Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Objektivi 70 (80) - 200mm f/2,8 / analogni test

Avtor:Matjaž Intihar
02.12.1999 11:30

(Objektive sem preizkusil in članek spisal leta 1999. Na film je bilo enostavno narediti primerjavo objektivov. Danes z digitalno kamero skoraj nemogoče. Rezultati so od modela do modela kamere različni. Nov firmware v kameri ali za objektiv lahko stori veliko glede drugačne kakovosti. Tako bomo morali še nekaj časa s svojo kamero in želenim objektivom opraviti test pred nakupom.

Ta preizkus naj ne bo merilo za današnje objektive. Je samo napotek kako preizkusiti objektiv, kako se lahko obnaša v drugačnih razmerah in predvsem kako že cenovni razredi ne pomeni vedno višjo kakovost.

Verjamem pa, da se v novih časih z novimi objektivi ni veliko spremenilo.)

 

 

 

Tokrat mi je uspelo dobiti na preskus objektive, ki bi si jih najbolj želeli. Objektivi z zaslonko 2,8 so bili še pred desetimi leti nekaj vsakdanjega. Zdaj, v dobi zoom objektivov, pa je ta zaslonka že težko dosegljiva za žep hobi fotografa. Na preskusu pa sva se s kolegom Radom spraševala predvsem, kaj ti objektivi zmorejo, čemu so namenjeni, in predvsem ugotoviti razliko v kakovosti med samimi preskušenimi objektivi.

 

 

 

Canon, Nikon, Sigma in Tokina (po abecednem redu) so imena, ki v foto svetu nekaj povedo. Če pišemo o tele-zoom objektivih 70(80) - 200 mm z zaslonko 2,8, oko postane še bolj pozorno. Kar naenkrat začne po­vprečen fotograf preskus in ocene takih objektivov istovetiti s svojimi (po znamki) cenejšimi objektivi.

Zato sem bil pri tokratnem preskusu še toliko bolj pazljiv.

Končno sem v test dobil tudi Nikonov objektiv. Nekateri bralci, lastniki Nikonov, ste bili mnogokrat jezni, zakaj na preskusih ni nikoli teh kamer ali objektivov. Zaenkrat v Sloveniji ni nobenega prodajalca te opreme, ki bi vam jo bil pripravljen predstaviti in zato jo je še toliko težje dobiti.

 

70 - 200 mm 2,8

Ti objektivi, kot tudi 300mm 2,8 ali 28 - 70mm 2,8, postavljajo ugled vsakemu proizvajalcu. Podjetja, ki izdelujejo objektive in dajo nekaj na svoje ime, izdelujejo tudi objektiv te vrste. V izdelavo vnesejo vse svoje znanje in izkušnje.

Objektivi so zaradi velike svetlobne jakosti namenjeni profesionalnim ali hobi foto­grafom, ki potrebujejo svetlobno močne objektive za športne posnetke ali fotografiranje v naravi pod slabimi svetlobnimi pogoji. Zaradi tega sem te objektive preskusil samo pri zaslonki 2,8, pa čeprav rišejo pri zaslonki 5,6 ali 8 veliko bolje.

Namen predstavitve je predvsem v tem, kaj objektivi zmorejo pri slabi svetlobi, torej pri zaslonki 2,8. Za hobi fotografa, ki ni pripravljen odšteti toliko denarja za objektiv z veliko svetlobno jakostjo, so na voljo preostali objektivi 70-210mm z zaslonko 4 ali 5,6. Ali pa si raje kupi zoom objektiv s še večjo goriščno razdaljo, vsaj do 300mm (MOJ HOBI-marec 98 – tuda ta test bom prenesel na naše strani)

 

 

Motiv sem posnel iz oddaljenosti 2,5 metra pri zaslonki 2,8 in goriščni razdalji 200 mm. Pri tej goriščnici so rezultati drugačni. Canon ima najboljšo ostrino in malo kromatske aberacije. Nikon je slabši v ostrini, vendar je boljši glede kromatske aberacije. Sigma ima zadovoljivo ostrino, Tokina pa slabo ostrino in močno kromatsko aberacijo.

