Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Fotokina 2016 / 20 let nazaj v novi preobleki

08.10.2016 08:45

Avtor: Matjaž Intihar

Sejem Fotokina je že 34-tič zaprl svoja vrata. Če ta sejem spremljaš (sam od leta 1992) še iz časa največje moči analogne fotografije, ter doživiš kar napoveduješ, t.j. digitalizacijo v fotografiji, si po toliko sejmih že malo apatičen. Oziroma, že iz let nazaj veš, da gre vse skupaj v poznane tirnice. Le s to razliko, da je sedaj ta pot v digitalni preobleki.

Nekako od leta 2000 se je začel trend širšega predstavljanja novega vala, t.j. digitalizacije. Vendar takrat še sama podjetja niso verjela, da bo ta prišla med vse nas tako hitro. Pa je bilo že leta 2008 vse digitalizirano in sejem iz tega pogleda ni več nudil nobene revolucije.

Danes smo dobili nove izdelke. Vsak se čudi, kako je lahko sploh deloval s fotokamerami prejšnjih generacij. Zaradi potreb sodobnih tipal se menjajo objektivi z višjo ločljivostjo. Ostala dodatna oprema nudi manjše izboljšave in novosti, saj so bili stativi, tiskalniki, zasloni, programi za obdelavo slike, itd., že pred leti na visokem nivoju.

 

Za Fotokino 2014 sem zapisal...

Mogoče "old boys" kot imenujejo zdaj nas uporabnike kamer DSLR, ne bomo razumeli ali želeli sprejeti dejstva. Vendar Canon in Nikon že nekaj časa nista več tisti podjetji, kamor smo vsi najprej pristopili in iskali novosti, trende. V bistvu sta postala v fotografiji, ki je dobila neverjetno širok pomen v množici, manjša, povsem nišna igralca z nekimi veliki "škatlicami" in dragim "steklom". "Pravi" fotografi s temi velikimi ohišji in objektivi, smo danes v poplavi fotografov le redek, "čuden" osebek, ki želi od tehnične kakovosti fotografije več. No, kot opaženo sem tudi sam med temi redkimi čudaki (old boys). A ni kaj, treba je gledati naprej in ne smeš biti z glavo samo pri svoji "škatlici", kot da je to edino prava naprava za narediti fotografijo. Danes se ti večina smeji s telefonom v roki. Kažejo ti vse mogoče fotografije katere zadovoljujejo njih in množico na FaceBook, YouTube, Instagram... Jih naj prepričujem, da naj raje v roke vzamejo FF kamero?

 

Fotokina danes

Za slovensko pojmovanje sejmišča, je sejem Fotokina velik. Za svetovne razmere je to manjši, obrobni sejem za "neke", občasno potrebne hobi naprave. Še par let nazaj sem se čudil, kaj vse nudijo na mnogo večjih sejmih za lovce. Od avtov, oblačil, turistične ponudbe lova, banke so tam s ponudbo kreditov, puške in naboji so bolj kot ne obrobna zadeva.

Enako kot pred dvemi leti je na sejmu Fotokina več obiskovalcev, ki za zajem fotografije ne uporabljajo nič drugega kot pametni telefon (jaz ga iz fotopogleda imenujem kar fotofon) in k klasičnim fotokameram niti ne pristopijo, da bi si jih ogledali v roki. In ja, fotofon je veliki večini današnjih fotografov glavno orodje za zajem slike. Vendar tista "prava" hobi in profesionalna fotografija ostajata domena "pravih" fotokamer in dodatne opreme. Prav dodatne opreme je predstavljene vse več in ponudniki so celo bolj obiskani kot tisti, ki nudijo fotokamere. Seveda, danes pri tej opreme brez kitajcev ne gre. So imeli kar svojo halo vseh mogočih izdelkov.

Photokina gre z novostmi naprej. Zdaj niso pomembni časopisni članki in objave v revijah. Vse se mora dogajati hipno in pomembno je, koliko tvitov, fotografij, videov, je bilo objavljeno na spletnih medijih v času sejma. Zbrali so podatek, da je v času sejma, šlo po svetu kar 34.000 tvitov z označbo Photokina. Na Facebook je bilo objavljeno preko 15.000 fotografij in 1500 videov.

