Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
http://www.cyberstudio.si
http://www.olympus.si/site/en/c/cameras/om_d_system_cameras/om_d/e_m1x/index.html
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
http://www.foto-klik.si/
>

Pentax *istD L / Test

Avtor:Matjaž Intihar
05.08.2005 20:31

 

Pentax nam že vse od leta 1952 ponuja kakovostne SLR kamere. Prvo digitalno SLR kamero s za takrat neverjetnih 6M točk na CCD tipalu v polni velikosti 35mm formata, pa so nam pokazali že leta 2000 na sejmu Photokina. Kamera pa še ni bila namenjena proizvodnji. Veliki stroški izdelave kamere in vprašljivo število možnih kupcev, sta bili glavni zavori za njeno proizvodnjo. Vendar so pri Pentax že takrat pokazali, da znajo in bodo naredili DSLR kamero.

Leta 2003 so na trg ponudili kamero *istD. Njena glavna prednost pred konkurenčnimi je bila predvsem v dejstvu, da je uporabnik na kameri lahko uporabljal vse Pentax objektive, vključno s starejšimi serije K in s pomočjo posebnih nastavkov objektive z navojem M42 ter objektive iz srednje formatnih Pentax kamer. Cena kamere *istD pa ni bila konkurenčna. Zato so jo tisti fotografi, ki so si kupovali prvo DSLR kamero in še niso imeli Pentax opreme večinoma spregledali.

Konec leta 2004 pa so se pri Pentax-u odločili prenoviti kamero. Kamera *istDs nam je ponudila prav to, kjer je bila šibka točka *istD. Konkurenčno ceno! Zanimivo pa, da smo že po pol leta na prodajne police dobili malo okrnjeno a cenovno še bolj ugodno kamero *istD L.

 

Na prednji strani se na novi kameri sveti rdeči L.

 

Uporabnost kamere

Najprej je treba povedati, da je kamera v mnogih lastnostih podobna kot *istD s. Nekaj razlik gre predvsem na račun manj razširjenih funkcij, ki pa ne zmanjšujejo preveč uporabniške vrednosti kamere. Pentax *istD L je še vedno ohranila majhnost. Ostala je enakih dimenzij naproti *ist D s 125x92,5x66mm. Zmanjšali so tudi težo iz 505g na samo 475g brez štirih AA baterij katere uporablja (565g z baterijami). Nižja teža gre predvsem na račun stekel namesto prizme v glavi kamere. Torej Pentax *istD L še vedno ostaja med najmanjšimi kamerami v DSLR razredu. Kljub majhnosti pa nam črno (ali v kombinaciji s srebnim zgornjim delom) ohišje iz trdne plastike odlično leži v roki. Predvsem pa, na ohišju je malo, zelo preglednih nastavitvenih gumbov. Večjemu številu gumbov so se izognili z gumbom Fn (Function). Ko ga vklopimo se nam na zaslonu pokažejo štiri nastavitve, 1. korekturo bele barve, 2. hitrost zajema, delovanje samosprožilca, daljinskega prožilca in avtomatski bracketing, 3. ISO, 4. nastavitev delovanja bliskavice. Sami pa nimamo možnosti preko menija izbirati katere funkcije naj bodo omogočene preko gumba Fn. *istD s to omogoča. S tem kamera še bolj pridobi na enostavnosti rokovanja in uporabnosti.

 

Držalo je kakovostno in kamero se dobro drži.

 

Glavne lastnosti ostajajo podobne kot smo jih že poznamo pri *istD s. *istD L tudi uporablja SD (SecureDigital) pomnilne kartice. Tipalo je enako, CCD s 6.1M efektivnimi točkami, zaklop z osvetlitvenimi časi B, 30sek. do 1/4000sek., 1/180 je sinhronizacijski čas, ISO od 200 do 3200, vgrajena bliskavica, trije načini merjenja svetlobe, vključno s SPOT merjenjem. Ob uporabi samosprožilca pri 2sek. lahko uporabimo lastnost predproženja zrcala (večja umiritev kamere med zajemom), zaporedno fotografiranje z 2,8 posnetka v sekundi in 5 v seriji pri polni ločljivosti, sRGB in AdobeRGB barvni prostor, tonske korekture, korekturo osvetlitve -+, bracketing in še veliko nastavitev, ki jih poznamo na DSLR kamerah. Zaradi množice lastnosti, ki jih ponuja *istD L preko SetUp nastavitev pa lahko zatrdim, da nam kamera ponuja zelo veliko za svojo ceno. Tudi RAW zapis, s tem pa tisti, ki znajo RAW zapis v programu za obdelavo fotografij izkoristiti, lahko še pridobijo na kakovosti slike.