 

OBJEKTIVI NA TESTU

- Objektiv CANON 70-200mm 2,8 L USM je iz serije Canonovih belih objektikov serije L (Luxury).

- NIKON 80-200mm 2,8 ED, katerega sem imel na preskusu, ni najnovejši objektiv tega podjetja. Na trgu je že nov model iz serije z vgrajenim motorjem za avtomatsko ostritev-SILENT. Toda tudi preskušeni objektiv je dobro merilo, kaj objektivi NIKON v tem razredu zmorejo.

- SIGMA 70-200mm 2,8 EX HSM ima vgrajen motor HSM (high speed motor). Je trenutno edini (leto 1999) objektiv neodvisnega proizvajalca, ki mu je uspelo motorje za nastavitev ostrine spraviti v objektiv. Ta model so Sigmini strokovnjaki pripravili tudi za Nikon, še preden je njim  uspelo izdelati objektiv 80-200mm 2,8, z vgrajenimi motorčki.

- TOKINA 80-200mm 2,8 A-TX je iz njihove zlate serije. Tokina zaenkrat še nima objektivov z vgrajenimi hitrimi motorji za nastavitev ostrine, kar pa ne vpliva na ka­kovost posnetka, ampak samo na hitrost in glasnost ostrenja.

- Vsi štirje objektivi so iz  naj­boljših serij. Tako premorejo vse najboljše tehnične rešitve in kakovostno optiko, kar premorejo izdelati v teh podjetjih. Objektiva Canon in Nikon imata zunanji del ohišja izdelan veliko bolj robustno kot Sigma in Tokina. Takoj opazimo, da sta namenjena predvsem profesionalnim fotografom. Sigmi in Tokini se vidi, da nista narejena za fotografe, katerim je odnos do opreme v drugem planu. Hitro se poznajo bližnja srečanja z preostalo opremo v foto torbi. Zato je treba na objektiva bolj paziti. Vsi preskušeni objektivi pa imajo že v škatli z objektivom poleg sončne zaslonke tudi kakovostne torbice, tako da imate objektiv dobro zaščiten.

Vsi štirje objektivi imajo tudi leče, ki preprečujejo razpršitev svetlobe po barvnem spektru in s tem nepravilen zapis na film. To so tako imenovane ”Extra-low Dispersion” leče. Nekaterim, kar boste lahko videli na slikah, to uspeva bolje, nekaterim slabše.

Kar se tiče velikosti in teže, ni bistvenih razlik. Vsi imajo težo malo nad kilogramom, dolžino pa okoli 20 centimetrov. Canonov in Sigmin objektiv sta malenkost širša od drugih dveh zaradi vgrajenega notranjega motorja za nastavitev ostrine.

 

 

 

PRESKUS

Povedal sem že, da me je zanimala samo kakovost pri svetlobni jakosti 2,8. Saj bi te objektive hobi fotografi potrebovali predvsem zaradi svetlobne jakosti. Vse posnetke sem naredilil s stativom in samosprožilcem. Tako sem izključil možnost, da bi pri pritisku na sprožilec premaknil kamero in s tem posnetek.

Za oceno ostrine sem vzel kot motiv tabelo z črticami, ki so zarisane čedalje bolj na gosto.

S filmom 100ASA in kakovostno optiko lahko še kakovosto zabeležimo 2,5 linije na milimeter. Vendar mi je to do sedaj na preskusih uspelo samo z objektivom Canon 400mm 2,8, pa še to pri zaslonki 5,6.

Z zoom objektivi sem snemal pri goriščnici 70(80)mm, 135mm in 200mm. Pri goriščnici 70mm je še nekaj globinske ostrine. Pri gorišČnici 200mm pa je globinske ostrine samo za centimeter ali dva. To se najlepše opazi na fotografijah, kjer sem fotografiral ptiče.

