Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Kenko polarizacijski in sivinski filter na FotoPOTEPu

13.11.2021 12:47

Tudi pri izbiri filtra se držim načela iz avto sveta, da ni potrebno izbrati najboljše mišelinke za fička in ne Barum gum za Mercedes. Filtri so postavljeni v različne cenovne skupine in recimo pri polarizacijskih filtrih je to razmerje lahko med 40 in 400€. Pri vseh filtrih je najbolj pomembno steklo, različni premazi za izničevanje odboja svetlobe, pravilnost nevtralne barve, premazi za nečistoče in raze ter material iz katerega je izdelan obroč. Pri polarizacijih filtrih pa še dve foliji, ki ob vrtenju dodajata efekt.

Polarizacijski filter in možnost izbičevanja odbojev.

 

Z brezzrcalnimi kamerami (CSC) smo prišli do opazno bolj kakovostnih objektivov. In vsako dodatno steklo ali leča doprinese nekaj k novim napakam prenosa svetlobe. Zato naj danes še bolje velja, da ne kupujmo filtrov iz najnižjega cenovnega razreda. Tudi hobi fotograf mora poseči po srednjem razredu. Bolj smo zahtevni, v višji kakovostni in cenovni razred gremo. In pri polarizacijskih filtrih je zelo veliko izbire. Višja kakovost, ki prinaša boljše folije, steklo, premaze in drugo, se začne nad 80€ pri premeru 77mm. Večji premer filtra želimo, še višja je cena. Toda kaj izbrati, kje dobimo odličnost za želeni denar.

Na FotoPOTEPih, kjer največ preizkušam fotoopremo imam filtre različnih proizvajalcev in kakovostnih razredov. Od kar preizkušam CSC kamere in objektive opažam, da se še hitreje vidi kateri filter zadovoljuje kakovost objektiva in kateri ne. Novi objektivi za kamere CSC imajo višjo optično kakovost, kot večina tistih za kamere DSLR.

O filtrih kot zaščitni, polarizacijski (PL) in nevtralni (ND), kateri se največ uporabljajo v fotografiji sem že spisal članke in teste / članek:ND / Neutral Density (sivinski filtri). Fotografu omogočajo, da samo zaščititi prednjo lečo, polarizirati svetlobo in pridobiti bolj zasičene barve in večji kotrast ali pa zgolj odvzeti svetlobo, da lahko delujemo z bolj odprto zaslonko ali daljšimi časi ob močni svetlobi.

Na tokratni FotoPOTEP Namibija sem s seboj vzel dva filtra. Polarizacijskega (C-PL) in nevtralnega (ND). Oba sta bila od podjetja Kenko in z veseljem jih preizkušam že vrsto let. Vsaka nova serija pa prinese nekaj novosti, predvsem pa so novi filtri prilagojeni za objektive CSC.

Višja zasičenost tonskih vrednosti in polarizacija.

 

Kenko RealPro C-PL filter

Polarizacijski filtri nam odlično služijo, ko želimo temnejše nebo, zasičene barve in zmanjšanje odsevov. Je eden izmed redkih pripomočkov fotografu, ki ga ne more zamenjati še tak filter ali funkcija v Photoshopu.

Nova serija filtrov Kenko RealPro je po kakovosti za njihovo najvišjo serijo Zeta. In tako kot nalašč za zahtevnega naprednega fotografa. Poleg stekla z odlično prepustnostjo, so dodali še Anti-Reflection Multi Coating, ki skrbi za tem manjše odboje svetlobe od stekla in posledično večjo propustnost.

Dodan je še nov premaz Anti-Stain Coating (ASC), ki poskrbi za tem manj madežev, ko obrišemo kapljice rose, kapelj vode ali druge nanešene umazanije iz stekla. Premaz deluje tudi antistatično, zato na testu v puščavi nisem imel nobenih težav z drobnim peskom, ki ga je nesel preko peščin močan veter.

Kljub temu, da sem bil v puščavi nekaj dni in je bilo v zraku veliko drobnih delcev, se niso prijeli na steklo filtra.

 

Kenko RealPro C-PL - lastnosti

Novi filtri Kenko Realpro so na voljo v škatlici z UV zaščito. Ko filter dobimo pri prodajalcu, je ohišje zapečateno z dvema srebrnima nalepkama, kar pomeni, da smo lahko prepričani, da filter ni bil poškodovan ali uporabljen, preden smo ga kupili.

