Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Konica Minolta Dynax 5D / Test

Avtor:Matjaž Intihar
25.09.2005 20:56

 

Konica Minolta je ponudila trgu novo DSLR kamero, Dynax 5D. Po lanskem oktobru in kameri srednjega razreda Dynax 7D, so sedaj fotografom ponudili kamero nižjega razreda. In zaradi relativno visoke cene Dynax 7D, je prav Dynax 5D pričakovalo veliko uporabnikov klasičnih SLR kamer Minolta.

Zakaj dolgo pričakovano in kaj ime Minolta v SLR svetu sploh pomeni?

 

Za marsikaterega mlajšega digitalnega fotografa ime Minolta niti dobro poznano ni.

Prvo kamero Nifcalette so naredili daljnega leta 1929. Minolta SR-2 je bila leta 1958 njihova prva SLR kamera. Naslednji modeli kamer SRT-101 in SRT-303 so fotografe po celem svetu prepričali, da zna Minolta narediti odlične kamere. V letu 1973 so z modelom profesionalne sistemske kamere XM, celo poizkušali ogroziti Canon, ki je bil takrat v senci Nikona na drugem mestu med ponudniki profesionalnih kamer. V tem letu so si pri Minolti močno dvignili ceno kot kakovostni proizvajalec kamer, saj so izdelali prve SLR kamere za legendarno znamko Leica. Modeli kamer Leica R3, R4, R5 so prihajali iz proizvodnih hal podjetja Minolta.

Leta 1976 so predstavili model XD7, prvo SLR kamero na svetu, ki je imela tako prioriteto avtomatike zaslonke kot časa. In seveda. Leto 1985 bo pri Minolti vedno zapisano z zlatimi črkami. Kamera Minolta 7000 je bila prva SLR kamera od vseh proizvajalcev z avtomatskim ostrenjem. Še in še zanimivih edinstvenih lastnosti so nam v nadaljnih letih pokazali pri Minolti. Ne gre pozabiti leto 1962, ko je astronavt John Glenn, kot prvi američan v vesolju s seboj imel kamero Minolta Hi-matic.

V letu 2003 se je podjetje Minolta združilo s Konico. In sedaj se moramo predvsem fotografi, ki smo že dolga leta vajeni imena Minolta novega Konica Minolta šele privaditi. Dynax 7D, ki so jo predstavili na lanski Photokini, pa ni bila njihova prva DSLR kamera. Leta 1996 so nam že pokazali model DSLR kamere RD-175 v sodelovanju z Agfo. Vendar se ve. Kamera je bila bolj odgovor na Kodak, Fuji navezo z Canon in Nikon ohišji.

Malo zgodovine je vedno dobrodošlo. Na ta način marsikateri mlajši fotograf, ki komaj vstopa v fotografijo spozna, da ima neko podjetje bogato tradicijo. In Konica Minolta jo prav pri izdelavi SLR kamer tudi kot podjetje z inovacijami ima. In zato ne čudi, da je vsakdo ob prvem stiku z lani predstavljeno DSLR kamero Dynax 7D dobil močno pozitiven občutek. Z Dynax 5D pa je enako. Oziroma še laže jo postavimo ob bok vsem do sedaj primerljivih kamer v najnižjem DSLR razredu, Canon EOS 350D, Nikon D50, Olympus E-300 in Pentax *ist DL.

 

Če poznate Minolta SLR kamere in imate Minolta A tip objektive, potem tu dileme ni več. Dynax 5D je kamera, ki vas bo zadovoljila, če v cenovno močno višji razred ne želite poseči.

 

Prvi vtis

 

Na svetu je v rokah uporabnikov kar 16 milijonov objektivov Minolta. Kar pomeni, da je velika množica uporabnikov Minolta SLR kamer že zaradi objektivov, ki jih imajo v svojih fotografskih torbah. Zaradi pripadnosti znamki pa želijo počakati, na za njih "pravo" DSLR ohišje. Za večino je Dynax 7D še v previsokem cenovnem razredu. Dynax 5D pa je tudi s ceno že približana večji skupini fotografov, ki si želijo v DSLR svet.

In že na začetku zapisa lahko rečem. Če poznate Minolta SLR kamere in imate Minolta A tip objektive, potem tu dileme ni več. Dynax 5D je kamera, ki vas bo zadovoljila, če v cenovno močno višji razred ne želite poseči. To lahko trdim tako za ohišje, uporabnost kamere kot nenazadnje za kakovost same fotografije. Res, da kamera na CCD tipalu velikosti 23.5mm x 15.7mm premore samo efektivnih 6.1M točk. Vendar Dynax 5D ni namenjena profesionalni uporabi, kjer se potrebujejo večje povečave. Za povečave v fotolaboratoriju ali na tiskalnikih bo število točk za format kakovostne slike 30 x 45cm povsem zadoščalo. Seveda, če boste datoteko v programih za obdelavo fotografij dodatno obdelali. Kamera premore dobre algoritme za preračunavanje signalov iz tipala in zato se tudi iz "samo" 6.1M točk, da narediti kakovostno povečavo. Tipalo pa je znamke Sony. In je enako kot v kamerah Nikon D50, D70s in Pentax *istD serije. 

 

Ohišje in nastavitve

 

Kdor pozna ohišja foto SLR kamer in drži Dynax 5D v roki ve! Minolta, oziroma zdaj Konica Minolta, ima obilo izkušenj na tem področju. In prav dolgoletne izkušnje doprinesejo k temu, da se tudi v najcenejšem razredu da narediti ohišje, ki nudi fotografu dober oprijem, ergonomijo in kar je za ta razred vse hvale vredno, obilico nastavitev preko gumbov na ohišju.

Ohišje je iz trdne plastike. Držalo in zadnji del kamere kjer imamo palec sta oblečena v gumo, da nam kamera ne drsi iz roke. Velikost ohišja je 130.5x92.5x66.5mm, teža z Li-Ion baterijo pa 675g.

