Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Olympus E-1 proti Canon EOS 1Ds

Avtor:Matjaž Intihar
16.11.2003 16:03

EOS 1Ds je še vedno toliko višje v kakovosti slike, kolikor je razlika v ceni. Amen!

Sicer pa, roko na srce, bi vi verjeli, da je preverjeno kakovostna kamera EOS 1Ds za dva milijona tolarjev in malo drobiža res samo tako dobra, kot kamera katere cena je samo njena četrtina.

In ker me pri preizkusih vedno zanima, koliko pa kamera v resnici zmore, sem le naredil preizkus. In...

...razlika je očitna. Kot prvo 11 MP pri 1Ds ima pri povečavi svoj pomen. Z njim sem že naredil brezhibne fotografije v velikosti 50 X 70 cm. Poudarek na brezhibne!!! Pri E-1 pa se opazi, da bo moral Kodak še močno dodelati tipalo in proces signalov, da bo kamera lahko v cenovnem razredu 1Ds. Oziroma, da bo po mojem mnenju slika primerljiva s CMOS tipalom proizvajalca Canon. Vendar kot sem že zapisal v preizkusu E-1. Od E-1 kakovosti EOS 1Ds niti ni bilo pričakovati, oziroma fotografije iz E-1 že zadovoljijo tudi studijskega fotografa. Treba pa je povedati in prikazati, da pa obstajajo še boljše kamere. seveda za več denarja. In tu se postavlja večno vprašanj? Koliko kakovosti dobim oziroma jo potrebujem za denar, ki sem ga pripravljen vložiti. Dva uporabnika kamere E-1, ki delujeta tudi v studiju, Dean Dubokovič in Jure Brecelnik sta že obljubila da bosta podala njune izkušnje s kamero in seveda tudi ocenila kakovost fotografij. Predvsem do kje je njihova kakovost še zadovoljiva. Prav tako pa v agenciji Nina Lubarda Model Management preizkušajo EOS 1Ds. Franci Virant pa to kamero uporablja že nekaj mesecev. Torej odlični posnetki in ocena studijske modne fotografije iz obeh kamer se kmalu obetajo na naši strani. Današnji prikaz preizkusa obeh kamer pa je bil narejen pod sledečimi pogoji:

Olympus E-1, Zuiko Digital 50mm (ekvivalent 35mm 100mm, kot zajema 24 stopinj), f/2.0. Osvetlitev: 1/30 sekunde, zaslonka 8, ISO 100, Adobe RGB, stojalo, luči JUST Studio Light System 5000. RAW konverter Olympus Viewer.

Canon EOS 1Ds, EF 100mm makro (kot zajema 24 stopinj), f2.8. Osvetlitev: 1/30 sekunde, zaslonka 8, ISO 100, Adobe RGB, stojalo, luči JUST Studio Light System 5000. RAW konverter PhaseOne CaptureOne.

Kamero sem preizkusil pod dobrimi pogoji. Olympus E-1, JUST studio light 5000.

Kameri sem najprej preizkusi s barvno karto podjetja GretagMacbeth in preko programske opreme ProfileMaker naredil ICC opis obeh kamer.

Motiv na katerem sem preizkusil kameri.

Izrez 1. Že tu se opazi razliko v zapisu. Ostrina, kontrast, barvna globina so krepko na strani EOS 1Ds. Na vseh slikah: levo EOS 1Ds, desno E-1.

Izrez 2. Na tej povečavi še bolj izražena razlika.

Izrez 3. V tej povečavi pa je že močno izražena interpolacija. E-1 s svojimi 5MP le ne zmore doseči kakovosti bolših tipal.

V realni povečavi pa vidimo koliko večjo povečavo zmore EOS 1Ds, zaradi večjega števila točk. Dodan filter UnsharpMask.

Če pa ni primerjave, pa je večina hitro zadovoljna s sliko iz E-1. Še enkrat povem, da je zame primerjava brezpredmetna iz pogleda katera kamera ima boljši končni rezultat, to je fotografija. Canon je v procesu zajema slike s svojo tehnologija CMOS tipal in nadaljnih procesov nekaj korakov pred drugimi. Ni pa rečeno, da ne bo ujet in mogoče celo puščen v ozadju. Toda do takrat bo preteklo še precej vode.

Olympus E-1, Zuiko digital 50mm makro f/2.0. Fotografirano: 1/125 sekunde, f/11, ISO 100.

Za konec: Obe kameri sta točno tam, kjer je njuna cena doma. Za Canon EOS 1Ds vemo da je trenutno št.1 med DSLR kamerami. E-1 pa je že tako dobra, da vse tiste, ki niso pripravljeni za kamero dati dva milijona tolarjev tudi v povečavah 50 X 70 zna zadovoljiti. No kje je njena meja pa bomo kmalu izvedeli iz praktičnega dela studijskih modnih fotografov.

EOS 1Ds pa še vedno ostaja kamera, ki je merilo vsem ostalim. Tako po kakovosti fotografije, povečavi in tudi ceni. Priporočam pa, da si za kakovostno delo dokupite še RAW konverter CaptureOne. Je neprimerno boljši od originalnega RAW konverterja. Za vse, ki pa fotografirate na studijski mizi, pa je zanimiv dodatek še CAMBO nastavek s katerim lahko opravimo različne naklone kamere in na njega dodamo kakovostne objektive Schneider ali Rodenstrok. O tem pa kdaj drugič.

In še nekaj. Ali veste, da je imela e-Fotografija EOS 1Ds med prvimi v Evropi takoj po sejmu Photokina lani oktobra na preizkusu. Torej tako dobra kamera je v prodaji že eno leto. To pa je tudi podatek, ki govori o njeni kakovosti. Oziroma kakovosti tehnologije, če te v enem letu konkurenti niti ne dohitijo.

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com