Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Sigma APO 120-300mm F2.8 EX DG OS HSM / Formula 1 test

17.05.2012 16:18

Zagotovo ste si že kdaj zaželeli kakšen sanjski objektiv! Recimo, super zmogljiv tele zum, ali še raje pravljični 300 mm z največjo zaslonko f/2,8! Takšnih objektivov je nekaj, a žal niso poceni. Kaj pa če bi najdaljšo goriščnico, f/2.8 in zum združili v en objektiv. To bi bilo res sanjsko!

Sanjski športni zum

Pri Sigma so že pred leti naredili ekstremni tele zum 120-300mm z zaslonko f/2.8, vendar se nekako ni najbolj prijel. Šele v novi verziji z izboljšanimi lečami, s hitrejšim HSM motorjem avtofokusa in stabilizacijo slike, je ta objektiv pravi hit za vsakega športnega reporterja, ki si želi hiter in fleksibilen zum.
Na preizkus so mi ponudili prav najnovejšo Sigma APO 120-300mm f/2.8 EX DG OS HSM. Bil sem tik pred odhodom na začetek svetovnega prvenstva F1 v Avstraliji in Maleziji. Ker sem prej zaradi snemanja dokumentarca potoval za dva tedna na Japonsko in sem bil preobložen še z video opremo, sem Sigmo z veseljem sprejel. Tvegal sem in pustil doma preizkušena EF 400mm f/2,8 in EF 70-200 f/2,8. Vse to sem za mesec dni nadomestil z enim samim, še nepreizkušenim super-tele-zumom Sigma 120-300. S seboj sem vzel le še preizkušeni Canon konverter EX 1.4X, ki je na mojo brezmejno veselje dobro deloval tudi s tem Sigma zum objektivom.


"Pozerska", samo toliko, da se vidi, da sem s seboj res imel Sigma 120-300mm f/2.8 EX DG OS HSM

 

Canon konverterji so konstrukcijsko narejeni tako, da jim sklop leč nekoliko štrli v notranjost objektiva, vendar so vsi beli EF teleobjektivi tako zasnovani, da to ni ovira. Oziroma sploh ne ovira, ta konstrukcija pri Canon objektivih celo pomaga do višje optične kakovosti, ko izkoriščamo konverter. Canon konverterji ne pašejo na druge objektive... razen zdaj na Sigma 120-300mm - preizkušeno! Zame je to bilo res odlično spoznanje!


Sigma sprejme tudi Canon konverter, kar ji da tisto pravo "pro" vrednost.

 

V čem je čar super-tele-zuma Sigma? Objektivi, z odlično svetlobno močjo in hitrim avtofokusom nimajo prav velikega razpona (idealen je 70-200 mm f/2.8). Oni, ki imajo večji razpon (recimo 70-300) so svetlobno bolj šibki, kar v športni fotografiji ne pride v poštev. Seveda ima optika svoje zakonitosti: večji kot je razpon goriščnic - težje je doseči večjo svetlobno prepustnost. Seveda je še cel kup ostalih konstrukcijskih dejavnikov: kako ohraniti kompaktnost, enako točko ostrine pri vseh žariščnicah ali narediti prednji del fiksen (da ne rotira, recimo zaradi polarizatorja ali kakega drugega filtra).
V zadnjih desetletjih je foto-mehanika naredila čudeže. Pri Sigma so dovolj inovativni in veliko optičnih težav neverjetno uspešno rešili. Obenem optično svetel objektiv omogoča, da elektronika avtofokusa deluje dovolj hitro in zanesljivo, HSM motor avtofokusa pa zadovoljivo hitro premika velike in težke leče.
Vse to so rešili z že znanim sistemom notranjega fokusiranja v zadnjem delu objektiva (kjer so leče manjše, lažje), a tudi s hitrimi in sodobnimi HSM motorčki. Seštevek takšne vrhunske tehnike in optike pa pomeni, da bo tak objektiv velik, težak in drag.

