Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Pentax *istDs / Test

Avtor:Matjaž Intihar
09.01.2005 19:05

 

Pentax nam že vse od leta 1952 ponuja kakovostne SLR kamere. Prvo digitalno SLR kamero z takrat neverjetnih 6M točk na CCD tipalu v polni velikosti 35mm formata, pa so nam pokazali že leta 2000 na sejmu Photokina. Kamera pa še ni bila namenjena proizvodnji. Veliki stroški izdelave kamere in vprašljivo število možnih kupcev, sta bili glavni zavori za njeno proizvodnjo. Vendar so pri Pentax že takrat pokazali, da znajo in bodo naredili DSLR kamero.

Leta 2003 so na trg ponudili kamero *istD. Njena glavna prednost pred konkurenčnimi je bila predvsem v dejstvu, da je uporabnik na kameri lahko uporabljal vse Pentax objektive, vključno s starejšimi serije K in s pomočjo posebnih nastavkov objektive z navojem M42 ter objektive iz srednje formatnih Pentax kamer. Cena kamere *istD pa ni bila konkurenčna. Zato so jo tisti fotografi, ki so si kupovali prvo DSLR kamero in še niso imeli Pentax opreme večinoma spregledali.

Konec leta 2004 pa so se pri Pentax-u odločili prenoviti kamero. Nova kamera *istDs nam sedaj ponuja prav to, kjer je bila do sedaj njena šibka točka. To je cena. Za samo 199.000SIT že dobimo ohišje kamere Pentax *istDs.

 

 

Uporabnost kamere

 

Kamera Pentax *istDs je še vedno ohranila majhnost. Velika je samo 125x92,5x66mm in težka 505g brez štirih AA baterij katere uporablja. Torej Pentax *istDs še vedno ostaja najmanjša kamera v DSLR razredu. Kljub majhnosti pa nam črno ohišje dobro leži v roki. Predvsem pa, na ohišju je malo nastavitvenih gumbov. Temu so se izognili z gumbom Fn (Function). Ko ga vklopimo se nam na zaslonu pokažejo štiri nastavitve, katere največkrat uporabljamo in jih lahko sami izberemo v meniju. S tem je kamera zelo pridobila na enostavnosti uporabe.

Glavne lastnosti ostajajo podobne kot smo jih že poznali pri predhodnici. Še najprej opazimo, da kamera sedaj uporablja samo SD (SecureDigital) pomnilne kartice. Pa to ne jemljem za pomanjkljivost. Res, da so CF (CompactFlash) bolj razširjene in še vedno največ uporabljane v DSLR kamerah. Vendar zaradi težav s kontakti, ki jih povzročajo nepazljivi uporabniki je vse več servisnih posegov in stroškov z njimi. Zato ne čudi, da so tudi drugi proizvajalci že napovedali uporabo SD pomnilnih enot v vse več novih kamerah. Tudi zmogljivost in hitrost SD pomnilnih enot se vse bolj približuje CF pomnilnim karticam.

Druge lastnosti, ki jih ponuja kamera pa so enake ali skoraj identične z predhodnico Pentax *istD: tipalo CCD z 6.1M točkami, zaklop z osvetlitvenimi časi B, 30sek. do 1/4000sek., ISO od 200 do 3200, vgrajena bliskavica, tri načine merjenja svetlobe, vključno s Spot merjenjem. Ob uporabi samosprožilca pri 2sek. lahko uporabimo lastnost predproženja zrcala (večja umiritev kamere med zajemom), zaporedno fotografiranje z 2,2 posnetka v sekundi in 10 v seriji pri polni ločljivosti, AdobeRGB barvni prostor, tonske korekture, korekturo osvetlitve in še množico nastavitev, ki jih poznamo na DSLR kamerah. Že zaradi množice lastnosti, ki jih ponuja *istDs lahko zatrdim, da nam kamera ponuja zelo veliko za svojo ceno. Kamera pa ima zelo visoko vrednost za vse uporabnike Pentax analognih kamer. Tudi  Pentax *istDs nam kot predhodnica Pentax *istD omogoča uporabo vseh starejših KA in K objektivov, vključno z nastavki za objektive z navojem M42 ter objektivov iz srednjeformatnih Pentax kamer. Pri vseh starejših objektivih lahko uporabljamo avtomatiko zaslonke. Še večja zanimivost in široka uporabnost Pentax opreme je Pentax AF ada­pter, ki nam omogoča, da imamo avtomatsko ostrenje tudi s sta­rimi Pentax objektivi, s ka­terimi smo ost­ri­li samo ročno.