Že samo ohišje, predvsem pa možnosti nastavitev preko njega nam dajo vedeti, da so se s kamero Dynax 5D pri Konica Minolta res potrudili. Očitno želijo v času množičnega vstopa fotografov v DSLR svet, pridobiti svoje SLR uporabnike in druge, tudi v Konica Minolta DSLR svet. In gremo z zapisom v spoznavanje kamere!

 

Ohišje je iz trdne plastike. Držalo in zadnji del kamere kjer imamo palec sta oblečena v gumo, da nam kamera ne drsi iz roke.

 

Prednja stran nam nudi samo gumb za blokado objektiva in desno pod objektivom gumb za pregled globinske ostrine.

Leva stran ima stikalo za preklop v AF (avtomatska ostritev) in M (ročna ostritev) način ostrenja. Za zatičem iz kakovostne gume je priklop za daljinski prožilec.

Na desni strani so vratca, za katerimi je ležišče za CF pomnilno kartico in USB priključek.

Na spodnjem delu sta samo kovinski nastavek za stojalo in vratca za katerimi je Li-Ion baterija NP-400.

Največ možnosti za nastavitev pa nam nudita zgornja in zadnja stran kamere. Predvsem pa, Dynax 5D nam nudi večino največkrat spremenljivih nastavitev kar preko gumbov na njej. Torej, prehod v MENU je malokrat potreben. V njem predvsem nastavljamo nastavitve, ki so nam pri fotografiranju malokrat potrebne.

Na levi zgornji strani je velik okrogli gumb za izbiro načina korekture bele barve. Že tu lahko opazimo, da nudi Dynax 5D v nekaterih nastavitvah več kot konkurenčne kamere v tem cenovnem razredu. Tako imamo možnost osnovne avtomatske (AWB) korekture, šestih pred nastavljenih izbir (z možnostjo dodatne korekture -+3), ročne nastavitve (s pomočjo testnega posnetka) in zadnje, korekturo v nastavitvi Kelvin stopinj (2500 do 9900 K) z možnostjo dodatne korekture med zeleno in magento.

V nastavitvi korekture bele barve, je Dynax 5D korak naprej pred kamerami v tem razredu. Res pa je, da velika večina uporabnikov teh kamer, korekture bele barve niti ne uporablja in prepušča nastavitev in s tem izbiro kameri preko načina AWB. A nastavitve so tu in tisti, ki jih želi in zna izkoristiti mu bodo zelo dobrodošle.

Večji del sredine zgornjega dela kamere zasede bliskavica. Da bo delovala, jo je treba ročno dvigniti iz ležišča. In to tudi v primeru, če delujemo v popolni avtomatiki. Ko je dvignjena pa je njen položaj zelo visoko, kar je dobrodošlo pri izogibanju efekta rdečih oči. Na zadnjem delu bliskavice je pod plastičnim pokrovom nastavek za zunanje bliskavice. Povsem v desnem zadnjem kotu ležišča za bliskavico pa se skriva vrtljiv gumb za nastavitev dioptrije (-2,5 do +1).

Desno od bliskavice, je na klasičnem mestu vrtljiv gumb za izbor programskih nastavitev. Nudi »popolno AUTO« nastavitev in pet scenskih programov, ter klasični program (P), avtomatiko zaslonke (Tv) in časa (Av) in ročno izbiro (M).

 

Že samo ohišje, predvsem pa možnosti nastavitev preko njega nam dajo vedeti, da so se s kamero Dynax 5D pri Konica Minolta res potrudili.

 

Vseeno pa nam Dynax 5D tudi tu nudi novosti in svoje prednosti. Seveda zopet za tistega, ki jih zna in želi izkoristiti. Kamera je namenjena vstopnemu DSLR razredu. Kar pomeni, da neizkušenemu fotografu nudi tudi možnost scenskih nastavitev ali popolni »zeleni« program (AUTO). V tem načinu fotografiranja se večina funkcij »resetira« in nastavi po lastnih že v naprej določenih nastavitvah. Toda za razliko od ostalih konkurenčnih kamer, nam Dynax 5D v teh popolnoma avtomatskih programih nudi možnost premika večine nastavitev, ki lahko vplivajo na kakovostnejši zajem. Tako imamo možnost nastavljati točke za ostrenje (devet), občutljivost (ISO), korekturo osvetlitve, način ostrenja itd. Ena izmed redkih funkcij, ki je ni mogoče nastavljati je funkcija preko menija glede korekture ostrine, saturacije in kontrasta slike.

Desno od gumba za nastavitev programskih osvetlitev pa je na prednjem delu držala kamere vrtljiv gumb za premik časa, zaslonke in korekture. Za njim so prožilec, gumb za izbiro zajema (1 ali 3 posnetke v sekundi), samoprožilca (2 in 10sek.) in zajem treh posnetkov z različnimi korekturami osvetlitve (bracketing). Tudi v tej nastavitvi nam kamera nudi veliko. Bracketing funkcija osvetlitve je možna v korekturi -+0,3 ali -+0,7EV, z možnostjo prednastavitve korekture bolj v ��" ali + izbiro. Zanimivo, da nam kamera ne dopušča nastavitve korekture širšega zajema. Recimo -+2EV. Imamo pa še možnost bracketing (tri zaporedne posnetke z različnimi nastavitvami) funkcije v načinu korekture bele barve (WB). Izbiramo lahko med manjšo (Lo) in večjo (Hi) korekturo.

Zadnji gumb na gornjem delu kamere pa je možnost spremembe občutljivosti (ISO). Le to lahko nastavljamo od avtomatske (AUTO), 100 ��" 3200 in dve dodatni 80Lo in 200Hi. Zadnji dve nastavitvi sta novost. Namen pa poznamo že iz analogne fotografije. Poznamo Lo Key in Hi Key tehniko fotografije. V prvem načinu želimo zajeti množico temnih detajlov in dodati samo manjši svetlejši del na sliki, pri Hi Key tehniki pa želimo zajeti čim več močno svetlih detajlov in samo manjši del motiva je izrazitejših tonov. Že v teh osnovnih prikazanih nastavitvah lahko opazimo, da nam Dynax 5D nudi predvsem lažji dostop do večkrat uporabljenih funkcij in še nekaj dodatnih novih, katere nam večina konkurenčnih kamer ne ponuja. Dynax 5D je v tem pogledu predstavila novo poglavje v tem, vstopnem razredu DSLR kamer.