Že žarišče 120-300mm, je zelo uporaben razpon za športne fotografe, katerim je 70-200 premalo, 70-300 pa svetlobno preslab. Če zum 120-300mm damo na APS-H ohišje (canon 1D serija) potem se žarišče (ali izrez slike!) 'poveča' na 156 - 390 mm, če pa ga uporabljamo na ohišju APS-C (vsa canonova ohišja s faktorjem odslikave 1,6x) pa postane to zum 192-480mm / vse to pri polni zaslonki f/2,8. S tem ta Sigma objektiv postane zanimiv ne le športnim reporterjem, pač pa tudi raznim foto-lovcem, občudovalcem narave in celo paparacom! Si predstavljate, da mu dodate v nabor dodatne opreme še konverter 1,4x in dobimo zelo uporabnih 168-420mm (ekv.35mm) pri realni največji zaslonki f/4! Če se odločimo za uporabo na kameri z manjšim senzorjem in faktorjem povečave 1,3x ali 1,6x, pa dobimo nesluten korak v tele področje, ki sega vse do 672 mm (ali 1,5x pri Nikon: 630mm)! Takšen super zum z odlično osnovno karakteristiko, je že sam zase zelo impresiven. V kombinaciji s konverterjem ali celo samo z ohišjem APS-C formata pa postane pravi super-tele!

Če si seveda to želite in to rabite!

Pozor: to je precej velik in težek objektiv: v dolžino meri 289,2 mm, premer prednjega dela znaša 114,4 mm, tehta pa 2,950 kg. A drugače tudi ne more biti: zmogljive leče zahtevajo svoj prostor in svoj premer. Seveda se ga da uporabljati tudi iz roke, a je za daljšo uporabo nujno enonožno stojalo. Mehanska konstrukcija je po barvi, otipu, lakiranju močno podobna Nikon objektivom. Sigma 120-300mm f/2.8, je soliden, mehansko trden in odlično zasnovan objektiv najbolj zahtevnega razreda. V notranjosti je 23 leč, ki so razporejene v 18 skupin. Dve prednji sta iz posebnega stekla (FLD), en srednji optični element je iz SLD (Special Low Dispersion) stekla. Zaslonka ima 9 lamel in pomaga ustvariti zelo lep »bokeh« pri bolj odprtih zaslonkah. Najbližja točka ostrenja pri 120 mm znaša 150 cm, pri 300 mm nastavitvi pa 250 cm, kar je popolnoma dovolj za tovrsten objektiv, s katerim se da zelo dobro loviti tudi portrete. Sigma 120-300mm f/2.8 je na voljo z bajonetom za Canon, Nikon in Sigma.

Za športno, akcijsko ali safari fotografijo je pomembno tudi kako hiter je avtofokus. HSM (Hyper Sonic Motor) je približno enako hiter kot originalni Canon, kar pomeni da je zelo, zelo hiter: dovolj hiter tudi za akcijsko fotografijo kot je F1 in atletika, nemara tudi nogomet. Canon zagotavlja dovolj hitro delovanje AF za npr. tekača ali kolesarja pri gibanju do cca 40-50 km/h, to pa zmore tudi ta Sigma. Vsak AF sistem pa v ekstremnih okoliščinah tako ali tako odpove ali ni nikoli dovolj hiter. Sigma 120-300mm f/2.8, ima prvič pri Sigma tudi dovolj uporaben stabilizator. Po navedbah proizvajalca tudi do 4 stopnje (če imate zelo mirno roko in mirujoč objekt) a deluje dobro in nudi novo kreativno možnost, če jo znate izkoristiti ali sploh potrebujete. Objektiv je za tako zelo »raztegnjen« (120-300mm) in tako svetel zum (f/2.8) zelo oster v celotnem razponu žariščnic že pri odprti zaslonki. Le pri njegovih daljših žariščnicah (200-300mm) in f/2.8, se ne more meriti s skoraj 3x dražjim canon EF 300/2,8. Vendar je že ob eni ali dveh zaprtih zaslonkah zelo uporaben in vseeno perfektno oster. Res pa da pri mojem delu f/2.8 večkrat pride prav, vendar me je Sigma 120-300mm povsem zadovoljila.

