Naročite se na enovice

http://www.foto-klik.si/sl/fotoaparati-kamere/mirrorless-brezzrcalni-fotoaparati-224?manufacturer=Fujifilm
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Photoshop - enostavnost predelave slike s pomočjo umetne inteligence AI

16.11.2021 19:58
 

O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

S programom Photoshop poklicno delam že od njegove prve verzije (21 let), še dlje s programi katere smo imeli na skenerjih in še prej v ročni montaži in retuši. Če mi je do sedaj vse pridobljeno znanje iz moje poklicne grafične dejavnosti priprave slike za tisk še kako dobro služilo, nove možnosti s pomočjo umetne inteligence (AI - Artificial Intelligence) vse skupaj postavljajo na glavo. Mislim, da AI prinaša večjo revolucijo, kot jo je prehod iz temnice na Photoshop. Kar sem nekdaj delal v temnici, se je preneslo samo na orodja, katere si upravljal z miško. Filozofija dela, maskiranje, kopije, barvne korekture itd., pa je enaka. Torej, če si razumel kako predelovati sliko v temnici, si razumel in razumeš kako s Photoshop.

Sam program Photoshop uporabljam od verzije 1.0. Prvi nakup je bila verzija 2.5 (diskete in nato CD-je še vedno hranim) in zaradi moje grafične dejavnosti priprave za tisk, od verzije do verzije naprej...

 

Program Photoshop je bil na začetku v celoti namenjen grafični pripravi za tisk. Šele po letu 2000, s prihodom digitalnih fotokamer se je dodalo nekaj več funkcij iz smeri fotografije. Vendar fotograf enako kot v dobi filma, največkrat nima namena predrugačiti fotografijo. V grafični dejavnosti pa smo predelovali sliko že v časih stekla in filma. Ne toliko v smeri fotografije same, kot potrebe za nadaljne predstavitve. Uredniki revij in predvsem reklamnih publikacij so vedno polni idej. Popravljalo, brisalo, dodajalo ali kako drugače vplivalo na fotografov original se je na mnogo načinov.

Kdor se je poleg možnosti predelave slike v grafiki ukvarjal še s fotografijo, je marsikatero tehniko uporabil tudi na njej. Še vedno pa je tako, da večina fotografov raje uporablja po funkcijah enostavni Lightroom, tonsko popravi in pripravi sliko in se s predelavo v Photoshop ne ukvarja. Pa ne, da ne bi kdaj želel kaj popraviti. Le spoznati in pravilno ter celovito uporabljati ta program ni enostavno.

Jasno je še nekaj, kar sem poudaril na koncu članka: Photoshop in goljufanje v fotografiji - do kje, koliko?. Predelava slike s programom Photoshop nikakor ni potrebna za vse. Je samo nadaljevanje naprednih postopkov iz analogne temnice. In kdor program zna iskoristiti v pravi meri, bo lažje predstavil všečno fotografijo. Tisti, ki ste spoznavali digitalno fotografijo od njenega prvega bolj prodornega prihoda med fotografe, se mogoče še spomnite zapisa, katerega sem podal leta 2002.

"Kdor v fotografiji bolje goljufa, boljši je!" Naj bo to z izbiro in pripravo motiva, naravno ali umetno svetlobo, goriščnico objektiva, kakovostjo fotokamere, ali po zajemu s tonskimi popravki in na koncu po lastni presoji, še z večjo ali manjšo predelavo slike. Ob solidni predelavi originalnega posnetka, največkrat niti ne opazimo, da je do predelave sploh prišlo. Šele v primerjavi dobimo občutek in vrne sem nam lastni pogled in odgovor, je to prav ali ne, je dobro ali ne?

Zaenkrat je treba še po starem postopku, kmalu nam bo v predelavi pomagala AI tehnologija.
Fotografiramo osebe in radi bi jim dali “lepo” fotografijo. Pa na prvi fotografiji ena oseba miži, na drugi se čudno drži, na tretji so slabo osvetljene.
​Ti hudič ti. Pa tako sem se trudil z dodatno bliskavico in pivo je tam v Afriki postajalo toplo. In seveda, punce so si želele “lepo” skupinsko fotografijo.
No nič ne de. Vem, da je treba narediti več posnetkov, da ena uspe. In ja, lepo je uspela. Samo še malo sem digitalno poguljufal.
Članek in pot predelave: Photoshop triki / Zamenjava obrazov

 

Kako je danes, oziroma bo v bližnji prihodnosti?

Kaj mi bo znanje, ki sem ga pridobival več kot 40 let ob pripravi slike? Danes samo klikneš na gumb in slika iz enega letnega časa je prikazana v drugem.

Proti koncu 80-tih, še preden je prišlo namizno založnistvo in Photoshop, smo v tiskarnah takole obdelovali fotografije. Za tiste čase znanstvena fantastika in še danes verjeli ali ne, mi marsikatera funkcija programa Hell Da Vinci manjka. Zanimivost, ko kdo reče, da računalnik dela počasi. Slika na zaslonu se je risala linijo po linijo. Ko si naredil funkcijo, ponovno risanje linija po linijo in to je trajalo 10 minut.

 

Želim zamenjati obraz osebi (ali več njih), ki ne sme biti na sliki, s pomočjo AI generiraš neobstoječ obraz in se zamenja.

Če na sliki ne sme biti zani obraz (Dejan Dubokovič), zgeneriram v AI programu za portrete želeni, ampak neobstoječi obraz in ga zamenjam. To delo se sedaj še opravlja ročno, toda Photoshop že napoveduje možnost enostane rešitve preko AI.