 

Večji del sredine zgornjega dela kamere zasede bliskavica. Da bo delovala, jo je treba ročno dvigniti iz ležišča. In to tudi v primeru, če delujemo v popolni avtomatiki.

 

Zadnja stran kamere ponuja še več gumbov in za ta razred novih, zanimivih ter uporabnih funkcij. Levi del se začne s stikalom za izklop/vklop (OFF/ON) kamere. Sam sem kamero večji del preizkusa puščal v položaju ON, saj kamera odlično hrani energijo. Preko menija lahko nastavimo čas osvetljenosti TFT zaslona samo pet sekund do ene minute in čas pripravljenosti kamere od ene minute do 30 minut. Po nastavljenih nastavitvah se zaslon ugasne in kamera preide v način pripravljenosti in zopet prične delovati tudi z takojšnjim vklopom zaslona šele ob pritisku na katerikoli gumb na kameri.

Pod stikalom za vklop so gumbi MENU, preko katerega vstopamo v množico nastavitev pogojev delovanja kamere in v prvem oknu (ločljivost zajema, način zapisa RAW ali kompresije JPEG, redukcije šuma...). Sledi gumb za vklop izklop zaslona, gumb za izbris izbrane slike, zadnji pa je gumb za vstop v pregled fotografij.

Desno od zgoraj opisanih gumbov je kar 2,5 palca velik zaslon z ločljivostjo 115.000 točk. Le ta ni med najkakovostnejšimi glede ločljivosti, a nam zaradi velikosti nudi obilo dobro vidnih informacij. Zelo dobrodošlo je, da se informacije na zaslonu pokažejo po višini zaslona, če kamero držite vertikalno. In ko kamero obrnemo horizontalno se obrnejo tudi zapisi na zaslonu.

Nad njim je iskalo, ki nudi polno informacij. Poleg že dobro poznanih klasičnih pa so v njemu še dodatne opombe. Na levi strani so poleg oznake za bliskavico še oznaki glede uporabe zunanje bliskavice v brezžičnem WireLess (WL) načinu, delovanju s krajšimi časi od sinhronizacijskega (do 1/4000sek.), Hi-speed (H). Povsem na desni strani pa je oznaka za delujoč sistem umiritve slike AntiShake (AS) in poleg njega še pet črtic razporejenih po višini. Zopet zanimiva in uporabna novost. Črtice nam kažejo stopnjo stresenosti kamere in posledično motiva. Tako imamo vizuelno informacijo, kdaj smo najbolj umirjeni, torej kdaj lahko uporabimo daljši čas osvetlitve in takrat prožimo. Ob pritisku na gumb ISO, ali korekturo osvetlitve (+/-) pa se nam pokaže informacija tudi v iskalu in nam pogleda za premik ni potrebna obrniti na zaslon kamere.

Pod iskalom pa imamo dva senzorja. Ko enega izmed njih, ali oba zakrijemo, se TFT zaslon izklopi. Ker Dynax 5D nima LCD zaslona na zgornji strani kamere, so vse informacije o zajemu slike na TFT zaslonu. In ko kamero damo k očesu, bi bila njegova velika svetilnost moteča za oko in pogled na motiv. Zato so že preizkušeni sistem, ki so ga pri Minolta kamerah že uporabljali tudi za vklop/izklop kamer izkoristili še za to možnost.

 

Zadnja stran kamere ponuja še več gumbov in za ta razred novih, zanimivih ter uporabnih funkcij.

 

Desno od iskala je gumb Function (Fn). Nudi nam takojšen prehod v nastavitve izbire delovanja avtomatskega ostrenja glede delovanja točk. Široki (wide), avtomatska izbira med vsemi točkami, centralno točko (spot) in možnostjo ročne izbire med vsemi devetimi točkami. Naslednja možnost izbire je način delovanja ostrenja (AF). Tudi tu nam Dynax 5D nudi posebnost. Poleg že dobro znanih nastavitev, ki jih nudijo tudi nekatere konkurenčne kamere tega razreda Single-shot (AF-S), Continius-shot (AF-C) in avtomatske izbire med obema funkcijama Automatic (AF-A), nam Dynax 5D nudi še možnost ročnega popravka ostrine po avtomatski izostritvi (DMF ��" Direct Manual Focus). V tem načinu nam kamera deluje v AF-S načinu, vendar nam po izostritvi nudi možnost dodatne ročne izostritve.

Sledi funkcija izbire načina merjenja svetlobe. Kamera nudi tri možnosti. Po celotni površini v 14 poljih, s poudarkom na sredini in spot merjenje.

Pod to funkcijo imamo še možnost nastavitve korekture bliskavice (-+2EV). Zadnja funkcija pa je možnost korekture v fazi procesiranja slike med nastavitvami kontrasta, tonskih vrednosti in ostrine (-+2). Med njimi pa imamo že 10 prednastavljenih možnosti. V teh nastavitvah je tudi možnost izbire AdobeRGB barvnega prostora.

Gumb Fn nam nudi hitro izbiro in nastavitev določenih funkcij in je zelo uporaben, saj nam ni treba v MENU in tam izbirati nastavitve med široko paleto manj uporabnih funkcij. V funkciji pregleda posnetih fotografij, pa na Fn gumb služi za pomanjšavo fotografije.

Sledi gumb (+/-), ki nam služi za korekturo ekspozicije (-+2EV). V ročni izbiri osvetlitve nam ob pritisku omogoča premik zaslonke z vrtljivim gumbom na prednjem delu držala in v funkciji pregleda slik, možnost povečave do 5X.