Čeprav imajo vsi štirje objektivi zelo kakovostne leče, nekatere med njimi so obdelane tako, da preprečujejo kromatsko aberacijo (napačno lomljenje svetlobe skozi objektiv na površini filma), pa je od objektiva do objektiva ta napaka različna.

Ker so to zoom objektivi, se tudi pri različni goriščni razdalji različno obnašajo. Najbolje je, da je kakovost risanja v celotnem razponu čimbolj enakomerna. Tudi zoom objektivi imajo isto lastnost kot objektivi z eno goriščno razdaljo, pri večjih goriščnica namreč rišejo bolje.

Prav vsi objektivi pri 200mm rišejo bolje kot pri 70mm in tudi napake lomljenja svetlobe skozi objektiv so pri manjši goriščnici večje.

 

 

Original na filmu. Spodaj izrezi.

 

 

Za primerjavo ostrine in kromatske aberacije sem naredil posnetek pri slabi svetlobi. Pri vseh objektivih sem uporabil goriščnico 200mm, zaslonko 2,8 in slikal s stativom z oddaljenosti 20m. Posnetke sem 30-krat povečal. Ta motiv sem uporabil zato, ker so na nalepki zelo majhne ostre črke in ker zgornji sivi kovinski del odbija svetlobo. Na takih delih se močno odraža napaka leč glede nepravilnega barvnega loma svetlobe v objektivu. Lepo se opazi razlika predvsem med Nikonom, Sigmo in Tokino; pri različnih oddaljenostih motiva različno rišejo sliko. Motivi od blizu so pokazili drugačne rezultate.

 

KONČNA OCENA

Canon je s tem objektivom dobro pokazal, kam cilja. Kakovostne leče, zelo dobro in močno ohišje in mehanika ter hitri in zelo tih vgrajeni motor za nastavitev ostrine so glavni aduti tega objektiva. Da je objektiv narejen za profesionalne fotografe, kaže tudi možnost stalnega ročnega ostrenja kljub nastavitvi na avtomatiko. Mnogi profesionalni fotoreporterji so po dolgi prevladi Nikona prebežali k Canonu zaradi objektivov z USM motorji in odličnimi objektivi iz serije L, ki jo je Canon razširil v avto-fokus dobi. V povprečju je najboljši tako po ostrini kot glede na napake lečja. Z vso odgovornostjo lahko zapišem, da je objektiv med temi štirimi najboljši. “Najboljša” pa je tudi cena. Ta presega 350.000 tolarjev. Že sam napis na objektivu L (Luxury-luksus, raskošje), nas opozarja, komu je objektiv namenjen.

 

Nikon ima že nov objektiv 80-200mm 2,8. Vanj jim je končno uspelo vdelati hitri motor za ostrenje, tako da objektiv, ki sem ga preskusil, ni zadnji nikonov izdelek. Vendar je tudi ta pokazal, zakaj je Nikonova optika tako cenjena. Močno mat ohišje je izredno odporno na praske in udarce. Mehanika je vrhunska. Vidi pa se, da se Nikon še vedno trudi obdržati vse možnosti uporabe tudi na starejših kamerah. Možna je ročna nastavitev zaslonke, kardanskega prenosa nastavitve ostrine, tako da je motor v kameri. Nikon počasi lovi konkurenco z novimi objektivi, ki imajo vgrajen notranji motor za nastavitev ostrine. Novi objektiv 80-200mm je najbrž še boljši in zaradi notranjega motorja še hitrejši in tišji. Upam, da mi ga bo uspelo dobiti na preskus in tako zadovoljiti vse Nikonove privržence. Že zdaj se lahko veselite soočenja med F5, EOS-1n in Dynax 9 (Čakam samo še na Minolto).

Ima pa ta Nikonov objektiv še eno odlično lastnost. To je cena, ki se giblje okoli 200.000 tolarjev, kar zelo olajša nakup glede na cene konkurenčnih neodvisnih objektivov.

