Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
http://www.cyberstudio.si
http://www.foto-klik.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

Canon EOS 30D / I. test

Avtor:Matjaž Intihar
06.04.2006 15:43

 

Zanimivo, da je Canon najbolj agresiven prav v razredu DSLR kamer, ki naj bi bil primeren za zahtevnejše hobi fotografe. V digitalnem DSLR svetu so samostojno začeli leta 2000 z EOS D30. Sledila je kamera EOS D60, nato EOS 10D, pred dobrim letom in pol EOS 20D in danes je tu EOS 30D. Po prvih vtisih so mnogi govori, da gre za kamero, ki je zgolj lepotni popravek EOS 20D.

Že prvo spoznavanje kamere EOS 30D pa nam kaže, da je odlična zamenjava za EOS 20D. Ponuja veliko več, kot samo zunanji lepotni popravek ohišja in večji zaslon! In tudi pri EOS 30D se hitro pokaže, da ima vsaka kamera svoj pravi namen in določeno ciljno skupino kupcev. Predvsem pa, EOS 20D ni več na prodajnih policah. Zato je kakršne koli resne primerjave z njo brezpredmetno delati. Res pa je, da je že EOS 20D tako dobra, da je ni potrebe menjati za vsako ceno, oziroma samo zato, ker je tu že novi model EOS 30D.

 

Prvi vtisi 

 

»In tu je nova kamera Canon EOS 20D! Prijel sem jo v roke in sprva razočaranje. Vidiš in občutiš nekaj zelo podobnega kot vsa ta leta druženja z EOS D60 in EOS 10D. Saj to je samo malo manjša EOS 10D. Takoj sem v roke vzel EOS D60 in ne vem zakaj, občutek v roki je bil boljši. Verjeli ali ne, EOS 20D sem dal nazaj v škatlo in si pričel ogledovati nove kompaktne kamere. Seveda ne za dolgo. Sem le prevelik ljubitelj foto kamer in predvsem njihove tehnike.«

 

Tako sem zapisal ob predstavitvi kamere EOS 20D avgusta leta 2004. Tokrat pa nad kamero EOS 30D že ob prvem stiku z njo nisem bil razočaran. Čeprav je v merah EOS 30D (144v104x74mm) skoraj povsem enaka z EOS 20D (144x106x72mm), pa je oblika in z njo ergonomija ter s tem držanje kamere drugačno, vsaj meni mnogo bolj zadovoljivo. Kar nekako pridobiš vtis, da ima EOS 30D ohišje ergonomsko zelo podobno kot EOS 5D.

Da kamera pričenja delovati in da pokaže svoje prave možnosti, ji je treba dati energijo.

 

Ohišje ostaja iz trdne magnezijeve zlitine. Ergonomsko pa je ohišje spremenjeno in zelo dobro leži v roki.

 

Baterija je še vedno enaka kot jo poznam že iz prve Canon digitalne SLR kamere EOS D30, katero so predstavili v maju 2000. Sam uporabljam baterije model BP-511 že od leta 2001 s kompaktno kamero PowerShot G1. Že več kot pet let je od tega nakupa. Kako čas beži, toliko zamenjanih kamer v različnih kamerah, Canon pa v teh modelih še kar drži enake baterije. Zanimivo. Vse kar se je spremenilo je samo višja kapaciteta novejših baterij z oznako BP-511A. Njena kapaciteta in majhna poraba EOS 30D so mi v toku preizkusa omogočali brez težav narediti 500 posnetkov kljub večkratni uporabi objektiva s stabilizacijo slike in vgrajene bliskavice.

 

Na kamero gredo tako EF kot EF-S objektivi.

