saj je razmerje med zadnjo lečo objektiva in tipalom krajše. Še vedno pa so si kamere CSC in DSLR toliko različne, da ne moremo reči, da je sedaj kompaktnost zamenjala večje kamere DSLR. Te imajo še vedno svoje prednosti.
(Več v članku: Kamere CSC na pohodu) - ((Beri tudi: Kamere CSC, SLT, DSLR - predstavitev in lastnosti))

 

- Zrcalno refleksne kamere (DSLR)

Fotograf, ki želi od kamere in dodatne opreme največ, še vedno ostaja v tem razredu. So hitre v delovanju, imajo kakovosten zapis in hitro dosegljive glavne funkcije ter obilo dodatne opreme.

(Beri tudi: Fotokamere CSC in DSLR na našem trgu - avgust 2017)

 

Za konec 

Iz katerega razreda si boste vi sami izbrali kamero je odvisno predvsem, zakaj in v kakšnih primerih največkrat kamero potrebujete. Ni vsaka kamera primerna za vsakogar in za vsak namen fotografiranja.
Na uporabo imamo izredno širino opreme. Vsaka ima svoje dobre, kot slabše lastnosti. Na vas je kaj boste uporabljali za vaš namen fotografiranja. Tako fotograf s fotofonom, kot tisti s kamero DSLR se lahko ujame v motive in čas, ko bi rad uporabljal ravno nasprotno.

 


Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

 

 
 

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com