Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Sigma 20mm f/1.8 EX DG ASPHERICAL RF - široko in odprto oko

Avtor:Matjaž Intihar
08.01.2010 11:51
Stran:

Digitalna era prinese več novosti. Tudi z analogno tako podobnih zadevah fotografije kot so objektivi ni drugače. Le števične vrednosti se od časa do časa spremenijo in poznavalci edini vedo njihov vpliv na končni izdelek.

Ko sem kupoval svojo prvo fotokamero SLR, o zum objektivih za fotokamere še ni bilo govora. Ni bilo fotografa, ki ne bo ob nakupu kamere SLR vzel še 50mm objektiv. To je bil popolni standard. Razlika je bila samo v enem. To je v svetlobni moči objektiva. Normalni smo si lahko privoščili 50mm objektive s svetlobno močjo f/2, f/1.8, f/1.7, odvisno od proizvajalca. Tisti z nekaj več denarja so si privoščili objektive s svetlobno močjo f/1.4. Profesionalci in bogati fotografi pa so prisegali na svetlobno moč f/1.2.

Ob prihodu digitalne tehnike med fotografe sem vseskozi spremljal razvoj. Tako tehnike kot novodobnih fotografov. In tudi danes je svetlobna moč še vedno manjši »fetiš«. Večina vidi samo številke, dobro pa niti ne ve kje bi se te objektive, številke dalo bolje izkoristiti in zakaj se v resnici potrebujejo.

In me je zopet pritegnil objektiv, ki lahko nudi nekaj več. V dobi kamer SLR s polnim FF tipalom in tistimi manjšimi APS-C je potrebno vedeti nekaj več o goriščnicah. In goriščnica 20mm niti ni več široki kot, če uporabljaš kamero z manjšim tipalom. Za krajši izlet s kamero Nikon D300s nisem imel na razpolago niti enega eksotičnega objektiva. Pa sem se spomnil na Sigmo z zanimivim razmerjem med goriščnico in svetlobno močjo.


Sigma je nekatere objektive priredila tako, da lahko z njimi delujete v AF ali ročnem načinu. Sistem so imenovali RF. Vendar na digitalnih Nikon kamerah ni delujoč. Tudi če na objektivu premaknete način ostrenja, je edini delujoč način spremebe tisti preko gumba na kameri.

20mm na kameri z manjšim tipalom prinese kot zajema kot bi v 35mm razredu uporabljali objektiv z goriščnico 35mm. Prav manjši zajem slike in posledično potreba po krajših goriščnicah pa prinaša slabost kamer DSLR z manjšimi tipali. Težje se izražamo z globinsko neostrino. Prav v tem elementu pa ima Sigma 20mm f/1.8 EX DG ASPHERICAL RF odličen odgovor. Svetlobna moč f/1.8 je nekaj kar ti hitro da vedeti, da je ta objektiv lahko še kako uporaben.


Nikon je pač posebnež in starejši objektivi imajo še vedno možnost spremembe zaslonke na objektivu. Vendar se tu že kažejo prve zanke.


Na objektivu imejte vedno na rdečem polju zaslonke, t.j. f/22. V nasprotnem primeru bo na Nikon kameri pisalo EE, kor error, saj elektronsko vodena zaslonka ne bo delovala. Na objektivih za Canon ali Sony kamere obroča za nastavitev zaslonke že dolgo ni več.


Ob nastavitvi na zaslonko 22, z gumbom spodaj zaklenete možnost premika obroča in s tem nedelovanje kamere. Tudi v primeru M delovanja morate imeti kamero v nastavitvi f/22. Kamera enostavno ne ve v kateri zaslonki deluje.

 

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com