Filter ima premaz Anti-Stain Coating (ASC) za lažjo odstaritev madežev, večplastni premaz proti odsevom, črn aluminijasti obroč in na robu potemnjeno steklo, kar zmanjša možnost odboja od roba filtra. Filter ima tudi navoj spredaj, da lahko na sprednjo stran privijemo dodatne filtre ali namestimo pokrovček, ki ščiti prednjo lečo. Okvir je tanek in je prijazen do širokokotnih objektivov, saj zaradi nizkega profila ne prihaja do vinjetiranja.

Ključne lastnosti:
Premaz proti madežem (ASC)
Večplastni antirefleksni premaz
Vodoodbojen
Okvir iz črnega almita
Steklo s črnim robom
Nizkoprofilni okvir filtra
Okvir z narebričnim robom za boljši oprijem
Sprednji navoj filtra

Okvirju filtra je narebričen, kar nam olajša pritrditev in ločevanje filtra z objektiva. Premaz Anti-Stain Coating (ASC) proti madežem ima funkcijo, če dobimo vodo, maščobo, črnilo ali druge sledi, jih je enostavno očistiti s krpo za leče ali LensPen čistilnim čopičem. Eden od načinov, kako lahko preizkusimo, enostavnost čiščenja, je risanje na sprednjo stran filtra s črnilnim peresom, ki ga lahko preprosto obrišemo s krpo za leče. Tudi večna težava, ko ostanejo lise od kapljice vode so izničene.

 

Kenko RealPro C-PL - v praksi

Večkrat sem že preizkusil Kenko filtre. Prav na podlagi izkušenj in zadovoljstvu z najvišjo serijo Zeta, sem se za test na FotoPOTEPu odločil izbrati filter za naprednega fotografa. Tokrat sem tudi imel na voljo kamero in objektiv srednjega razreda. Filter Kenko RealPro C-PL je odlično pokazal svojo kakovost. Brez težav bi mi odlično služil tudi na najboljših objektivih. Sliki je dodal večji kontrast s temnejšim nebom in bolj zasičene barve. Pri fotografiranju s soncem v kadru je ni dodal bleščanja leč več, kot ga je pridelal že sam objektiv. Kaplice vode pri fotografiranju slapu se enostavno obriše in lise ne ostajajo kot pri filtrih brez teh premazov. Še najbolj sem bil s filtrom zadovoljen v puščavi, saj se droben napihan pesek ni lepil na steklo. Odseve od vode in stekla tudi lepo zmanjša.

Brez polarizacijskega filtra.

S filtrom. Izničena je meglica, ter odboji od vode.

 

Kenko RealPro C-PL moje mnenje

Filter Kenko RealPro C-PL je na voljo za navoje od 37mm do 105mm. Pri filtrih, ki niso ravno poceni nam ni treba vzeti dva filtra, če imamo drugačne navoje. Vzamemo filter za večjega, za uporabo na objektivu z manjšim navojem pa lahko izberemo reducirni obroček (članek: Reducirni obroči za filtre).

Filter Kenko RealPro C-PL je vrhunski filter, ki zagotavlja odlično zaščito vključno s premazom proti madežem, ki omogoča enostavno in hitro čiščenje filtra, ko je to potrebno. Večplastni antirefleksni premaz ne poslabšanja kakovosti objektiva.

Na FotoPOTEPu mi je filter odlično služil, da sem dobil barvno zasičene fotografije in dodanim modrim odtenkom neba. Enako se je izkazal za zmanjšanje odseva pri fotografiranju skozi vodo ali steklo.

Filter je v srednjem cenovnem razredu cca.80€. Za tistega, ki nima ravno želje po najboljših PRO filtrih, recimo Kenko serije ZETA še kako ugodna. PRO filtrom cena hitro naraste krepko preko 120€.

Kot pri vsaki drugi opremi tudi pri filtrih velja, da si vsak izbira svojo znamko in cenovni razred. Vendar sam iz izkušenj vem, da s polarizacijskim filtrom Kenko RealPro C-PL ne boste zgrešili.

