Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
http://www.cyberstudio.si
http://www.olympus.si/site/en/c/cameras/om_d_system_cameras/om_d/e_m1x/index.html
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
http://www.foto-klik.si/
>

Nikon Coolpix 5200 / Test

Avtor:Matjaž Intihar
30.06.2004 17:44

Oblika je stvar okusa. O kakovosti pa ne moremo razpravljati na podlagi všečnosti. O kvaliteti kamere lahko govorimo šele po kakovostnem preizkusu.

 

Nemci so do leta 1920 popolnoma obvladovali trg z lečami in optičnimi inštrumenti. Med drugim tudi z objektivi.

V 20-tih letih pa so se prebudili Japonci in začeli kopirati tehnologijo izdelave optike. Še bolj natančno, začelo se je že v letu 1880, vendar so bile tri manjše firme nepomembne, da bi lahko zapisali, da so Japonci že v teh letih pričeli s hitrim vzponom. 25. junija 1917 je bilo ustanovljeno podjetje Nippon Kogaku, K.K. z angleškim imenom Japan Optical Company. Začeli so z 200 delavci in bili osredotočeni samo na izdelavo leč za, objektive, teleskope, daljnoglede, mikroskope...

V 30-tih so izdelovali objektive od goriščnice 50mm do 700mm, večinoma za srednje-formatne plan film kamere večih proizvajalcev. Iz teh časov tudi izvira ime objektivov »NIKKOR«. Povzeli so ga iz imen lastnih mikroskopov »NIKKO«.

V poletju leta 1937 pa so začeli izdelovati objektive za novo ustanovljeno fotografsko podjetje Hansa Canon. Mislim, da ste zgodovinsko manj poučeni fotografi sedaj malo zastrigli z očmi in ušesi! Nippon Kogaku je za Canon izdeloval objektive vse do sredine leta 1947.

Med II. svetovno vojno je bilo podjetje Nippon Kogaku izbrano za največjega optičnega dobavitelja japonski vojski. V tistem času so imeli kar 23.000 zaposlenih v 19 tovarnah.

Po vojni leta 1946 pa so izdelali svoji prvi kameri z izmenljivimi lečami. Kameri sta bili dvooki. Torej en objektiv je bil namenjen risanju slike preko zrcala v iskalo, drugi je prenašal sliko na film. V tem času so ime Nippon Kogaku spremenili v še danes nam znanega NIKON. In zgodovina imena in odličnih kamer se je začela pisati.

Vstop japonskih kamer med profesionalne fotografe in zadnji udarec nemški do tedaj v foto prevladujoči industriji pa so zadali leta 1959 z modelom kamere Nikon F. Japonci so predvsem po zaslugi podjetja Nikon počasi začeli osvajati fotografski svet tudi v profesionalni fotografiji.

 

Pri tej kameri so se za ergonomijo in upravljanje zelo potrudili.

 

In zakaj sem začel s tem zgodovinskim uvodom. Da tudi večina »novodobnih« fotografov spozna, da ima ime Nikon dolgoletno tradicijo vrhunskega izdelovalca foto opreme. Predvsem pa, da so v vseh teh letih bili zelo opazni v celotni fotografiji. Do leta 1995 celo tako močni, da so obvladovali 80% profesionalne fotografije. Na žalost velikega dela amaterskih kot profesionalnih fotografov pa so razvoj upočasnili in Nikon je počasi začel izgubljati svoj izredno visoki tržni delež. Na začetku 90-tih so začeli poleg profesionalne opreme izdelovati vse več kamer za potrošniške fotografe, torej za domačo družinsko uporabo. Še vedno pa so si predvsem s kakovostno izdelavo in tradicijo ohranili močno cenjeno fotografsko ime.

 

Nastavitve različnih načinov zajema svetlobe.

 

V digitalni dobi, pa so postali v družinskem potrošniškem razredu še bolj prepoznavni. Vendar za čuda, prave kamere v mini kompaktnem razredu, ki bi pokazala vrednost tega podjetja do sedaj še niso pokazali. Coolpix SQ in 3700 ne štejem ker nikoli nista pokazali svojega potenciala.