 

20 let nazaj v novi preobleki

V naslovu sem zapisal zgornji mednaslov. Zakaj menim tako? Pomen digitalno je že povsem samoumeven, oziroma fotografija ostaja samo fotografija. Analogno smo že pospravili za redke navdušence in nostalgijo.
Hitre novosti v digitalnih fotokamerah, ki so prinašale približek želenega so se ustavile. Že nekaj let so fotokamere tako zmogljive, da lahko zadovoljijo vsakega uporabnika. Nove prinašajo in prinesle bodo samo še manjše novosti. Napredek je vsekakor viden, vendar v letih med 2000 in 2010 se je dogajala revolucija in vsaka nova fotokamera je bila tehnološki presežek. Danes, brez težav počakamo pet in več let na nov model. In na koncu niti ni nujno, da gremo v nov nakup.

Z obiskov sejma vem, da je bilo tako tudi 20 let nazaj. Še en zanimiv podatek. Leta 1996 je bilo prodanih 32 milijona kosov fotokamer. Leta 2008 je bilo prodanih več kot 120 milijona fotokamer (brez fotofonov, njihove številke so šle 10x višje). Leta 2016 bo prodanih enako število kamer (32 milijonov) kot globoko v analogni dobi 20 let nazaj. V 12 letih (1996-2008) se je prodaja zaradi digitalne tehnologije enormno dvignila za 4-krat in nato v samo 6 letih (2010-2016) padla za enako številko, v današnjo realnost.

Čeprav je "klasična" fotografija s "pravo" fotokamero vse bolj ob strani, je bilo na sejmu po uradnih podatkih več razstavljalcev in obiskovalcev. Glavnina ostaja vedno enaka, vse ostalo so nove ponudbe in obračanje številk. Po razstavni površini se je sejem zmanjšal, čeprav so velikim dali večje prostore in kakšna obrobna hala je gostila celo avtomobile.
Pa vendar, če pogledamo številke. Raztavljalo je 983 podjetij iz 42 držav. 69% njih je bilo izven Nemčije. Obiskovalcev so našteli preko 190.000 tisoč, iz 133 držav.
Da so se dolgoletni obiskovalci naveličali, ali pa ne vidijo več večjega preskoka v tehnologiji pove podatek, da je bilo na letošnjem sejmu 40% tistih, ki so ga obiskali prvič.

 

Photokina 2016

Na sejmu sem vedno bil že dan prej. Večina je še zaključevala svoje razstavne prostore, novinarji smo hiteli od ene tiskovke na drugo. Nasledni dan se je vse bleščalo, odprli so vrata za obiskovalce in vsi so hiteli k glavnim japonskim proizvajalcem. Danes?
Za novinarski dan pred odprtjem sejma ni več takega zanimanja. Še nekaj let nazaj bi si želel biti na nekaj tiskovkah hkrati. Danes si izbereš eno ali dve.
Ko vstopiš na sejemsko dvorišče je samo še bzzz, bzzz, okoli tvoje glave letijo droni. Stopiš notri in v bistvu je vse po starem. Le nekdaj velikih igralcev ni več, prav tako je tisti pritisk, kdaj boš lahko v roke prijel novost povsem zbledel. Vse že veš preko interneta, oziroma, revolucije je konec.
Pa vseeno, nišni produkti vstopajo v ospredje. Tako je na velikih plakatih kot v rokah razno raznih promotorjev v rokah vse več kamer, katerim je GoPro odprl pot. Akcijske kamere s trdnimi in vodoopornimi ohišji imajo vse več nove tehnologije. 4K video, 360 stopinjska fotografija...

Novost sejma je bil "rental point"! Kotiček, kjer si si lahko izposodil opremo. Odlična novost, saj je bila oprema vseh možnih proizvajalcev vseskozi popolnoma zasedena.

 

