Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Nikon D3 in Nikon D300 / po prvem praktičnem preizkusu

Avtor:Matjaž Intihar
25.09.2007 13:36
Stran:

 

 

 

Prvi resen preizkus Nikon D3 in Nikon D300 in moje osebno mnenje

Naj kar na začetku povem, da je moja povsem osebna prva ocena narejena na podlagi predprodukcijskih kamer, ki še ne dajo kot končni rezultat fotografije, ki naj bi jo nudile kamere, ki bodo v začetku novembra na trgovskih policah. Zato je moj tokratni zaključek narejen na podlagi fotografij primerjanih na zaslonu kamere. Res, da je to za resen vpogled v sliko krepko premalo. Toda omenil sem že, da kakšnih drugih opisov še ni videti, kamere pridejo na trg šele čez en mesec, predvsem pa mi vse več vaših elektronskih sporočil da vedeti, da si kakršnih koli mnenj in to o obeh kamerah še kako želite.

 


e-Fotografija Katrca je bila uspešna. Fotografi so mi iz svojih osebnih izkušenj podali obilo zanimivih mnenj o obeh kamerah in novih objektivih.

 

Sam sem že 32 let v fotografiji in 31 let preko bobenskih skenerjev poklicno v digitalizaciji slike. Pred 28 leti sem začel s prvimi predavanji in zapisi o fotografiji in fotografski tehniki. Predavam tako preko lastnih e-Fotografija tečajev in delavnic, kot za večino fotografskih podjetij. Najbrž sem eden redkih predavateljev, ki predava na Canon EOS Akademiji in predava na Nikon dogodkih, sodeluje v izobraževanju Olympus, Pentax, Sony ali Fujifilm distributerjev in uporabnikov. Zaradi svojega grafičnega poklicnega dela pa lahko predstavim še HP Indigo tehnologijo ali tiskalnike ne povsem fotografskim uporabnikom. Zakaj želim to poudariti? Da se takoj ve, da nikoli ne želim delovati navijaško ampak profesionalno s širokim pogledom iz vseh smeri na pozitivne in negativne lastnosti določene tehnike. Kljub bogatim izkušnjam pa si del svojega mnenja ustvarim tudi s pomočjo drugih uporabnikov. In kot nalašč smo bili v času preizkusa Nikon D3 in D300 dogovorjeni za druženje s fotografi iz e-Fotografija foruma.

 


Nikon D2xs in Nikon D3. Razlike v ohišju so predvsem v detajlih. Bolj opazne pa na zadnji strani kamere.

 

 

Nikon D3 (nova Nikon legenda)

Že v prvem članku, ki sem ga napisal takoj po predstavitvi kamere iz Tokia sem dodal, da je Nikon zopet nazaj v dirki za prestiž. In bolj ko sem spoznaval Nikon D3 kamero, bolj sem prepričan, da je Nikon dosegel to, da nobeden uporabnik njihovih profesionalnih kamer niti v sanjah ne pomisli več, da bi iz do sedaj znanih razlogov razmišljal o potezi, »kaj če bi prestopil k konkurenci«. Pred predstavitvijo Nikon D3 se je to dogajalo. Profesionalni uporabnik ne gleda na čustva. Uporablja opremo, ki mu zagotavlja delo in s tem zaslužek pri njegovem delu. In kdor je imel že iztrošena ohišja in objektive je ob novem nakupu sigurno vsaj pokukal k konkurenci ali bi se za prestop dalo dobiti še kaj dodatnega popusta. Od 23. avgusta naprej je Nikon dodal vsem njihovim uporabnikom vedeti, da so zopet nazaj in celo marsikateri uporabnik konkurenčne opreme se je začel spraševati ali ne bi zaradi vseh nekaterih napovedanih novosti prešel na Nikon. Še bolj zanimivo je dejstvo, da je Nikon od leta 1959, ko so predstavili svojo prvo kamero SLR Nikon F namenjeno profesionalcem fotoreporterjem, pa do sredine 90-tih imel med njimi vedno okoli 90% tržni delež. V začetku AF dobe (v letu 1987), pa je Canon s pomočjo AF USM tehnologije tako očitno prekašal konkurenco, da je velika večina fotoreporterjev v 90-tih menjala sistem. Prav tako se je za izredno potezo uporabe CMOS tipala in razvoj algoritmov za izničenje šuma pri visoki občutljivosti izkazalo razmišljanje Canon inženirjev v digitalni dobi. Nikon fotoreporterji so glede tehnično kakovostne slike pri uporabi visokih občutljivosti lahko samo sanjali.

Danes, kljub samo prikazu ohišja kamere Nikon D3 in slike videne na zaslonu se ta velika množica še vedno spomni Nikon uporabniške vrednosti in ni jih malo, ki odkrito razmišljajo o vrnitvi. Seveda je danes v vsem prisotna predvsem evforija nad novostjo, ki sploh še ni v prodaji. Vendar vseeno mislim, da če konkurenca ne bo v letu dni pokazala večjih novosti v tehnološkem smislu, da bodo fotoreporterji ob ponovni zamenjavi iztrošene opreme (sistema) začeli razmišljati v obratni smeri. Zato lahko že danes zapišemo, da je Canon sedaj primoran dodati plin in pokazati novosti tako med objektivi kot kamerami. Ali se vse hitreje bliža čas kot ga je že leta 2004 napovedal Takaya Iwasaki predstavnik Canon v intervjuju na Photokini?

 


Dve kameri različnih proizvajalcev in dve različni filozofiji glede ohišja in dostopa do nastavitev. Katera vizija je bolj dostopna in prijazna? Uporabniki vam bodo podali različna mnenja. Odvisno katere kamere oziroma filozofije se kot uporabnik prej in bolje navadiš.

 

 

In zakaj sem sam že prepričan o tem, da je Nikon D3 kamera, ki se je ne bi branil v današnjem trenutku noben fotoreporter?

Kot prvo o kakovosti Nikon ohišja in same izdelave ne gre dvomiti (glej članek o izdelavi kamere). Tu smo si fotografi enotni. To nam je Nikon dokazoval, oziroma konkretno meni od kar sem si pred mnogimi leti ogledoval Nikkormat kamere, pa mi zaradi cene nikoli niso bile dosegljive. O kamerah serije F, pa noben profesionalni fotograf nima kaj veliko pripomniti. To so enostavno bili pravi delovni stroji z največ dodatnega sistema. Seveda je lahko pri DSLR kamerah sama uporabniška vrednost kamere lahko ocenjena tudi iz samega nepoznavanja določene opreme. Gumbi niso na pravih mestih, prav tako je nemogoč sam meni in nastavitve preko njega. Če si samo Nikon uporabnik, ali uporabnik konkurenčne opreme se v prvih preizkusih opreme drugih proizvajalcev le stežka navadiš na njo in si s tem lahko hitro neobjektiven.

V današnji digitalni fotoreporterski dobi pa je bil pri kamerah Nikon serije D1 in D2 največji in konkurenčno edini problem samo šum.

In če pogledam Nikon D3 in sliko narejeno z njim na zaslonu in jo primerjam s konkurenco, potem je Nikon naredil kamero s katero lahko problem šuma in same konkurence pozabimo. Še več. Fotografom, ki uporabljajo konkurenčne kamere se kar malo kolca po nastavitvah visokega ISO, kot ga nudi Nikon D3.

 

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com