 

V letošnjem letu je Nikon pokazal pravi odgovor na kamere IXUS, Optio S, Dimage G, mju digital, itd. To je kamera Nikon Coolpix 5200.

Kot prvo, kamera je majhna. Dimenzij samo š88 x v50 x g36,5mm. Torej jo lahko uvrstim v mini razred. Kot drugo. Ohišje je iz aluminija in kot edina od »pravih« foto kamer ima prijetno držalo na desni strani. In kot tretje, v njo so vstavili tipalo s 5MP in množico nastavitev ter nekaj tehnoloških rešitev, ki jih konkurenca še ne premore. Torej je Coolpix 5200 upravičeno na najvišji cenovni stopnici.

 

100ISO. Barve so odlično zasičene, odtenki sive barve nevtralni.

 

Odlično izdelano ohišje in z odlično ergonomijo tako za držanje kot upravljanje s kamero.

 

Ko kamero primemo v roke, ocenimo ohišje, vklopimo, pregledamo menije, zmožnosti delovanja in zajema slike hitro ugotovimo sledeče. Na prvi pogled nič posebno novega, kar ne bi že videli pri konkurenčnih kamerah. Vendar nam že prvi pregled navodil in nato menijev, da vedeti, zakaj je kamera dražja od konkurence. Še več opazimo po prvih videnih in izdelanih fotografijah

Prva dodana vrednost na kameri je že za marsikaterega fotografa samo ime NIKON na ohišju. Kar pomeni, da ima za nekatere kupce kamera že na začetku lahko kljub močni konkurenci svojo višjo vrednost. Ali je kaj resnice v temu, pa si lahko pogledamo po podrobnejšem preizkusu.

 

Osnovne lastnosti

Ko kamero Nikon Coolpix 5200 primemo v roke jo zaradi majhnih mer š88 x v50 x g36,5mm in teže 155g brez baterije in SD spominske kartice, takoj postavimo ob bok mini kompaktnih kamer s čvrstim ohišjem. V tem razredu je veliko konkurence. Canon IXUS, KonicaMinolta xG, G500/600, Olympus mju 410, Pentax Optio S4i, Sony P-100/120 itd. Vsaka kamera od naštetih pa ima svoje dobre lastnosti, ki so lahko pomemben adut pri odločitvi za nakup kamere mini kompaktnega razreda. Nekatere prijazno ceno, druga izredno kompaktnost, tretja kakovost, četrta enostavnost uporabe ali pa je lahko za kupca na prvem mestu sama oblika kamere. In kje je kamera Coolpix 5200? Prav to bomo spoznali v zapisu tega preizkusa!

 

Ohišje je iz aluminija, matirano, tako, da se na njemu ne puščajo sledovi prstnih odtisov. Kljub majhnosti in kompaktnosti kamere, pa se jo zelo lepo drži v roki. V tem kompaktnem razredu mini kamer s kovinskim ohišjem, nam nobena konkurentka ne ponuja dodatni izbočeni del na desni sprednji strani, ki nam odlično služi kot držalo. S tem je oblika kamere močno približana klasičnim kameram, katere nam danes ponujajo dobro ergonomsko ohišje. Izdelava kamere je na visokem nivoju, kar smo od tega podjetja tudi vajeni. Objektiv ni popolnoma skrit v ohišju. Vendar je vseeno tudi v izključenem stanju odlično zaščiten. Na kameri je majhno število gumbov, ki so dobro razporejeni po ohišju. Vse nastavitve na desni polovici kamere preko njih lahko upravljamo samo s palcem in kazalcem.

 

Vsa vratica in gumasti čepi za kontakte so odlično izdelani in dobro varujejo kontakte pred umazanijo in vlago.

 

V kameri je tipalo CCD velikosti 1/1,8 inča z najvišjo ločljivostjo 5,26 milijona točk, in 5.04 milijona efektivnih točk. Podatki pridobljeni iz tipala se zapisujejo v JPEG zapisu. V načinu Fine v razmerju 1:4, Normal 1:8. Občutljivost tipala je od 64 do 400ISO.

 

Objektiv v kameri je že znani Nikkor, sestavljen iz sedmih leč v šestih skupinah (ena ED in dve asferični). Spremenljive goriščne razdalje (ekv. 35mm) so od 38mm do 114mm. Svetlobna moč 2,8 pri 38mm in 4,9 pri 114mm.

