Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
http://www.cyberstudio.si
http://www.olympus.si/site/en/c/cameras/om_d_system_cameras/om_d/e_m1x/index.html
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
http://www.foto-klik.si/
>

 

Sony Cyber-shot DSC-S90, ST80, S80 in S60

Avtor:Matjaž Intihar
02.08.2005 20:28

 

Sony je v letošnjem letu povsem prenovil večino svojih kamer. Ponudil pa nam je tudi novo serijo med seboj zelo podobnih si kamer, ki nam v srednje cenovnem razredu nudijo med seboj različno možnost izbire predvsem iz uporabniške vrednosti kamere.

Preizkusil sem kamero DSC-ST80, ki je na njihovi srednji stopnici. Tu so še kamere DSC-S90, S80 in S60. Vse pa nudijo enako ohišje, enako število točk (4M) in majhne razlike v uporabniški vrednosti. Še največja razlika je v tem, da ima DSC-S90 2,5 palca velik TFT zaslon, ostale pa 2,0 palčnega.

 

Sony s DSC-ST80 ima povsem novo obliko v Sony-jevi družini kompaktnih kamer.

 

Kameri DSC-ST80 so dodali še "dock" nastavek na katerega postavimo kamero in ki nam omogoča enostavno direktno upravljanje s tiskalnikom, ali pa za prenos in pregled slik na TV ali računalniškem zaslonu.

Oblika kamer je za Sony povsem sveža in očitno želijo pridobiti uporabnike, ki si kupujejo kamero srednjega kompaktnega razreda, predvsem pa kamero z znanim imenom. Če pa je v enaki obliki več modelov z majhno uporabniško kot cenovno razliko pa ima kupec že pri kamerah enega podjetja večjo izbiro.

 

Ohišje

Srebrno matirano ohišje dimenzij 71x30x91mmje brez ostrih robov. Velikost in teža (DSC-S90, 253g, ostale 249g z baterijama in kartico) kamere je še povsem primerna za kompaktno kamero, ki je lahko z nami na vsakem dogodku ali izletu. Večja uporabniška vrednost je predvsem v hitri možnosti izbire različnih načinov zajema slike z raz­ličnimi programskimi nasta­vitvami. Kamera nam nudi množico scenskih nastavitev, kot ročno izbiro zaslonke ali časa osvetlitve. Zahtevnejši fotograf vsekakor išče to lastnost tudi na kompaktnih kamerah.

Hitrost delovanja, kot kako­vost gumbov za pre­mik med nastavitvami, nam dajo vedeti v kateri razred kamera spada. Toda zavedati se je treba, da so pri Sony dobro razmislili kaj želijo s to kamero ponuditi in na katere kupce ciljajo. Danes družinski fotograf od kompaktnih kamer ne išče več takojšnje odzivnosti, veliko število točk, množico nastavitev, velikega zaslona ali mini kamere z aluminijastim ohišjem. Družinski fotograf, ki sedaj že menja analogne kamere na film si želi predvsem kamero, ki mu bo nudila enostavno rokovanje in kakovostne fotografije za družinski album. Iz tega pogleda pa je Sony DSC-ST80 že lahko drugače ocenjena, pa čeprav je samo povprečno hitra v delovanju od vklopa do zajema, ima za Sony relativno majhen TFT zaslon 2.0 palca (DSC-S90, 2,5 palca) in relativno dolgo pot do SetUp nastavitev (formatiranja kartice, vklop/izklop digitalnega zoom-a, redukcije efekta rdečih oči, avtomatskega pregleda slik, čas, jezik uporabe, itd), katere pa razen "formatiranja" družinski fotograf le redko uporablja.

 

Tudi v delujočem stanju objektiv ne gre veliko iz kamere. Tako je možnosti za poškodbo ob eventuelnem udarcu manj.