Sledi gumb AEL s katerim zaklenemo izmerjeno ekspozicijo po pritisku prožilca za polovico. Pri uporabi bliskavice pa nam gumb omogoča takojšen prehod v funkcijo SlowSinc., s katero podaljšamo osvetlitveni čas pri uporabi bliskavice. Funkcija nam pride zelo prav pri motivih v slabih svetlobnih pogojih. Bliskavica nam pravilno osvetli prednji plan, SlowSinc. funkcija pa poskrbi za daljši čas osvetlitve in s tem boljšim zarisom ambienta, ki ga osvetljuje samo njegova svetloba. Toda Dynax 5D nam nudi še druga presenečenja. V funkciji Fn. imamo izbran način merjenja svetlobe po celotni površini v 14 poljih ali v centralnem delu. Preko MENU funkcije (AEL button) pa lahko nastavimo, da se s pritiskom na AEL gumb takoj prestavimo v način merjenja svetlobe spot in tako nam kamera omogoča delovati v dveh načinih merjenja svetlobe hkrati. Torej še ena zelo uporabna lastnost v kameri najnižjega razreda.

 

Na spodnjem delu sta samo kovinski nastavek za stojalo in vratca za katerimi je Li-Ion baterija NP-400.

 

Dynax 5D nam vse bolj kaže, kako se da na zelo enostaven način in z ne preveč dodatnimi gumbi, fotografu omogočiti kakovostnejši način delovanja, brez nepotrebnih prehodov v dodatne prenastavitve funkcij preko menija. Ko enkrat spoznamo pozicije gumbov, nam za različne načine delovanja kamere sploh ni treba več kamere umakniti od očesa in smo vseskozi osredotočeni na motiv.

Na desnem spodnjem delu kamere pa imamo še dodatne možnosti nastavitev, najnižje med njimi je priključek za napajanje kamere. Tudi ta je skrit za kakovostno gumo in s tem dobro zaščiten pred vlago in prahom.

Multifunkcijski gumb, dobro znan iz večine kamer nam nudi premik med samimi funkcijami, ki so prikazane na zaslonu, kot možnost premika med ostritvenimi točkami, če je ta funkcija nastavljena na ročno izbiro. Da dosežemo točke v kotih moramo gumb pritisniti v srednji poziciji med puščicami za premik zgoraj, desno, spodaj in levo. V sredini pa je še dodatni gumb, ki nam lahko služi za potrditev nekaterih izbranih funkcij in kot dodatna odlična možnost za hitro delovanje s kamero, kot gumb za ostritev (AF).

Povsem v desnem spodnjem kotu pa je funkcija, ki jo ima trenutno samo Konica Minolta vgrajeno v kamero. Lastnost AntiShake (AS), ki nam preprečuje stresenost posnetka pri daljših časih osvetlitve, je vgrajena v kamero. Točneje, stresenost kompezira sistem, ki premika tipalo. Kar pomeni, da sistem proti stresenosti slike deluje z veliko večino Minolta objektivov. Torej je Konica Minolta v določeni prednosti, saj je funkcija (AS) kupljena že s kamero in nam tako ni treba dokupovati posebnih krepko dražjih objektivov, kot pri drugih proizvajalcih, ki imajo sistem proti stresenosti slike v objektivih. S starejšimi objektivi neodvisnih proizvajalcev, ki tudi nudijo objektive za Konica Minolta pa je možno, da sistem ne bo deloval.

 

Ko je bliskavica dvignjena je njen položaj zelo visoko, kar je dobrodošlo pri izogibanju efekta rdečih oči.

 

Menu

 

Če so v večini kamer najnižjega cenovnega razreda nastavitve preko funkcije MENU najpomembnejše, pa pri Dynax 5D nikakor ni tako. Kot že do sedaj opisano, se lahko množico nastavitev, ki vplivajo v večji meri na fotografijo opravi preko gumbov na kameri. Tako nam v prvem oknu ostane samo še premik ločljivosti, način zapisa (JPEG / RAW) in količino kompresije JPEG datoteke, ter vklop izklop funkcije redukcije šuma. V naslednjem oknu pa način delovanja bliskavice in izbiro »bracketing« možnosti.

Sledeča tri okna z nastavitvmi pa so namenjena brisanju, formatiranju in zaklepanju posnetih fotografij, njihovega načina pregleda in tiskanja, nastavitve delovanja in prioritete določenih gumbov ali funkcij ter nastavitvi moči zaslona, načina prenosa datotek iz kamere, zaklenitvi zaklopa (Clean CCD), resetiranju na tovarniške nastavitve itd. Da pa imamo še olajšano delo, pa lahko v funkciji MenuSec.Memory izberemo, da se nam ob pritisku na gumb MENU odpre zadnja izbrana funkcija. S tem smo pridobili še eno bližnjico in nam kamera omogoča popolno, zelo hitro kontrolo nastavitev.

Torej, ko enkrat nastavimo funkcije preko MENU nastavitev na nam prijazne in potrebne, potem v njega ne zahajamo več za vsako prestavitev načina fotografiranja. Prav v tem delu, je Dynax 5D naredila velik korak naprej pred ostalo konkurenco.

Na levi strani kamere je stikalo za preklop v AF (avtomatska ostritev) in M (ročna ostritev) način ostrenja. Za zatičem iz kakovostne gume je priklop za daljinski prožilec.

S kazalcem lahko opravimo veliko funkcij na kameri.

Dynax 5D nam nudi nekaj izredno uporabnih funkcij, ki močno olajšajo premik med funkcijami in samo fotografiranje. Ena izmed zelo dobrodošljih in uporabnih lastnosti se skriva za gumbom AEL. V meniju lahko nastavimo možnost, da nam gumb vklopi spot merjenje svetlobe vkljub uporabi 14 conskega ali sredinskega merjenja svetlobe (klasično preko prožilca).