 

 

Prav zaradi ši­roke uporab­nosti kamere z nastavit­vami (opisane v nadaljevanju), katere konkurenca ponuja šele v višjem cenovnem razredu, možnosti uporabe starejših objektivov, katere lahko dobimo iz druge roke po zelo ugodnih cenah in nenazadnje zelo prijazna cena same kamere (199.000SIT) s kit objektivov Sigma 18-50mm (228.000SIT), zna Pentax *istDs najti mnogo več uporabnikov kot starejša, krepko precenjena predhodnica Pentax *istD.

Že na začetku lahko zapišem, da je Pentax *istDs je zelo primerna kamera za vse uporabnike Pentax 35mm SLR in srednjeformatnih kamer. Prav tako za vse tiste, ki šele vstopajo v DSLR razred in bi radi za najnižjo ceno dobili kamero z večino lastnosti, katere tudi zahtevnejši želijo pri samem fotografiranju.

 

 

Ohišje

 

Pentax *istDs ima klasično obliko SLR kamer. Njena majhnost pa ima svoje prednosti in slabosti. Prednost je izredna kompaktna mer 125šx92,5vx66g in s tem povezano zavzemanje malo prostora v foto torbi. Slabost pa je lahko za marsikaterega fotografa slabši oprijem kamere. Samo držalo je močno izbočeno in prsti dobro oprimejo ohišje, vendar pa za spodnji del dlani zmanjka opore. Fotograf pa majhno kamero brez opore hitreje premakne ob proženju. Pa je *istDs klub temu prijetna kamera črnega matiranega ohišja z gumo za boljši oprijem prstov na držalu.

 

Na sprednji strani kamere je najbolj opazen kovinski nastavek/bajonet za objektiv serije KAF. Ob njemu sta gumba za sprostitev in možnost menjave objektiva ter gumb za menjavo med avtomatsko in ročno možnost ostritve. Na prednji strani držala je sprejemnik za IR daljinski prožilec.

 

 

Na vrhu kamere je na levi nastavitveni okrogli gumb za izbiro načina osvetlitve. Proti desni je najprej vgrajena bliskavica, nad njo nastavek za dodatno bliskavico in nad iskalom drsni gumb za nastavitev dioptrije (-2,5 do +1,5). Desna stran nam ponuja velik LCD zaslon z vsemi potrebnimi informacijami o načinu zajema slike, gumb za (+-) korekturo s katerim tudi nastavimo možnost premika zaslonke v M načinu. Na zgornji strani držala pa je prožilec in okoli njega gumb za vklop/izklop kamere. Na gumbu imamo še možnost zaprtja zaslonke in s tem možnost ogleda globinske ostrine. Prav te drobne možnosti, ki jih bomo v nadaljevanju pri kameri *istDs še spoznali, dajo tej kameri posebno vrednost.

 

Pregledne osnovne nastavitve in velik LCD zaslon z vsemi pomembnimi informacijami.

 

Leva stran kamere nam za plastičnimi vratci ponuja tri vhode. Za daljinski prožilec, PC/VIDEO in priklop na električno napajanje.

 

Desna stran nam razen kovinskega nastavka za nosilni trak ne ponuja ničesar. Šele po dvigu gumba, ki je povsem v desnem spodnjem kotu na zadnji strani kamere se odprejo vratca za katerimi se skriva reža za SD pomnilno kartico.

 

Gumb za vklop/izklop kamere je ob prožilcu. Gumb nam ponuja še možnost zaprtja zaslonke in s tem pregled globinske ostrine.