Kamera pa ima zelo visoko vrednost za vse uporabnike Pentax analognih SLR kamer. Tudi  Pentax *istD L nam kot Pentax *istD in *istD s, omogoča uporabo vseh starejših KA in K objektivov, vključno z nastavki za objektive z navojem M42 ter objektivov iz srednje formatnih Pentax kamer. Pri vseh starejših objektivih lahko uporabljamo avtomatiko zaslonke. Še večja zanimivost in široka uporabnost Pentax opreme je Pentax AF ada­pter, ki nam omogoča, da imamo avtomatsko ostrenje tudi s sta­rimi Pentax objektivi, s ka­terimi smo ost­ri­li samo ročno.

 

Bliskavico dvignemo iz ležišča s pritiskom na gumb na zadnji strami. Vendar mora biti kamera vklopljena.

 

Prav zaradi ši­roke uporab­nosti kamere z nastavit­vami (opisane v nadaljevanju), katere konkurenca ponuja šele v višjem cenovnem razredu, možnosti uporabe starejših objektivov, katere lahko dobimo iz druge roke po zelo ugodnih cenah in nenazadnje zelo prijazna cena same kamere, zna Pentax *istD L najti več uporabnikov kot prejšnja, danes precenjena Pentax *istD s.

Že na začetku lahko zapišem, da je Pentax *istD L zelo primerna kamera za vse uporabnike Pentax 35mm SLR in srednjeformatnih kamer. Prav tako za vse tiste, ki šele vstopajo v DSLR razred in bi radi za najnižjo ceno dobili kamero z večino lastnosti, katere tudi zahtevnejši želijo pri samem fotografiranju. Predvsem pa, *istD L je zame osebno najenostavnejša DSLR kamera za rokovanje in uporabo.

 

Iz kateri koli konca pogledamo kamero se opazi natančna izdelava.

 

Ohišje

Pentax *istD L ima klasično obliko SLR kamer. Njena majhnost pa ima svoje prednosti in slabosti. Prednost majhnih mer 125šx92,5vx66g je s tem povezano zavzemanje malo prostora v foto torbi. Slabost pa je lahko za marsikaterega fotografa slabši oprijem kamere. Samo držalo je močno izbočeno in prsti dobro oprimejo ohišje, vendar pa za spodnji del dlani zmanjka nekaj opore. Fotograf pa majhno kamero brez opore ob proženju hitreje premakne. S tem je lahko posnetek premaknjen in izgleda neoster ali pa smo premaknili horizont in slika visi. Pa je *istD L klub temu prijetna kamera matiranega ohišja z gumo na držalu, za boljši oprijem prstov.

 

Na sprednji strani kamere je najbolj opazen kovinski nastavek/bajonet za objektiv serije KAF. Ob njemu sta gumba za sprostitev in možnost menjave objektiva ter gumb za menjavo med avtomatsko in ročno možnost ostritve. Na prednji strani držala je sprejemnik za IR daljinski prožilec.

Na vrhu kamere je na levi nastavitveni okrogli gumb za izbiro načina osvetlitve. Proti desni je najprej vgrajena bliskavica, nad njo nastavek za dodatno bliskavico in nad iskalom drsni gumb za nastavitev dioptrije (-2,5 do +1,5). Desna stran nam ponuja velik LCD zaslon z vsemi potrebnimi informacijami o načinu zajema slike, gumb za (+-) korekturo s katerim tudi nastavimo možnost premika zaslonke v M načinu. Na zgornji strani držala pa je prožilec in okoli njega gumb za vklop/izklop kamere. Na gumbu imamo še možnost zaprtja zaslonke in s tem možnost ogleda globinske ostrine. Prav te drobne možnosti, ki jih bomo v nadaljevanju pri kameri *istD L še spoznali, dajo tej kameri posebno vrednost.

 

Zadnji del kamere je zelo pregleden in z malo nastavitvenimi gumbi.

 

Leva stran kamere nam za plastičnimi vratci ponuja tri vhode. Za daljinski prožilec, PC/VIDEO in priklop na električno napajanje.

