V tem oknu so nasveti s primerjavo dveh fotografij "boljše - slabše" (kompozicija, tehnika, način fotografiranja, obdelava slike)
Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si
Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si
Tudi pri teh nasvetih naj velja, da moje osebno mnenje ni eno in edino (članek).
Naj vam bodo kot dober napotek za vaš pogled na fotografijo in nova iskanja.
Za vstop v temo klikni na njen naslov spodaj
Arhitektura
Črno / Belo
Družinska fotografija
Gore / Hribi
Hrana
Ljudje / Skupine / Družabni dogodki
Makro
Mesta
Minimalizem / Zakasnitev
Morje / Reke / Plaže
Narava
Otroci
Party fotografija
Podvodna fotografija
Pokrajina
Pokrajina in ljudje
Popotništvo / Izleti / e-FotoPOTEP
Portret
Odločilni trenutek
Predvidevanje trenutka
Rože
Silhuete
Sončni vzhod / zahod
Studijska fotografija
Šport
Tehnika - KAMERA nastavitve
Tehnika - OBJEKTIV
Tehnika - PRIPOMOČKI
Tehnika - OBDELAVA slike
Tehnika - PREDELAVA slike
Ulična fotografija
Večerna fotografija
Visoki ISO
Živali
Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si
Kratki, združeni nasveti o možnostih programa Photoshop.
Že od nekdaj velja, da se fotografija ne konča po pritisku na prožilec, ampak se takrat šele začenja. V analognem svetu so mnogi mislili, da kar so posneli na film, bo tudi kot končna fotografija ali tiskovina. To mišljenje je vedno bilo zmotno, saj je takrat nastala samo “latentna” nevidna slika. Pot do nam vidne in predvsem kakovostne fotografije, je bila še dolga. Danes lahko sami razvijemo latentno sliko in jo pripravimo do nam višje všečnosti.
Avtor: Matjaž Intihar
Ni veliko za povedati. Motiv, ki je vedno oboževan, opevan, vsakomur zanimiv in katerega se ne moreš naveličati. Ko misliš, da si že videl vse, ponovno spoznaš, da narava lahko pokaže še več. V določenih delih sveta je sončni vzhod še vedno del vere, božanstva. Na Šrilanki in še kje gredo na 2000m visoke gore, da molijo ob vzhodu sonca. Na Baliju pričakajo sončni zahod ob templjih. Eden najbolj priljubljenih je Tanah Lot.
V tej tematiki ne razmišljajte preveč o kompoziciji, narava vedno naredi nekaj všečnega. Kompozicija pride do izraza, ko želite še kaj dodatnega umestiti v motiv.
Ko vas motiv pritegne imate pol ure ali še manj časa, da naredite nekaj všečnega, odličnega.
Več v daljših člankih (Sončni zahod - Svetloba za bogove) (Sončni vzhod - Zlata svetloba)
Naj se bere še tako kruto, v teh svetlobah je treba poizkusiti več nastavitev. Če niste izkušeni in vaša kamera omogoča uporaba slikovne avtomatike sončnega vzhoda/zahoda, uporabite jo. Tisti z več izkušnjami vedite, da je merjenje svetlobe problematično in za vsak kader lahko, da uporabljamo drugačne korekture osvetlitve. Tako v minus, kot plus. Pogled direktno v sonce ne škoduje vašemu tipalu, je pa lahko problematično za vaše oko, če predolgo gledate direktno v sonce preko iskala kamer DSRL. Ko sonce vstane iz obzorja ali dokler ne zaide je svetlobe veliko. Lahko fotografirate z nizkim ISO, časi bodo dovolj kratki, zaprto zaslonko f/8 vse do f/22 ali več, saj si želite, da bo ostra celotna pokrajina. Ostrite na nek kontasten del motiva, ne direktno v sonce. Lahko vzamete nastavitve iz sistema "pokrajina", je zelo podoben motiv. Korektura bele barve bo s kompaktno kamero lepo rešena, če boste vzeli slikovno avtomatiko "sončni vzhod/zahod. Če fotografirate v JPEG boste z izbiro Auto WB najbrž nezadovoljni, saj bodo barve za naše dojemanje sončnih vzhodov/zahodov preblede. Zato raje preizkusite WB "dnevna svetloba", "oblačno" ali "senca". Če fotografirate v širokem kotu, tople barve ne bodo tako izrazite in več bo modrine neba. Če fotografirate v ozkem kotu (teleobjektiv), bo ožji spekter neba bolj izrazito toplih barv, lahko celo rdeč. Pri fotografiranju sončnih vzhodov/zahodov, dajemo večji poudarek nebu in manj pokrajini. Zaradi kontrastov pri močni direktni svetlobi bo pokrajina vedno pretemna, če želite lepo zasičene barve na nebu. Ko sonce že zahaja za obzorje je svetlobe zelo malo in potrebno je zviševati občutljivost ISO. Kadar dajete v kader proti močni svetlobi tudi osebe, izkoristite bliskavico. Vse o fotokameri in nastavitvah (Knjiga FOTOKAMERA)
Objektiv - lastna izbira (članek - Objektivi in njihove osnovne optične lastnosti)
Program - slikovna avtomatika vzhod/zahod, Program ali Prioriteta zaslonke (A - Av)
Zaslonka - f/8 do f/16 - zaradi večje ostrine po globini slike
Ostrenje - na prvo tretjino motiva, ali po potrebi glede glavnega dela motiva (članek - Globinska ostrina v krajinski fotografiji)
Merjenje svetlobe - po celotni površini/Matrix
Korektura osvetlitve EV - odvisno od motiva, glede na močne kontraste, svetle/temne površine in barve
Občutljivost - ISO 100, ko je sonce že vzšlo ali še zahaja, prej ali kasneje je ISO višji
Čas osvetlitve iz roke 1/125sek., ali krajši (članek - Streseni posnetek / Bodite pozorni na čas osvetlitve)
Stojalo - zelo priporočljivo, ko sonce še ni vzšlo ali že zahaja, za nestresenost in lažje kadriranje. Obvezno pri daljših časih od 1/60sek.!
