Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Tamron 28-75mm f/2,8 XR Di LD Aspherical

Avtor:Matjaž Intihar
20.07.2006 18:47

Tamron nam že preko 20 let nudi objektive za vse glavne znamke zrcalno refleksnih kamer (Canon, Minolta (sedaj Sony), Nikon, Pentax). S prihodom digitalnih kamer pa tudi Tamron vstopa v svet objektivov prirejenih za tipala manjših formatov. Tamron s svojo široko paleto objektivov dobro zalaga trg kot fotografe. Pri nas je malo znan in cenjen, še največ je videti njihovih objektivov 28-200mm in 28-300mm. Manjša težava oziroma bolj marketinška slabost je, da še ne uporabljajo hitrih motorjev za premik leč in da še v nobenem svojem objektivu nimajo sistema za stabilizacijo slike, čeprav to zadnje pri hobi fotografih omogoča stabilizacija slike preko tipala (Sony, Pentax). Toda za hobi uporabnika in ljubitelje fotografije to niti ni tako pomembno. Ne fotografirajo vsi hitrih akcijskih motivov, da bi potrebovali najhitrejši način ostrenja ali pa v močno slabih svetlobnih pogojih, da bi stabilizacija slike vedno bila potrebna. Prednost objektiva TAMRON 28-75mm f/2,8 XR Di LD Aspherical je povsem drugje. Za njegovo ceno cca. 100.000SIT dobite optično dober, kompakten, lahek in predvsem svetlobno močan zoom objektiv s kotom zajema največkrat uporabljenih goriščnic ter z notranjim ostrenjem. Objektivi bolj znanih proizvajalcev s temi lastnostmi so lahko tudi več kot 3x dražji. Tako pa hobi fotograf za primerno ceno dobi objektiv, ki mu nudi dobro svetlobno moč, da lahko z njim fotografira tudi v svetlobno slabših pogojih ali, da pri odprti zaslonki uporablja krajše čase osvetlitve pri nižji občutljivosti (ISO) ali pa, da objektiv uporablja za fotografiranje portreta. Objektiv mi je na preizkusu odlično služil tudi v popotniški fotografi. Majhen in lahek ter z dobro kakovostjo slike je kot nalašč za zahtevnejšega hobi fotografa, kateremu je cena (ne ime ali tehnični testi) eden izmed ključnih elementov pri nakupu.

 

 

Tamron kot neodvisni proizvajalec objektivov nam nudi nastavke za večino DSLR kamer. (Razen za Olympus, Panasonic in Sigma).

 

Že na prvi pogled se vidi, da je objektiv dobre in trdne konstrukcije.

 

Neodvisni proizvajalec dodaja na objektiv množico napisov. S tem poizkuša hobi fotografu pokazati, da je objektiv narejen iz leč, ki zagotavljajo čim manj optičnih napak.

 

Izteg objektiva pri 75mm.

 

Nastavek (bajonet) za kamero je iz kakovostnega materiala.

$$PAGE$$

 

V praksi mi je objektiv odlično služil v notranjih prostorih, kjer imamo na razpolago zelo malo svetlobe.

 

Dobra svetlobna moč objektiva nam omogoča prikazati motiv kot da bi fotografirali pri povsem normalnih svetlobnih pogojih. Toda ta posnetek je zajet pri 3200ISO, f/2,8 in komaj sem uspel dobiti 1/30 sekunde. Tako dolg čas osvetlitve nam ne omogoča nestresenega posnetka.

 

75mm, 1600ISO, 1/160sek., f/9.

 

Pri večjih povečavah se opazi, da nam tudi 1/160sek. še ne garantira nestreseni posnetek pri goriščnici 75mm.

 

53mm, 1/160sek., f/2,8, 1600ISO.

 

62mm, 1/160sek., f/3,2, 1600ISO.

 

Izrez 1:1.

 

60mm, 1/60sek., f/2,8, 3200ISO. Hobi popotniški fotograf v objektivih ne išče "popolne" kakovosti. Ampak predvsem možnost zajeti dober posnetek takarat, ko ga mora za lastni arhiv. Objektiv pa je s svojo ceno za marsikoga že dosegljiv in z njim boste brez težav lahko fotografirali tudi pri zelo slabih svetlobnih pogojih.

 

59mm, 1/25sek., f/4, 3200ISO. Objektiv dobi še večjo vrednost, če ga uporabite na kamerah, ki nam nudijo stabilizacijo slike preko tipala.

 

28mm, 1/40sek., f/4, 800ISO. Kot zajema je pri Canon kamerah enak ekv.35mm, 44.8mm. Ne računajte, da boste s kamerami z manjšimi tipali lahko posegali po širokem kotu zajema.

