Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
http://www.cyberstudio.si
http://www.olympus.si/site/en/c/cameras/om_d_system_cameras/om_d/e_m1x/index.html
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
http://www.foto-klik.si/
>

 

Nove (l.2003) digitalne SLR (zrcalno refleksne kamere)

Avtor:Matjaž Intihar
07.06.2003 21:36

Kar takoj na začetku naj povem, da s hvalo SLR kamer ne mislim nič slabega o kompaktnih kamerah. Kompaktne sem uporabljal tako v analogni kot jih danes v digitalni dobi. Toda samo za namen, ki me zadovoljuje. Za več, “pravi” fotograf uporablja boljše sisteme.
 
 

Nikon D2h

 

Tehnologija gre naprej. Še pred dvema letoma so foto podjetja vsakih nekaj mesecev dodala po pol milijona točk na tipalo. Pri ocenjevanju kakovosti so vsi pisali samo o teh številkah, o katerih pa že veste, da niso tako zelo pomembne. In kot sem napovedal, se je v kompaktnih kamerah število točk ustavilo pri petih milijonih, katerih pa, roko na srce, ne potrebuje veliko uporabnikov teh kamer.
 Če so kompakti že pokazali, kaj zmorejo, in jim bodo pri isti kakovosti samo še zniževali ceno, pa so refleksne kamere komaj zajele prvi veter v svoje veliko jadro. Še nekaj mesecev in predstavitve najnovejših modelov več različnih znamk bodo pred nami. Nekatere so že predstavili in najavili, za druge smo že lahko pogledali v njihove tehnične karakteristike, nekatere pa celo že preizkusili.
 Vedno želim že na začetku poudariti, da zapišem predvsem svoje osebno mnenje in svoje poznavanje določene tehnike. Lastno razmišljanje in zaključki me pripeljejo do zapisa, ki je po prvi strani moje subjektivno mnenje, po drugi strani pa poizkus razumeti in videti prednosti, ki jih obljublja proizvajalec.
 Česar sam ne preizkusim, redko opisujem. Toda digitalne refleksne kamere so šele na začetku svoje uspešne poti in prav je, da se z novimi razmišljanji proizvajalcev, zmogljivostmi kamer in predvsem z njihovim razvojem in politiko cen bolje spoznamo.
 
 Fotografija ostaja fotografija
 Začelo se je. Fotografija spet pridobiva svojo pravo veljavo. Fotograf bo ostal fotograf, ne pa računalniški strokovnjak.
 O do sedaj znani tehniki digitalnih kamer je bilo toliko zavajujočih mnenj in trditev, da ste se “pravi fotografi” preprosto ustrašili novosti. V vseh tehnično usmerjenih revijah ste lahko prebrali, kako majhna škatlica z majhnim objektivom in milijoni in milijoni točk zamenjuje do sedaj vse znano v fotografski tehniki. Predvsem pa, da ta majhna škatlica zmore vse od neomejenega števila programskih avtomatik, močnega zoom objektiva, makro nastavitve, korekcijo osvetlitve in vse do ročnega ostrenja. Zdaj je že greh, če vse zgoraj naštetega ne omogoča še tako preprost kompakt. In ker se o vsem tem veliko piše in govori, ker o tem pišejo in govorijo predvsem strokovnjaki, ki s fotografijo najbrž niso na ti, potem o njihovem zmotnem mišljenju glede kompaktne tehnike z njimi niti ne moremo govoriti. Saj niti sami ne vedo, kaj delajo in zakaj tehnika napreduje po nekih vnaprej določenih korakih. O tem se ne vpraša noben pisec člankov. Več je tehnike, več lahko o njej pišejo, s tem pa na svoje limanice pridobijo več bralcev. Vsaka nova kamera je boljša, zmogljivejša, ima večji obseg zooma, še več nastavitev itd.
 Kljub še tako pompoznim opisom še tako dobro ocenjene male škatlice ne premorejo tega, kar potrebuje vsak malo bolj navdušen foto amater. Hitrost, uporabnost in natančnost dela.
 Zakaj tako? Ker podjetja sama skrbijo, da se trg razvija počasi, da kupci sploh lahko spremljajo in menjajo tehniko. Kompakt je samo kompakt. Njegov namen je zado-voljiti povpre-čnega upora-bnika foto kamere. Ta ne potrebuje hitrosti in vrhunske kako-vosti tako glede končne slike kot uporabnosti kamere.
 Kompaktne kamere, kakršne poznamo v ana-lognem svetu, so v cenovnem razredu med 15.000 in 90.000 tolarjev in so tako po kakovosti kot uporabnosti za zahtevnejšega fotografa močno povprečne.
 A tudi v analognem svetu poznamo nekaj kompaktnih kamer, ki lahko zadovoljijo marsikaterega dobrega fotografa. Toda kamere, ki nam v kompaktnem razredu za določen namen fotografiranja zares ponujajo pravo kakovost in tudi uporabnost, Leica Minilux, Nikon 35Ti, Contax T3, Contax G2, imajo tudi svojo ceno. Kot povsod nam že cena marsikaj pove o kakovosti izdelka in teh kakovostnih kamer ne morete dobiti pod 200.000 tolarjev. Zmorejo sicer malo, toda dobimo kakovostno izdelavo in uporabnost ter predvsem vrhunsko optično kakovost. Tri četrtine povprečnih izmenljivih objektivov, ki so v SLR razredu namenjeni amaterski uporabi, se lahko skrije pred kakovostjo optike na teh malih kompaktih.
 In čeprav nam dajo res veliko, predvsem Contax G2, ki omogoča tudi menljivo optiko, jih nihče ne predstavlja kot zamenjavo za refleksne kamere. Tudi njim ob bok jih nihče ne postavlja. Ve se, za kaj so namenjene, kje je njihov doseg, in pika.
 Novodobni pisci pa so pometli z analognim znanjem in sedaj vsi tarnajo nad počas-nostjo digital-nih kom-paktov tako po zajemu slike kot vseh nas-tavitvah. Tudi toč-nost nasta-vitev mo-čno peša. Toda kompakt je sa-mo kompakt, name-n--jen manj zahtevnim upo-rabnikom. Tega nam nihče ne napiše in ne pove. Vsakdo bi vam rad ob preizkusu fička natrosil cel kup slabosti, kako ima premalo moči, kako ni hitrosti, tudi zavore slabo primejo, ni klime in tudi dodatno vdelan radio slabo lovi.
 Če želite več, prestopite v refleksni razred. Tam se pravi fotografski svet šele pričenja. Za druge pa so tako ali tako tudi povprečni kompakti dobri.
 Že lansko leto sem za konec letošnjega leta napovedal polovične cene SLR kamer. In če pogledamo malo nazaj na cene Nikona D100, Fuji s2pro, Canon D60 in 10D, se bo to tudi kmalu zgodilo. Predvsem pa bodo padle cene dražjim kompaktnim digitalnim kameram in fotograf, ki še vedno stavi na SLR kamero, bo kmalu prestopil iz analognega v digitalni svet. Do sedaj mu je lahko bila kompaktna digitalka samo za učenje. V naslednjem letu pričakujem močan porast nakupa digitalnih refleksnih kamer. Sicer pa nam to napovedujejo že podjetja, ki v avgustu in septembru na trg postavljajo nove modele.
 Nova doba v fotografiji se s prihodom digitalnih SLR kamer šele pričenja — tako za proizvajalce, preizkuševalce, pisce in predvsem za uporabnike. Analogne kamere bodo na koncu naslednjega leta na prodajnih policah trgovin čista eksotika.
 