 

Sigma je postala zelo prodorna na področju objektivov. V vse objektive iz serije EX (excellent) so vgradili, kot prvi od neodvisnih, motorje za nastavitev ostrine. Objektive so s temi motorji opremili tudi za Nikon in mnogi nikonovi privrženci so kupili sigmine objektive. Sam objektiv se ni tako dobro odrezal kot prva dva opisana. Vendar so te razlike vidne samo pri velikih povečavah. Objektivu se vidi, da nima želje poseči med profesionalne uporabnike, ampak med hobi fotografe, ki si želijo imeti kakovosten objektiv za solidno ceno. Glede na to, da ima vgrajen hitri motor za nastavitev ostrine, je marsikoga cena 180.000 tolarjev prepričala v nakup.

 

Tokina ima odlično lastnost. To je cena okoli 130.000 tolarjev. Za objektiv s tako kakovostjo, primerljivo z sigmino, je to odlična karta za nakup. Objektiv se je lahko kosal z nikonom in canonom pri goriščnici 80 in 135mm. Pri 200mm pa je malo opešal. Če potrebujete objektiv 80-200mm s svetlobno jakostjo 2,8 in vam žep ne omogoča kupiti originalnega objektiva, mislim, da je Tokina dobra izbira.

 

 

Tabelo za preskus ostrine in kontrasta sem posnel iz oddaljenosti 2,5 metra pri zaslonki 2,8 in goriščni razdalji 70(80) mm. Vsi zoom objektivi, prav tako kot klasični, rišejo slabše pri manjših goriščnih razdaljah, kar vidimo na tabelah.

 

 

Motiv sem posnel iz oddaljenosti 2,5 metra pri zaslonki 2,8 in goriščni razdalji 135 mm. Tudi pri tej goriščnici so rezultati podobni. Canon je najboljši. Nikon je za malenkost slabši v obeh pogledih. V ostrini ga prekaša Tokina, ki pa ima nekaj kromatske aberacije; Sigma pa se tudi pri tej goriščnici otepa s slabo ostrino in kromatsko aberacijo.

 

 

Tudi pri teh motivih ni opaznih razlik. Pri goriščni razdalji 200mm in zaslonki 2,8 imamo samo centimeter ali dva globinske ostrine. Potrebujemo kratke čase osvetlitve in natančno merjenje oddaljenosti motiva od kamere. Kratke čase lahko dosegamo zaradi močne svetlobne jakosti teh objektivov. Tudi sistem za nastavitev razdalje pri močno svetlobnih objektivih deluje bolje in hitreje.

 

 

Pri takih motivih samo pri velikih povečavah opazimo razliko v kakovosti objektiva. Z 10-kratno povečavo z lupo težko opazite razlike.

 

 

 

PRIPOROČILO

Canonov objektiv je odličen. Če uporabljate kamere EOS in imate dovolj denarja za nakup, vam ga toplo priporočam. Odlične leče in mehanika vam zagotavljajo kakovostne posnetke in dolgo dobo uporabe.

Nikon je tudi odličen, saj mu drugega ne pristoji. Tudi njega lahko kdaj pa kdaj vržete na tla, pa bodo posnetki še vedno odlični. Ne poskušajte spoznavati njegove notranjosti, saj je do nje priti še težje kot do faraonove grobnice. Vsi nikonovci pa so tako ali tako toliko ponosni na napis Nikon, da drugih objektivov niti ne kupujejo.

Sigma in Tokina sta primerna predvsem za tiste lastnike Canonov, Minolt, Nikonov in Pentaxov, ki imajo bolj plitve žepe, želijo pa si kakovosten objektiv. Razlike med objektivi se vidijo tako ali tako samo pri ekstremnih povečavah. Za ta dva objektiva priporočam tudi bolj nežno uporabo. Sta pa za hobi fotografe zelo primerna - Sigma zaradi notranjega motorja za ostrenje, Tokina pa zaradi razmerja cena-kakovost.

Odloča pa še vedno globina vašega žepa!

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com