Naročite se na enovice

http://www.cyberstudio.si
http://www.olympus.si/site/en/c/cameras/om_d_system_cameras/om_d/e_m1x/index.html
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
http://www.foto-klik.si/
>

 

 

 

 

Intervju z g. Koichiro Yamada, Nikon Gmbh

Avtor:Matjaž Intihar
01.08.2007 09:07

 

V letošnjem letu smo v Sloveniji končno dobili predstavništvo podjetja Nikon. Zaenkrat še ni povsem samostojno in je še pod okriljem Nikon Gmgh iz Avstrije. Predstavništvo vodita mag. Tomaž Puh in Rok Gašparič. Podjetju Grafo d.o.o. iz Ljubljane, ki je bilo prej edini distributer za Slovenijo pa so dodali še eno distribucijsko podjetje Eurofoto d.o.o. iz Kranja.

 

V prvih mesecih letošnjega leta je Nikon postal preko prodajnih akcij in oglaševanja močno bolje viden in prepoznaven tudi v segmentu kompaktnih kamer. Vsaka večja investicija pa se mora tudi izkazati in upravičiti. Zato je v sredini julija v Slovenijo prišel direktor Nikon Gmbh iz Nemčije, gospod Koichiro Yamada, kateri je odgovoren za trge držav Nizozemska, Nemčija, Avstrija in sedaj tudi Slovenije.

 

Na povabilo predstavnikov slovenskega predstavništva za intervju z g. Yamada sem se z veseljem odzval in ga vprašal za slovenski trg nekaj najbolj zanimivih vprašanj. Že v začetku naj povem, da se o novostih, ki prihajajo v kratkem na trg ali bolj podrobno o Nikon tehnologiji nisva pogovarjala. Sam vem, da te stvari spraševati na intervjujih nima smisla, saj dobiš zaradi zadrževanja informacij le odgovor v smislu, "tega ne morem komentirati" ali "odgovoriti". Taka vprašanja puščam odprta za naslednjo priliko in razgovore z Nikon tehničnim osebjem. Še pred intervjujem pa je g. Yamada pokazal tisto japonsko spoštljivost do predstavljenega sogovornika. Vizitka se preda z obema rokama, se jo dobro pogleda in ker g. Yamada ni znal pravilno prebrati mojega priimka, ga je najprej z vprašanjem na glas prebral in nato popravil svojo izgovorjavo. Marsikatero spoštovanje do sogovornika sem se že naučil od japonskih sogovornikov.

 

 

M.I. Gospod Yamada najprej naj vam zaželim dobrodošlico v Sloveniji. Prvič ste tukaj in najprej me zanima razlog vašega obiska.

 

K.Y. Kot veste smo že v lanskem letu temeljito delali na tem, da odpremo Nikon pisarno v Sloveniji. Sedaj ta deluje že nekaj mesecev in prišel sem si ogledat vaš trg, specializirane trgovine in se pri tem na mestu samem seznaniti kje smo lahko še boljši v prihodnosti.

 

M.I. Pa ste zadovoljni z videnim? Oziroma kako kaže letos Nikonu v vam pristojnih državah. Za naš trg vemo, da ste dosegli izjemno rast.

 

K.Y. Veste, da smo do sedaj imeli pri vas samo distributerja Grafo. Z našo novo strategijo in direktno pisarno Nikon Gmbh smo se dobro pripravili na vstop, predvsem pa sedaj lahko nudimo močnejšo marketinško podporo. Pridobili smo še dodatnega distributerja, ki kot veste skrbi predvsem za trgovine s široko potrošnjo. Kot sem videl so rezultati zelo zadovoljivi.

Kar se tiče celotne regije mojega delovanja pa lahko rečem, da smo v letošnjem letu prodali že za 16% več. Torej nam uspeva v tej konkurenčni tekmi še vedno dosegati dobro rast.

 

M.I. Letos praznujete 90 letnico od ustanovitve podjetja. Kako to, da niste že prej prišli v Slovenijo. Zadnja tri leta so bila pri nas prodajno uspešna.