Dynax 5D v mnogih elemntih prekaša kamere iz istega cenovnega razreda. Vsaj po nekaterih uporabniških funkcijah dosega višji razred, oziroma ga z nekaterimi funkcijami celo presega. EOS 20D je večja predvsem po višini.

Dynax 5D ima mnogo večji zaslon kot EOS 20D.

Dynax 5D uporablja CF pomnilne kartice.

Li-Ion baterija NP-400.

Ob iskalu jevrtljiv gumb za nastavitev dioptrije.

AS (AntiShake) funkcija je zelo uporabna. Glede na dejstvo, da je možnost stabilizacije slike vgrajena v kamero, le ta krepko poceni sam sistem. V centralni točki (čeprav imamo preko prožilca nastavljeno drugače) pa lahko ostrimo tudi preko gumba AF.

Pod iskalom sta dve IR diodi, ki skrbita za vklop/izklop TFT zaslona med delovanjem kamere.

Dynax 5D na vrhnjem delu kamere nima LCD zaslona, ki pri drugih kamerah podaja informacije o načinu zajema slike. Zato pri Dynax 5D služi TFT zaslon na zadnji strani kamere. V prvem oknu menija pa je bistvena samo nastavitev ločljivosti in kompresije. Zaradi možnosti, da večino nastavitev glede zajema slike opravimo preko gumbov na kameri sami nam v okno menija niti ni treba hoditi.

Preko gumba Cf. nam kamera nudi glavne nastavitve (AF, psvetlitev, korekturo bliskavice in tonske korekture) za zajem slike.

Preko menija lahko še dodatno kontroliramo nastavitve.

Na zgornjem delu kamere imamo gumba za način zajema v hitrosti in bracketing nastavitvi, ter nastavitev občutljivosti.

Zaslon je velik kar 2,5 palca. Zato na njemu vidimo dobro sliko, katero lahko povečamo do 5X in ko na zaslon prikličemo informacije so le te zaradi velikosti zapisa odlično vidne.

$$PAGE$$
Kamera, njene prednosti, funkcije in nastavitve

 

V primerjavi s Canon EOS 350D in Pentax *ist DL je Dynax 5D na zunanji izgled veliko večja. Toda njena oblika je bolj oglata in videz zavaja. Razlika je v samo nekaj mm. Za kar 2cm širši je tudi Olympus E-300, Nikon D50 pa je občutno večji po višini in globini. Med vsemi konkurenčnimi kamerami pa je najtežja. Od Canon EOS 350D za kar 135g. Vendar so oblika kamere, velikost in njena teža povsem subjektivna ocena in vrednost za vsakega fotografa posebej.

Dynax 5D zadovoljuje predvsem v tem, da nam daje občutek čvrstosti in kakovostne izdelave. Rahlo matirana črna plastika ohišja, guma na držalu in zadnjem delu kamere ter kakovostni gumbi nam v ta razred prinašajo novo kakovost in videnje, da kamera že v tem elementu nudi nekaj več. Seveda pa se veliko več skriva v funkcijah in njihovih nastavitvah.

Iskalo je zelo svetlo, kaže pa nam 95% zajetega motiva. Za vse novodobne fotografe, ki ne poznajo SLR tehnike. Že podatek o % videnega motiva preko iskala nam povedo v kateri razred sodi kamera. S kamero Dynax 5D lahko zajamemo RAW+JPEG datoteko naenkrat. V hitrem načinu snemanja nam kamera omogoča zajeti 3 posnetke v sekundi. V RAW načinu jih lahko zapiše 5 zaporedoma in 3 v RAW+JPEG načinu. V samo JPEG načinu in EXTRA Fine kompresiji 6, v Fine 1o v seriji. Nato se nam zapolni notranji spomin. Dobri algoritmi, hiter procesor Advanced LSI in tehnologija CxProcess III doprinesejo k hitremu procesiranju podatkov, kakovosti zapisa ter zelo malo šuma tudi pri višjih nastavitvah občutljivosti. Občutljivost ISO, lahko pri Dynax 5D nastavljamo od 100ISO do 3200ISO. Kamera nam omogoča vklopiti funkcijo NR, redukcijo šuma. Le ta se v avtomatski izbiri izvrši ob ekspozicijah daljših od 1 sekunde.

 

Kaj je tisto, kar daje kameri Dynax 5D zelo visoko uporabniško vrednost? Če si fotograf že kupi DSLR kamero, potem je prav, da uporabi še kakšno drugačno nastavitev kot samo zgolj popolne programske nastavitve. Množico posnetkov je potrebno korigirati, oziroma nastaviti dodatne nastavitve za boljši zajem. In če fotograf uporablja nastavitve za boljši zajem slike, potem je zelo zamudno in nerodno, če mora le te iskati in potrjevati preko menija. Tu pa fotografu Dynax 5D hitro pokaže, kako se lahko na zelo enostaven način pride do funkcij, katerih kar nekaj nimamo v konkurenčnih kamerah, ali pa so skrite globoko v MENU funkciji.

 

Zame osebno je ena med najbolj želenimi hitrimi nastavitvami možnost spremembe občutljivosti. In ta gumb nam Dynax 5D nudi na zgornjem delu kamere za prožilcem. Prav tako imamo na zgornjem levem okroglem gumbu takojšen pristop do različnih WB možnosti. Od AWB, preko avtomatskih prednastavljeni nastavitev, ročne izbire, izbire Kelvin stopinj in premika tonskih vrednosti med zeleno in magento. Redke so DSLR kamere, ki nam nudijo vse te lastnosti pod tako hitro izbiro.

Poleg dobrega avtomatskega ostrenja in merjenja svetlobe imamo takojšen pristop do korektur osvetlitve in zaklenitve ekspozicije z gumbom AEL. Toda za tem gumbom se skriva odlična dodatna lastnost. Preko menija lahko spremenimo funkcijo AEL v merjenje v točkovnem (SPOT) načinu. In tako pridemo do možnosti, da preko prožilca merimo svetlobo v 14 conskem načinu po celotni površini, ali s poudarkom na sredini slike, ko pa pritisnemo gumb AEL kamera uporabi SPOT merjenje. Torej, takoj imamo na razpolago dva načina merjenja svetlobe.