Filter - Polarizacijski nima učinka (članek), prav nam lahko pride sivi (ND) s prehodom (članek)
Kompozicija nima večjega pomembna (raven če želite dati večji pomen pokrajini), bolj je pomemben sam efekt igranja svetlobe. Vseeno se držimo določenih lastnosti kompozicije (Knjiga KOMPOZICIJA SLIKE). Pokrajine naj bo ravno za vzorec, kot rečemo za obtežitev, okvir slike. Predvsem dajte poudarek na ožji pas nad obzorjem. Oziroma ob lepih oblakih na nebu, ali če želite še poudariti modro nebo, dodajte vsaj 2/3 motiva poudarka na nebu. Vse ostalo je fotografska igra, raziskovanje. Kakorkoli se čudno sliši, vsak sončni vzhod/zahod potrebuje svoje kadriranje in iskanje prikaza njegovih lepot. Vsekakor pa tudi v tem kadru in svetlobi razmišljamo, kaj bi lahko še dodali v motiv.
Nazaj na osnovno stran Moj Foto Namig (vstopi)
Še malo in pred nami so počitnice. Zato dodajam za nas enega izmed najbolj klasičnih motivov. Na Jadranu smo skoraj povsod udeleženi sončnih zahodov v morje. Ozki kot nam splošči perspektivo, vzame samo ozki pas že močno nizke svetlobe nad morjem in pričara se nam samo topli, oranžni pas svetlobe. Ker motiv nisem zapolnil samo z razgibanim nebom in oblaki, sem počakal še na čoln, ki mi je dodal zanimiv in znan element v sliko.
Če želite dobiti tople barve kot na sliki, je potrebno uporabiti ozki kot (daljšo goriščnico) in korekturo bele nastaviti na "oblačno" ali "senca". Seveda če delujete v JPEG. V RAW boste lahko že kasneje popravili korekturo.
Na tej fotografiji sem 1/3 motiva dodal morju, da se ve kje je fotografirano. Svetloba ga še vedno lepo osvetljuje, vendar samo še s toplimi toni. Čoln lepo dopolnjuje in obteži sliko. Čakal sem, da pride v sredino in odsev sonca. Na drugi poziciji bi fotografijo preveč uravnotežil v eno stran.
Več v daljšem članku (Sončni zahod - Svetloba za bogove)
Canon EOS 7D, EF- S 18-200mm, JPEG
1/640sek - fotografirano iz roke, za nestresen posnetek
f/11 - pri 200mm dovolj za globinsko ostrino po celotnem polju, ostreno na čolnu
ISO 200 - glede na čas in zaslonko, iz roke
200mm - izbrana goriščnica, da se še ujame prednji plan
WB - senca, za bolj tople barve
Matrix - merjenje svetlobe po celotni površini v segmentih (vedno uporabljam v krajinski fotografiji)
EV -1 - zaradi večje zasičenosti barv
Adobe RGB - da lahko tudi v JPEG bolje upravljam z barvami
Pomembno je da fotografirate. Še pred sončnim zahodom naredite nekaj testnih posnetkov želenega kadra, da nastavite parametre kamere, nato pa samo čakajte motiv in po potrebi glede na svetlobo opravite korekture. Ob izbiri kadra narava sama poskrbi za kuliso.
Popravljene tonske vrednosti, vendar tokrat v manjšo zasičenost rdeče. Pomanjšano na 750pik širina, ostreno v Lab načinu, shranjeno v JPEG, kompresija 10.
Fotografirano na otoku Lošinj. Novembra so že kratki dnevi in sonce je hitro zelo nizko, zato rdeča še hitreje pride do izraza. Ker je otok ozek in majhen, ter povsem na odprt morju (zahod) je idealen, da pridete hitro na pravo lokacijo za sončni zahod.
Več o fotografiji, tehniki, motivu, lahko vprašate na elektronski naslov (VSTOPI) ali napišite komentar.
Avtor: Matjaž Intihar
V uvodu sem že zapisal, da je priporočljivo eksperimentirati. Če fotografirate v RAW zapisu, potem lahko vse te nastavitve in še lastne uporabite v fazi obdelave slike preko programa. Če fotografirate v JPEG zapisu, je bolje korekturo WB opraviti že preko kamere.
Predvsem nastavitev AUTO WB vas zna razočarati ob pogledu na vaš sončni vzhod / zahod. Tople barve so povsem neizrazite. Nastavitev za dnevno svetlobo (daylight), ponavadi je slikica za sonce, nam že pričara bolj tople barve in mogoče še celo najbolj realne. Vendar če želite še višjo zasičenost toplih barv izberite funkcijo oblačno ali senca. V primeru eksperimentiranja greste lahko tudi v hladne barve in izrazite večjo modrino z nastavitvijo "tople" wolframove luči (tungsten).
Avtor: Matjaž Intihar