 

Olympus e-1
Pentax *ist

 

Avgust 2003
 Olympus je na Photokini 2002 za junij 2003 napovedal predstavitev njihove nove SLR kamere E-1. Obljubili so, da bo v prodaji septembra. Ker so do sedaj svoje obljube držali, jim je verjeti in njihov vstop v SLR razred je po dolgih letih odsotnosti zelo dobrodošel. Digitalni SLR svet potrebuje konkurenco.
 Tudi Pentax je na Photokini 2003 napovedal svoj digitalni *ist D, pa so že dvakrat preložili njegov prihod na trg. V digitalni dobi je pač tako. Če zamudiš mesec, dva, si zamudil veliko. Konkurenti ne čakajo, ampak prodajajo. No, po uvoznikovih zagotovilih naj bi digitalni *ist D za vse Pentax uporabnike in ljubitelje končno le prišel na trgovske police. Torej z mesecem septembrom Pentax zares prihaja med zrcalno refleksne ponudnike.
 V oktobrski reviji bomo tako novi Olympus E-1, kot Pentax *ist D predstavili s preizkusom v praksi.
 

Leica R9

 

Prek spleta je presenetila legendarna Leica. Pokonci jo še vedno drži dobro ime, sicer pa so v tehniki (ne kakovosti) močno zaostali. Nič ti danes ne pomaga dobro ime in najboljša optika, kar v foto svetu ime LEITZ vsekakor predstavlja, če nimaš niti avtomatske ostritve in ohišij, ki bi zanimala večje število uporabnikov. Butična izdelava in prodaja pa pomenita, da kamero kupi samo še pravi ljubitelj znamke. In kot že celo zadnje desetletje se kot partner pojavi Kodak in za modela R8 in R9 naredi digitalni hrbet. Kodak ima že od leta 1991 bogate izkušnje pri predelavi analognih kamer v digitalne. Kot se za leico spodobi, mora imeti nekaj več. CCD premore deset milijonov točk. Številka nič ne pove o kakovosti, pove pa nam, da si Leica lahko privošči drago, seveda po točkah zmogljivo tipalo in kljub samo ročni ostritveni tehniki kamero tudi prodaja. Verjamem, da so jubitelji Leice hitro zastrigli z ušesi. Njim cena niti ni pomembna. Njihove kreditne kartice zdržijo nekajkrat večji nakup brez vprašanja o ceni. Vendar ima vsaka zgodba dva konca. Kamero napovedujejo šele za Photokino 2004.