Desna stran nam razen kovinskega nastavka za nosilni trak ne ponuja ničesar. Šele po dvigu gumba, ki je povsem v desnem spodnjem kotu na zadnji strani kamere se odprejo vratca za katerimi se skriva reža za SD pomnilno kartico.

Zadnja stran kamere je zelo pregledna in ponuja samo potrebne lastnosti preko zadovoljivo velikih gumbov. Povsem na levi so od zgoraj navzdol gumbi za dvig bliskavice, MENU, brisanje datotek, informacije na zaslonu in hitri pregled že posnetih fotografij.

V sredini na vrhu kamere je iskalo, ki nam pokaže 96% motiva. Je na pravem mestu in dobro se vidi skozi njega (kljub uporabi stekel namesto prizme), kot informacije v njegovem spodnjem delu.

Pod iskalom je novi, sedaj kar 2,5 (*istD s 2.0) palca velik TFT zaslon s kar 210.000 točkami ločljivosti. Odlično so vidni vsi detajli na sliki in če želimo imamo poleg slike še polno informacij o nastavitvah pri fotografiranju. V elementu pogleda na sliko in informacije je *istD L med najboljšimi in krepko prekaša (nekaj dražje) konkurenčne kamere v tem najnižjem DSLR razredu.

Desno od iskala je gumb za nastavitev, časa, zaslonke korektur osvetlitve, in v funkciji pregleda fotografij njihovo povečavo (do 12X) na zaslonu. Desno pa je gumb za zaklenitev ekspozicije in zaklenitev fotografije pred brisanjem iz pomnilne kartice.

Ob zaslonu je štiri funkcijski gumb za premikanje med funkcijami menija ali med štirimi funkcijami, ki jih vklopimo z gumbom Fn pod njim. Povsem v desnem spodnjem kotu pa je dioda, ki nam kaže prenos podatkov na pomnilno kartico in pa gumb za odpiranje vratc za katerimi je pomnilna kartica.

Spodnji del kamere so izkoristili za klasični možnosti. Navoj za stojalo in vratca za katerimi so štiri AA baterije.

 

Velika pridobitev kamere je kar 2,5 palca velik zaslon z odlično ločjivostjo, kar 210.000 točk.

Slika na zaslonu je velika in odlično vidna. S pritiskom na gumb INFO pa lahko prikličemo veliko informacij o zajemu slike. Prav tako si lahko ogledamo tudi velik, natančen histogram.

 

Preko menija pridemo do množice nastavitev. V prvem oknu so najosnovnejše. V zadnjem pa so že bolj zahtevne. Spoznajte jih, marsikatera nastavitev vam zna olajšati vaš način fotografiranja.

 

TFT zaslon

Zaslon je sedaj velikosti kar 2.5 palca in izredne ločljivosti 210.000 točk. Nastavitvene možnosti preko funkcije MENU so dobro vidne, zelo čisto in ostro pa si lahko ogledamo posnete fotografije. Zaradi širokega razpona osvetlitve ali zatemnitve zaslona je kakovosten pogled na funkcije kot sliko možen v skoraj vseh zunanjih svetlobnih pogojih. Z možnosti, ki jih imamo pri predogledu slike niso skoparili. Na zaslonu lahko poleg manjše slike vidimo kar 21 informacij o načinu zajema posnetka. Dodatno pa še histogram in možnost opozorila preosvetljenosti posnetka. Sliko si lahko povečamo do 12X v kar 14 korakih. TFT zaslon, sam pogled na fotografijo in informacije ob sliki bodo zadovoljile tudi zahtevnejše. V tem elementu je *istD L krepko odskočila od konkurence.

 

CCD tipalo

Po večini tehničnih karakteristik se da sklepati, da ostaja tipalo enako kot je bilo v *istD in *istD s. Proizvajalec Sony, 6,1M efektivnih točk 3008 x 2008 točk v RAW zapisu (3008 x 2000 v JPEG), velikosti 23,7 x 15,5mm, najnižja občutljivost 200ISO. Podatki dajo vedeti, da je tipalo podobno, če ne kar enako kot v Nikon D100, D70s, D50 in Konica Minolta 7D, 5D. Torej na kakovost fotografije pri teh različnih kamerah še največ vpliva kakovost izdelanega tipala, algoritmi in sam način procesiranja podatkov.

