Fotograf lahko sam določa kako bo predstavil motiv in glavne ali pomembne elemente v njem. Čeprav je v tokratnem primeru glavni del motiva monoton, lahko samo eden manjši detajl obogati fotografijo.
V tem oknu so nasveti s primerjavo dveh fotografij "boljše - slabše" (kompozicija, tehnika, način fotografiranja, obdelava slike)
Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si
Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si
Tudi pri teh nasvetih naj velja, da moje osebno mnenje ni eno in edino (članek).
Naj vam bodo kot dober napotek za vaš pogled na fotografijo in nova iskanja.
Za vstop v temo klikni na njen naslov spodaj
Arhitektura
Črno / Belo
Družinska fotografija
Gore / Hribi
Hrana
Ljudje / Skupine / Družabni dogodki
Makro
Mesta
Minimalizem / Zakasnitev
Morje / Reke / Plaže
Narava
Otroci
Party fotografija
Podvodna fotografija
Pokrajina
Pokrajina in ljudje
Popotništvo / Izleti / e-FotoPOTEP
Portret
Odločilni trenutek
Predvidevanje trenutka
Rože
Silhuete
Sončni vzhod / zahod
Studijska fotografija
Šport
Tehnika - KAMERA nastavitve
Tehnika - OBJEKTIV
Tehnika - PRIPOMOČKI
Tehnika - OBDELAVA slike
Tehnika - PREDELAVA slike
Ulična fotografija
Večerna fotografija
Visoki ISO
Živali
Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si
Kratki, združeni nasveti o možnostih programa Photoshop.
Že od nekdaj velja, da se fotografija ne konča po pritisku na prožilec, ampak se takrat šele začenja. V analognem svetu so mnogi mislili, da kar so posneli na film, bo tudi kot končna fotografija ali tiskovina. To mišljenje je vedno bilo zmotno, saj je takrat nastala samo “latentna” nevidna slika. Pot do nam vidne in predvsem kakovostne fotografije, je bila še dolga. Danes lahko sami razvijemo latentno sliko in jo pripravimo do nam višje všečnosti.
Avtor: Matjaž Intihar
V zadnjih 50 letih je v celotni veji fotografije najbolj razširjena prav popotniška fotografija. Danes so sicer primat fotokameram vzeli pametni telefoni z možnostjo zajema slike, vendar vseeno, največ se fotografira prav takrat, ko prestopimo domači prag. In smo že na izletu, raziskovanju okolice, potovanju, sam temu rečem kar FotoPOTEP.
Z nami je vedno fotokamera, pa čeprav v obliki in ohišju telefona.
Popotniška fotografija je malo samosvoja. Fotografiramo ljudi, pokrajino, arhitekturo, vendar to ni v sklopu posamezne tehnike ali motiva samega. V popotniški fotografiji želimo pokazati neko celoto, narediti predstavitev. Zato ni nujno, da se vsakemu motivu posvetimo 100 odstotno. Včasih je pomembno zajeti, da kasneje lahko pokažemo, se spomnimo.
Velja: KDOR FOTOGRAFIRA VEČ VIDI IN SI S POMOČJO ZAJETEGA TUDI VEČ ZAPOMNI!
V popotniški fotografiji je toliko različnih motivov, da ima vsak svoj tehnični izbor funkcij. V bistvu lahko rečemo, da se ukvarjamo s pokrajino, portreti, detajli, makro in podvodno fotografijo. Ni da ni, zato nam bodo nasveti iz drugih tem še kako prav prišli (vsi Kratki Fotonasveti - Fotonamig). Vse o tehniki, fotokameri in nastavitvah (Knjiga FOTOKAMERA)
Katero kamero, objektiv, nastavitev izbrati?
Ni možnega odgovora. Uporabljamo lahko fotofon ali najdražjo kamero DSLR. Popotniška fotografija ima 100 in 1 možnost izbire in vsaka je lahko prava. Seveda v smislu uporabnika, saj vsak sam zase najbolje ve, za kaj bo fotografije iz potovanj izkoristil. Vseeno pa je nekaj nasvetov od drugih tem zelo uporabnih.
