Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
http://www.cyberstudio.si
http://www.olympus.si/site/en/c/cameras/om_d_system_cameras/om_d/e_m1x/index.html
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
http://www.foto-klik.si/
>

 

Nikon D4 / prvi praktični preizkus

Avtor:Matjaž Intihar
13.01.2012 12:19

Neka skupina fotografov je vedno močno neučakana. Želijo novosti ne glede na dejstvo, da proizvajalec najbolje ve kdaj mora le te podati na trg. Še toliko bolj, če govorimo o novostih iz profesionalnega fotografskega sveta.
Avgusta 2007 je Nikon dobesedno šokiral krog profesionalnih fotografov. Kameri Nikon D3 in Nikon D300 (prvi preizkus) sta bili tako močan tehnološki preskok od takrat uporabljenih Nikon kamer, da sta takoj dobili uporabnike in široko povpraševanje tudi od fotografov iz drugih taborov. Kamera Nikon D3 je postavila nove, res visoke tehnološke meje vsej konkurenci.
Logično je bilo, da bo Nikon skozi čas predstavil zamenjavo. Minili sta dve leti in naredili so evolucijo kamer D3 in D300, z imenom Nikon D3s (mnenje po prvem preizkusu) in Nikon D300s (DIWA Awards test). Večja novost je bilo še izboljšano tipalo z odlično fotografijo pri visoki občutljivosti. Toda kot že rečeno, fotografi žele še več. Eni tudi za to, ker višje zmogljivosti potrebujejo in ker bi se drugače začenjali spogledovati s konkurenco, ki nikakor ne počiva. Drugi so tisti, ki se želijo ob novostih samo naslajati in gledajo na kamero kot na napravo novih tehnoloških rešitev, ki pa same po sebi tako ali tako ne vplivajo na končni produkt, to je fotografijo.
Kdaj bo zunaj nova kamera, kakšen nov tehnološki preskok bo pokazala, pa si kot vedno ni znal nihče odgovoriti.
Toda dobri dve leti sta za nami in Nikon je predstavil kamero z imenom D4.

Štiri! Ta številka je na Japonskem sprejeta tako, kot pri nas 13. Nekako se jo izogibajo, vendar se je Nikon kar drži v svoji evoluciji profesionalnih fotokamer. Leta 1988 so predstavili model profesionalne analogne fotokamere F4, ki je zamenjala model F3. Konkurenca jim v tistih letih ni in ni mogla priti blizu. V bistvu je bil Nikon od leta 1959 in legendarnega SLR modela F, ki je vpeljal v fotoreportersko fotografijo 35mm film in izmenljive objektive, povsem nenadkriljiv. Nikon je imel tako močan tržni delež med fotoreporterji, da se drugih znamk skoraj opazilo ni. Toda prišla je kamera s številko štiri. Kljub temu, da je bila takrat vrhunec robustnosti in mehanike, je konkurent tudi v profesionalni svet uvedel kopico elektronike in Nikon je začel počasi izgubljati primat. Je za to kriva številka štiri?
Če je bila digitalna Nikon D3 ob svoji predstavitvi tehnološki presežek, je po videnem novi model D4 zopet le evolucija modela D3s. V bistvu je Nikon samo izboljšal tipalo in se z njim približal konkurentu. Dodali so še nekaj drugih manj opaznih tehničnih rešitev, katere so predlagali fotografi iz lastnih izkušenj in želja. Torej zgolj evolucija, ki pa prinaša tudi novo, zmogljivo ceno. Priporočena cena ob začetku prodaje naj bi bila 5999€.

 

Nikon D4 in nove tehnološke rešitve

Ohišje kamere Nikon D4 ni veliko spremenjeno. Trdnost zagotavlja magnezijeva zlitina. Na proti D3s, je D4 za 3 mm globlja (160x157x11mm) in za 100g težja (1340g).
Nikon D4 ima izboljšano delovanje v navpičnem položaju. Vse funkcije so povsem enako postavljene tako v vodoravnem kot navpičnem položaju. Na zadnji del kamere so dodali še en funkcijski gumb več. Zaslon ima velikost 3,2 palca in 921 tisoč točk.
Iskalo ima 100% pokritost motiva in 0.7X-no povečavo. Je res veliko in svetlo, kar omogoča odlično kontrolo. Preko AF točk in stranskih črtic za EV, je možen pregled nagiba horizonta. Kamera sama preklopi točko v primeru menjave horizontalnega in vertikalnega položaja.
Novo tipalo je po mega točkah ujelo za rep konkurenta. Prejšnjih 12M točk je bilo marsikdaj premalo, zdajšnjih 16M na polnoformatnem (FX) tipalu pa bo za začetek dovolj. Najbrž se bo Nikon kot pri prejšnjih izvedenkah odločil še za visoko ločljivo izvedbo X.
Razpon občutljivosti je odličen. Nekdaj niti sanjali nismo takih možnosti, danes pa je ISO 204.800 realnost. Prav zanimivo bo videti na pravi produkcijski kameri, kakšna bo slika pri tej občutljivosti. Vemo pa že iz izkušenj, da lahko v fotoreporterski fotografiji marsikdaj ujamemo slabšo kakovost na račun tega, da fotografijo sploh imamo. Nov je tudi slikovni procesor Expeed 3 in 14 bitni A/D pretvornik.
Pri reporterskih kamerah je avtomatsko ostrenje (AF) eden izmed ključnih elementov. Kameri so dodali novo AF tipalo za razpoznavanje scen, z 91.000 RGB točkami. Te možnosti še izboljšujejo že tako odličen AF, ki smo ga vajeni iz fotokamer serije D3/D3s/D3x. S pomočjo razpoznavanja scen in obrazov je pohitreno sledenje motiva v 3D načinu in delovanje AF v slabših svetlobnih pogojih.
 