 

 


 

 

Kenko ND PL FADER - variabilni sivinski filter

Sivinskih (beremo tudi nevtralnih ali ND - neutral density) filtrov je več vrst oziroma gostot. Oznaka ND 2X pove, da filter zastre svetlobo v vrednosti 1 EV, torej za eno zaslonko ali čas osvetlitve ali občutljivosti, ND 4X za 2 EV in ND 8X za 3 EV. Poznamo filtre z gostoto 400X, ki zastre svetlobo za celih 9 EV.

S temi filtri lahko pri močni sončni svetlobi fotografiramo z dolgimi časi in dobimo učinek premikajočih se objektov, ljudi, vode ... Tudi, če želimo pri močni sončni svetlobi delovati s polno svetlobno močjo objektiva, potrebujemo sivinski filter.

Zgoraj opisano so filtri z eno gostoto zatemnitve. Poznamo pa tudi variabilne filtre, katerim s kroženjem prednjega stekla v filtru lahko spreminjamo gostoto. In taki filtri so zelo dobrodošli na FotoPOTEPih, saj nam je lahko vsak dodatni filter odveč.

Ob že prej opisanem polarizacijskem filtru Kenko RealPro C-PL, sem si pri Foto Grad izposodil še ND variabilni filter, Kenko ND PL FADER. Vedel sem, da mi bo na FotoPOTEP Namibija prišel prav ob slapovih Epupa.

Variabilni ND filtri, so filtri s spremenljivo nastavitvijo gostote v stopnjah od 1 do 8 in več. Prednost takega filtra je, da ni potrebno imeti več filtrov različnih gostot, ni jih potrebno menjati, v videografiji pa izkušenemu snemalcu omogočajo zvezno spreminjanje celo med snemanjem kadra.

Z uporabo takega filtra lahko dosegamo kombinacije zaslonke, časa in občutljivosti, ki je brez filtra v danih svetlobnih razmerah ne bi mogli in tako dosežemo manjšo globinsko ostrino ali zabrisano gibanje v različnih svetlobnih in atmosferskih pogojih. ND filtri so še zlasti nepogrešljivi v videu in filmskem snemanju.

Filter Kenko ND PL FADER ima obroč iz aluminija, na dveh steklih sta polarizacijski foliji, ki z obračanjem menjata gostoto in s tem določata prosojnost. Filter ima ND faktor od 3 do 400, kar v EV pomeni od 1.6 do 8.7 stopenj. Filter dobimo v premeru od 52 do 82mm.

V praksi se je dobro izkazal. Še toliko bolj, če vemo, da filter dobimo za cca.120€. Nisem opazil odstopanja iz smeri sive, t.j. da bi filter dodajal sliki večji del drugega spektra, ali da bi bili deli slike drugače osvetljeni. Z uporabo brezzrcalne kamere imamo zaradi gledanja na motiv preko zaslona ali EVF iskala vseskozi dobro kontrolo pri kadriranju motiva. Le pri večji gostoti je bolje filter zaradi delovanja AF odpreti, izostriti in nato ponovno nastaviti gostoto, katero želimo.

Ekspozicija 20 sekund. Maksimalna zasičenost filtra.

Levo brez filtra, ISO 100, f/32, 1/40 sekunde. Desno ISO 100, f/11, 3 sekunde.

Filter ima premer 77mm, objektiv pa 67mm. Uporabljen je vmesni obroček za pritrditev filta.

Na proti krepko dražjim variabilnim filtrom je nastavitev gostote v ožjem polju in pri največji gostoti pride do moire efekta in s tem lisaste fotografije (slika spodaj). Vendar se da te napake lepo kotrolirati.

Filter Kenko ND PL FADER mi je odlično služil. Ko nimaš na razpolago veliko časa, ali ne želiš imeti ND klasičnih treh filtrov z različno gostoto, je uporaba variabilnega filtra še kako dobrodošla. S tem ni menjave filtrov ali dodajanja enega na drugega.

Če pogledam iz svojega zornega kota, bi mi za občasno uporabo in predvsem za FotoPOTEPe filter Kenko ND PL FADER še kako prišel prav. Z veseljem si ga bom izbral za naslednje FotoPOTEPe, kjer se bom želel igrati z daljšimi časi ali imeti ob močni svetlobi f/2.8 ali še manj.

Filtra je za test posodil Foto Grad

 

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com