 

Zadnja stran kamere je zelo pregledna in ponuja samo potrebne lastnosti preko zadovoljivo velikih gumbov. Povsem na levi so od zgoraj navzdol gumbi za dvig bliskavice, MENU, brisanje datotek, informacije na zaslonu in hitri pregled že posnetih fotografij.

V sredini na vrhu kamere je iskalo, ki nam pokaže 95% motiva. Je na pravem mestu in dobro se vidi skozi njega, kot informacije v spodnjem delu.

Pod iskalom je 2,0 inča velik TFT zaslon z 210.000 točkami. Zelo dobro so vidni vsi detajli na sliki in če želimo imamo poleg slike še polno informacij o nastavitvah pri fotografiranju.

Desno od iskala je gumb za nastavitev, časa, zaslonke korektur osvetlitve, in v funkciji pregleda fotografij njihovo povečavo ali pomanjšavo na zaslonu. Desno pa je gumb za zaklenitev ekspozicije in zaklenitev fotografije pred brisanjem iz pomnilne kartice.

Ob zaslonu je štiri funkcijski gumb za premikanje med funkcijami menija ali med štirimi funkcijami, ki jih vklopimo z gumbom Fn pod njim. Povsem v desnem spodnjem kotu pa je dioda, ki nam kaže prenos podatkov na pomnilno kartico in pa gumb za odpiranje vratc za katerimi je pomnilna kartica.

 

Tudi zadnji del kamere je zelo pregleden.

 

Spodnji del kamere so izkoristili za klasični možnosti. Navoj za stojalo in vratca za katerimi so štiri AA baterije.

 

CCD tipalo

Po večini tehničnih karakteristik se da sklepati, da ostaja tipalo enako kot je bilo v istD. Proizvajalec Sony, 6,1M efektivnih točk 3008 x 2000 točk, velikosti 23,7 x 15,5mm, najnižja občutljivost 200ISO. Podatki dajo vedeti, da je tipalo podobno, če ne kar enako kot v Nikon D100, D70 in Konica Minolta 7D. Torej na kakovost fotografije pri teh različnih kamerah še največ vpliva kakovost izdelanega tipala, algoritmi in sam način procesiranja podatkov.

 

Iskalo

Pogled skozi iskalo navduši vsakega poznavalca SLR kamer. Kljub trenutno najnižji ceni ohišja so ohranili penta prizmo in matirano medlico (medlice lahko menjamo). Tako lahko veliko laže ocenimo ostrino, predvsem pa ročno ostrimo. Skozi iskalo vidimo 95% motiva. Na vrhnjem delu iskala je tudi drseči gumb s katerim nastavljamo dioptrijo.

V iskalu imamo množico zelo lepo vidnih informacij od časa, zaslonke, izostritve, programa s katerim fotografiramo, -+ korekturo, AE-L, bliskavici, uporabi lastno izmerjenega WB in opozorilu glede previsoke nastavitve občutljivosti ISO.

V iskalu se nam ob izostritvi osvetli z rdečo svetlobo točka v kateri ostrimo. Imamo možnost izbire med 11 točkami.

 

Pentax *istDs nam s pomočjo konverter obročkov omogoča uporabo širokega spektra objektivov.

 

TFT zaslon

Zaslon je velikosti 2 inča in ločljivosti 210.000 točk. Nastavitvene možnosti preko funkcije MENU so dobro vidne, zelo čisto in ostro pa si lahko ogledamo posnete fotografije. Zaradi širokega razpona osvetlitve ali zatemnitve zaslona je kakovosten pogled na funkcije kot sliko možen v skoraj vseh zunanjih svetlobnih pogojih. Z možnosti, ki jih imamo pri predogledu slike niso skoparili. Na zaslonu lahko poleg manjše slike vidimo kar 21 informacij o načinu zajema posnetka. Dodatno pa še histogram in možnost opozorila preosvetljenosti posnetka. Sliko si lahko povečamo do 12X v kar 14 korakih. TFT zaslon, sam pogled na fotografijo in informacije ob sliki bodo zadovoljile tudi zahtevnejše.