 

 

Delovanje kamere

 

Pogled skozi iskalo nam kaže devet ostritvenih točk. Še vedno je najbolj uporabna centralna. Zna priti prav, da izberemo vse točke in kamera s svojim inteligentnim načinom ostrenja samodejno išče pravi del motiva. Neverjetno, kako se večinoma pravilno odloči in ostri tam kjer želimo. Sicer pa je sistem znan že iz analognih EOS 3 in EOS 1v. Torej, mora delovati. Pogrešam še dve točki ostrenja med centralno in skrajno desno in levo. Vsaj meni bi bilo všeč in predvsem uporabno če bi bili. Bolj kot je zame pomembno pomanjkanje še dveh točk je, ali je Canon v EOS 30D pohitril ostrenje samo. V praksi le tega nisem opazil. Kamera še vedno ostaja namenjena hobi fotografu. Predvsem v hitro premikajočih se motivih mi nikakor ni delovala tako dobro in hitro kot ostrenje v EOS 1D MkII n. V primerjavi z EOS 5D pa je hitrost in natančnost ostrenja zelo podobna.

 

Na zadnjem delu kamere je večina gumbov ostala na istem mestu in z enako uporabniško vrednostjo. Nov in hitro opazna razlika naproti EOS 20D je 2,5 palca velik zaslon z dobro ločljivostjo 230.000 točk.

 

Prožilec je dober in deluje natančno. Po pritisku prožilca do konca kamera hitro proži, tako da tu ni težav. Zaklop je izboljšan in preizkušen za 100.000 proženj. Omogoča nam 1/8000 sekunde in sinhronizacijo z bliskavico 1/250 sekunde. Kratek čas sinhronizacije je dobrodošel. 1/8000 sekunde pa je bolj za okras, če gledamo to možnost iz pogleda film fotografa, ki večinoma uporablja nastavitev občutljivosti 100 ali 200ISO. Pri digitalnih kamerah pa lahko izberemo tudi programsko izvedenih 3200ISO, zato 1/8000 ni nepomemben dodatek. Marsikomu zna priti prav. Vendar pa ta možnost pomeni še večje obremenitve za celoten zaklop. Večja hitrost zaklopa pa pomeni tudi hitrejše delovanje zrcala. Ta je pri EOS 30D še vedno zelo glasen. Ko sem fotografiral po rimskih cerkvah in galerijah, je bilo zelo moteče in nevarno ukrasti kakšen motiv. Kamera je v teh primerih preglasna in hitro si opažen.

 

V kameri EOS 30D je možno uporabiti samo spominsko kartico CompactFlash tip I/II. Ob uporabi hitre kartice pa pridemo še do novih izboljšav. Po zajemu posnetka nam DiGIC II procesor pomaga do hitrejšega procesiranja in shranjevanja posnetih slik. EOS 30D ima več notranje spomina in sedaj omogoča pri 5 posnetkih v sekundi zajeti 30 zaporednih JPEG datotek. Koliko uporabnikov razen tistih, ki ne morejo poseči po EOS 1MKII n bo izkoristilo možnost rafalnega delovanja pri 5 posnetkih v sekundi ne vem. Je pa to tehnični podatek ki vleče. Te lastnosti hobi fotograf, kateremu je kamera namenjena ne uporablja pogosto. Po nakupu nekajkrat preizkusi rafal posnetkov, bolj za prikaz kolegom kako kamera deluje. Za resno delo pa le redko kdaj. A kot obljubljajo je zaklop preizkušenj za 100.000 proženj, kar pa hobi fotograf le redko doseže. Pri EOS 30D so sedaj omogočili možnost, da nastavimo tudi na srednjo vrednost treh posnetkov v sekundi.

 

Osnovna datoteka.

 

100ISO. (Izrezi v nadaljevanju so 1:1 glede na število točk).

 

100ISO.

 

100ISO.

 

100ISO.

 

100ISO.

 

200ISO.

 

200ISO.

 

200ISO.

 

400ISO.

 

400ISO.

 

400ISO.

 

800ISO. Šele pri 800ISO se prične opazno izražati šum. Toda ta je tako pri 800 kot naprej pri 1600ISO za mnoge konkurenčne kamere še vedno skoraj neviden.

