Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
http://www.cyberstudio.si
http://www.foto-klik.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

Panasonic Lumix DMC-FZ7 / "vsestranski popotnik"

Avtor:Matjaž Intihar
06.06.2006 16:26


Panasonic je zamenjal svojo uspešno kompaktno kamero FZ5. Večjih razlik med FZ5 in novejšo FZ7 ni. Tako oblikovno kot uporabniško je samo evolucija predhodnjih modelov. Ohranili so enak objektiv z LEICA napisom in dodali večje število točk, ter s tem med prvimi pokazali, da je za uporabnika večjega pomena tehničen podatek kot končna kakovost slike. FZ7 mi je kot prva pokazala nove lastnosti kompaktnih fotokamer, ki so opisane v članku "Digitalne kompaktne kamere so našle svojo pot". Kamera še vedno ostaja majhna, lahka in široko uporabna. Dodali so ji predvsem več točk (6M točk), višjo ločljivost video zapisa (848x640 točk) v formatu 16:9, večji zaslon (2,5 palca) in spremenili položaj EVF iskala. Sedaj je na zgornjem delu kamere za bliskavico. Ker je pri teh kamerah EVF iskalo večkrat uporabno je novi položaj iskala krepko boljša rešitev. Kamera pa je tudi zaradi tega pridobila nekaj mm (113x72x79mm) in teže (340g), ki pa je še vedno izredno majhna za ta razred kamer z objektivom, ki premore 12X-ni razpon med goriščnicami. Prav pri FZ5 tudi v tej reviji zelo hvaljeni LEICA objektiv je ostal isti. LEICA, 36 do 432mm (ekv.35mm) in odlično svetlobno močjo f/2,8 - 3,3.

Kamera še vedno uporablja oblikovno zasnovo in materijale ohišja od predhodnic.


Panasonic DMC-FZ7 je glede nastavitev do klasičnega uporabnika foto kamer zelo prijazna. Nudi vse tisto kar za kakovosten zajem fotografije potrebujemo in se izogiba množici dodatnih nastavitev. Poleg osnovnih funkcij osvetlitve, nudi še vklop/izklop stabilizacije slike "MEGA O.I.S." in pa takojšen prehod na nastavitve korektur -/+ (osvetljevanje, bliskavica) in "bracketing", treh posnetkov s korekturo ekspozicije in WB (bele barve). Do WB "bracketing" funkcije pridemo samo, če imamo način WB nastavitve v MENU pod ročno izbiro. Kamera pa nam nudi še zanimivo lastnost, da lahko preko gumba "FOCUS" nastavljamo ostrino (vklop v MENU) in nastavitev zaklenemo. S tem se delno izognemo zakasnitvi proženja (kompaktne kamere ga še vedno imajo izraženega) pri motivih kjer že v naprej vemo kje bo potrebna ostrina. Pozorni pa bodite na dejstvo, da se tudi pri FZ7 bliskavica ne dvigne sama iz ležišča, pa če tudi je potreba po dodatni svetlobi. Z gumbom na zadnjem delu kamere jo moramo samo dvigniti in šele takrat ji nastavljamo različne načine delovanja. V slabih svetlobnih pogojih pa merjenje ostritve povsem avtomatsko preide iz sredinske točke v široki način. Na ta način nam kamera v slabih svetlobnih pogojih laže izostri. V elementu izostritve je zelo hitra. FZ7 nam prilagaja sliko na zaslonu glede moči svetlobe in nudi možnost vklopa mreže na zaslon za lažjo izravnavo motiva. FZ7 je ena izmed redkih kompaktnih kamer ki nam nudi TIFF zapis, kjer se ne izgublja kakovost zapisa. Seveda pa je zato datoteka približno 10X večja od JPEG zapisa. Če v primerjavi med JPEG in TIFF pri FZ5 nisem opazil bistvenih razlik v kakovosti zapisa, pa je pri FZ7 predvsem pri višjem ISO opazna. Za kakovosten zajem nam kamera nudi 16 scenskih nastavitev, kot možnost M, P, A, S za zahtevnejše.

Za kakovosten zajem nam kamera nudi 16 scenskih nastavitev, kot možnost M, P, A, S za zahtevnejše.


Za vse, ki radi sledijo motivu in si želijo, da je ozadje neostro pa imajo v scenskih programih tudi "panning" izbiro. V teh nastavitvah imamo tudi možnost "info", da si lahko preberemo zakaj je funkcija primerna in kako deluje. Povsem samosvoja funkcija je tudi "Flip animacija", ki omogoča združiti več slik (20) in jih predstaviti kot animacijo.

FZ7 ima pri pregledu fotografij še eno zanimivo in uporabno lastnost. Že shranjeni fotografiji za katero vemo, da ne potrebujemo visoke ločljivosti lahko spremenimo ločljivost (navzdol) in tako pripravimo prostor za nove posnetke ali pa sliki že v kameri spremenimo izrez in kot tak je pripravljena za izpis ali ogled.