 

Iskalo

Če sta nam predhodnici nudili prizmo v iskalu so pri *istD L prihranili nekaj stroškov in uporabili zrcala. Vendar razen manjše povečave 0,85x (0,95x pri *istD, *istD L) razlike v pogledu skozi obe iskali iskali ne bomo opazili. Vidimo pa skozi iskalo *istD L še za 1% (96%) več motiva. Na vrhnjem delu iskala je tudi drseči gumb s katerim nastavljamo dioptrijo.

V iskalu imamo množico zelo lepo vidnih informacij od časa, zaslonke, izostritve, programa s katerim fotografiramo, -+ korekturo, AE-L, bliskavici, uporabi lastno izmerjenega WB in opozorilu glede previsoke nastavitve občutljivosti ISO.

V iskalu ni vidnih točk ostrenja. Ob izostritvi se točka v kateri ostrimo ne osvetli z rdečo svetlobo tako kot pri *istDs. Preko menija imamo samo možnost izbire med eno in širokim kotom zajema (3 točkami, brez možnosti premika med njimi). Vendar kot že iz prakse večkrat ugotovljeno, se le malo uporabnikov premika med večimi točkami. Pri *istD L tudi ni omogočena menjava medlic.

 

Množica ročnih kot povsem programskih nastavitev. Ko se enkrat s kamero podrobneje spoznate in na začetku uporabljate večinoma scenske načine zajema, se le potrudite in začnite delovati s Tv, Av nastavitvijo.

 

Delovanje in funkcije

Po vklopu je kamera v cca. eni sekundi pripravljena na ostrenje, meritev svetlobe in nato proženje. Ostrenje deluje po TTL načinu izbire kontrasta in sistem je ostal enak (SAFOX VIII) kot pri predhodnici. Za kamero nižjega cenovnega razreda je natančno, hitro (Pentax objektivi imajo samo ostrenje preko motorčka v kameri) tako da v vsem času druženja s kamero glede pravilnega delovanja AF nisem imel težav. S starejšimi objektivi kjer imamo na razpolago samo ročno ostrenje, ali pa ob ročnem ostrenju z novejšimi AF objektivi nam zelo pomaga matirana medlica in pa opozorilo sredinske točke ob izostritvi. TTL sistem za razpoznavo najboljšega kontrasta tudi v ročnem načinu ostrenja deluje in oceni kdaj smo v fokusu. Takrat posveti zelena lučka v iskalu, oglasi se zvočno opozorilo in kamera nas na ta način opozori, da je motiv izostren.

 

LCD zaslon je velik z dobro vidnimi napisi. V temi pa ga ni moč dodatno osvetliti.

 

Pentax *istD L nam ponuja tri načine merjenja svetlobe. Merjenje v 16 poljih, s poudarkom na sredini in spot merjenje. Pravilnost merjenja svetlobe se je na preizkusu pokazala kot zelo zadovoljiva. Vendar pa mora fotograf za najboljšo možnost nastavitve osvetlitve marsikdaj poseči po korekturi osvetlitve. Na vrhnjem delu kamere imamo gumb za možnost popravka osvetlitve v +-2 EV. Manj izkušenim pri lažjem zajemu različnih motivov pomaga sedem slikovnih programov. Na razpolago pa so še osnovni P (program), Tv (izbira časa), Av (izbira zaslonke), M (ročne nastavitve), B (osvetljujemo dokler držimo prožilec) in zeleni (AUTO PICT) avtomatski izbor načina osvetlitve. Ta način sam razpozna motiv, je to panorama, portret, makro... V načinu osvetlitve M zaslonko spreminjamo tako, da držimo še gumb +- na vrhnjem delu kamere.

Bliskavica na kameri se ne dvigne visoko nad objektiv. Ponuja pa nam vodilno število 15,6 pri ISO200, pokritost kota zajema z 20mm objektivom in napredno P-TTL merjenje svetlobe. V tem načinu lahko delujemo od ISO200 do 3200. S kamero lahko upravljamo več bliskavic naenkrat. Najkrajši čas sinhronizacije časa osvetlitve z bliskavico je 1/180 sekunde. Dodatna bliskavica AF360FGZ pa nam omogoča tudi krajše čase osvetlitve.

 

Edina večja razlika med Ds in DL je beli L na rdeči podlagi.