 

Kamera pa nam nudi zelo jasen in pregleden način izbire programskih možnosti za zajem motiva, takojšen vstop v nastavitev ločljivosti in nastavitev različnih možnosti zajema motiva (ISO, korekture, način ostrenja, merjenja svetlobe, WB, stiskanja datoteke, hitrost zajema in tonskih korektur, ter nastavitev korekture ostritve in zasičenosti barv). Kamera uporablja dve AA bateriji. Pri DSC-ST80 so v kompletu že dve polnjivi in sam polnilec. Pomnilniška kartica je MemoryStick, lahko pa uporabimo tako večjo klasično, kot manjšo "Duo" s pomočjo dodatnega adapterja. Kartice v kompletu ne dobimo, saj nam kamera nudi 32MB notranjega polnilnika.

 

Sony s DSC-ST80, S80 in S60 imajo 2.0 palca velik zaslon. Model S90 pa večjega, 2,5 palca.

 

Zanimivo, da nam kamera nudi tudi klasično iskalo, kar da še enkrat več vedeti, da je kamera namenjena tudi uporabnikom, ki prehajajo iz analognih kompaktnih v digitalni svet. Predvsem v poletnih dneh pri močni sončni svetlobi je težko spremljati motiv samo preko zaslona.

Objektiv ima goriščnice od 39mm do 117mm (ekv.35mm), svetlobno moč od 2.5/5.2. Je brez napake kromatske aberacije a z rahlo neostrino v širokem kotu zajema.

 

Kamera je namenjena predvsem uporabnikom prednastavljenih avtomatik. Zahtevnejši pa lahko posežejo tudi po ročni nastavitvi zaslonke in časa v funkciji M.

 

O kakovosti slike med samimi kompaktnimi kamerami ni več kaj dosti za povedati. Ko enkrat digitalno kamero imate, se je treba sprijazniti, da je zapis drugačen kot je bil na filmu. Nekateri motivi so kakovostnejši, nekateri slabši od vaših prejšnjih iz filma. Toda za družinski album nas danes že lahko zadovolji velika večina kamer. Sony s kamero DSC-ST80 v še toliko večji meri. Zanimiv je še en bolj "trgovski" podatek. Objektiv ima napis Carl Zeiss, kar za nemalo kupcev predstavlja še dodaten argument za nakup.

 

Kameri DSC-ST80 so dodali še "dock" nastavek na katerega postavimo kamero in ki nam omogoča enostavno direktno upravljanje s tiskalnikom, ali pa za prenos in pregled slik na TV ali računalniškem zaslonu.

 

2AA bateriji in MS pomnilna kartica.

 

100ISO. Dobre zasičene barve, le nekaj ostrine manjka.

 

400ISO. Zasičenost barv se ohrani, šum pa je izražen.

 

Sony ima pri večini svojih kamer povečan kontrast. Razlike med modro in cian barvo skoraj ni.

 

39mm (ekv.35mm). Dobro izražene barve in skoraj brez napake kromatske aberacije. Slabša pe je ostrina.

 

117mm (ekv.35mm). V tele območju je ostrina boljša.

 

117mm (ekv.35mm) in 2X-ni digitalni zoom.

 

Kljub manjši neostrini objektiva pri širokem kotu, pa so detajli še vedno dobro zarisani.

 

Tudi v nasprotni svetlobi ni težav z osvetlitvijo.

 

Široki kot in doosvetlitev z bliskavico. Je še dovolj močna da doosvetli motiv v senci. Pri uporabi bliskavice je kamera spremenila način korekture bele barve. Zapis stavbe v ozadju je toplejših barv.

 

Tudi v tele območju ima bliskavica še moč doosvetliti motiv.

 

Tudi oddaljeni detajli v senci imajo še nekaj risbe.

 

Kamera nam na različnih motivih pri močni kontrastni svetlobi pokaže, da zna odlično izmeriti svetlobo.

 

V tele območju se tudi čez ostrino ne moremo pritoževati.

 

100ISO. Objektiv je povsem brez napake kromatske aberacije.

 

400ISO. Tonski zapis je manj zasičenih barv in opazijo se napake nestabilnega zapisa.

 

Makro je možen pri oddaljenosti 10cm. Sony nam poda zelo izrazite barve.

 

Makro imamo omogočen samo od 10cm. Pa vendar se da s kamero tudi iz te oddaljenosti marsikaj zanimivega zajeti.

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com