 

Delovanje in funkcije

 

Po vklopu je kamera v cca. eni sekundi pripravljena na ostrenje, meritev svetlobe in nato proženje. Ostrenje deluje po TTL načinu izbire kontrasta. Za kamero nižjega cenovnega razreda je natančno, hitro (Pentax objektivi imajo samo ostrenje preko motorčka v kameri) tako da v vsem času druženja s kamero glede pravilnega delovanja AF nisem imel težav. S starejšimi objektivi kjer imamo na razpolago samo ročno ostrenje, ali pa ob ročnem ostrenju z novejšimi AF objektivi nam zelo pomaga matirana medlica in pa opozorilo sredinske točke ob izostritvi. TTL sistem za razpoznavo najboljšega kontrasta tudi v ročnem načinu ostrenja deluje in oceni kdaj smo v fokusu. Takrat točka v iskalu posveti in nas na ta način opozori, da je motiv izostren.

Pentax *istDs nam ponuja tri načine merjenja svetlobe. Merjenje v 16 poljih, s poudarkom na sredini in spot merjenje. Pravilnost merjenja svetlobe se je na preizkusu pokazala kot zelo zadovoljiva. Vendar pa mora fotograf za najboljšo možnost nastavitve osvetlitve marsikdaj poseči po korekturi osvetlitve. Na vrhnjem delu kamere imamo gumb za možnost popravka osvetlitve v +-2 EV. Manj izkušenim pri lažjem zajemu različnih motivov pomaga šest slikovnih programov. Poleg klasičnih P (program), Tv (izbira časa), Av (izbira zaslonke), M (ročne nastavitve), B (osvetljujemo dokler držimo prožilec) in zeleni avtomatski izbor načina osvetlitve. V načinu osvetlitve M zaslonko spreminjamo tako, da držimo še gumb +- na vrhnjem delu kamere.

 

Bliskavica na kameri je uporabna za doosvetljevanje ali osvetlitev v manjših odaljenosti motiva. Za kakovostnejše delo je treba poseči po dodatni bliskavici AF360FGZ.

 

Bliskavica na kameri se ne dvigne visoko nad objektiv. Ponuja pa nam vodilno število 15,6 pri ISO200, pokritost kota zajema z 20mm objektivom in napredno P-TTL merjenje svetlobe. V tem načinu lahko delujemo od ISO200 do 3200. S kamero lahko upravljamo več bliskavic naenkrat. Najkrajši čas sinhronizacije časa osvetlitve z bliskavico je 1/180 sekunde. Dodatna bliskavica AF360FGZ pa nam omogoča tudi krajše čase osvetlitve.

Gumbov na zadnjem delu kamere ni veliko. Preko MENU nastavitev lahko nastavljamo množico funkcij. Najbolj uporabne so v prvem od štirih REC.Mode oknu. Kar prva je možnost zajema z nevtralnim zapisom ali bolj zasičenimi barvami, ter večjo ostrino in kontrastom. Sledi nastavitev ločljivosti (6, 4, 1,5Mtočk), nato kakovost kompresije in izbiro RAW zapisa. Še vedno v prvi vrsti so izbira in nastavitev zasičenosti, kontrasta in ostrine fotografije. Niže v podaljšani izbiri pa so nastavitve dolžine časa prikaza zajete fotografije, nastavitev fotografiranja v "Bracketing" funkciji, izbira načina merjenja svetlobe (16 polj, centralno, spot), izbira načina ostrenja (11 točk, centralna točka ali v avtomatski izbiri točke ostrenja). Na koncu pa imamo še možnost nastavitve korekture osvetlitve z bliskavico v +1 do -2.

Naslednje okno Playback nam nudi nastavitve, ki jih uporabljamo ob pregledu že posnetih fotografij. Tu izbiramo možnost ogleda fotografije z ali brez informacij, vklop ali izklop možnosti prikaza preosvetljenih delov na sliki, izbiro med štirimi digitalnimi filtri (ČB, Sepia, Soft in ožanje ali širitev slike). Zadnja funkcija v tem oknu pa nam omogoča nastavljanje časovnega zaporedja pri prikazu vseh posnetih fotografij.