Na kameri lahko nastavljamo več formatov 4:3, 3:2 in 16:9. Tudi zapis filma ima največjo ločljivost 848x480 točk prirejeno 16:9 formatu.

 

Bliskavico moramo sami ročno dvigniti iz ležišča.

 

Objektiv v polnem iztegu

 

Iskalo so prestavili iz povsem levega dela kamere na sredino. Tudi 2,5 palčni zaslon je dobrodošla novost.

 

Panasonic FZ7 nima veliko nastavitvenih gumbov niti funkcij preko menija. Zato je družinskemu/popotniškemu fotografu prijazna s samo osnovnimi nastavitvami.

 

Gumb za zomiranje je ob prožilcu. Kamera nam omogoča premik načina delovanja stabilizacije slike preko gumba na zgornjem delu kamere.

 

Objektiv z napisom LEICA dobro opravlja svoje poslanstvo. Manj smo lahko zadovoljni z novim 6M točkovnim tipalom, ki nam doprinese več napak kot prejšnje v FZ5.

 

FZ7 uporablja SD pomnilne kartice in Li-Ion baterijo.

 

100ISO. Barve so dobro izražene in v velikosti slike 10x15cm boste dobili odlično fotografijo.

 

100ISO, izrez 1:1. V povečavi slike A4 pa se že pri 100ISO pokaže prav poseben zapis, ki bo zahtevnega fotografa negativno presenetil.

 

100ISO, izrez 1:1. Na robovih je zaradi kakovostnega objektiva še vedno ostra. Moti pa zapis za katerega so odgovorni signali iz tipala in procesor za njihovo obdelavo.

 

400ISO. Barve so še vedno lepo izražene, toda že pri manjši povečavi se lahko opazi močno "zglajeno" sliko. S kamero FZ7 s pomočjo stabilizacije slike poizkusite čimdlje delovati pri 100ISO.

 

400ISO, izrez 1:1. Opazen je močam poseg algoritmov v procesiranje slike in izničevanje šuma.

 

400ISO, izrez 1:1. Novo 6M točkovno tipalo nam daje vidno slabšo kakovost fotografije naproti predhodnici FZ5.

 

Moč FZ7 pa je drugje. Samo zahtevni se bodo pri povečavah (če jih sploh izdelujejo) pritoževali nad kakovostjo slike. Slika posneta pri 36mm (ekv.35mm).

 

432mm (ekv.35mm). Približevanje motiva z ozkim kotom zajema je velika prednost te majhne in lahke kamere.

 

432mm in 4X-ni digitalni zoom. S kamero FZ7 ste pravi "veliki brat", ki vse vidi in ve.

 

36mm (ekv.35mm). Kamera je zelo primerna za popotniško fotografijo, saj lahko z njo zajamemo tako celoto zgradbe kot samo njen detajl (slike spodaj).

 

36mm (ekv.35mm), izrez 1:1.

 

432mm (ekv.35mm), izrez 1:1.

 

432mm (ekv.35mm), izrez 1:1. FZ5 je bila odlična prav v tem, da slika ni kazala efekta kromatske aberacije. Kljub temu, da FZ7 uporablja enak objektiv, pa sta očitno novo tipalo in procesor največja krivca za močan zamik barv.

 

432mm (ekv.35mm) in 4X-ni digitalni zoom. S pomočjo digitalnega zoom-a si lahko močno približamo motiv. Pri 100ISO bo slika v povečavi 10x15cm še vedno zadovoljiva za naš družinski foto album.

 

432mm (ekv.35mm) in 4X-ni digitalni zoom, izrez 1:1. Povečava pa je samo delno uporabna. Vendar pa nam digitalna povečava lahko velikokrat pride prav iz pogleda močnega približevanja motiva.

$$PAGE$$

Edina delno slabša lastnost glede predhodnice FZ5 je kakovost zapisa pri uporabi 200 ali 400ISO občutljivosti. (Še višja občutljivost je možna samo pri na­stavljeni nižji ločlji­vosti tipala). Toda kot ste že pre­brali v uvodnem član­ku, da so kom­paktne kame­re vse bolj na­me­n­jene družinskim fotogra­fom, je nekaj slabši zapis pri višji obču­tljivosti že nekaj povsem normalnega. Velika večina uporab­nikov te nekaj slabše kako­vosti niti opazila ne bo.

Kamero sem preizkusil na njenem terenu. Odlično nam lahko služi v družinski/popotniški fotografiji. Ne pozabite, da vam digitalna fotokamera lahko služi kot prikaz zemljevida nekega mesta.

Večino motivov si boste lahko približali po lastni želji izreza motiva.

Popotniki si radi izberejo kamero z večjim optičnim razponom med goriščnicami.

Še tako oddaljen motiv bomo s FZ7 lahko zajeli.