 

Imam sliko s sivim nezanimivim nebom, AI mi v trenutku le tega zamenja za sončni zahod.

Menjam lahko barvitost pokrajine, menjam iz osebe na osebo bogato barvito ličenje, spremenim ČB fotografijo v barvno, pomladim ali postaram osebo in zelo enostavno portretu dodam nasmešek ali obrnem glavo, oči... Še in še je možnosti, še več jih bo kmalu na voljo.

Kot že omenjeno. Fotografu se zaenkrat s temi novostmi še niti ni treba ukvarjati. Vendar že znano! Ob prihodu digtalne tehnike je velika večina profesionalnih fotografov tarnala in gledala kot na nostalgijo za lepimi časi. Včasih si odnesel film v razvijanje in ga dostavil naročniku. Danes moramo sliko sami obdelati. Tako so šle debate. Ja res je. Včasih sem fotografovo fotografijo za prodajo, objave, tisk obdeloval jaz, danes?

In časi se zopet spreminjajo. Čez leto dni, bo naročnikove želje po spremembi fotografije moral poskrbeti kar fotograf sam. Z AI prihaja v Photoshop enostavnost dela in predvsem želena hitrost. V fotokamerah AI tehnologijo že imamo v AF in tehnologiji obdelave slike.

 

AI tehnologija pelje predelavo slike v povsem drugo dimenzijo

V dobi filma so v fotoklubih mojstri fotografije in tudi profesionalni fotografi vedno govorili. Sliko, ki je neostra, presvetla, pretemna, skratka slaba, vrzi v koš. Sam sem temu vedno nasprotoval. Kot fotograf sem izhajal iz smeri grafike, kjer se je že od nekdaj dalo sliko preslikati, poskenirati in popraviti. Kdor briše neuspešne slike še zdaj v času digitalne tehnike, mu bo kmalu še kako žal. Že leta se da popraviti tehnično nekakovostno fotografijo na več načinov. Z AI smo pridobili le enostaven način in ni več treba do obisti poznati Photoshop s kupom funkcij, da se izvede dolečena predelava oziroma popravek.

Že danes lahko marsikaj popravimo z enostavnim filtrom. PS Filter Shake Reduction - popravek stresene slike

AI filtri za popravek ostrine so se že dobro približali ročnim funkcijam v Photoshop.

 

Umetna inteligenca (AI - Artificial Intelligence) je pred letom dni vstopila v program za obdelavo slike Photoshop. Takrat sem o glavnih novostih naredil predavanje preko zoom-a (video dostopen na: Photoshop 2021 novosti). Možnosti predelave slike, ki so bile prej zamudne in zahtevala kar nekaj znanja o selekcijah in maskah, so postale izredno enostavne. Res je, da danes večine možnih predelav preko AI še ni, obstoječe še niso popolne, vendar se program uči in čez leto dni bodo predelave krepko boljše. Obenem je napovedanih nekaj novih možnosti, ki bodo še olajšale delo s programom. Če rečemo po fotografsko, v program Photoshop smo dobili popolne avtomatike. Ampak ne tisto klasično »zeleno«, ampak učečo, ki bo funkcijo lahko izvršila hitreje in bolje, kot jo še tak poznavalec tehnik predelave slike. Zato pravim, da kot se je izgubil moj poklic reprodukcijskega fotografa, skenerista, se danes počasi izgublja potreba po dolgoletnem pridobivanju znanja predelave slike. No vem iz vseh teh sprememb, da izkušnje štejejo in lažje ter hitre spoznavaš novosti. Zato pa danes lahko med prvimi predstavljam nove možnosti v predelavi slike, ki prihajajo z AI tehnologijo.

 

Do kam je že prišla AI v fotografiji?

Video nam nazorno pokaže, kaj AI že lahko naredi iz fotografije. Ko bo strojno učenje še močnejše, oziroma ko nam bodo nove možnosti podali v naše programe, bomo prišli do neverjetnih obdelav. Sanje, želje, domišljija, ki je že v naših glavah, bo predstavljena iz naših fotografij.

 

Nasvet - ne brišite »slabih« fotografij!

Želja po korekturi "tehnično slabe" fotografije je bila in bo vedno prisotna. Tako so v že 50-tih uredniki označevali želene korekture (na sliki James Dean) in nato retušerji v temnici popravljali fotografije za revije, časopise... Manipulacija fotografije je bila vedno prisotna. S pomočjo AI tehnologije, ki se bo učila na naših želenih popravkih, bodo fotografije obdelane in popravljene po naši želeni všečnosti z enim klikom.

 

V naslednjih člankih bom predstavil že delujoče hitre tehnike predelave slike s pomočjo AI tehnologije. Kot govorim že desetletja, »ne brišite vaših tehnično nepopolnih posnetkov«, bo kmalu spoznala večina fotografov. Na vseh tečajih in FotoPOTEPih vidim, kako fotograf gleda na zaslon kamere in briše, briše, kar mu trenutno ni všeč. Lahko da smo na »slabi« fotografiji ujeli pomemben detajl in bi bil uporaben na drugi. Ali pa samo na enostaven način izboljšamo ostrino slike in bo tehnično odlična tudi za vaše vatle! Takrat nastopi klik v glavi. Podobno kot, ko spoznaš uporabno funkcijo v fotokameri in so fotografije boljše. Joj, če bi znal, če bi vedel prej...

 

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

 

 

 
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com