Sledi okno SetUp preko katerega lahko formatiramo pomnilno kartico, vključimo ali izključimo delovanje zvočnega signala, nastavljamo datum, čas, jezik, svetlost zaslona, prenos slike na PC ali direktno v tiskalnik (PictBridge), samostojni izklop kamere po določenem času, funkcija zaklenitve zrcala v gornji položaj za možnost čiščenje tipala in Reset možnost za vrnitev vseh nastavitev v prvotne nastavitve.

Zadnje okno Custom Settings nam ponuja kar 18 nastavitev, in dve dodatni za njihov vklop/izklop in povrnitev (reset) v osnovne nastavitve. Glavne izmed 18 možnih nastavitev so, on/off funkcije redukcije šuma, izbira načina korekture osvetlitve 1/3, 1/2 EV, opozorilo prekoračitve prednastavljene občutljivosti ISO, korekturo ISO občutljivosti 1600, 3200 pri programskih zajemih slike, izbira točke ostrenja in merjenja svetlobe, zaklenitev izmerjene svetlobe po polovičnem pritisku prožilca, nastavitve za delovanje s starejšimi serijami objektivov, izbira velikosti povečave slike pri pregledu, merjenje WB v samostojnem načinu (po celotni površini ali v točki, spot), sRGB/AdobeRGB itd.

Nastavitev je mnogo. Nekatere so za izkušenega fotografa zelo uporabne. Prav čudi, da so v tako poceni kamero dodali tolikšno množico zanimivih in uporabnih nastavitev.

Kljub malemu številu gumbov na kameri pa imamo vseeno hitro izbiro štirih nastavitev preko gumba Fn. S štirifunkcijskim gumbom izbiramo med korekturo bele barve, bliskavice, ISO in načina zajema glede hitrosti, bracketing in uporabe samosprožilca ter daljinskega prožilca.

V funkciji pregleda že posnetih fotografij pa nam Fn gumb omogoča takojšen prehod med možnosti filtrov, DPOF lastnosti in vključitve pregleda vseh slik v prednastavljenem časovnem zaporedju.

Prav zaradi funkcijskega gumba Fn je kamera še vedno zelo prijazna za delo z nastavitvami različnih možnosti zajema.

 

Na kamero lahko nastavimo tako objektive nastavka M42 kot K, KA.

 

Pentax AF adapter nam omogoča, da imamo avtomatsko ostrenje tudi s starimi Pentax objektivi, s katerimi smo ostrili samo ročno.

 

Kamera zapisuje na SD pomnilne kartice. Energijo dobiva iz štirih AA baterij.

 

Da je Pentax *istDs res najmanjša DSLR kamera pričajo spodnje tri fotografije. *istDs v primerjavi z Olympus E-300.

 

*istDs v primerjavi s Canon EOS300.

 

*istDs v primerjavi s Fujifilm S3pro.

 

Preko MENU nastavitev lahko nastavljamo množico funkcij. Najbolj uporabne so v prvem od štirih REC.Mode oknu (levo). Zadnje okno Custom Settings nam ponuja kar 18 nastavitev, in dve dodatni za njihov vklop/izklop in povrnitev (reset) v osnovne nastavitve (desno).

 

S štirifunkcijskim gumbom izbiramo med korekturo bele barve, bliskavice, ISO in načina zajema glede hitrosti, bracketing in uporabe samosprožilca ter daljinskega prožilca.

 

Na zaslonu lahko poleg manjše slike vidimo kar 21 informacij o načinu zajema posnetka. Dodatno pa še histogram in možnost opozorila preosvetljenosti posnetka. Sliko si lahko povečamo do 12X v kar 14 korakih.

$$PAGE$$

Kakovost fotografije

 

To poglavje je zelo odvisno od večih elementov. Zmotno je mišljenje, da k kakovosti fotografije prispeva ločljivost. To je eden zadnjih elementov v dolgi verigi različnih še drugih, ki prispevajo k končni kakovosti fotografije. Vendar pa je sama kakovost zelo subjektiven pojem vsakega gledalca posebej.