Nikon D2h

 

Nikon je končno razburkal fotografske vode in razveselil svoje privržence. Predstavil je novo tipalo, novo kamero, bliskavico in objektive. Tako tipalo kot kamera D2h sta za vse Nikonove lastnike objektivov prirejena za športno reportersko fotografijo. Kamera je tekmica EOS 1D, ki pa jo prodajajo že od septembra 2001. Nikon je potreboval kar dve leti, da je zaenkrat samo najavil konkurenčni izdelek. Toda začeli so, kupci obstajajo in če jim bo uspelo v dveh, treh mesecih kamero ponuditi trgu, bomo resno upoštevali tudi njihove nadaljnje obljube.
 Zavedati se je treba, da omenjena kamera, tako kot EOS1D, ni namenjena kakovosti, ampak hitrosti delovanja. Torej fotoreporterji bodo lahko kmalu zamenjali D1h, čakamo še zamenjavo za D1x in D100.
 Tudi z novimi objektivi so pri Nikonu nakazali, da ostajajo pri manjši velikosti tipala. Kaj bodo tako kamere kot druga nova oprema prinesle v foto svet, pa bom zapisal šele potem, ko bodo v prodaji. Spomnite se superlativov ob predstavitvi tipala Foveon. Celo leto so iz uradnih spletnih strani vsi prepisovali samo hvalo o novem tipalu. Ko je prišel na trg, pa hladen tuš. No, pri Nikonu česa podobnega ne pričakujem, saj so s celoto, torej s kamero D2h, bliskavico in novimi objektivi, prirejenimi za tipalo, pokazali, da mislijo resno. Vendar pričakujem, da bodo mnoge računalniške revije zapisale, tako kot vedno, celo simfonijo lepih not zgolj na podlagi tehničnih podatkov in uradnih hvalospevov. Počakajte na živo meso, dobro ga pretolcite in potem ocenite. Zgolj po receptu, v tem primeru tehničnih podatkih, še ne moremo oceniti kuharja in jedi. Zastavlja se mi že nešteto vprašanj. O kakovosti slike iz D2h se ne sprašujem. Namenjena je reporterjem, torej je pomembna hitrost. Zmore 40 posnetkov v seriji po osem v sekundi. Ali se zavedate, kolikšen zalogaj je to za zaklop? Za analogni EOS 1v in F5 smo rekli, da je zaklop preizkušen za vsaj 150.000 posnetkov. Ta številka je bila za film reporterja zelo velika, za digitalnega pa je nekaj povsem dosegljivega. Ko sem preizkušal EOS 1D, sem samo v dveh tednih naredil 2.000 posnetkov.
 

Vsi ki želijo od fotografije več, uporabljajo zrcalno refleksne kamere. Naj bo napredni amater ali nekdanji profesionalec, le s temi kamerami, lahko v celoti kontroliramo motiv in svetlobo. Fotografija (Photo Graphos) pomeni risanje s svetlobo. In če nimate dobrega orodja, predvsem objektiva, potem tudi z kakovostno fotografijo ne bo nič. V dveh treh letih, bo pa tudi analognih SLR kamer vse manj. Zelo hitro se nam že približujejo digitalne.

 

Vse skupaj me nekoliko spominja na grafiko. Tehnika offset tiska je stara že prek 50 let. In pride računalniška priprava za tisk, ki zmore čuda in od tehnološko zastarele tehnike zahteva nemogoče. Prav tako je, se mi zdi, v digitalni fotografiji, kjer je digitalno vstavljeno v staro mehansko tehniko. Kmalu se bosta grdo pogledali vse bolj zmogljiva digitalna novost in starejša, z zmogljivostmi omejena mehanika. Proizvajalci bodo morali reševati težave na elegantnejši način.
 Kot sem že velikokrat poudaril, je pri Nikonu v pro razredu na prvem mestu tehnična dovršenost in šele nato dobiček. Ali imajo v digitalnem svetu podoben pogled in miselnost, bomo po vsej verjetnosti videli še v tem letu. Predvsem pa si želim, da bi se konkurenca bolj izenačila.
 Minolta je edina od slavne japonske četverice, ki še ni napovedala ničesar v SLR razredu. Po neki strani to dejstvo tudi razumemo; podjetje se je združilo s Konico. Do oktobra nameravajo povsem reorganizirati novo podjetje Konica Minolta in za razvoj ostane premalo časa.
 Edini, ki se je do sedaj opogumil, je Samsung. Za leto 2004 so napovedali SLR model H1. Očitno ga bodo predstavili na Photokini 2004.
 O Canonu ne kaže izgubljati besed. Sam si želim nekaj v razredu analogne trojke. Pa mi predstavnik pravi, da še ni potrebe. Še prav ima. Če imaš denar, kupiš EOS 1Ds, če ga nimaš, bo tudi EOS 10D dober. In bom še nekaj časa na hladnem.
 Predvsem pa se bodo že v letošnjem letu potrdile moje lanskoletne napovedi, ko sem predvideval polovično znižanje cen. Bodite pozorni. Ta čas je že tu.
 In bo vse tako, kot v analogni dobi!

 

Komentarji

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com