 

800ISO.

 

800ISO.

 

1600ISO. Neglede pri kateri občutljivosti fotografiramo se ostrina obdrži.

 

1600ISO. Klub visoki občutljivosti so tonske vrednosti še vedno odlične.

 

1600ISO.

 

3200ISO. Detalji so še vedno zelo dobro zapisani.

 

3200ISO.

 

3200ISO.

$$PAGE$$

Nove možnosti v kameri EOS 30D

 

Po začetnem spoznavanju s kamero je za Canon uporabnika vse zelo hitro domače in podobno kot je bilo na EOS 20D. Nastavitve v meniju so dobile nekatere dodatne možnosti. Nekaj jih je v samem zelo preglednem meniju, nekaj pod lastnimi »CustumFunction« nastavitvami.

Sedaj lahko nastavimo tudi na točkovno merjenje svetlobe (Spot) v 3,5% motiva in v iskalu lahko nastavimo vidno ikono za »FeLock«, zaklenitev fleš ekspozicije.

Na zunaj močno opazna razlika pred prejšnjim modelom pa je 2,5 palca velik zaslon z ločljivostjo 230.000 točk. Da je kamera še vedno namenjena hobi fotografom kažejo slikovne avtomatike, relativno zamuden dostop do funkcij preko gumbov na kameri in novi gumb na zgornjem desnem delu ohišja, za hitri izpis fotografij. Toda vse to za hobi fotografa nikakor ni moteče. Kamera tako ali tako ni namenjena hitremu delu profesionalnega fotografa.

Zanimiva in uporabna novost je tudi opisna informacija glede error kode. Sedaj fotograf ob napisu številčne kode vidi še opis in je tako seznanjen z možno napako. Preizkus sem naredil s spominsko kartico, ki mi večkrat dela težave. Kamera mi je ob nezmožnosti zapisa na kartico

napisala na zaslon, da je težava s kartico in vstavim drugo. Tudi za serviserje bo samo delo odpravljanja večjih težav lažje, saj mu boste že sami znali povedati v čem je težava pri delovanju kamere.

 

Prve fotografije

 

O sami kakovosti in predvsem tehnološkem napredku nam že veliko povedo prve posnete fotografije.

Prve ugotovitve. Lov za milijoni točk se je v DSLR kamerah končal. EOS 30D ima enako tipalo kot EOS 20D. 8,2M točk nam povsem zadošča tudi za večje povečave, če le znamo v programu za obdelavo fotografij le to tudi obdelati.

Tehnologija procesiranja slike je povzeta iz EOS 1MkII n in tudi pri 1600ISO bomo še vedno posneli zadovoljivo fotografijo, ki je v kakovosti glede šuma enaka kot pri EOS 20D.

Merjenje svetlobe je natančno. Nekatere je motilo, ker EOS 20D ni nudila spot merjenja. Tokrat je Canon v nižjem razredu naredil izjemo in spot merjenje dodal v kamero. Koliko je le to uporabno za hobi fotografa, pa bo spoznal vsak sam. Mene je bolj motilo, ker nam kamera še vedno ne omogočajo -+3EV korekture. Canon še vedno vztraja na možni korekciji -+2EV. Včasih bi nam večja korektura prav prišla. S tem ni treba v recimo spot merjenje svetlobe ali M način delovanja, če le fotograf zna oceniti, za koliko bi bila potrebna korektura osvetlitve. Da je kamera oziroma samo ohišje bolj namenjeno hobi fotografu kaže kar nekaj nastavitev in funkcij na gumbih. Le te se podvajajo in je treba znati hitro uporabiti vrtljivi gumb pri prožilcu ali na zadnjem delu kamere. Le tega pa moramo imeti vklopljenega. EOS 30D nas s temi možnostmi kar omejuje pri hitrejšem delovanju. Toda, ve se. Kamera ni namenjena za zahtevnejšega fotografa. Več o funkcijah in nastavitvah pa v DIWA preizkusu. S kamero pa sem posnel že obilo fotografij in nekatere prilagam k članku. S prikazanim sem več kot zadovoljen in lahko rečem, da se je s prihodom EOS 30D tudi v nižjem cenovnem razredu pričela enostavnost zajema in kakovost slike izenačevati s profesionalnimi kamerami. Počasi se končuje obdobje debat in razlag tehnike za vsako kamero posebej, predvsem pa visok tehnološki preskok. Le ta gre sedaj naprej z manjšimi koraki, katerega pa Canon uporabnik niti videl ne bo. V novih kamerah bo samo več tehnike, za normalne povečave pa bistvenih razlik v kakovosti slike ne bo opaziti. Lahko že rečem, da je tudi EOS 30D prišla na tisto raven, ko mora fotograf sam poskrbeti za višjo kakovost slike in se nič več zanašati samo na kamere najvišjega razreda.