Zakaj sem podal ta uvod. Kamera Pentax *istDs je v elementih, ki sem jih opisoval do sedaj v marsičem pokazala veliko več kot mnogo dražje konkurenčne kamere. V pogledu kakovosti fotografije pa se opazi, da v procesiranju ne sodelujejo najboljši algoritmi za pretvorbo signalov, niti sama interpolacija in kompresija podatkov ni vrhunske kakovosti (firmware 1.0). Toda poudarjam še enkrat. Kaj je kakovost? Ali vsi potrebujemo najvišjo katero nam nudijo samo najdražje kamere. Če bi bilo tako, nihče ne bi kupoval cenenih kompaktnih kamer z zelo povprečno kakovostjo slike, ampak samo najdražje kamere v DSLR razredu. Predvsem pa, kakovost slike se primerja na izpisani fotografiji v velikostih kot jih izdelujete v večini primerov. Nekajkratna povečava na računalniškem zaslonu nam ne kaže pravih vrednosti.

Zato bom zopet poudaril že mnogokrat zapisano. Za določen denar, določena kakovost.

In kamera Pentax *istDs nam za 199.000 SIT (body) nudi zelo veliko v vseh elementih. Z objektivom 16 - 45mm f/4 ED AL sem dosegel dobro ostrino, barve so lepo zapisane. Z dodatnimi nastavitvami jih lahko še bolj ali manj izrazimo. Svetloba je v normalnih svetlobnih pogojih pravilno izmerjena, v bolj problematičnih kot je nasprotna svetloba ali velika površina določenih tonskih vrednosti pa lahko opravimo korekturo. Da bi lahko podal še višjo oceno in bolj hvaljeno mnenje bi kamera potrebovala samo malo boljše algoritme za obdelavo slikovnih signalov (mogoče jih prinese novi firmware). Ker pa jih ne premore je pri večjih povečavah (30x45cm) slika interpolirana, kar doprinese k slabši ostrini in mehkejši risbi. Vendar poudarjam še enkrat. Samo pri večjih povečavah in za zahtevnejše fotografe. Ti pa zmajujejo z glavami že ko si ogledujejo kakovost fotografij iz večine današnjih DSLR kamer na trgu.

Konec koncev pa se morate o kakovosti prepričati sami. Še najbolje je, da si prenesete testne fotografije in si jih izpišete. Če z njimi niste zadovoljni, potem kamera ni za vas. Treba bo v višji cenovni razred. Če pa ste, ni pomislekov. Za denar, ki ga je treba odšteti za *istDs boljše kakovosti ni.

 

 

200ISO (možnost prenosa polne datoteke)

 

 

800ISO (možnost prenosa polne datoteke)

 

 

3200ISO (možnost prenosa polne datoteke) 

 

200ISO

 

800ISO

 

3200ISO

 

 

200ISO, 2 sek. (možnost prenosa polne datoteke) 

 

 

800ISO, 2 sek. (možnost prenosa polne datoteke) 

 

 

3200ISO, 2 sek. (možnost prenosa polne datoteke) 

 

 

Trije posnetki istega motiva v pod različnimi svetlobnimi pogoji. V močni popoldanski zimski sončni svetlobi so kontrasti zelo izraziti. Opazno je, da je ostrina za širokokotni objektiv (16-45mm) dobra. Zelo malo je tudi kromatske aberacije na robovih. (možnost prenosa polne datoteke)

 

V oblačnem vremenu je svetloba razpršena, difuzna. Zapis motiva je povsem drugačen kot ob direktni sobčni svetlobi. Vsi širokokotni objektivi imajo z ostrino oddaljenih motivov velike težave. Vendar se kljub goriščnici 16mm ta objektiv zelo dobro odreže.

 

 

200ISO, 1 sek., f/5,6 (možnost prenosa polne datoteke)

 

 

Tudi pri 45mm goriščnice se objektiv in zapis kamere zelo dobro obneseta. Dobra ostrina za oddaljeni motiv in skoraj brez kromatske aberacije. (možnost prenosa polne datoteke)

 

V difuzni svetlobi je zapis stavbe povsem drugačen. Ker ni večjih kontrastov, se nam lahko tudi ostrina zdi slabša.