 

Nov je tudi AF modul Multi-CAM 3500FX, ki še hitreje razpozna fazni zamik in pošlje podatke objektivu za izostritev. Deluje tudi v slabih svetlobnih pogojih (-2EV). Modul omogoča delovanje z 51, 21 ali samo 9 točkami. Od 51 točk je 15 križnih, bolj občutljivih.
Če so pohitrili AF in sam zajem, je profesionalnim fotografom treba ponuditi nekaj več tudi v mehaniki. Zaklop je narejen iz kevlarja in karbonskih vlaken. Preizkušen je za kar 400.000 proženj. Zaklop omogoča delovati z 11 posnetki v sekundi.
Da se lahko ta velika količina podatkov kar najhitreje zapiše na pomnilne kartice skrbi nova pomnilna enota XQD. Te kartice bodo v profesionalnem svetu počasi zamenjale CF. Nikon D4 ima dve reži za pomnilne enote. Klasično CF in novo XQD.

 

Nikon uporabniki so imeli ne malo težav z brezžičnim prenosom podatkov. Z novim, zelo majhnim oddajnikom WT-5 naj teh težav ne bi bilo več.
Nikon D4 omogoča hitro in nadzorovano intervalno fotografiranje. Nudi tudi možnost HDR posnetkov v razmerju do 3EV.
Posnete fotografije kot video lahko delno urejamo že kar preko fotokamere.
Video zajem je vse bolj želen tudi v kamerah DSLR. Nikon nudi polno HD ločljivost, možnost snemanja s 24, 25 in 30 posnetki. Za tiste, ki želijo je pri video snemanju možno izkoristiti AF ostrenje.

Po prvem preizkusu predprodukcijske kamere

Ni dileme. Vsi Nikon uporabniki, ki potrebujejo zmogljivo kamero in imajo denar, bodo svoje že malo izrabljene D3 in D3s z veseljem zamenjali za D4. Kamera nudi toliko novega, da za njih D3s ni več glavni igralec.
Komur pa predstavlja denar za novo kamero kakršno koli oviro, bo krepko premislil ali zamenjati D3s za novo D4.
Nikon D4 res nudi več točk, kar ni zanemarljivo. Prav tako je kamera v več pogledih hitrejša, fokus, proženje, procesiranje, prenos podatkov. Obenem je še izboljšana ergonomija ohišja, dodane so nove funkcije v meniju. Video nudi več, čeprav je po prvih podatkih nizek podatkovni tok, ki je limitiran na samo 24Mbps.
Torej Nikon s kamero D4 ni naredil novega viharja. Konkurenca lahko mirno spi glede svojih uporabnikov. Vsekakor pa s kamero Nikon D4, Nikon uporabnik dobi tisto, kar danes potrebuje pri svojem delu. Evolucija je Nikonu lepo uspela. Zdaj ko sem spoznal Nikon D4, sem se tudi sam ujel v past novosti. Želim »revolucijo«. Le kaj bo prinesla D5?

Popoln test Nikon D4 s fotografijami in videom pa po začetku prodaje. Čeprav so po mojem mnenju po prvem preizkusu fotografije kot video iz predprodukcijske kamere odlične, pa proizvajalec še ne želi njihove objave in ocene. Nikon obljublja prve »prave« kamere D4 proti koncu februarja. Kot že zapisano so mene že fotografije in video iz predprodukcijske kamere povsem zadovoljile. Prav tako samo delovanje kamere. Vendar za dokončno oceno počakajmo na bolj obsežni preizkus, predvsem pa se do prodaje lahko še marsikaj spremeni v samem programu delovanja kamere (firmware). Znali bi še kaj postoriti na procesiranju slike in povečati podatkovni tok v video podatkih.

 

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com