Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Nikon AF-S 70-200mm f/4 G ED VR / Za »lažje« delo

Avtor:Matjaž Intihar
14.08.2013 15:52
Stran:

Za večino fotografov obstajajo objektivi z goriščnicami, ki so postale že nek osnovni standard. Če se bolj ukvarjaš s fotografijo, ga kar moraš imeti v svoji fototorbi.
V dobi ročnega ostrenja je imel Nikon v svojem prodajnem naboru preko 70 objektivov. Nobeno drugo podjetje ni imelo tako široke ponudbe in v njej še nekaj povsem specialnih objektivov. Nikon je preprosto imel najširšo bazo naprednih in profesionalnih fotografov, ki so kupovali še kaj več, kot samo osnovni objektiv.

S prihodom AF in digitalne kamere, je zaradi zamenjave stare opreme, Nikon izgubil veliko naprednih uporabnikov. Canon je imel prvih 15 let veliko prednost v tehnologiji USM in IS. Zato Nikonu še danes v ponudbi AF objektivov manjka marsikateri objektiv, ki ga glavni konkurent zaradi večjega števila uporabnikov, ki kupujejo dražjo dodatno opremo ima.

Eden izmed takih objektivov, ki je namenjen predvsem naprednim in profesionalnim fotografom je tele zum objektiv 70-200mm f/2.8. Vendar je želeni objektiv optično kot konstrukcijsko zelo kakovosten in je bil in bo vedno drag. Zato se ne malokrat fotograf odloči, da bo kupil tak objektiv od neodvisnega proizvajalca kot Sigma ali Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD (test). Canon je za svoje uporabnike že daljnega leta 1999 dal v ponudbo objektiv z želenimi goriščnicami, enako kakovostjo, vendar s slabšo svetlobno močjo f/4.

Nikon uporabniki so dolgo čakali na tak objektiv in ga lani dočakali.

 

Dilema f/2.8 ali f/4

Fetiš svetlobne moči in odprtih zaslonk ne popušča. Kot, da le to kaže na kakovost in uporabnost objektiva. Vedno je tako. Vsaka lastnost ima svoje prednosti in slabosti.
Svetlobna moč f/2.8 je še kako dobrodošla pri slabši svetlobi ali, ko želimo čim bolj kratke čase osvetlitve, še manj globinske ostrine. Vendar na koncu to tudi nekaj stane in predvsem težje je.
Pri f/4 je treba v slabi svetlobi dvigniti ISO za eno vrednost, če želimo enake čase osvetlitve. Vendar pa je objektiv cenejši in predvsem lažji.

Večkrat se objektivi 70-200mm uporabljajo tudi za fotografiranje portreta ali v studiju. Vedite, da še pri f/4 je lahko ostrega samo pol obraza. Tako da f/2.8 v teh primerih sploh nima prednosti.
Še največkrat je f/2.8 zaželena v poročni, špotni in reporterski fotografiji. V drugih primerih motiva pa je začetna f/4 povsem zadovoljiva zaslonka.
In cenovno. Pri nas dobimo objektiv Nikon AF-S 70-200mm f/4 G ED VR za cca. 1000€. Izvedenka f/2.8 pa je cca. 700€ dražja.


Kot že omenjeno. Na FotoPETEPu mi je manj teže več štelo, kot večja svetlobna moč.

 

Goriščnice, velikost, teža, izdelava

Objektiv Nikon AF-S 70-200mm f/4 G ED VR je dolg 178.5mm in širok 78mm. Težak je 850g. V primerjavi z izvedenko f/2.8 je za 27mm krajši, 9mm ožji in kar za 690g lažji. Premer za filter je 67mm, pri f/2.8 pa 77mm.
Objektiv je odlično izdelan, pa čeprav je sestavljen na Tajskem. Zaščiten je za vlago, dežne kaplje, droben pesek.

 

Konstrukcija, leče

Objektiv nudi notranje ostrenje (IF). Prednja leča se ne vrti. Prednji širok obroč je namenjen ročnemu ostrenju, srednji za spremembo goriščnice.

Objektiv je sestavljen iz 20 leč, ki so postavljene v 14 skupin. Tri leče so ED, ena HDI (High Refractive Index). Za manj odboja in razpršitev svetlobe je uporabljen Nano premaz.
Zaslonka je sestavljena iz 9 lamel in naredi skoraj popoln krog. Najbolj zaprta zaslonka je f/32. Motivu se lahko približamo na 1 m.

 

Bajonet

Objektiv ima standardni Nikon kovinski bajonet. Oznaka G pove, da objektiv ni kompatibilen s starejšimi kamerami, ki omogočajo ostrenje samo preko notranjega motorja.

 

Ostrenje / stabilizacija slike

AF ostrenje poteka preko SWM tihega in hitrega motorja. Hitrost, kot natančnost ostritve je uporabna tudi za profesionalno delo.
VR sistem stabilizacije slike je zadnje generacije in omogoča delovanje tudi pri daljših časih osvetlitve. Vendar ne pretiravajte in ne verjemite marketinškim zapisom o kar pet stopenjski vrednosti podaljšanja časa. V povečavi, se še kako hitro vidi, da za res ostro sliko niti 1/200 ni dovolj. Vse je odvisno od vaših potreb in želja po nestresenem posnetku. (Članek –  Streseni posnetek / Pazite na čas osvetlitve)

Stran:
 

Komentarji

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com