Naslednja zanimiva lastnost je, da kameri lahko nastavimo AF v širokem načinu merjenja ali v ročni izbiri med vsemi 9 točkami. A ko na zadnji strani kamere pritisnemo AF gumb, nam kamera meri ostritev samo v centralni točki. Torej tudi v tem elementu imamo možnost dveh različnih izbir. Eno preko prožilca in drugo, samo v centralni točki preko AF gumba.

 

Konica Minolta ima svojo izvedbo stabilizacije slike, ki ga imenuje AntiShake (AS). V tej izvedbi, se za kompenzacijo tresenja kamera premika tipalo. Tako ne potrebujemo posebnih objektivov, ki nudijo stabilizacijo slike preko tehnologije kompenziranja tresenja s pomočjo premika leč v objektivu. In tu pridemo do dodatne prednosti kamere Dynax 5D. Vgrajeni sistem AS nam omogoča, da tresenje slike stabiliziramo s skoraj vsemi objektivi serije A. Da pa bi bili še bolje prepričani ali nam sistem AS omogoče res ostro sliko, imamo v iskalo pet črtic, ki nam kažejo kdaj je kamera zares umirjena. Torej še dodatna novost, ki nam zna pomagati, pri izbiri pravega trenutka pritiska na prožilec.

 

Čeprav s kamero delujemo v AF načinu pa imamo po izostritvi s kamero Dynax 5D še vedno možnost ročnega popravka ostrine. To nastavitev (DMF ��" DirectManualFocus) imamo pod gumbom Fn. kjer izbiramo med načini AF-S (single) za statične motive, AF-C (continius) za premikajoče se motive, AF-A (automatic) kamera sama razpozna premikajoče motive in nazadje DMF (DirectManualFocus). Seveda pa lahko s kamero ostrimo tudi v povsem ročnem načinu.

O avtomatskem ostrenju ni treba izgubljati besed. Kot se za kamero in podjetje, ki je prvo predstavilo AF v SLR kameri spodobi, to deluje odlično.

Zaklop kamere deluje med 30 do 1/4000 sekunde in B. Sinhronizacijski čas zaklopa je 1/160 sekunde, z uporabo AS lastnosti pa 1/125 sekunde. Samosprožilec deluje v možnosti 2 ali 10 sekund, z možnostjo resetiranja delovanja.

 

Vse te nastavitve, predvsem pa njihova enostavna vključitev in uporaba kameri Dynax 5D krepko dvignejo vrednost. Predvsem pa je cena kamere zaradi vgrajene AS funkcije, opozorila glede umiritve kamere v iskalu, hitrega dostopa do SPOT merjenja svetlobe, centralne AF točke in možne ročne ostritve v AF načinu izredno konkurenčna. Že zaradi teh lastnosti, lahko kamero Dynax 5D postavimo v uporabniški vrednosti ob bok najdražjim kameram drugih proizvajalcev.

 

Kakovost slike

Merilo kakovosti slike je v večini primerov povsem subjektiven pogled vsakega fotografa posebej. Po mojem mnenju kameri Dynax 5D za popoln primat v tem razredu manjka samo eno. Večje število točk za možnost še večjih povečav v primerjavi z EOS 350D. Ostrina, tonske vrednosti in končna kakovost slike so močno odvisni od objektiva, nastavitev pri zajemu slike in seveda končni obdelavi fotografije. In ker ima Dynax 5D enako tipalo kot večina konkurenčnih (razen EOS 350D in Olympus E-300), ter kakovostne algoritme za obdelavo slike s pomočjo lastnega procesorja Advanced LSI in tehnologije CxProcess III, se tudi za primerljivo kakovost slike ni bati. Več pa ob prikazanih fotografijah.

Kakovost fotografije močno zavisi od dobrega objektiva. 28 - 105mm f/3,5-4,5 tudi pri 28mm (ekv.35mm) odlično riše.

105mm (ekv.35mm). Ostrina je še boljša.

28mm (ekv.35mm) v pokončnem formatu.

28mm (ekv.35mm). Za široki kot nam objektiv kot kamera nudita odličen zapis.

28mm (ekv.35mm).

100ISO. Odlična ostrina in tonski zapis.

400ISO. Izgubi se ostrina. Šum še ni izražen.

3200ISO. Kljub visoki občutljivosti je slika še zadovoljive kakovosti.

3200ISO. Vključena finkcija NR (Noise Reduction) pa pripomore k odličnemu zapisu kljub visoki nastavljeni občutljivosti tipala. Dynax 5D je tudi pri visokem ISO naredila velik korak naprej.

100ISO. Sive tonske vrednosti in barve, razen zelene so odlično zasičene. Tudi razlika med cian in modro, ki sta pri nekaterih kamerah hitro izenačeni je dobro vidna.

3200ISO. Barve so še vedno dobro zasičene.

3200ISO (izrez 1:1). Kljub zelo visoki občutljivosti, šum ni preveč izrazit.

3200ISO. Levo brez, desno z NR.

3200ISO. Levo brez, desno z NR.

3200ISO. Šum je opazen, a za tako visoko občutljivost slika še vedno obdrži kakovostno sliko.

3200ISO. Šum na sliki lahko popravimo tudi v programih za obdelavo fotografij. Zgornja slika je tokrat obdelana glede redukcije šuma v programu PhotoShop CS2.

$$PAGE$$
Za konec

 

Konica Minolta me je s kamero Dynax 5D močno presenetila. Odlično ohišje, vgrajeni AS (AntiShake), dobra slika tudi pri visoki občutljivosti in kopica zanimivih in močno uporabnih vrednosti, kamero postavljajo v povsem drug razred kot po ceni konkurenčne kamere. Seveda pa vsak uporabnik lahko vidi kamero iz drugačnega zornega kota. In če jo gleda iz pogleda njenih izrednih uporabniških lastnosti, potem dileme, katera kamera nudi največ, preprosto ni. Če pa se kamero gleda iz pogleda števila točk, kakovosti slike pri višji občutljivosti, uporabi samo avtomatskih nastavitev ali njenih mer in teže, pa lahko kamero ocenimo drugače. Oziroma si izberemo nam bolj prijazno in uporabno.