Novi in na novo vstali liderji

Leica je bila na začetku in sredini prihoda digitalnih fotokamer že skoraj odpisana. Le ša manjši prostor so si vzeli, da so razstavljali svoje analogne kamere in digitalne, ki so bile v glavnem Panasonic z njihovim napisom. Danes?
Leica je ena redkih, ki napreduje z lastnimi idejami in beleži krasne dobičke. Torej, kdo drug kot oni vedo, kaj v poplavi fotofonov in tablic pomeni biti nišni proizvajalec.
Fotokamere so se dobesedno umaknile fotofonom. Tablice so izgubile svojo moč. Nam znani razred kamer DSLR je postal popolna manjšina v poplavi vseh mogočih naprav, ki omogočajo zajeti fotografijo. Zaradi manjših količin se močno zmanjšujejo zaslužki. Res pa, da gredo cene novih zmogljivih kamer v nebo. Vendar hobi fotografov in zanimanje za fotografijo je vse večje. Pač so mnogi s svojo, pred leti kupljeno fotokamero povsem zadovoljni in ni več vsakoletne menjave opreme, ki je višala prodajne številke.
Če se je japoncem obrnil trend in nekako prehajajo na normalne številke, ter komaj kaj dobička, pa nemška Leica beleži rast. In to rast s fotokamerami, ki veliki večini niti ne kažejo, da bi bilo to sploh vredno vzeti v roke. Pred štirimi leti so kazali digitalno kamero, ki nam zapiše samo ČB sliko, pred dvemi digitalno kamero, ki nima zaslona. In še ta nepotreben dodatek pri Leica. Cena te kamere je lepo zaokrožena na 15.000 evrov. Si to lahko zamislite na japonskih kamerah?
Letos je Leica predstavila tako resno in lahko rečemo malo v posmeh drugim ohišje za instant film. Saj poznate še Land sistem hitre slike na papirju. Zdaj ta sistem trži edino Fujifilm.
Stopiš naprej in te pozdravi velikan Google. Večina ga pozna kot iskalnik. Vendar so podjetje, ki fotografu nudi veliko več kot samo iskalnik.
FaceBook je v ozadju viden povsod. V bistvu je prav ta spletni medij tisti, ki je posredno pomagal uničiti proizvodnjo kompaktnih fotokamer in je v par letih zaradi enostavnosti zajema in prenosa slike, fotofonom dal prioriteto. S tem predvsem fotografiji neverjetno množičnost, od katere pa klasična podjetja nimajo nič. Hitro dodaj fotografijo in čakaj na odziv virtualnih prijateljev. Vendar prav zaradi fotofonov in delitve fotografij po omrežjih, FaceBook služi z oglasi posredno v fotografiji več, kot vsa japonska foto industrija skupaj.

 

Kako gre japoncem

Tudi pri japonskih proizvajalcih, ki vztrajajo na foto in video kamerah smo prišli do dveh taborov. Še v 60-tih letih je bilo vsaj 15 japonskih proizvajalcev zrcalno refleksnih kamer. Pred 15 leti smo imeli še izredno močno Minolto, ki je tudi ugasnila proizvodnjo in po združitvi s Konico so celoten foto oddelek prodali podjetju Sony. Poleg Canon in Nikon, se le še Pentax poizkuša držati nad vodo s pomočjo nekdaj odličnega ponudnika kamer SLR, Ricoh. Olympus je povsem prešel na stran "ta novih".

Najprej razčistimo s kompakti. Tisti ta poceni so postali zgodovina. Zdaj podjetja žele trgu prodati zgodbo, da bo z dražjimi, bolj zmogljivimi kompakti ta razred obstal.

Kot je Apple z iPod in iTunes postavil v pozabo HiFi, je fotofon s spletnimi mediji in dodano programsko opremo postavil v nišno pozicijo "prave" fotokamere. Še 10 let nazaj je bilo prodanih preko 120 milijonov fotokamer na leto. 80% je šlo na račun kompaktnih kamer. Danes, ko ni več veliko kompaktnih kamer, ki so dajale te prodajne številke, se proizvodnja giblje samo še okoli 35 milionov kosov. V spodnji razpredelnici je tabela CIPA, glede na vse japonske proizvajalce. In kot kaže bo leto 2016 izgubilo še kakšen milijonov kosov.

 

In če pogledamo "new wave" v fotografiji!

Fotofonov se bo letos prodalo preko 600 milijonov kosov. Na FaceBook se doda preko 300 milijonov fotografij vsak dan. Le nekaj odstotkov le teh je bilo posneto s "pravo" fotokamero. Vse ostalo s fotofoni ali tablico. Ne čudi, da lahko danes zapišemo, da sta največja proizvajalca naprav za zajem fotografije Apple in Samsung.

Obenem je vse bolj zanimiv video zapis in danes skoraj ni več kamere, ki ne bi nudila 4K ločljivost. Zato je pripomočkov za snemanje videa preko fotokamere vse več. Kakovosten video zapis je prav zaradi kamer z izmenljivimi objektivi vse bolj dostopen. S tem so močno izgubile na veljavi klasične video kamere.

 

Kaj so nam predstavili razstavljalci?