 

28mm, 1/400sek., f/6,3, 100ISO.

 

Izrez 1:1. Zgornji podatki bi morali zagotoviti nestresen posnetek. Tako lahko v večji povečavi vidimo ostrino objektiva pri 28mm in f/6,3. Ni popolno, toda redki objektivi v tem razredu nam bodo dali opaznejše boljše rezultate. Sploh pa ne iz tega cenovnega razreda.

 

28mm, 1/320sek., f/11, 100ISO.

 

37mm, 1/60sek., f/14, 100ISO.

 

Velika prednost objektiva se pokaže pri njegovi ceni za svetlobno moč f/2,8 in pri fotografiranju ob še tako majhni količini vpadne svetlobe v ambient.

$$PAGE$$

 

Dobra svetlobna moč objektiva nam zagotavlja krajše čase osvetlitve.

 

Izrez 1:1. V digitalni tehniki pa zelo težko ocenimo ostrino objektiva v praksi. Nastavitve v kameri ali preko računalniškega programa lahko uporabljamo dodatno elektronsko ostrenje, v večini primerov preko "unsharp" funkcije.

 

Količina elektronskega ostrenja pa je odvisna od končne zahteve po izpisu ali gledanju fotografije na različnih enotah. Način ostrenja te fotografije je primeren za CRT zaslone ali izpis slike v fotolaboratoriju. Za pregled slike na LCD zaslonu ali izpis slike s tiskalniki je treba mnogo manj posega s funkcijo elektronske ostrine.

 

Tole pa je posnetek kot so ga obdelali algoritmi v kameri. ni malo fotografov, ki preko SLR kamere za neoster posnetek krivijo objektiv. V večini primerov je treba poseči po dodatni obdelavi fotografije za kakovostnejši, všečnejši pogled na sliko. (Beri članek...)


http://www.e-fotografija.si/templates/?a=645&z=1

 

V povečavah slike na papir v velikosti do 13x18cm, bomo težko ocenjevali ostrino objektiva in seveda procesiranje posnetka v kameri ali s programom preko računalnika.

 

Izrez 1:1, neostrino zapisa vsak opazi.

 

S pomočjo dodane ostrine v meni-ju kamere ali z računalniškim programom je rezultat takoj drugačen. Tole je še maksimalno ostrenje za LCD zaslone ali izpis s kapljičnimi tiskalniki.

 

CRT zasloni potrebujejo več dodane elektronske ostrine. Na LCD zaslonih je ostrenje očitno premočno. Vedite, da je lahko posnetek na različnih zaslonih drugače viden, prav tako si vsak izmed nas drugače postavlja merila, kaj je za nekoga tehnično kakovostna ostrina.

 

Ocena kromatske aberacije objektiva, je danes težavnejša kot pa v času testiranja objektivov na film. Danes vpliva na efekt, ki ga poznamo kot "kromatska aberacija" (zamik barv), tudi kot razpršitev svetlobe med točkami na tipalu. In ta efekt včasih močno vpliva na oceno zamika barv.

 

Na kameri EOS 30D, je zamik barv na desnem srednjem delo s tem objektivom zelo majhen. Z drugo kamero bi lahko bili rezultati drugačni!

 

Pri bolj razgibanem motivu pa bo laže opaziti napake zamika barv.

 

V skoraj centralnem delu zamika barv ne opazimo.

 

V skrajnem levem kotu pa je že bolj opazen. Toda za široki kot 28mm (ekv.35mm) zelo zadovoljiva kakovost.

Objektiv Tamron 28-75mm f/2,8 XR Di LD Aspherical priporočam vsem hobi fotografom, ki pri svojem načinu fotografiranja potrebujejo svetlobno močan objektiv v razmerju med goriščnicami 28 - 75mm (ekv.35mm). Dobra izdelava objektiva, solidna kakovost zapisa in predvsem cena govorijo same zase, komu je objektiv namenjen.

Seveda pa ne smete od objektiva pričakovati preveč. Konec koncev niso kar tako originalni objektivi s temi karakteristikami nekajkrat dražji. Toda hobi fotografu ne bodo dali nekajkrat "boljših" rezultatov. Teh pa ni niti iz pogleda izdelave, kakovosti zapisa itd. Vendar zahtevnejši fotograf, želi še nekaj več. Predvsem hitrost ostrenja in še višjo kakovost zapisa. A kot rečeno, treba je cca. 3X globje poseči v žep. In tu se tehtnica lahko hitro prevesi na stran Tamron 28-75mm f/2,8 XR Di LD Aspherical

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com