 

Gumbov na zadnjem delu kamere ni veliko. Preko MENU nastavitev lahko nastavljamo množico funkcij. Najbolj uporabne so v prvem od štirih REC.Mode oknu. Kar prva je možnost zajema z nevtralnim zapisom ali bolj zasičenimi barvami, ter večjo ostrino in kontrastom. Sledi nastavitev ločljivosti (6, 4, 1,5Mtočk), nato kakovost kompresije in izbiro RAW zapisa. Še vedno v prvi vrsti so izbira in nastavitev zasičenosti, kontrasta in ostrine fotografije. Niže v podaljšani izbiri pa so nastavitve dolžine časa prikaza zajete fotografije, nastavitev fotografiranja v "Bracketing" funkciji, izbira načina merjenja svetlobe (16 polj, centralno, spot), izbira načina ostrenja treh točk ali samo centralna točka. Na koncu pa imamo še možnost nastavitve korekture osvetlitve z bliskavico v +1 do -2.

 

Naslednje okno Playback nam nudi nastavitve, ki jih uporabljamo ob pregledu že posnetih fotografij. Tu izbiramo možnost ogleda fotografije z ali brez informacij, vklop ali izklop možnosti prikaza preosvetljenih delov na sliki, izbiro med štirimi digitalnimi filtri (ČB, Sepia, Soft in ožanje ali širitev slike). Zadnja funkcija v tem oknu pa nam omogoča nastavljanje časovnega zaporedja pri prikazu vseh posnetih fotografij.

 

Kamera se napaja preko 4AA baterij.

 

SD pomnilna kartica. Vratca se odpirajo preko spodnjega gumba.

 

Sledi okno SetUp preko katerega lahko formatiramo pomnilno kartico, vključimo ali izključimo delovanje zvočnega signala, nastavljamo datum, čas, jezik, svetlost zaslona, prenos slike na PC ali direktno v tiskalnik (PictBridge), samostojni izklop kamere po določenem času, funkcija zaklenitve zrcala v gornji položaj za možnost čiščenje tipala in Reset možnost za vrnitev vseh nastavitev v prvotne nastavitve.

 

Zadnje okno Custom Settings nam ponuja kar 18 nastavitev, in dve dodatni za njihov vklop/izklop in povrnitev (reset) v osnovne nastavitve. Glavne izmed 18 možnih nastavitev so, on/off funkcije redukcije šuma, izbira načina korekture osvetlitve 1/3, 1/2 EV, možnost izbire najvišje ISO občutljivosti pri programskih zajemih slike, opozorilo prekoračitve prednastavljene občutljivosti ISO, izbira točke ostrenja in merjenja svetlobe, čas merjenja svetlobe, zaklenitev izmerjene svetlobe po polovičnem pritisku prožilca, način prikaza števila posnetkov, način delovanja (štiri) preko OK gumba (1. OFF, brez funkcije, 2. spot AF tudi v širokem načinu, 3. AF preko OK gumba in ne preko prožilca, 4. izklop AF in možno ročno ostrenje), način delovanja AE-L gumba (3 možnosti) pri načinu M (kamera deluje po pritisku gumba kot v P, Tv, ali Av nastavitvi), vklop/izklop delovanja AF pri uporabi samosprožilca, prikaz fokusa pri uporabi objektivov serije S, nastavitve za delovanje s starejšimi serijami objektivov, možnost proženja pri še ne napoljneni bliskavici, način prikaza slike z informacijami in histogramom pri pregledu fotografij, izbira velikosti povečave slike pri pregledu, merjenje WB v samostojnem načinu (po celotni površini ali v točki, spot), možnost izbire barvnega prostora sRGB/AdobeRGB in zadnja funkcija, izbris vseh funkcij na osnovno nastavljene.
Nastavitev je mnogo. Nekatere so za izkušenega fotografa zelo uporabne. Prav čudi, da so v tako poceni kamero dodali tolikšno množico zanimivih in uporabnih nastavitev.Kljub malemu številu gumbov na kameri pa imamo vseeno hitro izbiro štirih nastavitev preko gumba Fn. S štirifunkcijskim gumbom izbiramo med korekturo bele barve WB, bliskavice, ISO in načina zajema glede hitrosti, bracketing in uporabe samosprožilca ter daljinskega prožilca. V funkciji pregleda že posnetih fotografij pa nam Fn gumb omogoča takojšen prehod med možnosti filtrov, DPOF lastnosti in vključitve pregleda vseh slik v pred nastavljenem časovnem zaporedju.