Glede na začetnih 38mm je širokega kota premalo, za vse tiste fotografe, ki veliko fotografirajo v zaprtih prostorih. Treba pa je vedeti, da so nam v analognem kot danes v digitalnem svetu le redke kamere v teh razredih ponujale širši začetni kot. Zaslonka 4,9 v tele območju je v tem razredu nekaj običajnega, predvsem zaradi majhnosti objektiva. Kakorkoli pogledamo na te kamere, se je treba zavedati, da je marsikatera slabost pridobljena na račun majhnosti ohišja.

Sam objektiv je v kamero dobro integriran. Tudi v vklopljenem stanju je trdne konstrukcije, tako da se tudi ob močnejšem prijemu zunanjega dela optike prav nič ne premika. Na objektiv ne moremo dodati nobenih dodatnih nastavkov ali predleč, kar pa je tudi treba vzeti za zakup v tem mini kompaktnem razredu. Zavedati se je treba, da nam vsak razred kamer ponuja svoje prednosti, ki pa za določene fotografe pomenijo slabosti. Ne moremo pa pričakovati, da nam bodo v majhnih kamerah ponudili enake ali še boljše lastnosti. Skoraj vse »slabosti« teh kamer so domena tehničnih omejitev. In kdor želi majhno kamero in izbere kamero razreda mini kamer, se mora zavedati, da je ena prvih slabših lastnosti prav slabša svetlobna moč objektiva, njegova ranljivost in nezmožnost dodajanja predleč. Tudi pri Coolpix 5200 bodite pozorni, da ne bi ob vklopljeni kameri, ko je objektiv iztegnjen, po nesreči pritisnili na njega. Krhkost materiala bo popustila in težave so tu. Vendar ne misliti, da se to zgodi ob vsakem dotiku. To možnost pišem le kot nasvet ob vseh mini kompaktnih kamerah. Bolje je vedeti, kot neveden pokvariti kamero.

 

Ostrina v sredini slike.

 

Ostrina na robu slike.

 

Prikaz stopnje goriščnice in digitalnega zooma.

 

Ostrenje deluje na TTL način in razpoznavanju kontrasta. Lahko ostrimo samo v centralni točki, v načinu avtomatske izbire petih točk ali ročnega premikanja točke ostrenja v kar 99 pozicijah. S kamero lahko ostrimo v enojnem kot stalnem načinu, kar pomeni, da se nam ostritev po pritisku na sprožilec zamrzne ali pa da pustimo kameri, da tudi po pritisku na sprožilec še vedno spremlja gibajoči motiv in prilagaja ostrenje.

Kamera nam ostri v razmerju od 30cm v širokem kotu, 50cm v tele do neskončnosti. Makro, v širokem kotu pa nam omogoča ostrenje od 4cm naprej.

Samo ostrenje je odlično. Tudi hitro in predvsem razveseljujejo dobro ostrenje v slabših svetlobnih pogojih. Tudi dodatna lučka je zadosti močna, da pomaga pri ostrenju v popolni temi do razdalje kar 3m. Ostrenje je v tej kameri na res visokem nivoju.

 

Iskalo na kameri je povsem na levi strani. Zame osebno, je to edini moteči plastični del na ohišju kamere. Nič kaj lepo se mi ne vklopi v celoto. Je pa zato samo gledanje na motiv boljše. Iskalo je eno redkih ki nam ponuja kar 75 odstotkov videnega motiva. Paralaksa je opazna samo v bližinski fotografiji.

 

TFT zaslon je velik 1,5inča. Na teh mini kamerah so videni že tudi večji. Ima pa ta mali Nikon še zadosti velikega za normalen pogled na motiv, z možnostjo nastavitve svetlosti in ločljivostjo 110.000 točk. Slika je zelo ostra in kakovostno prikazana. Na zaslonu vidimo vse osnovne informacije. Pri zajemu ni možnosti ogleda histograma. To lastnost si lahko ogledamo v funkciji predogleda fotografije. V obeh možnostih ogleda pa ne vidimo časa osvetlitve in zaslonke.