Prav je, da se je sejem močno razširil z različnimi ponudniki, ki kakorkoli sodelujejo v fotografiji. Po uradnih podatkih je svoje izdelke, ponudbo predstavljalo 983 razstavljalcev. In kar je bilo zelo dobrodošlo, vse več je obiskovalcev iz ZDA in Azije.

Prav zaradi fotofonov je dobila fotografija zelo širok pomen in sejem je to tudi pokazal. Še tri Fotokine nazaj, so bila elektronska podjetja tretirana kot fotografski eksoti. Danes so na sejmu odlično vidni Apple, Samsung, Google, Windows, Facebook, Redbull...

 


 

Adobe Systems

Fotografu je podjetje Adobe že dobro znano. Programi kot Lightroom, Photoshop, Photoshop Elements, so v fotografiji prisotni že vsepovsod. V bistvu so ti programi nova temnica, ki je obvezna, kadar želimo fotografijo pokazati v kar najboljši luči. Adobe se je Photokini prvič priključil samostojno šele leta 2006. Zdaj je njihov prostor vsaj tako odlično obiskan, kot od klasičnih fotografskih podjetij.

S prihodom Photoshop CC verzije preko oblaka in za ceno 10€ na mesec, se je pojmovanje uporabe Lightroom, Photoshop postavilo nazaj v prave smernice. Če je pri mnogih veljalo mišljenje, da je Lightroom odličen program za arhiviranje in obdelavo za vse, inštruktorji pokažejo, da je to program predvsem za obdelavo projektov. Pro fotograf posname projekt, ga hitro obdela do določene mere in preda naročniku.

Photoshop s podprogramom Bridge nudi odličnost arhiviranja, s CameraRaw  pa obdelavo RAW datotek in sam Photoshop predvsem možnost predelave fotografij (tudi videa) v večji meri.

 

Apple

Ne niso naredili fotokamere. Tu bi bilo za njih premalo dobička, katerega smetano pobere ime Leica. Oziroma, imajo 10X večjo prodajo danes glavnih fotokamer z iPhoni. Niso predstavljali najnovejšega telefona ali tablice. So pa na vseh prostorih posredno prisotni z Mac računalniki.

 

Blackmagic

Podjetje Blackmagic Design je najbolj poznano po svojih strojnih rešitvah za zajem nestisnjenega videa. Njihova programska oprema je bila prva, ki omogoča 4:4:4 RGB video in podpira učinke v realnem času v programih paketa Adobe Production Studio. Nudijo že tehnologijo zapisa 6K. Predstavili so beta verzijo vmesnika Blackmagic Design’s URSA Mini and URSA Mini 4.6K.

 

Bowens

Predstavili so nove studijske bliskavice serije X.

Bron Elektronic AG

Imajo nove studijske luči in programsko opremo. Izredno hitro polnitev luči je omogočena z novo tehnologijo generatorjev. Ob lučeh je tu še poseben zaslon za kontrolo več luči naenkrat. Lahko jih krmilimo tudi preko programov v pametnih telefonih in tablicah.
Najnovejše rešitve gredo v smer litij akumulatorskih polnilnikov in luči za video.

Canon

Podjetje, ki je v celoti posvečeno sliki, od fotokamer, tiskalnikov, kopircev, digitalnih grafičnih naprav, programov, vedno predstavi celoten spekter proizvodov. So še vedno največji proizvajalec fotokamer. Seveda je Photokina tista, ki množici predstavlja predvsem fotografsko opremo. Glavna novost sta fotokameri EOS 5D MkIV in brezzrcalna EOS M5.  Tu je še kompaktna G 7X II in štirje objektivi EF 16-35mm f/2.8 L USM III, EF 24-105mm f/4 L IS USM II, EF-M 18-150mm F3.5-6.3 IS STM in EF 70-300 F4-5.6 IS USM II.

Za fotografe so bili zanimivi še tiskalniki. Med njimi dva novejša imagePROGRAF PRO-1000 in PIXMA TS9050.
Demonstracijsko so predstavili kamero s tipalom APS-H velikosti (1,3X) s 120M točkami. RAW datoteka ima preko 210MB.

CeWe

Največje evropsko podjetje za izdelavo fotoknjig je na vsaki Photokini bolj opaženo. Široka ponudba formatov, papirjev in odličen program prepriča tudi veliko slovenskih fotografov, kot tistih, ki bi radi samo arhiv družinskih fotografij.
Novost so različni mediji na katere vam natisnejo vašo fotografijo.