Brez kamere FZ7 bi zajel mnogo manj zanimivih motivov.

Če ste v naprej pripravili ostrino, držali prožilec na polovici in prožili trenutek prej preden je objekt na mestu, kjer ste ga želeli zajeti, potem ga boste kljub veliki hitrosti gibanja brez težav ujeli.

Programska avtomatika dobro poskrbi za pravilno osvetlitev.

Počasi premikajoče motive bo kamero hitro izostrila.

S FZ7 bodo zadovoljni tudi arhitekti ali umetniki, ki si želijo približati in zajeti vsak oddaljeni detajl.

Pod slabimi svetlobnimi pogoji pa so posnetki hitro streseni kljub uporabi optične stabilizacije slike. 400ISO je za današnje kamere kar premajhna občutljivost. Očitno ima Panasonic s svojimi tipali iz koncerna Matsushita kar precej težav glede procesiranja signalov.

FZ7 kot ostale konkurentke nam nudi kot širokega zajema samo 36mm (ekv.35mm). Predvsem v notranjih prostorih bi si želeli še širši kot zajema.

Umetna in naravna svetloba. Kamera se je pravilno odločila glede avtomatske korekture bele barve in pričarala lep barvno topel zapis zlatega stropa osvetljenega z umetno svetlobo. Spodnji del osvetljen z naravno svetlobo, ki na tej sliki ni pomemben pa je v celoti zapisan v hladni modri barvi.

36mm...

... kot že velikokrat prikazano FZ7 pokaže svojo moč v izredni širini izbire goriščnic optičnega zoom-a.

36mm...

... ko so na sliki nam znani objekti (ljudje) še lažje lahko ocenimi uporabniško vrednost kamere FZ7.

200ISO.

FZ7 pa me je razočarala glede zapisa že pri 200ISO. FZ5 se je z enako velikim tipalom in manj točkami v tem pogledu mnogo bolje obnesla. Toda vemo. Za pregled slike na zaslonih ali v povečavi slike 10x15cm napake v zapisu slike ne bomo opazili.

S kompaktno kamero, ki nam prinaša zakasnitev v proženju, je treba že prej še preden pride premikajoči objekt do nas že izostriti mesto kjer ga želimo zajeti. Tako moramo samo še v pravem trenutku pritisniti prožilec do konca in hitro premikajoči objekt bo pravilno zajet.

Izrez 1:1 iz zgornjega posnetka. 400ISO. FZ7 ima povsem svoj zapis pri višji občutljivosti. Ne pričakujte večjih kakovostnih povečav iz te kamere.

Izrez 1:1. V povečavi slike na papir v velikosti A4 boste že dobili takole zapisano sliko. FZ7 je v pogledu kakovosti slike zaostala za konkurenčnima kamerama H5 ali S3 IS. Toda ima druge prednosti. Poudarjam pa še enkrat da pri sliki na zaslonu v njeni normalni povečavi ali na papirju v velikosti 10x15cm, ki je najbolj razširjen teh napak ne boste opazili.

Kljub nekaj slabši sliki naproti FZ5 in konkurentkama S3 IS in H5, ki pa sta iz krepko višjega cenovnega razreda pa FZ7 ostaja odlična kamera za družinskega/popotniškega fotogra­fa, ki si želi z eno relativno majhno in lahko kamero s pomočjo 12X-nega zooma zajeti večino za njega želenih motivov. Glede na dejstvo, kaj nam Panasonic nudi v določenih cenovnih razredih, se ni čuditi, da so eno izmed najhitreje rastočih podjetij, ki izdeluje foto digitalne kamere.

Predvsem pa jim je z modelom FZ7 uspelo obdržali odlično ceno pod 100.000SIT. Kar že pomeni, da so tudi nove kamere z 12x-nim optičnim razponom goriščnic dosegle cenovni razred, ki je dosegljiv za širše množice, ki še vedno vstopajo v digitalno fotografsko tehniko ali pa že menjajo enostavnejše ka­mere za kamere tega uporabniškega razreda.

Kamera Panasonic FZ7 se nam odlično obnese tudi takrat, kadar za dlje časa s seboj ne želimo nositi večjih in težjih kamer. Ker pa nam FZ7 zaradi množice funkcij, ki so lahko dosegljive in predvsem izrednim objektivom omogoča zajeti izredno širok spekter motivov, je še toliko bolj uporabna. Če pa že imate SLR kamero pa dobro razmislite, ali vas bo na potovanju sicer manjša kamera z veliko uporabniško vrednostjo zadovoljila. Sam sem bil v dilemi in članek "Izbrati kompaktno ali SLR kamero" vam lahko pomaga pri vaši odločitvi. Majhnost, nizka teža in zmogljiva baterija, ter možnost uporabe cenovno ugodnih SD pomnilnih kartic ji da samo še dodaten plus.

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com