 

K.Y. Slovenija je postala neodvisna leta 1991. Dolga leta smo delovali preko uradnega Nikon distributerja Grafo. Pred dvema letoma smo uredili vse potrebno za Nikon servis, ki ga je prevzelo podjetje Foto Besničar, ni več problema zaradi carinskih formalnosti. S tem so se za nas postavili temelji za odprtje podružnice Nikon Gmbh v Sloveniji.

 

M.I. V preteklosti je Nikon vedno nudil kamere, ki so bile v svojih razredih stopnico višje od konkurence. Kako to da ste sedaj začeli prodajati kamere kot model Coolpix L10, ki je celo najcenejša od vseh na našem trgu.

 

K.Y. No, tudi v preteklosti smo imeli kompaktne kamere, ki so bile med najcenejšimi. Le na vašem trgu jih najbrž ni bilo.

 

M.I. Vendar ne najcenejših.

 

K.Y. Takih pa res ne. Vendar imamo sedaj drugačno strategijo. Želimo biti zelo močni tudi tam, kjer včasih nismo bili dovolj opazni.

 

M.I. Podobno je sedaj tudi pri DSLR kamerah. Veliko bolj ste prisotni v najnižjem amaterskem razredu kamer kot kadar koli v zgodovini.

 

K.Y. Kot sem že povedal želimo biti prisotni v vseh segmentih in to velja tudi za DSLR kamere. Sedaj je pravi čas za to. V Sloveniji smo ob 90 letnici podjetja kot prvi v tem segmentu kamer ponudili promocijsko znižanje cene, oziroma vračilo 90€ za določeno opremo.

 

M.I. Nikon se še vedno drži ime kot ponudnika tehnično zelo dobro narejenih kamer. Ste pa z elektronskimi novostmi vedno raje malo počakali. Kakšno je vaše mnenje o zame treh zelo pomembnih lastnostih za amaterskega fotografa, ki pa jih Nikon še nima. To so čiščenje tipala, pogled na motiv preko zaslona in stabilizacijo slike tipala.

 

K.Y. Ja čiščenje tipala. Ali ste že preizkušali sistem od Olympus in Canon? Glede predogleda slike pa je problem v ostrenju. Stabilizacijo slike pa imamo preko objektiva. Sedaj jih imamo tudi mi že za amaterske uporabnike kot 55 – 200mm VR in 70 – 300 VR. Veste tudi, da stabilizacija preko objektiva sliko umiri v iskalu, kar jo preko tipala ne.

 

M.I. Konec leta 2007 bo odlično za prodajo DSLR kamer. Kmalu bodo predstavljene kamere štirih proizvajalcev v pol profesionalnem razredu. Kar pomeni, da bomo imeli dobro tekmo med Olympus, Canon, Sony in Nikon. Mogoče se jim pridruži še Pentax s Hama.

 

K.Y. Ne vem koliko veste o novih prihajajočih kamerah. Lahko zatrdim, da bomo pri Nikon dali vse od sebe in predstavili dobre novosti. Veste, da vam več ne morem povedati. Vsekakor pa smo osredotočeni tudi na profesionalne uporabnike, saj smo jim že ponudili možnost vstopa v NPS (Nikon Professional Servis).

 

M.I. Gospod Yamada najlepša hvala za vaš čas in pogovor. Želim vam vse najboljše pri svojem delu predvsem pa uspeh celotni vaši ekipi v Sloveniji.

 

K.Y. Hvala tudi vam za pogovor in povejte mi kakšno je vaše mnenje o trgu v Sloveniji v prihodnje?

 

Formalni del pogovora je minil. Seveda pa v večini primerov želijo tudi intervjuvanci izvedeti še kakšen drugačen pogled na trg. Oziroma marsikateri odgovor na vprašanje, ki ga v intervjuju niti ne zastaviš se odpre sam od sebe. Predvsem pa sem v pogovoru opazil trdno odločenost podpori našim predstavnikoma Nikon Gmbh, Tomažu in Roku in v prihodnje doseči še krepko višje prodajne številke ter zavzeti opazen tržni delež.

Vsekakor pa bo Nikon še naprej poskrbel za odlične kamere ter objektive v vseh cenovnih razredih.

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com