Prav zaradi funkcijskega gumba Fn je kamera še vedno zelo prijazna za delo z nastavitvami različnih možnosti zajema.

 

Dodatna uporabnost kamere *istD L

Pentax nam nudi še kar nekaj dodatnih nastavkov za objektive. Na kamero lahko s pomočjo obročka nastavimo starejše objektive z navojem M42, kot K in KA serijo. Pentax AF adapter pa nam omogoča, da imamo avtomatsko ostrenje tudi s starimi Pentax objektivi, s katerimi smo ostrili samo ročno. Obenem pa nam služi tudi kot 1,7X-ni telekonverter. Torej če boste v digitalni svet skočili direktno iz vaše 30 let stare Praktike so vaši objektivi na *istD L še vedno uporabni.

 

Za kamero so pripravili dva nova zoom objektiva serije SMC - DA, ki že na zunaj pokažeta, da sta robustnejša kot kit objektivi konkurence. 18 - 55mm 3,5-5,6 AL in 50 - 200mm 4,5-5,5 ED. Oba nam s kamero istD L nudita ročno ostritev tudi v AF načinu delovanja. Seveda če smo pritisnili OK gumb in imamo preko njega to funkcijo vklopljeno. 18 - 55mm nas pri ostrenju spusti zelo blizu. Celo do samo 25cm.

 

Seveda pa lahko na kamero dodamo tudi vse ostale Pentax AF objektive. Tole je posebnež med objektivi. SMC PENTAX DA 40mm f/2,8.

 

Zaradi majhnosti so mu fotografi dodali ime "palačinka".

 

PENTAX-F AF adapter. Omogoča nam, da imamo avtomatsko ostrenje tudi s starimi Pentax objektivi, s katerimi smo ostrili samo ročno.

 

Obenem pa nam AF konverter lahko služi tudi kot klasični konverter (1.7x)

 

Na kamero lahko s pomočjo obročka nastavimo tako objektive nastavka M42 kot K, KA.

 

Stari SONNAR 135mm f/3,5 na Pentax kamerah še vedno dobro služi.

 

Oba objektiva imata tudi sončni zaslonki. Na njih pa novost, za vse tiste, ki radi uporabljate polarizacijski filter. Vemo, da ga je skoraj nemogoče obračati, če je na objektivu zaslonka. Le ta pa nam močno pomaga pri zadrževanju vpadne svetlobe in s tem posledično bolj kontrastni sliki. Zato je možno del plastike odstraniti.

 

Ko odstranimo del plastike, lahko brez težav vrtimo filter.

 

Pentax *istD L je zelo uporabna kamera. Predvsem pa nam omogoča uporabo širokega spektra najrazličnejših objektivov.

 

Že na kameri PENTAX *istD sem našel zanimivo lastnost. Na njo kot tudi sedaj na *istD L, pašejo objektivi srednjeformatnih PENTAX kamer, pa še časovna avtomatika deluje. 

 


$$PAGE$$

Kakovost fotografije

To poglavje je zelo odvisno od večih elementov. Zmotno je mišljenje, da k kakovosti fotografije prispeva ločljivost. To je eden zadnjih elementov v dolgi verigi različnih še drugih, ki prispevajo k končni kakovosti fotografije. Vendar pa je sama kakovost zelo subjektiven pojem vsakega gledalca posebej. Zakaj sem podal ta uvod. Kamera Pentax *istD L je v elementih, ki sem jih opisoval do sedaj v marsičem pokazala veliko več kot mnogo dražje konkurenčne kamere.

 

Pri preizkusu kamere *istD s sem zapisal. "V pogledu kakovosti fotografije se opazi, da v procesiranju ne sodelujejo najboljši algoritmi za pretvorbo signalov, niti sama interpolacija in kompresija podatkov ni vrhunske kakovosti (firmware 1.0). Toda poudarjam še enkrat. Kaj je kakovost? Ali vsi potrebujemo najvišjo katero nam nudijo samo najdražje kamere. Če bi bilo tako, nihče ne bi kupoval cenenih kompaktnih kamer z zelo povprečno kakovostjo slike, ampak samo najdražje kamere v DSLR razredu. Predvsem pa, kakovost slike se primerja na izpisani fotografiji v velikostih kot jih izdelujete v večini primerov. Nekajkratna povečava na računalniškem zaslonu nam ne kaže pravih vrednosti.