 

Kaj nam se kaže v načinu fotografiranja. Vse te lastnosti lahko nastavljamo preko gumbov na kameri.

 

Ko vklopimo funkcijo redukcije efekta rdečih oči, nam kamera sama avtomatsko popravi rdeče pike v očeh.

 

Bliskavica na kameri je dovolj močna, da nam v Auto nastavitvi omogoča fotografiranje do 4,5m v širokem kotu in 3,5 v tele območju. Nameščena je na levi strani kameri nad objektivom. Na tem mestu jo je lahko zastreti s prstom, zato bodite pozorni na to možnost in se navadite kamero prijeti tako, da bliskavice nikoli ne zastrete. Kar pa niti ni težko. Saj se Coolpix 5200 zaradi držala na desni lahko drži tudi z levo roko z manj prsti. Slabost (če ocenim iz pogleda kamer višjega razreda) bliskavice in njenega delovanja je, ker nima možnosti korigiranja bliskavice v -+nastavitev. Bliskavica pa nam omogoča eno izmed do sedaj v teh mini kamerah ne videno možnost. Vemo, da je efekt rdečih oči močno moteč na fotografijah. Kamere nam sicer omogočajo pred blisk in s tem bolj zaprte zenice portretirane osebe. Pa ta blisk efekt ni vedno uspešen. Pri Nikonu so šli z razvojem naprej in uspeli narediti program, ki zazna, da fotografiramo portret in v primeru, da se pojavita dve rdeči piki, jih samostojno odstrani. In zadeva uspešno deluje.

 

Napisi na zaslonu so veliki in ko jih osvojite je upravljanje s kamero enostavno.

 

Slikovne programske nastavitve. Izkoristite jih za boljšo fotografijo!

 

Funkcije in možnosti

Če želite to kamero dobro spoznati, je treba nekajkrat prebrati navodila. In če so to originalna, ali pa prevedena po originalu, potem imate srečo. Če pa ne dobite originalnih navodil, ali pa jih je »sivi« uvoznik na hitro kopiral samo v tolikšni meri, da zadovolji inšpekcijske zahteve, nikoli ne boste izvedeli kaj vam kamera v celoti nudi.

Od avtomatike osvetlitve, 11 slikovnih programskih nastavitev z mnogo pod zmožnostmi in slikovnimi nastavitvami na programskem gumbu na vrhu kamere. Torej zmožnosti že samo za osvetljevanje je mnogo. Zaklop deluje od 4 sekund, do 1/2000 sekunde. Imamo tudi možnost korekcije osvetlitve od -+2 EV. To lastnost nastavljamo na štiri funkcijskem gumbu na zadnjem delu kamere. Tu imamo tudi nastavitev različnih delovanj bliskavice, vklop makro lastnosti in samosprožilca. Merjenje svetlobe je v Matrix sistemu v 256 delih, s poudarkom na sredini in spot merjenju. Osvetlitev, kot ostrenje lahko zaklenemo ob pritisku na sprožilec za polovico. Kamera nam omogoča dve »bracketing« možnosti. Korekturo bele barve, kot osvetlitve. Kakovost zapisa slike je razdeljena na fine, normal, basic, PC in TV. V meni nastavitvah lahko nastavimo nove možnosti zajema glede ostrine, kontrasta in zasičenosti barv. Korekturo bele barve lahko opravimo v 7 načinih in ročno. Imamo pa tudi eno možno pred nastavitev bele barve.

Sliko lahko zajamemo v hitrosti 2,5 slike v sekundi. Če uporabimo lastnost multi-shot v programu šport pa 16. Pet polnih slik pa lahko naenkrat spravimo v pomnilnik.

Video zapis je možen v ločljivosti 640x 480 točk. Tudi na fotografijo lahko zapišemo dodatni zapis zvoka. Samosprožilec deluje od 3 sekund, do 10 sekund. Imamo tudi možnost panoramskega zajema večih fotografij v scene načinu. Ob slabih svetlobnih pogojih lahko uporabimo lastnost vklopa redukcije šuma in lučke za do osvetljevanje motiva. Na TFT zaslon lahko pripnemo tudi kvadratne črte za bolj ravninski pogled na motiv, nimamo pa možnosti dodajanja histograma ob zajemu slike. Vendar ta lastnost uporabniku mini kamerah le malokdaj pride v poštev.