100ISO. Vse fotografije so narejene v parametru Normal. V tej nastavitvi kamere pri JPEG zapisu najmanj vpliva na samo fotografijo. Desno pa je 1:1 izrez originala in dodatne maksimalne, še zadovoljive Unsharp ostritve opravljene v računalniškem programu za obdelavo fotografij.

Levo zapis iz kamere, desno uporabljen filter UnsharpMask. Vse desne slike imajo enako nastavitev dodatne ostritve.

Še enkrat več se lahko prepričamo, da je potrebno datoteko iz DSLR kamere za višjo končno kakovost še dodatno obdelati.

1600ISO. Levo datoteka iz kamere pod parametrom Normal. Desno maksimalno še zadovoljivo ostrenje.

Tudi pri 1600ISO so detajli zelo dobro zapisani in ohranjeni.

Levo 100ISO, desno 1600ISO, datoteki iz kamere pod Normal parametrom (0000). Pri teh dveh slikah še ni uporabljeno dodatno ostrenje v programu za obdelavo fotografij.

Levo 100ISO, desno 1600ISO in uporabljeno dodatno ostrenje z Unsharp filtrom.

Zgornji sliki, le da je pri levi (100ISO) uporabljeno še nekaj več dodatnega ostrenja. Torej se da iz pogleda ostrine v nekaterih primerih še dodatno obdelati fotografijo. Vendar pa lahko z dodatnimi korekturami hitro pretiravamo in imamo v drugih tonskih zapisih že premočno korekturo.

Zgoraj 100ISO, spodaj 1600ISO in pri obeh enak Unsharp filter.


 

Primerjava EOS 30D in Nikon D200.

Levo EOS 30D, desno D200, oba v parametrih 0000. Še bolje se vidi, da nam D200 že v začetni fazi bolj obdela sliko. In ne samo v ostrini ampak tudi v tonskem zapisu. Barve so že v začetni fazi bolj poudarjene.

100ISO. Levo EOS 30D, desno D200 in pri obeh enak Unsharp filter. EOS 30D ne uporablja močnih algoritmov za glajenje slike, kar D200 uporablja in je v nekaterih tonih lahko všečnejše.

100ISO. Levo EOS 30D, desno D200 in pri obeh enak Unsharp filter.

100ISO. Levo EOS 30D, desno D200 in pri obeh enak Unsharp filter. Že zaradi večje možne povečave, saj ima D200 višje število točk slika deluje bolje. Nikon D200 nam že v osnovi ko v kameri ne uporabimo dodatnih programskih možnosti za procesiranje slike, da vešjo obdelavo slike. kasneje pa smo pri ostrenju in tonskih vrednostih omejeni pri manjši možni korekturi.

EOS 30D in D200 pri 1600ISO in enaka dodatna ostritev.

ISO 1600. Tu pa je Canon še vedno v prednosti.