Zato bom zopet poudaril že mnogokrat zapisano. Za določen denar, določena kakovost."

 

Toda kamera Pentax *istD L nam za 154.900 SIT (ohišje) nudi zelo veliko v vseh elementih. Z objektivom 18 - 55mm f/3.5-5,6 AL sem dosegel dobro ostrino, barve so lepo zapisane. Z dodatnimi nastavitvami jih lahko še bolj ali manj izrazimo. Svetloba je v normalnih svetlobnih pogojih pravilno izmerjena, v bolj problematičnih kot je nasprotna svetloba ali velika površina določenih tonskih vrednosti pa lahko opravimo korekturo. Da bi lahko podal še višjo oceno in bolj hvaljeno mnenje bi kamera potrebovala samo malo boljše algoritme za obdelavo slikovnih signalov (mogoče jih prinese novi firmware). Toda kakorkoli pogledam, so pri *istD L izboljšali tudi kakovost fotografije. Fotograf ima dve možnosti, ki jih nastavi v prvi vrsti v meniju. Ali kamera že takoj izkoristi svoje vrednosti tonskih korektur in korekture ostrine ali pa to naknadno popravimo v lastnem programu. Sam sem dosegel višjo kakovost preko programa. Zakaj tako ste lahko brali že v članku Kompakt proti DSLR. Vendar mislim, da bo lastnik *istD L, kar uporabil prvo možnost in kameri prepustil popravek slike. Večina uporabnikov DSLR kamer najnižjega razreda ne išče vrhunske kakovosti. Če bi pa želeli še več, lahko uporabimo še RAW zapis. Torej, Pentax je tudi iz pogleda kakovosti fotografije naredil korak naprej.

 

Konec koncev pa se morate o kakovosti prepričati sami. Če z njimi niste zadovoljni, potem kamera ni za vas. Treba bo v krepko višji cenovni razred. Če pa ste, ni pomislekov. Za denar, ki ga je treba odšteti za *istD L boljše kakovosti ni.

 

ISO 200. Solidna ostrina za kit objektiv. Odličen pa je tonski zapis.

 

ISO 800. Tudi Pentax nam nudi malo šuma pri višji občutljivosti.

 

ISO 3200. Še leto nazaj, nemogoče možnosti. Sedaj pa, povsem soliden rezultat.

 

18 -55m pri 18mm. V širokem kotu je opažena neostrina kot kromatska aberacija.

 

18 -55m pri 55mm. Ostrina se izboljša.

 

50 -200m pri 50mm. Ostrina je še boljša.

 

50 -200m pri 200mm. Zadovoljiva kakovost zapisa.

 

Pri 55mm f/5,6 lahko še vedno kontroliramo globinsko ostrino.

 

55mm in f/11. Globinske ostrine je več. Prav to je večja prednost DSLR kamer pred kompaktnimi. Kontroliranje globinske ostrine.

 

105mm, f/8, ISO 200. Kamera nam zajame kakovostno fotografijo.

 

200mm, f/9,5, 1/500, ISO 400. V veliki povečavi je opažena rahla neostrina, katero pa lahko v nadaljnem procesu obdelave še popravimo.

 

95mm, 1/60sek., f/8, ISO 800. Manjša neostrina ni zaradi objektiva, ampak zaradi stresenosti posnetka. 1/60sek. je le premalo za to goriščnico.

 

V slabih svetlobnih pogojih (senci) nam zelo težko uspe dobiti kratke čase osvetlitve. ki bi zadovoljili goriščnico 200mm.

 

200mm, 1/180sek, f/5,6, ISO 800. Globinske ostrine skoraj ni. Zmotno je mišljenje, da so odprte zaslonke pri daljših goriščnicah željene. Pri foto reporterjih da, ker morajo vedno prinesti fotografije in z veseljem uporabijo zaslonko 2,8. Vendar je večkrat potrebna bolj zaprta zaslonka, vsaj 8.

 

125mm, f/4,5, ISO 800. Z DSLR kamero in izbiro goriščnice ter zaslonke lahko odlično kontroliramo globinsko ostrino.

 

ISO 200 in bliskavica.