Digitalnega zoom-a imamo 4X. Kar nam doprinese v ekvivalentu na 35mm kar 420mm. Datum na sliko lahko vpišemo v funkciji DPOF in posebni funkciji Date Imprint.

 

V fazi pregleda že posnetih fotografij nam kamera nudi veliko informacij in nastavitev.

 

Pregled slik

Z gumbom pod zaslonom preklopimo na pregled že posnetih fotografij. Lahko jih povečujemo do 6X. S pomočjo štiri funkcijskih gumbov na zadnjem delu kamere se premikamo med posnetki. Pregled je hiter in enostaven. Z sredinskim gumbom vklopimo pregled slike z možnostjo histograma. V lastnosti pregleda slike lahko v meni funkciji vklopimo tako dodajanje zvočnega zapisa k sliki kot pomanjšanja slike, izreza, in načina iztisa v DPOF lastnosti. Fotografije, katere smo posneli v notranji spomin, pa lahko presnamemo na spominsko zunanjo kartico.

 

Testni posnetek pri 100ISO. Ostrina je tudi na robovih. Barve in zaris tonskih delov odličen. Vse kamere preizkušam tudi pod enakimi pogoji. To je eden izmed standardnih motivov. Sicer se tudi pri tej kameri ostrina proti robovom izgublja, vendar ne tako močno kot pri konkurenčnih kamerah.

 

Pri 400ISO se že opaža slabša kakovost slike. Vendar v primerjavi s konkurenco je kakovost slike na višjem nivoju.

 

Prijaznost uporabe in tehnične zmožnosti

Ob uporabi je potrebno opozoriti na odlično držanje kamere v desni roki. Je ni druge mini kompaktne kamere, ki nam nudi to možnost. Seveda tudi pri tej kameri večino motivov zajamemo preko TFT zaslona. Zato bodite pozorni na pravilni oprijem kamere z levo roko in predvsem da na zgornjem levem delu kamere ne zakrijete bliskavice.

Za normalno fotografiranje nam služi zelena programska nastavitev. Že pod to programsko nastavitvijo nam bo kamera odlično zajela večino motivov.

Za zahtevnejše pa kamera nudi še obilo možnosti. Okrogli nastavitveni gum je zelo priročen in razumljiv. Imamo še nekaj slikovnih nastavitev in možnost »set up« preko katere lahko nastavimo dobršen del nastavitev delovanja kamere. Vse kar je pomembno glede ločljivosti, kompresije, ISO, redukcije šuma, korekture bele barve, osvetlitve, načina ostrenja, osvetljevanja in možnosti korekture osvetlitve in zajema pa imamo pod gumbom meni na zadnjem delu kamere pod zaslonom.

Ob nakupu kamere ne boste dobili dodatne spominske SD kartice. Kamera sama že premore 12MB notranjega spomina. Ta način dodajanja spomina, mi je vsekakor boljši, kot če ob kameri dobite kartico s 16MB spomina. V bistvu je taka kartica skoraj neuporabna in takoj kupite novo. Pri nakupu Coolpix 5200 ste tudi primorani takoj dokupiti več spomina. Vendar vam notranji spomin ostane, tako rekoč na dosegu roke in vam ni potrebe vstavljati v kamero dodatno spominsko enoto. Fotografije iz notranjega spomina pa lahko zelo enostavno prenesete na SD kartico. Ker sam spomin v kameri ne zaseda preveč prostora, lahko v bližnji prihodnosti pričakujemo vsaj 100MB prostora v notranjem spominu.

Vsi gumbi na zadnjem delu kamere so pregledni in odlično postavljeni za hitro delo. Prav tako so dobro vidne in lahko nastavljive nastavitve v meniju. Tako, kot pri vseh kamerah, jih je treba najprej spoznati preko navodil. Če še niste vajeni digitalnih kamer in ne začnete kamero spoznavati z navodili, potem vedite, da boste marsikatero dobro lastnost kamere zgrešili. Oziroma še slabše. Lahko se vam zgodi, da bo kamera po vašem mnenju delovala napačno. Ni malo kupcev, ki že po nekaj dneh odidejo na servis meneč, da je s kamero nekaj narobe. In se šele nato ugotovi, da zaslon na kameri ne deluje, ker je izklopljen. Ni informacij na kameri, ker je njihov prikaz na zaslonu onemogočen ali največja cvetka iz domene nebranja navodil, da se kupec pritoži, da s kamero ne more fotografirati. Na zaslonu se mu namesto motiva vedno prikaže samo zadnja fotografirana slika, ki jo je fotografiral pred dnevi. Pač, ni vedel, da ima kamera preklop za snemanje in ogledovanje slik.