Corel

Podjetje, ki je imelo odličen RAW program Bible PRO je sedaj pod okriljem podjetja Corel in z imenom AfterShot Pro.
Tokrat so predstavili prenovljena Corel AfterShot Pro 3 & AfterShot 3 Announced.

 

EIZO Nanao Corporation

Fotografi morajo programsko obdelati svoje fotografije. Računalniški zaslon je med najpomembnejšimi napravami, saj preko njega vidimo tonske vrednosti. In brez dobrega zaslona ni dobro obdelane slike. Podjetje EIZO je že dolga leta med nami in nudi najvišjo odličnost. Njihovi zasloni omogočajo Adobe barvni prostor in s tem fotografu polno možnost tonske korekture RAW datotek. Na večini razstavnih prostorov drugih podjetij, Epson, Adobe, Corel, so fotografije prikazovali in obdelovali preko njihovih zaslonov.

Fujifilm

Fujifilm je predstavil G-Format tipala 43.8 × 32.9mm. Še predprodukcijska srednje formatna kamera GFX 50S nudi 51.4M točk.
V analogni dobi 90-tih, je bil Fujifilm največji ponudnik srednje formatnih kamer. Zato ne čudi, da so tudi sedaj stopili v večji format.
Veliko zanimanja je požela še CSC kamera Fujifilm X-T2.

Gitzo

Hala v kateri je dodatna fotografska oprema je bila odlično obiskana. Če je nekaj zadnjih sejmov bolj kot ne samevala in so si vsi samo ogledovali digitalne fotokamere je zdaj povsem drugače. Gitzo je zelo priznano ime med ponudniki profesionalnih stojal. Obenem so pokazali še fotografu namenjena oblačila.

Google

Velikan se želi udeležiti tudi pri kolaču širjenja fotografij. Google +, Picasa, Nik Softweare, so programske rešitve, ki znajo prepričati in deliti po spletnih omrežjih naše fotografiji. Kliki pač prinašajo denar.

 

GoPro

Ni dileme. GoPro je med akcijskimi kamerami pionir in še danes vodilni. Kamera GoPro 5 je dobila ročne nastavitve.
Kot novost. Predstavili so lastni drone, Karma Drone.

Hasselblad

Leta 1941 nas v fotografiji pozdravi ime Victor Hasselblad. Kamere pod tem imenom so prinesle veliko izboljšav, inovacij in predvsem kakovosti.
75 let imena in dobili smo dve novi srednje formatni brezzrcalni kameri.
Hasselblad X1D ‘4116 edition’ in V1D ‘4116 concept’.

HP

Poleg že klasične ponudbe tiskalnikov, kjer se največ vrti okoli latex tehnologije, je HP predstavil še linijo Indigo tiskarskega stroja z vezavo. Tehnologija, katera še vedno zagotavlja najvišjo kakovost in ponovljivost izpisa.

 

Kodak

Slava ti! A njihovo ime se še pojavi pri kakšni novosti.
Predstavili so kompaktno kamero z dvema fiksnima objektivoma in ostrenjem, Kodak PIXPRO 360 4K VR camera (4KVR360). Kamera nudi kot zajema 360 stopinj.

 

Leica Camera AG

Podjetje, ki je leta 1924 fotografu ponudilo legendarni Leica format (24x36mm). Še danes v digitalni dobi polni format povzemamo po imenu Leica. Leica se je v ponudbi kamer DSLR leta 2008 odločila drugače in ponudila nov, večji format tipala velikosti 30x45mm.
Leica je res oživela, saj je bila na začetku digitalne dobe povsem na robu propada. Toda novi lastniki so verjeli da gre in podjetje dejansko preseneča. Neverjetno koliko svojih zvestih kupcev in uporabnikov imajo. Trenutno je njihova glavna ponudba v kamerah razreda M in SL.
Predstavili so 5 novih objektivov iz serije SL. Leica APO-Summicron-SL 75mm f/2 ASPH., Leica APO-Summicron-SL 90mm f/2 ASPH., Leica Summicron-SL 35mm f/2 ASPH., Leica Super-Vario-Elmar-SL 16-35mm f/3.5-4.5 ASPH., Leica Summilux-SL 50mm f/1.4 ASPH.
Tudi Leica se ni izognila trendu instant kamer. Predstavili so kamero z imenom Sofort.

Lexar

Lexar je predstavil microSDXC UHS-I (U3)kartico z 256GB pomnilnika, hitrostjo 1000x (95MB v sekundi).
Na njo lahko shranite 36 ur HD videa, 67,600 fotografij ali 58,100 skladb.
Predstavili so še USB 3.0 bralnik.

