Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Tokina AT-X 10-17mm AF DX - Opis in preizkus

Avtor:Matjaž Intihar
18.07.2008 17:14
Stran:

Tokina je vedno slovela po svojih inovativnih optičnih konstrukcijah, s kakovostjo in dostopno ceno pa je vedno pritegnila simpatije ljubiteljev. Najnovejši širokokotni zum Tokina AT-X 10-17mm f/3,5-4,5 AF DX pa nam v enem ohišju združuje in omogoča dve različni optični značilnosti: zelo soliden širokokotnik skupaj z ribjim očesom!

Mnogi zagrizeni ljubitelji imajo raje dva različna objektiva z drugačnimi karakteristikami za različno uporabo. Za tiste, ki rabijo močan širokokotnik (ali zum) je zato izbor kar najboljšega (ali pogosto kar najdražjega zum objektiva, ki si ga še lahko privoščite) enostaven. Če želite razen izjemne širine kota snemanja in globine perspektive hkrati tudi malo vizualne ekzotike v nekoliko popačenih kotih in krivuljah podajanja slike, pa vodi morda prava pot tudi preko posebnega objektiva, ki ga vsi poznamo z imenom ribje oko.

Optična znanost je že toliko napredovala, da so skoraj vsi malo dražji širokokotniki brez težav zelo solidno ‘korigirani’, kar pomeni da (dovolj dobro) podajajo sliko tudi brez tkim.sodčkastih deformacij. Ljubitelji ekstremno širokih kotov pa prav to zelo pogrešajo! Zagrizeni uporabniki ribjega očesa pa prav to njegovo posebno značilnost še kako s pridom izkoristijo in enostavno iščejo nove kote, nov način izražanja ali enostavno nove perspektive s nepropocionalnim podajanjem globine polja prav z uporabo ribljega očesa.

Namesto dveh posebnih objektivov pa je sedaj Tokina ponudila združeno rešitev: objektiv APS-C formata (preizkusili smo ga s canonovim bajonetom, ki bi se torej moral imenovati EF-S), s čimer ga naredijo dostopnega vsem uporabnikom celega spektra cenejših zrcalno refleksnih fotoapratov (s faktorjem izreza 1,6 - canon ali 1,5 nikon) z razponom od 10 mm (in fibjim izrisom slike) do 17 mm, ki nam omogoča dovolj solidno normalno ali običajno širokokotno sliko, kakršno smo vedno poznali pri klasičnih objektivih z žariščnico 28 mm.

Tako se le z obratom obroča selimo iz enega v drugi svet, pri tem pa nam ni treba izgubljat časa z menjavanjem objektivov, kar je idealno za kakšne hitre dogodke, kjer si kljub vsemu želimo ob normalnih širokokotnih slikah želimo privoščiti še kako nenavadno sliko z ribjo perspektivo in se hip za tem spet vrniti v normalni svet. Seveda tudi obratno: čeprav smo sredi dela svojih ribjih fotografskih vizualnih študij moči izražanja tega objektiva, pa se vsak trenutek lahko vrnemo v normalni svet in - za vsak slučaj - naredimo tudi kakšno malo manj ‘odštekano’ ali celo ‘normalno’ sliko! Hkrati pa je takšen objektiv idealen tudi za uporabo v težji vremenskih pogojih (npr.tam, kjer je veliko praha: puščava, veter, tovarniška hala, sneg ipd) in bi ob menjavi objektiva izpostavili notranjost aparata in tvegali pre­več smeti na tipalu. Tokinina ribja širo­kokotna dvoživka je zelo solidno izdelana, zum obroč teče ravno prav togo, avtofokus je dovolj hiter in natančen. Če je pred desetletjem Tokina slovela po solidni in poceni optiki, ki pa zaradi omejitev cene ni blestela z mehansko konstrukcijo pa so v zadnjih letih poskusili obrniti kolo v popolnoma drugo smer: pri konstukciji poskušajo oponašati in celo konkurirati zasnovi Nikonovih objektivov, saj imajo podoben izgled, zelo solidno izdelavo in odličen občutek v roki.

Edina napaka (iz zornega kota canona navajenega uporabnika) pa je le v dejstvu da je smer obroča zuma ravno v nasprotni smeri kot pri vseh canonovih objektiv. Enako velja tudi za smer obračanja pri ročnem ostrenju, vendar se le-tu praviloma izognemo z uporabo samodejnega ostrenja. Tokina AT-X 10-17mm AF DX je tako pri ceni okoli 650 evrov izredno zanimiva širokokotna dvoživka, ki dovolj solidno in dostopno v enem objektivu združuje dva sicer popolnoma različna svetova, kar je še posebej primerno za inventivne popotnike s posebnimi zahtevami, ki pa niso pripravljeni odšteti premoženja za aparat s tipalom polnega formata, nato pa še za ustrezen polnoformatni ribji objektiv. Pravzaprav je Tokina tako ponudila ribje oko srednjemu razredu fotografov z APS-C formatov (kar jim je bilo dosedaj nedosegljivo brez preskoka v višji razred) in ga dopolnila s fotografsko zum-tranzicijo iz ribljega v normalni širokokotni svet - v katerikoli smeri!

Veljko Jukič

 


 

Veljko je opisal objektiv in njegovo konstrukcijo. Sam sem objektiv že pred letom preizkusil v praksi in z objavljenimi fotografijami samo potrjujem že zapisano, da je objektiv optično dober in namenjen predvsem tistim, ki si žele fotografije z efekti. Ta objektiv je namenjen kameram polnega Leica formata. In pri teh kamerah dosežemo krepko večji efekt distorzije robov kot pri kamerah z manjšimi tipali. Objektiv ima namreč zaradi svoje konstrukcije in izrednega kota zajema kar precej sodčkaste distorzije in po svoje mu tudi to daje en poseben čar in zmožnosti. Objektiv Tokina AT-X 10-17mm f/3,5-4,5 AF DX sem preizkusil s kamero Canon EOS 40D (krop faktor 1,6X) v velenjskem rudniku. Ozki rovi rudnika so kot nalašč za tako močan širokokotnik, oziroma za Fisheye objektiv, saj ima pri goriščnici 10mm kot zajema 180o (točneje 176o), pri goriščnici 17mm pa 100o (zapisano za kamere polenega FF formata). Z dodatnim nastavkom (slika zgoraj) lahko celo dosežemo efekt kroga. Objektiv je sestavljen iz 10 leč v 8 skupinah. Ena leča ima posebno lastnost majhne disperzije svetlobe (SD). Prednja leča ima poseben WP (water proof) nanos, da kapljica vode sama zdrsi iz leče. Zaslonka ima šet lamel, teža je 350g, dolžina 71,5 mm. Objektiv ima nastavek samo za Canon in Nikon kamere SLR.Več v nadaljevanju ob samih fotografijah.

Matjaž Intihar

 

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com