Kdor hoče več kot to... no... mora poseči po »prime« objektivu: po lečah s fiksno goriščnico. Meni se je Sigma 120-300mm f/2.8, odlično obnesla tako v soncu Melburna v Avstraliji, kot v deževnem Sepangu v Maleziji. Objektiv je zelo univerzalen in prilagodljiv tudi za (moje delo) lovljenje »špičastih« slik po boksih in ne le ob dirkalni stezi, a tudi med popotniško akcijo. Zagotovo bi se odlično obnesel tudi pri nogometu, še posebej za golom, a tudi pri »eko« akciji: na naravoslovni, lovski ali popotniški odpravi. Sicer pa imate s Sigma 120-300mm f/2.8, v eni osebi izredno fleksibilen, dovolj hiter in uporaben akcijski objektiv, ki v sebi združuje »navaden tele-zum« kot športni super - akcijski teleobjektivov pri 300/2,8.


Sigma 120-300mm - 1/1600sek., f/4, ISO 320, 133mm, oddaljenost 20,7m


Sigma 120-300mm - 1/8000sek., f/4, ISO 400, 145mm, oddaljenost 34,1m


Sigma 120-300mm - 1/640sek., f/5.0, ISO 1000, 120mm, oddaljenost 30m


Sigma 120-300mm - 1/500sek., f/4.5, ISO 800, 235mm, oddaljenost 35m


Sigma 120-300mm in 1,4X - 1/500sek., f/16, ISO 800, 420mm, oddaljenost 32m


Sigma 120-300mm - 1/500sek., f/11, ISO 400, 300mm, oddaljenost 11,9m


Sigma 120-300mm - 1/500sek., f/11, ISO 400, 171mm, oddaljenost 14m

Pa še to: tak tele zum objektiv s svetlobno močjo f/2.8, ima v ponudbi edino Sigma. Nikon uporabniki ga bodo ljubili (že zaradi dizajna in konstrukcije, če ne tudi zaradi kvalitete). Canon uporabniki pa se moramo privaditi edino zamenjanim mestom fokus in zum obročev ter seveda barvi.

Veljko Jukič

 


 

Na Sigma objektivih boste opazili še sledeče pomembne oznake:
DC (Digital Crop) oznaka da gre za objektiv, ki je prirejen za APS-C format
DG (Digital) oznaka, da je objektiv prirejen tudi za kamere polnega 35mm formata
EX (Exterior) opozarja, da ima objektiv najvišjo kakovost leč?OS (Optical Stabilizer) sistem za stabilizacijo slike
HSM (Hyper Sonic Motor) hitri in tihi ultrasonični motorček za ostrenje
IF (Inner Focus) ostrenje preko notranje skupine leč. Objektivu se dolžina med ostrenjem ne spreminja
ASP (Aspherical) posebno brušena asferična leča, ki omogoča, da se lahko v samem objektivu za enako ali celo višjo kakovost uporabi manj leč
APO (Apocromatic) posebno brušene leče na robovih za popravek barvnih odklonov
SLD (Special Low Dispersion) za čim manjšo barvno aberacijo ter razpršitev svetlobe in z njo povezanimi napakami pri zapisu
FLD (F Low Dispesion) leča, ki ima podobne karakteristike kot fluoritna. Ima večjo prepustnost in boljšo spektralno korekcijo kot navadno steklo
ELD (Extraordinary Low Dispersion) najnovejše steklo, ki še izboljšuje korekcijo kromatske aberacije
TSC (Thermally Stable Composite) material zaradi svoje trdnosti omogoča uporabiti tanjše stene objektiva kot obročev za ostrenje in zum. S tem objektiv pridobi na kompaktnosti in teži.
Macro - bližinski posnetki, vendar na teh zum objektivih brez prave vrednosti

 

 

Komentarji

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com