ISO 1600. EOS 30D ima mnogo bolj izrazito zapisane detajle kot jih je zmožen zapisati D200 (desno). Tu je že lepo izraženo, da glajenje slike kot jo uporablja D200 v detajlih ne prinaša višje kakovosti zapisa.

ISO 1600. V temnejših delih je razlika v zapisu očitna.

ISO 1600. EOS 30D (zgoraj), D200 (spodaj). V enakomernih tonskih vrednostih nam algoritmi v D200 že kar sami gladijo sliko. Zato je tudi slika v mnogih delih enostavno brez zapisa v detajlih.

$$PAGE$$

Prvi zaključek

Canon je s kamero EOS 30D, tudi fotografom s »tanjšo« denarnico približal nekatere vrhunske zmožnosti EOS 1D MkII n. Dobro ohišje, ločljivost, hitrost, uporabnost kamere same in skoraj celotnega Canon sistema, množico objektivov, možnost E-TTL II pri podpori večih bliskavic in nenazadnje odlična kakovost slike dajo vedeti, da je Canon na trg postavil še enega izmed mnogih tehnoloških mejnikov. In če se ne bodo po prvem mesecu prodaje pokazale večje težave, bo EOS 30D odličen nakup in dobra izbira tudi za večino zahtevnejših fotografov. Da bi EOS 30D fotoreporterju nadomestila EOS 1D MkII n, pa nikoli ne bo upati. Ne mislim iz pogleda kakovosti slike, ampak uporabnosti kamere.

Kamera EOS 30D nam z množico dodatnih nastavitev že omogoča obilo fotografske kreativnosti. ISO100, 1/100sek., f/14, 75mm.

S pomočjo EF-S objektiva 10-22mm lahko dobimo kljub manjšemu tipalu izredno široke kote zajema. ISO100, 1/125sek., f/10, EV+1, 10mm.

ISO100, 1/125sek., f/13, 10mm.

ISO100, 1/125sek., f/13, 22mm.

Ekstremni širokokotni objektivi nam omogočajo veliko globinske ostrine. EOS 30D, ISO100, EF-S 10-22mm, 1/100sek., f/10, 10mm.

Današnje DSLR kamere kot tudi EOS 30D povzročajo fotografu težave predvsem zaradi manjšega tipala. Canon ima "crop" faktor 1,6. Zato ima fotograf v želji po širokem kotu zajema nemalkrat obilo težav. Sam si pomagam z objektivom EF-S 10-22mm, ki je prirejen za manjša tipala in nam pri goriščnici 10mm omogoča enak kot zajema kot objektiv za polni 35mm format pri 16mm goriščnice.

V večini primerov nam kamera zna sama dobro oceniti osvetlitev.

EOS 30D pa je odlično deloval tudi z objektivom EF 70-200mm f/2.8 L IS. ISO100, 1/100sek, f/10, 70mm, IS ON.

EOS 30D, 70-200mm, 3fps. Pri hitro premikajočih motivih ima kamera kar nekaj težav slediti motivu. Seveda, če njeno delovanje primerjam s EOS 1DMkII n.

Kljub vsemu pa nam z EOS 30D uspe zajeti uspešen posnetek. Sam se "rafalnega" zajema izogibam, ko je treba narediti uspešen posnetek. ISO400, 1/1600, f/4, 75mm.

Kamera mi v načinu delovanja 5fps in kontinuiranem ostrenju ni uspela slediti tekača v ospredju. ISO400, 1/1600, f/4, 75mm. Pri premikajočih se motivih je velikokrat treba poseči po pred izostritvi motiva in se ne zanašati na avtomatiko.

Kamero sem prestavil na samodejno izbiro točke in slednje motiva je bilo uspešnejše.

ISO160, 1/250, f/4, EV+1, 200mm.