Lomografija

Če lomografija s kamero Lomo izgleda kot en hec, pa je še vedno veliko zanimanje za to zvrst fotografije. Ponudnikov teh kamer je zelo veliko. Nudijo celo možnost, da kupite samo dele in kamero sami sestavite. Film je prav na račun Lomografije še živ.

 

Lumu Power

Lumu Power je predstavil svetlobno celico, ki jo dodamo na iPhone. Uporabljamo jo lahko kot klasični svetlomer, fleš meter, kelvin meter...

LowePro

Podjetje znano po odličnih foto nahrbtnikih je tudi razširilo svoj predstavitveni prostor. Zanimanje za foto torbe in nahrbtnike je vse večje in ta zvrst foto industrije sedaj vidi možnost dodatnega razvoja in večje prodaje.

 

Manfroto

Kot ostala podjetja z dodatno fotografsko tehniko je bilo podjetje Manfroto deležno veliko obiska. Predvsem njihova stojala in glave za pritrditev kamere so med fotografi vse bolj želene. Vse več podjetij, med njimi tudi Manfroto, nudi fotografu prirejena oblačila.
Že pred časom so prevzeli izraelsko podjetje Kata in tako je Manfroto postal ponudnik odličnih nahrbtnikov in torb.

Metz

Metz je predstavil kompaktno bliskavico mecablitz M400. Je kar 30% manjša od klasičnih bliskavic. Kot nalašč za vse, ki imajo s kamerami razreda CSC radi kompaktnost, tako pri fotografiji kot video.
Mecablitz M400 nudi Auto TTL delovanje in LED video lučko. Vodilno število bliskavice je 40 (ISO 100). Kot delovanja je 24-105mm z motorno zoom funkcijo. Vgrajen je 12mm difusor.
Bliskavica bo na voljo za Sony, Nikon, Canon, Fujifilm, Pentax, Olympus, Panasonic, Leica kamere.

Nikon

Nikon je predstavil mini akcijske kamere KeyMission 80, 170, 360. Številka pove kot zajema.
KeyMission 80 nudi 12M točkovno tipalo, KeyMission 170 ima 8.3M točkovno tipalo, 4K (UHD) video, Keymission 360 ima 21M točkovno tipalo (x2), 4K (UHD) video. 360 stopinj zajema dosega z dvema objektivoma.
Zelo željen za videti je bil novi objektiv AF-S Nikkor 105mm F1.4E ED.

 

Olympus

Olympus je nadgradil kamero iz najvišje OM-D stopnice. Olympus OM-D E-M1 II ima tipalo z 20M točkami, ISO 200-25600, 3 palčni zaslon z 1,037,000 točk, najkrajši čas zaklopa 1/8000 sec, dvojno SD/SDHC/SDXC režo, težo 574 g in velikost 134 x 91 x 67 mm. Nov je tudi E-PL8.
Predstavljeni so še novi objektivi; ED 12-100mm f/4 IS PRO, ED 25mm f/1.2 PRO, ED 30mm f/3.5 Macro.

Panasonic

Podjetje pod okriljem koncerna Matsushita je pri nas fotografu manj znano. So izredni v filmskem svetu. Mnogo te profesionalne tehnologije prenašajo v fotografski svet. Vendar na svoj način.
Predstavljena je nova kamera Panasonic Lumix GH5. 6K video, da vedeti, da ciljajo na video uporabnike. UHD video nudi 9x višjo ločljivost od Full HD.
Leica močno sodeluje s Panasonic. Za m4/3 sistem so predstavili tri nove objektive: 8-18mm f/2.8-4.0 (16-36mm ekv.), 12-60mm f/2.8-4.0   (24-120mm ekv.), 50-200mm f/2.8-4.0  (100-400mm ekv.)

 

RED Digital

Podjetje, ki v zadnjih letih kaže visok tehnološki zajem slike. RED WEAPON HELIUM 8K S35 tipalo so v celoti razprodali samo v 10 minut po predstavitvi.
Tipalo HELIUM zmore zajeti počrnitveni obseg 16.5+ EV in zajeti video s 60fps v ločljivosti 8K full frame (8192×4320).

 

RedBull

Ups, sem ga preveč spil in dobil krila? Ne, Red Bull je prisotem vsepovsod. Fotografe vzpodbuja z natečaji Illume, da fotografirajo adrenalinske športe.
Tako adrenalinski špoti vračajo veliko nazaj tudi fotografom. Torej je RedBull odličen sponzor v fotografiji.