Torej kamero Coolpix 5200 dobro spoznajte preko navodil. Kajti različnih nastavitev, ki vam lahko pomagajo k še boljši fotografiji je zelo veliko.

 

Zaradi ročaja nam ta mini kamera zelo dobro leži v roki.

 

Kakovost fotografije

V tem elementu nam kamera še enkrat pokaže, zakaj je med najdražjimi. Večina kamer mini kompaktnega razreda ima zaradi majhnosti tipala tudi manjše leče in tudi objektive. Saj je treba ohraniti kompaktnost. Mislim, da se je Nikon s kamero 5200 še najbolj približal dobri ostrini na robovih, kar je kar velik problem ostalih mini kompaktnih kamer. Seveda zopet poudarjam za zahtevne uporabnike. Saj manj zahtevni napak leč niti ne opazi.

V bližnji fotografiji je v širokem kotu kar nekaj distorzije slike. Makro posnetki so odlični, k temu pripomore tudi kakovostno ostrenje in merjenje svetlobe. Prav tu, pa nam pomaga poznavanje kamere. Ni vedno dobra že uporabljena zelena avtomatika ali pa makro avtomatika. Včasih se je treba poigrati z različnimi načini ostrenja, mogoče uporabiti tudi ročno in različne nastavitve merjenja svetlobe.

Šum ni močno izražen, temu pa pripomore tudi možnost vklopa funkcije popravka efekta šuma. Je pa potrebno to funkcijo lastnoročno vklopiti preko menija. Že s to funkcijo se vidi, da je kamera namenjena zahtevnejšim uporabnikom, ki so se že naučili kako do kakovostnejše fotografije.

Prav tako nam možnost ročne nastavitve bele barve pomaga v zahtevnih pogojih do še boljše fotografije. Zasičenost barv, tonske vrednosti, kromatska aberacija, fotografiranje v slabih svetlobnih pogojih, kot v nasprotno svetlobo je brez pripomb. Seveda iz pogleda na kompaktno kamero in preko možnosti vseh mogočih nastavitev za izboljšanje končnega rezultata pri zajemu slike, to je fotografije. Vsekakor pa je večina lastnosti vsaj v višini konkurenčnih kamer oziroma višje.

Bliskavica je tudi na visokem nivoju. Prav tako merjenje svetlobe in možnost korekture ob delu z njo. Prednost pa ima Coolpix 5200 v avtomatskem prepoznavanju rdečih oči portretirane osebe. V večini primerov, program v kameri uspešno opravi svoje delo.

Na koncu pa še ena prednost kamere CoolPix 5200, ki nam lahko pomaga do boljšega končnega rezultata, kot nam ga ponujajo konkurenčne kamere. To je funkcija BSS (best shot selector. Pri fotografiranju z dolgimi časi lahko vključimo funkcijo BSS in kamera nam bo kljub nastavitvi časa, recimo ene sekunde naredila max. 10 posnetkov. Torej, vsake 1/10 sekunde enega. In program bo iz najboljših osvetljenih, predvsem pa najmanj premaknjenih delov slike naredil celoto. In rezultat je mnogo boljši, kot brez te lastnosti.

Bolj zahtevni uporabniki, pa lahko izbirajo tudi med »bracketing« lastnostjo osvetlitve in korekture bele barve.

Torej. Za kakovost slike s kamero Nikon Coolpix 5200 se ni bati. Seveda, če ste pripravljeni odšteti več denarja, od konkurenčnih kamer in če boste zmožnosti kamere sploh pripravljeni uporabljati. V nasprotnem primeru opaznejših razlik od kamer iz cenovno nižje stopnice mini kompaktnega razreda ne boste opazili.

