Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Olympus E-3 / Test

Avtor:Matjaž Intihar
12.03.2008 14:34
Stran:

Olympus E-3 in delovanje bliskavice FL-50 (Foto: Žiga Intihar)

Kamero E-3 sem trikrat vzel seboj na delovno misijo po slovenski klubski sceni. Oborožil sem se z najprimernejšo Olympus opremo za zaprte prostore, z objektivom 7-14mm F/4 (ekstremni širokokotni objektivi) in bliskavico FL-50.

E-3 je z novim, svetlim iskalom, primerna za slabše svetlobne pogoje. Prav tako je zaradi odlične zatesnjenosti ohišja odporna na morebitno "tuširanje" z alkoholnimi pijačami. Tudi najhitrejši fokusni sistem (po podatkih Olympusa) nam da upanje, da bomo lahko ujeli tiste prave trenutke. Kako se obnese v teh svetlobno zelo problematičnih pogojih v praksi pa si oglejte na spodnjih fotografijah.


Bliskavica usmerjena direktno proti osebi, visok ISO, da povzamemo kar se da veliko ambientalne svetlobe in dovolj kratek čas, da premikajoče se luči niso premaknjene.


Bliskavica obrnjena proti DJ-u, da ne osvetljuje celotnega pulta in odvečnih stvari na njem. Že tu pa lahko opazimo, da bliskavica preosvetljuje.


Ta fotografija je še dodatno obdelana. Krivec za tako obdelavo je pa kar E-3. Bliskavica ni imela nastavljene korekture v minus, tako, da je fotko močno preosvetlila. In, da sem fotografijo kot efekt lahko uporabil, sem jo posvetlil še za dobro EV stopnjo.


Ko sem korekturo bliskavice nastavil v -1EV je nastala pravilno osvetljena fotografija.


Ko kamera izostri, je lovljenje trenutka enostavno.


Zoom efekt. V takem primeru je dobro izključiti stabilizacijo, saj nam elektronika premika tipalo in tako črte od luči niso ravnih linij.


Čeprav je bila bliskavica nastavljena v -1EV je na določenih motovih še vedno preosvetljeva, tako, da sem jo v nadaljevanju nastavil na -1 / 2/3EV. Morda se je na tej fotki preveč fokusirala na temnejši spodnji del.


Čeprav fotografija ni preosvetljena so fotografije narejene z bliskavico večinoma blede.


Dodatna obdelava - poudarjena rdeča barva.


Še fotografija narejena s kratkim časom, da smo osebo ločili od neprimernega ozadja.


Tako osebo, kot mizo je osvetljevala močna rdeča luč. Bliskavico sem usmeril samo v obraz in kamera je ponovno napačno ocenila osvetlitev, čeprav sem imel nastavljeno v minus.


Pri naslednjih fotografijah pa je z enako korekturo ponovno osvetljeval primerno.


E-3 se odlično razume z radijsko kontrolirano bliskavico. Notranja bliskavica sproži zunanjo. To je tisto, kar zna priti še kako prav ob veliki uporabi bliskavic. Tudi merjenje svetlobe deluje presenetljivo dobro.


Tukaj pa je zunanja bliskavica ponovno na kameri in usmerjena proti osebi. Svetlo - temna kombinacija povsem zmede merjenje svetlobe. Enako se odraža tudi v delovanju brez bliskavice.


1600ISO, brez bliskavice.


Fotografije so preblede.


Več zaporednih posnetkov in iz serije izberemo najboljšega.


Se pa zgodi, da motiva kljub petim posnetkom v sekundi ni mogoče ujeti, kot si ga želimo. V tem primeru ne po krivdi kamere, ampak gibanja samega motiva.


Kombinacija svetlo - temno in ponovno preosvetljena fotografija.

Že nekaj let redno fotografiram klubsko sceno v izredno problematično svetlobnih pogojih, kjer brez dobrega bliskovnega sistema ne gre. V teh pogojih te lahko zadovolji le najboljši bliskovni sistem. Zaenkrat se mi je ob preizkusih kamer najbolje obnesel Nikon, kot uporaben sledi Canon. Z uporabo Olympus bliskovnega sistema pa potrebuješ kar nekaj znanja in poznavanja bliskavice ter kontrast motiva, da redno upravljaš s korekcijo osvetlitve. Ni predvidljiv in posledično se ni mogoče popolnoma zanesti na njega. Tudi barve nimajo prave topline. Enako se je dogajalo že s kamero E-1 (preizkus) in kot vidimo inženirjem ni uspelo narediti večjega koraka naprej. Verjetno gre iskati krivca v slabi komunikaciji kamere z bliskavico, saj tudi avtofokusni sistem v teh spreminjajočih svetlobnih pogojih z vključeno bliskavico deluje zelo počasi. Veliko motivov mi je enostavno pobegnilo še predno je kamera uspela izostriti in sprožiti. Ob zadostni količini svetlobe je fokus natančen in hiter. V slabih svetlobnih pogojih, ko mora bliskavica preko IR svetlobe pošiljati kameri podatke, kje mora izostriti pa se E-3 pokaže v povprečni luči, saj lahko to iskanje fokusa traja tudi do 3 sekunde.

Olympus E-3 pa je zaradi majhnega tipala in goriščnic idealen za veliko globinsko ostrino. V kolikor fotografiramo premikajočo se osebo s kamero z velikim FF (full frame) tipalom, bo oseba iz fokusa že če se bo približala ali oddaljila za 2-3 centimetre. Pri E-3 pa s tem ni problema. Lahko se približa ali oddalji tudi po 10 in več centimetov pa bo še vedno skorajda povsem ostra.

Veliko uporabniško vrednost pa doda kameri odlično ohišje in LiveView funkcija, s katero lahko ostrimo in fotografiramo tudi v slabih svetlobnih pogojih skoraj enako hitro, kot če je le ta funkcija izklopljena. Na koncu naj še enkrat poudarim, da je to res ekstremni preizkus kamere in predvsem delovanje bliskavice ter merjenja svetlobe. Samo za profesionalno delo, ko te plačajo in s tako fotografijo tudi služiš za novo opremo si v klubski motivih ne bi izbral Olympus E-3. Če pa pogledam na E-3 iz smeri, da si opremo kupiš za fotografiranje iz smeri hobija, bi mi že njena robustnost in možnost iz strani gostov srečanja z razno raznimi sladkimi pijačami odtehtala dodatno delo zaradi korekcij. Ko fotografiraš za svoje hobi motive lahko korekture izbiraš mnogo bolj pazljivo in počasi brez hitenja.

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com