 

Ricoh - Pentax

O polnoformatni kameri K-1, ki je krasila njihov razstavni prostor sem že napisal obsežen test. Gredo naprej z novo linijo objektivov. Torej Ricoh-Pentax v fotografiji želi več.

 

Samyang

Predstavili so serijo 4K video objektivov 35mm formata iz znane serije XEEN. Objektivi imajo bajonet PL, EF, F, E, in MFT.
Tu so še objektivi za polno formatne kamere; Samyang 85mm f/1.2, 14mm f/2.4.
Oba objektiva nudita ločljivost za 50M točkovna FF tipala, oziroma 8K video. Objektiva sta na voljo za Canon EF, Nikon F and Sony E mounts.

SanDisk

SanDisk je predstavil prototip 1T zmogljive SDXC pomnilne kartice.

 

Sekonic

V digitalni dobi večini fotografov njihovi izdelki niti niso poznani. Vendar so predvsem studijski fotografi še vedno odvisni od njih. Ročni svetlomeri pridobivajo vse več elektronike ter predvsem natančnosti.

 

Sigma

Predstavili so tri nove objektive; Sigma 85mm f/1.4 DG HSM Art, Sigma 12-24mm f/4 DG HSM Art, Sigma 500mm f/4 DG OS HSM Sports. Na voljo so z nastavkom za Canon, Nikon in Sigma kamere.

Sony

Sony predstavlja tehnološke inovacije. So vodilni ponudnik kompaktnih brezzrcalnih fotokamer.
V najvišji seriji modelov Alpha kamer z zaklopom in faznim AF (SLT), so predstavili kamero Sony A99 MkII. Tipalo polnega formata s tehnologijo back-illuminated ima 42.4MP. Tipalo nudi visok počrnitveni obseg in občutljivost od ISO 100 to 25600. Sistem stabilizacije je preko tipalo. Video je ločljivosti 4K, podatkovne moči 100Mbps. EVF iskalo velikosti 0,5 palca ima ločljivost 2.36M točk.
Še ta zanimiv podatek. 50% tistih, ki razmišlja vstopiti v svet naprednih CSC in DSLR fotokamer pravi, da bi izbrali Sony. Ne čudi, da pri Canon, kot še vedno največjemu proizvajalcu fotokamer, dajejo glavni fokus na Sony.

Tamrac

Še eno podjetje, ki je bilo deležno zanimanje obiskovalcev. Nahrbtniki te znamke so zelo cenjeni in želeni.

 

Tamron

To neodvisno podjetje, ki izdeluje objektive za več kamer razreda DSLR, je v zadnjem času najhitreje napolnilo jadra. Predstavili so najnovejše objektive, ki kažejo, da so odlični tudi za FF kamere z večjo ločljivostjo in odlično konkurirajo originalom.
Prenovili so objektiv SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD in ga dodali v novo serijo G2. Objektivi serije G2 imajo izboljšane tehnične lastnosti in prenovljeno ergonomijo. Objektiv je sestavljen iz 21 leč, ki so postavljene v 13 skupin.
Dodali so najnovejše tehnologije; FLEX ZOOM LOCK mehanizem, Fluorine nanos, odpornost na vlago...

 

Xerox

Da se sejem Photokina vse bolj podaja v vode CeBit-a in Drupe kaže velikan Xerox. Imajo dobro tehnologijo za izdelavo tiskovin v manjših nakladah. Njihovi stroji so kot nalašč za izdelavo fotoknjig in prav zato so bili prisotni na sejmu.

 

Zeiss

Kakovostna fotografija postaja nišna zadeva. Ne čudi, da se vse bolj zopet uveljavlja Zeiss s svojimi odličnimi objektivi. Zeiss že vseskozi poleg AF objektivov za Sony, ponuja še MF objektive z najvišjo kakovostjo zapisa.
Z objektivom ZEISS Loxia 2.4 / 85mm je podjetje razširilo družino kompaktnih objektivov za mirrorless Sony full-frame fotokamere z E bajonetom. Objektiv dopolnjuje tri goriščnice, ki so že na voljo v tej družini objektivov in sicer ZEISS Loxia 2.8 / 21mm, Loxia 2 / 35mm in Loxia 2 / 50mm.