Toda vseeno, tudi če gledamo na kamero iz drugačnih kotov, Dynax 5D piše novo poglavje in inženirji drugih podjetij, se bodo dobro zamislili, kako bi tudi svojim kameram dali še višjo uporabniško vrednost. Za vse pa je Dynax 5D pravi izziv. Tako za proizvajalce kot kupce. Prvi bodo nudili vse več, drugi pa izbirali med večimi dobrimi kamerami.

Še enkrat pa podajam moje osebno mnenje. Trenutno nam v tem cenovnem razredu iz veliko pogledov, kamera Dynax 5D nudi največ. Seveda, če ste fotograf, ki si želi izkoristiti še kaj več kot le popolnoma avtomatske nastavitve. A v tem pogledu je bolje, da pozabite na uporabo katerikoli DSLR kamere. Kajti, kompakt vam bo nudil več!

 

Konica Minolta je tudi z Dynax 5D še enkrat več dokazala, da bodo tudi v DSLR svetu močan igralec in močno upoštevan konkurent. Še toliko bolj v prihodnjem letu, če vemo, da se jim je v razvoju pridružil tudi Sony. Predvsem pa je Dynax 5D že tista kamera, za katero se uporabniki Minolta opreme že lahko postavite v vrsto za menjavo analogne SLR kamere, za končno svojo DSLR kamero. Ostali fotografi, ki pa iščejo svojo prvo DSLR kamero pa imajo na prodajnih policah eno kamero več, o kateri je več kot vredno razmisliti. Predvsem pa! Vsi, ki šele vstopate v DSLR svet se morate zavedati, da se tu ne kupuje samo kamere kot v kompaktnem razredu. Sedaj se odločate tudi za celoten sistem! Tu pa nam Konica Minolta za svoje DSLR kamere ponuja zelo veliko. Od izredno dobrega sistema dodatnih bliskavic, vključno z makro bliskavicami, kot kompletom 40 objektivov. V ta sistem pa lahko štejemo še izredno veliko množico raznih dodatkov in objektivov drugih neodvisnih proizvajalcev.

Tudi po ceni je v svojem razredu Dynax 5D v zlati sredini. Pri nas ponujajo samo ohišje za 199.900SIT. A ker nudi sistem stabilizacije slike že v kameri in množico funkcij, katere večina nudi šele v višjem razredu, je lahko za marsikoga njena cena še toliko bolj všečna.

Če imamo na kameri nastavljeno ostrenje v širokem načinu ali v obrobni fokusni točki, nas lahko pri marsikaterem posnetku v trenutku reši gumb AF na zadnji strani kamere. Preko njega se v trenutku preselimo v ostrenje preko centralne točke. Dynax 5D nam nudi obilo dobrih rešitev, ki do sedaj v kamerah najnižjega razreda niso bile dosegljive.

Dynax 5D nam nudi možnost stabilizacije slike v sami kameri. Tako smo rešeni kupovanja dragih objektivov s stabilizacijo slike. Kar pomeni, da lahko z večino Minolta A objektivov delujemo z daljšimi časi osvetlitve, a slika bo ostala nepremaknjena. Z daljšimi časi lahko po želji prikažemo gibanje. V tem primeru palice za golf in žogico.

1/30 sek., f/8, ISO 400. V slabih svetlobnih pogojih brez možnosti stabilizacije slike skoraj ne gre.

Bracketing, -0.7EV.

Bracketing, 0.0EV.

Bracketing, +0.7EV.

Dynax 5D je zadovoljiva hitra na prožilcu.

1600ISO. Kakovost zapisa nam še vedno nudi možnost kakovostnega prikaza motiva.

Z Dynax 5D bomo lahko posneli vsak zanimiv motiv. Race že vedo pri katerem igralcu je treba poleteti na kopno!

V kontrastnih pogojih je priporočljivo, da poizkusimo motiv zajeti v RAW zapisu. Dynax 5D nam v temnih delih v JPEG zapisu preveč zapre detajle.

30mm (ekv35mm), ISO 100, 1/125sek., f/8.

ISO 400. Dynax 5D s šumom nima težav.

28mm (ekv35mm), ISO 100, 1/180sek., f/11.

No pictures please! A za Dynax 5D ni omejitev.

28mm (ekv35mm), ISO 100, 1/250sek., f/8.

28mm (ekv35mm), ISO 100, 1/125sek., f/11.

28mm (ekv35mm), ISO 100, 1/250sek., f/11.

32mm (ekv35mm), ISO 100, 1/250sek., f/5,6.

80mm (ekv35mm), ISO 100, 1/250sek., f/8.

105mm (ekv35mm), ISO 100, 1/60sek., f/11.

28mm (ekv35mm), ISO 100, 1/125sek., f/8.

ISO 3200.

ISO 3200 in filter "Shadow" v programu PhotoShop CS2. Temnejši detajli nam ne delajo več težav. Tudi za kamero Dynax 5D velja, da je treba vsako fotografijo dodatno obdelati, da iz zapisanih podatkov dobimo kakovosnejšo fotografijo. Predvsem iz pogleda ostrine in tonskih vrednosti.

$$PAGE$$

 

 

DSLR kamere su za korisnika kompakta na prvi pogled nezgrapne, velike, teške. Niti Dynax 5D nije iznimka. Ali, osjećaj da se nešto toliko sigurno drži u ruci me odmah oduševio. Jednostavno, kao da se kamera zalijepi za ruku. Naravno, osjećaj držanja je izuzetno subjektivna stvar i zato mogu reći da mi je "legla". Bez obzira što je težinom s objektivom blizu kile, nije nezgrapna jer dimenzijama ipak previše ne odskače od kakvog većeg kompakta. Kad sam priključio još i Metzovu bljeskalicu 54AF-1M, za nositi je bilo preko kilograma.

