Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Olympus ZUIKO digital ED 7 - 14 mm f/4 / F1 test

08.03.2006 15:59

 

Veljko Jukič

 

WW Grand Prix 

 

Medtem ko živimo v čudežnem obdobju interneta in neverjetnih oblik spletnega,brezžičnega in mobilnega komuniciranja, ki ga na svoj način še najbolj odslikavajo tri črke »www«, s katerimi si v univerzalnem računalniškem jeziku predstavljamo svetovni splet (natančneje World Wide Web) pa je v stari fotografski šoli, dunajska smer, veliko bolj popularna kratica »WW«. Le ta namreč pomeni WeitWinkel ali prevedeno v slovenščino: široki kot. Tokrat par besed o testu čudežnega olympusovega objektiva s 7 mm žariščnice in hkrati tudi o magiji širokega kota snemanja v izrazni fotografiji.

 

 

 

Mnogi objektivi danes v svojem zum področju pokrivajo razpon od normalno-širokokotnega objektiva do blagega portretnega objektiva. Nekateri bolj zagrizeni proizvajalci izdelujejo tudi zume, ki posegajo vse do razpona srednje močnega objektiva (npr. 28-200 mm ali 28-300 mm, ali za APS-C format cca. 18-150 mm ali podobno). Ponudba tele zumov je še neprimerno bolj raznovrstna, zato pa so močno širokokotni zumi ali objektivi z eno samo žariščnico precej bolj redki, dražji in za resno uporabo zelo zahtevni. Z ekstremno širšim kotom se tudi perspektiva čedalje bolj »ruši«, pri vsem tem pa tudi proporci postajajo čedalje bolj ekstremni. Razmerja na sliki se z globino nesorazmerno spreminjajo, tako da slika na tak način večkrat postane čudno spačena. Toda ta načela lahko v kreativni uporabi izkoristimo za svojevrsten način izražanja, kjer še veliko bolj kot pri normalnih širokih kotih snemanja (npr. 35 ali 28 mm) vizuelno razločno poudarimo prvi plan za razliko od zadnjega plana. Mnogi manj izkušeni zmotno mislijo, da je največja kakovost širokega kota ravno v njegovi možnosti zajemanja kota snemanja. To je seveda osnovna (tehnična) odlika, saj na tak način zajamemo v kader objekte, ki bi sicer iz slike delno štrleli ven,  vendar je osnovni namen fotografskega izražanja s takšnim (bolj ali manj) širokokotnim (»WW«) objektivom  predvsem v podajanju zgodbe ali slike skozi njeno globino.

 

 

 

Kljub temu, da izbrani avtorji ljubijo  takšen način izražanja in so ga celo izbrusili v zelo močno sporočilno orodje, pa je med ostalimi ljubitelji fotografije pogosto videti nepravilno ali nevsebinsko uporabo WW objektiva. Le-ti stavijo enostavno na tehnično širino kadra, ki pa na koncu kljub resnični širini ostane v  enoplastni globini.  Da bi ilustriral to zgodbo sem iz arhiva posnetkov potegnil na plano nekaj slik, ki so nastale lani na dirkah F1 med testiranjem najnovejšega Olympusovega zum objektiva 7 - 14mm na ohišju kamere E-300. Ker za dirke F1 praviloma v veliki večini  vsi najpogosteje uporabljamo raznovrstne tele objektive, pa je uporaba širokega kota toliko težja in predstavlja vedno izziv. Sam sem se odločil to narediti na štartni razvrstitvi in v boksih, kjer ne le, da lahko izkoristim le neverjetne širino tega objektiva,  pač pa tudi njegovo zelo veliko globino in predvsem razmerje med prednjim in zadnjim planom. Tako sem denimo poudaril (in celo nekoliko popačil) nos Ferrarija F2005, kjer ostane tako Šumi kot njegova ekipa mehanikov v drugem planu.

 

 

 

 

 

 

 

V boksu Sauberja je tako poudarjen silovit štart Felipeja Masse iz boksa, saj je kolo neverjetno veliko, nos avta pa je zašpičen kot raketa.

 

 

 

V ekipi McLarna pa na štartni razvrstitvi Teddy Meyer (nekdanji solastnik ekipe, ki je prodal delež podjetja in se zadovoljil s službo inženirja, levo), jezno gleda fotografa z besedami: »Ne mi zijat v računalnik in mi snemat podatke na monitorju!«

 

 

 

Seveda je po globini slike Meyer v prvem planu, v ozadju pa je propoznavno okolje, kjer nastopa Mr. Teddy: tik ob boku dirkalnika McLaren-Mercedes tik pred štartom. Magični objektiv WW pa nam pri takšnem razmišljanju predstavlja izredno močno, zgovorno in izrazno orodje ne glede če ima goriščnico 28 mm ali celo – kot je primer z odličnim olympusovim ekstremno širokokotnim objektivom 7 mm. Čeprav je pogosto takšnem objektiv težko uporabiti, pa z intenzivnim razmišljanjem, iskanjem ustreznih kadrov ter ob pripovedovanju foto zgodbe skozi različne plane in perspektive lahko naredimo sliko,  ki po svoji izraznosti odstopa od povprečja naše foto-panoge in ni le dokument  širokega kota snemanja objektiva.

 

 

PS.

Olympusov 7 mm objektiv je po mojem mnenju morda eden najboljših objektivov, ki jih je Olympus naredil dosedaj. Na žalost pa je Olympus izstopil iz sveta F1 in ga ni več videti na nosu Ferrarija, kot ne v press centru. Več o novi sezoni, ki se začenja to nedeljo pa direktno iz Bahraina iz mojega fotografskega pogleda že po sami dirki.

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com