 

ISO 800, brez bliskavice. Zapis je drugačen, vendar v slabših svetlobnih pogojih ali pri močni svetlobi se ne bojte uporabiti bliskavice za doosvetlitev.

 

ISO 800, 200mm, 1/250sek. Kamera nam nudi odličen posnetek.

 

Kamera nam nudi že v fazi zajema popravek posnetka ali nevtralnost. Kaj izbrati. Spodnji levi posnetki so posneti z uporabo popravka v kameri, desni brez.

 

Tako izgleda zapis iz originala. Slika je takoj na strani popravka v kameri.

 

Tu so popravljene samo tonske (barvne) korekture. Lahko vidimo, da nam kamera v funkciji korekture opravi tudi dodatno ostrenje.

 

Toda kot smo že videli v članku, Kompakt proti DSLR, je enako tudi pri teh dveh možnostih. Če ne želite kasnejših obdelav, potem le to prepustite že kameri. Če znate in želite sliko obdelati v programu, potem uporabite nevtralno krivuljo in kasneje boste prišli do kakovostnejših rezultatov.

$$PAGE$$
Za večino posnetkov je kamera odlična.

 

Tudi nad ostrino kit objektivov se ni pritoževati.

 

50mm.

 

200mm. Ne primerjajte fotografij z vrhunskimi, nekajkrat dražjimi objetivi. Za normalne povečave so slike odlične.

 

Poiščite motiv *istD L bo že poskrbela za dober posnetek.

 

200mm in f/5,6. Globinske ostrine ni. Ozadje je zamegljeno. Tako pride prvi plan, portret bolj do izraza.

 

50mm. Preko iskala je enostavno iskati bližajoči se motiv.

 

200mm. Samo obrnemo objektiv na višjo goriščnico 200mm in izrez motiva je drugačen.

 

Brez doosvetlitve z bliskavico.

 

Z bliskavico.

 

*istD L nam nudi možnost, katera je pri kompaktnih kamerah zelo omejena. To je, kontroliranje globinske ostrine in dobra kakovost slike. Prav *istD L se je prva približala ceni boljših kompaktnih kamer.

 

55mm. Za približevanje motivov, pa je treba dokupiti dodaten objektiv. Pri Pentax je prvi najbližji 50 - 200mm.

 

200mm. Ožji kot zajema je opažen. Ker je tipalo manjše od Leica formata, za katerega so zapisane goriščnice, je ta zajem v resnici, kot bi uporabili kot zajema s 300mm objektivom.

 

Če je zadosti svetlobe bomo pri 200mm naredili zadosvoljive posnetke.

 

Tudi v naravi nam daljše gorišnice in bliskavica pridejo zelo prav.

 

Marsikateri plašni živali se da še malo približati.

 

Kit objektiv 18 - 55mm nam omogoča približanje motivu na samo 25cm.

 

Za konec

Pentax *istD L je zopet presenetil iz večih pogledov. Prvo po ceni, kompaktnosti, množici uporabnih funkcij, spot merjenju svetlobe, 3200 ISO, iskalom polno informacij in odličnim pogledom pri ročnem ostrenju, možnost uporabe različnih objektivov s pomočjo nastavkov, velikim ter ostrim TFT zaslonom in na koncu z enostavnostjo uporabe kamere. Vse to so lastnosti, ki so se še pred kratkim zaman iskale v zelo iskani kameri. Pentax *istD L nam vse to nudi. Tudi glede kakovosti fotografije se je popravila. Nobena kamera drugega proizvajalca v najnižjem cenovnem DSLR razredu, ne nudi fotografu toliko potrebnih možnosti.

Povsem za konec lahko še enkrat ponovim. Pentax *istD L je zelo primerna kamera za vse uporabnike Pentax 35mm SLR in srednjeformatnih kamer. Prav tako za vse tiste, ki šele vstopajo v DSLR razred in bi radi za najnižjo ceno dobili kamero z večino lastnosti, katere tudi zahtevnejši želijo pri samem fotografiranju.

 

In nenazadnje. Pentax ima že dolgoletno tradicijo (od leta 1919) izdelave foto kamer. So tudi prvi japonski izdelovalec foto kamer, ki je naredilo SLR kamero (1952). To je treba poudariti. Ime Pentax kljub zmotnemu mišljenju mlajših fotografov nikakor ni nek neznani proizvajalec kamer.

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com