 

Konica Minolta Dynax 5D i Metz 54AF-1M

 

Pogled kroz tražilo je svjetli i omogućava vrlo precizan ručni fokus. Ali on i neće biti često u upotrebi. Automatski fokus je izuzetno precizan. Nije šampion brzine, na nivou razreda u koji je kamera postavljena, ali ga niti jako kontra svjetlo ne zbunjuje.

 

Svi gumbi za postavljanje vrijednosti za slikanje (ISO, EV...) su lako dostupni i bez odmicanja oka s tražila. Jedino za dohvaćanje gumba za pregled gubinske oštrine treba imati malo duže prste (a možda je i samo stvar vježbe).

 

Kao i kod svakog DSLR-a, potrebna je dadatna obrada u programu.

 

Mjerenje svjetla je bez primjedbi.

 

Boje u ovom slučaju zahtjevaju povećanje intenziteta (da bi bile naglašene kao kod kompakta).

 

Kontrola dubinske oštrine je najveća prednost DSLR kamera. Ipak mi se čini da Dynax 5D radi neke zahvate na boji i oštrini. Ovdje su i boje i oštrina u skladu s kompaktnom filozofijom "davanja oku ugodne slike". I boje i oštrina su naglašeni i bez obrade u programu, s time što ostaje još dovoljno rezerve za dodatnu obradu.

 

Kako je kvaliteta subjektivan pojam kao i osjećaj držanja, ipak me začudila razlika u zasićenju boja kod različitih motiva. U nekim slučajevima (krajolik) su boje bile zasićenja kao kod DSLR-a, a u nekim (cvjet) kao kod kompakta. Da li kamera prepoznaje motiv? Moguće, ali pre malo vremena za detaljnu analizu. KonicaMinolta ima u Z seriji vrlo efikasno prepoznavanje motiva u zelenoj automatici, pa i ovakva pojava u DSLR-u nije isključena.

 

TFT ekran je već televizijskih dimenzija. 2.5 inča dijagonale, vrlo svjetli i ono što mi se najviše svi�'a, vidljiv i čitljiv na direktnom suncu. Kako Dynax 5D nema LCD ekran, svi podaci potrebni za nadzor nad snimkom su na njemu.

 

Sigma EF-500 DG super ne "sluša" Dynax 5D. Ne radi niti ADI, niti TTL mjerenje.

 

Metz AF54-1M "sluša" Dynax 5D. Radi ADI, TTL mjerenje i zoom prati u stvarnoj žarišnoj duljini.

 

Normalno je da svaki DSLR ima priljučak za vanjsku bljeskalicu. Tako sam probao priključiti Sigminu bljeskalicu EF-500 DG super koja je predvi�'ena za Minoltinu Z i A seriju. Na Z seriji radi ADI i TTL mjernje, te zoom. Bežično Z serija ne podupire. Na A seriji radi i bežično i stroboskop. Ali s Dynaxom 5D radi jedino zoom. Niti ADI niti TTL mjerenje ne radi. Za razliku od Sigme, Metzova bljeskalica AF54-1M radi. Brojka vodilja 54 osigurava dosta svjetla i u uvijetima s malo svjetla, te uz AS možemo slikati u većini svjetlosnih uvijeta bez stativa.

 

Mjerenje svjetla s Metzovom bljeskalicom je odlično, a i AF u lošim svjetlosnim uvijetima je precizan.

 

Pokrivenost Metzove bljeskalice je 24mm (ekv. 35) što s faktorom od 1.5 znači da možemo koristiti objektive od 16mm (ekv. 35mm) i da neće biti tamnih dijelova sa strane.

 

 

I kontra svjetlo ne zbunjuje mjerni sistem.

 

Iako je oštrina vrlo dobra, u programu se može još dobiti mnogo. Više nego kod kompaktnog razreda.

 

Usporedba Dynax 5D (lijevo) i A2 (desno). I bez obrade vidljiva je razlika u oštrini i bojama. Dynax bolje ocjeni nivo bijele boje. Otuda i razlika u boji. Obje kamere su bile na AWB, AF u centralnoj točci i izoštravano na crvenoj kazaljci.

 

I što još reći nakon dvosatnog druženja. Poželjna kamera za svakog tko želi od fotografije nešto više. AntiShake je ugra�'en u tijelo kamere, što poskupljuje inicijalnu investiciju, ali s kupnjom svakog slijedećeg objektiva profitiramo. Kod drugih firmi moramo kupiti objektive koji imaju stabilizaciju slike, a razlika nije zanemariva. Zato mi se osobno ovaj sistem više svi�'a iako funkcionalno nema razlike.


I kao korisniku kompakta nameće se pitanje, da li bi ušao u DSLR razred. Da, ali ne bezuvijetno. Uz uvijet kakvog zoom objektiva većeg raspona (npr. 28..300mm, ekv. 35) koji bi pokrio kategoriju obiteljske i turističke fotografije još uvijek ostaje diskutabilna težina. Sadašnjih oko pola kg ili skoro dvostruko više kod Dynaxa sa većim zoom objektivom. Možda je samo stvar navike, a možda bi manje slikao. A kad bi još dodao vanjsku bljeskalicu, pa još koji objektiv (što će mi DSLR ako nemam barem dva objektiva?), pa stativ. Poprilično za nošenje što nije baš spretno za svakodnevno slikanje, recimo na godišnjem. S druge strane, zadovoljstvo višom kvalitetom slike i slikanje u do tada nemogućim svjetlosnim uvijetima daje dodatne parametre za razmišljanje. Kad se ne bi umiješao parametar novac, niti par kila za nošenje ne bi predstavljalo problem.

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com