Zenit

Rusi osvajajo Evropo. No ni ravno tako. Vendar socialističnim državam (tudi nam, če ste že pozabili ta nekdanji "raj") so dobro znana imena Smena, Kiev, Zorki, Zenit, ki so mnogim analognim fotografom pokazala pot v fotografijo.
Zenit je predvsem vojaško podjetje. Nočni daljnogledi, toplotni senzorji, spektivi, viziri za tanke, itd. Ko pa kaj stekla odpade, naredijo še objektiv. No to zadnje malo za hec. Vendar robustnost teh objektivov, ter kakovost zapisa, zna biti zanimiva za marsikoga, ki potrebuje MF objektiv.
Predstavili so tri zanimive objektive z veliko svetlobno močjo; Zenitar 50mm f/0.95, Zenitar 50mm f/1.2, in 85mm f/1.2.
Zenitar 50mm f/0.95 je namenjen brezzrcalnim kameram Sony.
Zenitar 50mm f/1.2 je namenjen kameram polnega 35mm formata. Teža je kar polnih 1200g, dolžina pa 105mm.
Zenitar 85mm f/1.2 je namenjen kameram polnega 35mm formata. Bajonet ima za Nikon in Canon kamere. Sestavljen je iz devetih leč, ki so postavljene v sedem skupin. Premer za filter je  82mm.

 

YI

Kitajci prihajajo. Ko je korejski Samsung zapustil trg fotokamer, se mi zdi, da je zasnovo ohišja prodal kitajcem. Ti so povzeli m4/3 sistem od Olympusa, dodali Sony 20M točkovno tipalo, naredili še nekaj lastnih objektivov in so prišli na Photokino.
Kamera YI M1 je brezzrcalna kamera m4/3 sistema. Tako so si zagotovili odličen sistem Olympus, Panasonic in Leica objektivov.
YI nudi že dlje časa akcijske kamere, predstavili so še lastni dron ERIDA. Poleg 4K kamere mu je nova lastnost, da ima samo tri rotorje z elisami iz karbona. Obenem obljubljajo hitrost drona več kot 100km na uro.
Tako, kitajci so tu in seveda, kot se spodobi za njih. Cena kamere YI M1 je za brezzrcalne s temi karakteristikami nizka. Ta bo zgolj 260€.

 

Za konec

Sejem Fotokina je zaprl svoja vrata in lahko se samo sprašujemo, koliko današnjega bo še ostalo čez dve leti. Ker se je trg fotokamer močno skrčil, je Samsung prvi odstopil iz vse krajšega vlaka.
Fotofoni so vodilo fotografije, oziroma baza mogoče čez čas "resnih" fotografov. Kompaktne fotokamere so le še senca nekdanje slave. Se bodo kamere iz "activ" razreda obdržale? Bo 3D že na naslednji Photokini močneje med nami?
CSC kamere vsako leto prevzamejo nekaj % trga kameram DSLR. Sony pridobiva vse večjo bazo uporabnikov.
Polno je dodatne opreme in kot na koncu predstavljeno, kitajski proizvajalci vse bolj trkajo na vrata napredne fotografije. Po 40 letih se prvič začuti, da se karte fotografske trga mešajo. Že ob prejšnji Fotokini sem zapisal; "Klasična fotografska podjetja, ki ostajajo popolnoma zvesta kameram DSLR so v težavah. Prihajajo nove želje uporabnikov, kjer sta zelo močna Panasonic in predvsem Sony".
Danes se še zmanjšuje trg in kitajci bodo z nižjimi stroški še lažje prežali na prvi večji kolač".
No čez dve leti bo videti, kam nas bo peljala tehnična pot. Za ostalo se ve. Ne more biti drugače, kot pred 20 leti, ko ni bilo te velike digitalne evforije. Prodajne številke so močno padle in trg fotokamer se je v samo šestih letih skrčil za 4X. Kdo bo vzel še preostali del manjše pogače, kdo bo prvi trg prepustil drugim zaradi vse manjših dobičkov?

Vemo že. Na naslednji Fotokini bo še več ponudnikov dodatne in specializirane opreme, ter predvsem več fotografskih razstav, natečajev in predavanj fotografov dveh velikih imen, kot sta Leica in Hassleblad. Tako je že bilo pred 20 leti.
V uvodnikih e-Fotografija sem večkrat zapisal. Ko se bo trg umiril, bomo prišli na tisto, kar že poznamo. Tako v prodaji, kot pri glavnih akterjih. Le analogno je zamenjalo digitalno. To je vsa razlika.

 
Avtor: Matjaž Intihar

 

Komentarji

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com