Pa vseeno! Fotofonu manjka ozki kot zajema. Torej motiva ne moremo približati. Zato se ne malo popotnikov odloča za "pravo" fotokamero z večjim razmerjem goriščnic. To nudijo mega zum kamere z razmerjem od 1 : 10 pa vse do 1 : 50.
Pri kamerah DSLR mnogi radi izkoristijo mega zum objektive od 18-200mm ali 18-250mm. Tisti najbolj zahtevni pa se z opremo, velikostjo in težo niti ne obremenjujejo. Vedo kaj od opreme želijo in to tudi vzamejo s seboj na FotoPOTEP.
(članek - Objektivi in njihove osnovne optične lastnosti)
(članek - Globinska ostrina v krajinski fotografiji)
(članek - Streseni posnetek / Bodite pozorni na čas osvetlitve)
Stojalo - ni potrebni, je pa tudi v tej veji fotografije potrebno paziti na stresenost slike.
Filter - Polarizacijski (članek), sivi (ND) s prehodom (članek)
Kdor želi več od fotografije, bo tudi v popotniški fotografiji predstavil več in bolje. Torej pazil tudi na kompozicijo. (Knjiga KOMPOZICIJA SLIKE).
Komur pa je popotniška fotografija zgolj hobi, naj se raje osredotoči na trenutek. Torej najprej ujemite zanimivo na potovanju, v naslednjem posnetku pa lahko prav s postavitvijo oseb, linij, stavb dodate še več.
Nazaj na osnovno stran Moj Foto Namig (vstopi)
V popotniški fotografiji zelo radi zajamemo drugačnost. Doma želimo pokazati kje smo bili, kaj smo doživeli in kako izgleda svet iza našega praga.
V tej fotografiji sem želel prikazati prav to. V jutru, otroci ženejo koze na celodnevno pašo.
Pri tej fotografiji sem za prednji plan izkoristil koze, ki tečejo izven ograde. Obenem sem jih ujel še v diagonali, ki nakazuje globino. Fotografirano je v nasprotni svetlobi, ki še bolj poudari prah in s tem gibanje, hitrost. Deček je na sliki tisti glavni element, ki nam nakazuje, da ni fotografirano doma.
Nikon D7100, Nikkor 16-35mm f/4, RAW, ura 7.30h
1/400sek - fotografirano iz roke, za nestresen posnetek
f/6.3 - pri 16mm dovolj za globinsko ostrino po celotnem polju
ISO 100 - glede na čas in zaslonko, iz roke
16mm - najširši možen kot zajema
AWB - dnevna svetloba
Matrix - merjenje svetlobe po celotni površini v segmentih (vedno uporabljam v popotniški fotografiji)
EV 0 - posnetek nisem čakal, zato sem ga z že nastavljenimi parametri
Adobe RGB - da lahko tudi v JPEG bolje upravljam z barvami
Če bi... Poznamo, vedno obstaja če! Toda to je fotografija v akciji. Si bil ali ne v določenem trenutku na tem mestu. Vse se odvija hitro in nimaš druge možnosti, kot da izbereš pozicijo in na hitro narediš nekaj posnetkov. V bistvu sem imel še srečo, da je fant bil v kadru.
Vsekakor pa bi sam še raje videl, če bi dobil na levi še malo več zajetega motiva in celo senco fanta v sliki.
Fotografijo sem rezal samo zgoraj. Preko funkcije Levels, je popravljen kontrast in s funkcijo Shadows malo osvetljen temni del slike, da je obraz malo bolje viden. Pomanjšano na 750pik, ostreno v Lab načinu, shranjeno v JPEG, kompresija 10.
Fotografirano v himba vasi na severu Namibije. Ob prvih sončnih žarkih himbe počasi odstirajo vrata svojih blatnih kolib. Otroci gredo k kozam, jih molzejo in tako imajo zajtrk. Nato pa jih je peljejo iz varnega s suhimi vejami ograjenega kolišča na pašo.
Več o fotografiji, tehniki, motivu, lahko vprašate na elektronski naslov (VSTOPI) ali napišite komentar.
Avtor: Matjaž Intihar