 

Pri 100ISO in času osvetlitve 1/10 sekunde je šum neopazen.

 

Pri 400ISO in času osvetlitve 1/10 sekunde je šum v temnejših delih motiva močno izražen.

 

Napisi na zaslonu so veliki in ko jih osvojite je upravljanje s kamero enostavno.

 

Za konec

Iz katerega koli konca pogledam, je kamera Nikon Coolpix 5200 na najvišji stopnici v mini kompaktnem razredu. Tako po kakovosti slike, uporabnosti, končni izdelavi, upravljanju in nenazadnje tudi v ne toliko nepomembnem delu, t.j. končni ceni. Za ceno, cca. 120.000 tolarjev dobite res veliko. Vendar samo v lastnostih, ki sem jih že zapisal v prejšnjem stavku. Vprašanje pa je, če ste za mini kamero pripravljeni odšteti toliko denarja, saj vam še višjo kakovost slike, uporabnost in zmožnosti ponujajo kamere iz »naprednejšega« razreda kompaktnih kamer. Vendar pa le te niso majhne, nasprotno so precej velike in bolj okorne za uporabo.

Torej! Nikon Coolpix 5200 ima mesto točno na mestu, kamor jo postavlja že cena. In če potrebujete kamero s čvrstim ohišjem, kakovostno sliko in uporabnostjo potem vam jo toplo priporočam. Seveda, če ste trdno prepričani, da želite kamero mini kompaktnega razreda.

Odločitev pa je na koncu tako ali tako vaša. In na koncu vem, da vsa moja hvala odličnosti te kamere pri marsikateremu kupcu zbledi ob pogledu na njeno ceno.

Odločitev je kot vedno na vaši strani. Moje delo je, da vas samo seznanim z lastnostmi, uporabnostjo in kakovostjo kamere.

 

Pri močnem direktnem soncu se svetloba močno odbija od rokava majice. Temu tudi pravimo "cvetenje tipala".

 

V širokem kotu ima objektiv izraženo "barrel" distorzijo. Temu tudi rečemo sodčasta slika. Pri vseh mini kamerah je v širokem kotu vedno krepko izražen ta efekt.

 

Fotografirano s konkurenčno kamero pri času ekspozicije ena sekunda. Razlika je očitna!

 

Čas osvetlitve ena sekunda in uporabljena funkcija BSS (best shot selector). Program nam pokaže svojo pravo moč šele ko jo preizkusimo. Umetna inteligenca vse bolj prodira tudi v foto kamere.

 

To ni navaden posnetek. Mojstra fotografija Oskarja sem posnel pri slabi notranji svetlobi brez uporabe bliskavice pri ekspoziciji 1/2 sekunde. Samo Nikon nam s funkcijo BSS omogoča tako ostro in nepremaknjeno sliko pri tako dolgem času osvetljevanja. Kamera je posnela v 1/2 sekunde nekaj posnetkov in jih združila v celoto.

$$PAGE$$

Ostrenje s kamero je tudi v slabih svetlobnih pogojih odlično. Bliskavica pa na robovih začenja izgubljati moč.

Merjenje svetlobe pri uporabi bliskavice je odlično.

Doosvetljeno s bliskavico. Kamero sem preizkusil tudi na foto delavnici e-fotografija.com / Arne hodalič

Fotografirano na foto delavnici med prikazovanjem diapozitivov. Pri 400ISO je šum že kar izražen.

Objektiv v delujočem stanju je kar nekaj mm bolj iz kamere kot pri konkurenčnih kamerah.

Levo pogled na motiv preko TFT zaslona. Desno pogled na bližnji motiv preko klasičnega iskala. Del slike zaradi paralakse ni zajet.

Odlična ostrina. Doosvetljeno s bliskavico.

Pri takih motivih se izkaže sistem merjenja svetlobe.

Makro posnetek.

Tudi v tele območju je ostrina vrhunska.

V nasprotni svetlobi, pa tipalo in njegovo "cvetenje" izniči kakovost optike. Vendar ne bodimo malenkostni. Kamera ni namenjena profesionalni fotografiji, ampak družinski fotografiji.

Še nekrat brez in z funkcijo BSS (best shot selektor).

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com