 

Objektiv pri 16mm zakrije svetlobo vgrajene bliskavice. V slabih svetlobnih pogojih kamera odlično ostri.

 

Posneto s pomočjo bliskavice in 3200ISO.

 

Tudi na robovih ima objektiv 16-45mm pri bližnjem motivu odlično ostrino. Tudi pri 45mm se na robovih še vedno opazi barrel distorzija slike.

 

Za konec

 

Pentax *istDs je presenetil iz večih pogledov. Prvo po ceni, kompaktnosti, množici uporabnih funkcij, spot merjenju svetlobe, 3200ISO, 11 ostritvenih točk, možni menjavi medlic, iskalom polno informacij in odličnim pogledom pri ročnem ostrenju, možnost uporabe različnih objektivov s pomočjo nastavkov, velikim ostrim TFT zaslonom in na koncu z enostavnostjo uporabe kamere. Vse to so lastnosti, ki so se še pred kratkim zaman iskale v zelo iskani kameri. Pentax *istDs nam vse to nudi. Edino povprečje kamere gre na račun kakovosti slike pri večjih povečavah. Vendar tudi kamere s ceno blizu *istDs niso v tem pogledu kaj boljše.

Za vse fotografe, ki ne izdelujejo večjih povečav, potrebujejo pa DSLR kamero z možnostjo večih nastavitev in želijo izkoristiti različne starejše objektive pa velja, da je Pentax *istDs trenutno edina izbira. Nobena kamera drugega proizvajalca v najnižjem cenovnem DSLR razredu, ne nudi fotografu toliko potrebnih možnosti.

Povsem za konec lahko še enkrat ponovim. Pentax *istDs je zelo primerna kamera za vse uporabnike Pentax 35mm SLR in srednjeformatnih kamer. Prav tako za vse tiste, ki šele vstopajo v DSLR razred in bi radi za najnižjo ceno dobili kamero z večino lastnosti, katere tudi zahtevnejši želijo pri samem fotografiranju.

 

In nenazadnje. Pentax ima že dolgoletno tradicijo (1919) izdelave foto kamer. So tudi prvi japonski izdelovalec foto kamer, ki je naredilo SLR kamero (1952). To je treba poudariti. Ime Pentax kljub zmotnemu mišljenju mlajših fotografov nikakor ni nek neznani proizvajalec kamer.
$$PAGE$$

DSLR kamere


Pentax *istDs / DIWA AWARDS test
By Matjaž Intihar
Jan 7, 2000, 21:41

 

Testne fotografije

ISO400, 0.5sek., f/5,6, 45mm (možnost prenosa datoteke)

200ISO, 1/125sek., f/10, 16mm (možnost prenosa datoteke)

200ISO, 1/90sek., f/5,6, 20mm

200ISO, 1/90sek., f/4,5, 36mm

200ISO, 1/90sek., f/4,5, 31mm

800ISO, 1 sek., f/11, 16mm

200ISO, 4 sek., f/11, 16mm

400ISO, 0.3 sek., f/5,6, 45mm

200ISO, 1/125sek., f/10, 18mm (da sem se izognil podosvetlitvi, sem svetlobo izmeril izven dosega direktne sončne svetlobe, zaklenil nastavitev in kamero premaknil proti močnejši svetlobi)

200ISO, 1/125sek., f/22, 16mm (osvetlitev merjena po motivu)

200ISO, 1/180sek., f/4, 45mm

200ISO, 1/180sek., f/13, 16mm

200ISO, 1/125sek., f/11, 16mm

200ISO, 1/125sek., f/4, 45mm (direktno sončno svetlobo sem zakril za deblo drevesa)

200ISO, 1/125sek., f/11, 16mm (tudi v svetlobno zahtevnih pogojih je kamera dobro opravila svoje delo)

200ISO, 1/125sek., f/11, 21mm (objektiv 16-45mm f/4 ima zelo malo kromatske aberacije in če je le mogoče naj bo to vaš standardni objektiv)

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com