EOS 30D deluje hitro in z njo lahko ujamemo veliko zanimivih neponovljivih motivov. Premikanje med nastavitvami pa je zaradi gumbov z dvojnimi funkcijami zamudno naproti EOS 1DMkII n. Toda EOS 30D ostaja hobi kamera in od nje nas ne ne pričakuje vseh lastnosti. ISO100, 1/1000, f/4, 200mm.

ISO100, 1/125, f/9, 70mm.

ISO100, 1/125, f/16, 10mm.

ISO100, 1/160, f/11, 10mm. V popotniški fotografiji brez širokega kota zajema ne gre.

ISO200, 1/400, f/4, 200mm +1,4X telekonverter.

ISO100, 1/100, f/4, 75mm (Tamron 28-75mm f/2.8).

ISO100, 1/1250, f/4, 28mm (Tamron 28-75mm f/2.8).

ISO100, 1/125, f/14, EV-1, 75mm (Tamron 28-75mm f/2.8).

$$PAGE$$

Dileme

 

Nekateri si že postavljajo sledeča vprašanja. Kupiti ali ne EOS 30D, menjati EOS 20D za EOS 30D itd. Dilem je kar nekaj.

EOS 350D je sicer krepko cenejša, samo kaj ko zahtevnejšemu fotografu ne nudi tistega kar pričakuje in za svoj način fotografiranja želi. Torej bo kar nekaj novih kupcev raje poseglo po EOS 30D.

 

EOD 30D je cenovno v višjem razredu kot Nikon D70s in nižjem kot D200. Torej ni povsem direkten odgovor na D200. Že cena cca. 320.000SIT to pove.

 

Iz pogleda menjati ali ne EOS 20D za EOS 30D pa ni edinega odgovora. Na njega si mora vsakdo od lastnikov EOS D60, 10D, 20D odgovoriti sam.

Vsak med nami pa ima drugačne potrebe in želje. Zato enostavnega odgovora za nakup ali menjavo prav določenega modela ni. Sam lahko podam mojo osebno izkušnjo, željo in nasvet. Vendar samo iz mojega osebnega pogleda in kako bom jaz naredil.

Nisem menjal EOS D60 za EOS 10D, saj se mi je zdela za mojo uporabo DSLR kamere razlika med njima zanemarljiva. Prav tako še ne mislim v menjavo za novo EOS 30D, pa čeprav ponuja že v pogledu na EOS 20D zanimive izboljšave, kaj šele na EOS D60. Vendar pa meni tudi EOS 30D še ne nudi tistega kar sem vajen. EOS 1D MkII n je vse kar potrebujem, vendar občutno pretežak, da bi ga nosil naokoli. Torej čakam in čakam, pa mislim, da bom drugo leto dočakal kamero ki mi manjka v današnji paleti Canon kamer. Med analognimi je to bila EOS 3.

Vsi, ki pa želite v fotografiji naprej, ali iz analognega sveta, ali iz recimo EOS 300D, 350D pa verjemite, da EOS 30D že nudi tisti večkrat vprašani in želeni odgovor. Te kamere res ne bo potrebe menjati že po treh letih. Če boste ostali na samo hobi fotografiji in niste tisti fotograf, ki takoj išče novo tehniko ko jo predstavijo, vam bo EOS 30D lahko še nekaj let lahko odlično služila.

Več o kameri, njenem delovanju, funkcijah in lastnostih pa bom k članku dodal po DIWA preizkusu. O uporabniški vrednosti in sami kakovosti slike pa nimam več kaj dodati.

 


Visoki ISO in Canon EOS 30D

 

Kamera EOS 30D pa se je odlično izkazala pri delovanju v visoki občutljivosti. Malo šuma in dobro ohranjene tonske vrednosti ter detajli kažejo, da se kamero odlično obnese tudi v praksi.

 

ISO800, 1/400sek., f/4, 135mm.

 

ISO800, 1/250sek., f/4, 20mm.

 

ISO800, 1/250sek., f/4, 70mm.

 

ISO800, 1/250sek., f/4, 73mm.

 

ISO800, 1/320sek., f/4, 20mm.

 

ISO800, 1/400sek., f/4, 20mm.

 

ISO800, 1/400sek., f/4, 70mm.

 

ISO1600, 1/60sek., f/2.8, 200mm.

 

ISO3200, 1/640sek., f/4, 70mm.

 

ISO3200, 1/2500sek., f/4, 70mm.

 

ISO3200, 1/400sek., f/4, 70mm.

 

ISO3200, 1/320sek., f/4, 20mm.

 

ISO3200, 1/400sek., f/4, 20mm.

 

ISO3200, 1/400sek., f/4, 20mm.

 

ISO1600, 1/100sek., f/2.8, 20mm.

 

ISO1600, 1/250sek., f/2.8, 20mm.

 

ISO1600, 1/320sek., f/2.8, 20mm.

 

ISO1600, 1/200sek., f/2.8, 20mm.

 

ISO1600, 1/400sek., f/2.8, 20mm.

 

ISO3200, 1/500sek., f/2.8, 200mm.

$$PAGE$$

Visoki ISO in Canon EOS 30D v popotniški fotografiji

 

Če želimo v popotniški fotografiji sploh kaj fotografirati v slabih svetlobnih pogojih, potem brez kamere, ki nam omogoča delovanje pod visoko občutljivostjo tipala nikakor ne gre. Velikokrat potrebujemo 3200ISO in če nam takrat kamera ne da dobrih rezultatov, bomo nad sliko hitro razočarani, oziroba bo neuporabna. EOS 30D se mi je izkazala kot odlična popotniška kamera. Kot prvo in zelo pomembno ni težka. Veliko srečo sem imel, da sem dobil kamero na test v pravem trenutku in mi v Rim ni bilo treba nositi veliki in težki EOS 1DMkII n. EOS 30D nudi obilo lastnih nastavitev, hitrost delovanja in predvsem odlično sliko pri visoki občutljivosti. Takrat ko večina ne fotografira več, oziroma dobi temne stresene posnetke, se lahko z EOS 30D šele lahko prične.

 

 

ISO1600, 1/50sek, f/4, 10mm. Ko se že skoraj znoči, z EOS 30D še vedno lahko fotografiramo.

 

ISO1600, 1/60sek, f/4, 65mm.

 

ISO1600, 1/80sek, f/2,8, 66mm. Le redko kdo ima tonsko kakovostno zajet in nestresen kip Mojzesa.

 

ISO3200, 1/25sek, f/4, 35mm. Slika nam deluje, kot da bi bila posneta pod normalnimi svetlobnimi pogoji. Toda že podatki o zajemu kažejo kako malo svetlobe je pri slikah v vatikanskih muzejih.

 

ISO3200, 1/25sek, f/2.8, 75mm.

 

ISO3200, 1/30sek, f/3.5, 75mm.

 

ISO3200, 1/30sek, f/5.6, 10mm. V notranjosti cerkva in muzejih z originalnimi slikami imamo na razpolago izredno malo svetlobe. EOS 30D in 3200ISO omogočata odlične rezultate.

 

ISO3200, 1/40sek, f/2.8, 30mm. Da Vinci-jeve slike brez tako visoke občutljivosti nikakor ne bi mogel zadovoljivo zajeti.

 

ISO3200, 1/50sek, f/4, 200mm.

 

ISO3200, 1/60sek, f/4, 28mm. Michelangelova freska v Sikstinski kapeli.

 

ISO3200, 1/200sek, f/2.8, 28mm. Svetloba uničuje barve kot ostale materiale na katerih je poudobljena umetnost. Zato je večina originalnih umetniških del skrbno hranjenih in prikazanih ob izredno slabi svetlobi. Kamera EOS 30D me je reševala v še tako problematičnih svetlobnih pogojih. Na sliki tapiserija Zadnje večerje v vatikanskih muzejih.
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com