Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Nikon D810 / "popolnost" 35mm razreda

Avtor:Matjaž Intihar
08.10.2014 18:54
Stran:

Nikon D810 - Dileme visoke ločljivost (M točk)

To temo si bom izposodil kar iz testa D800e, saj so lahko spremembe zaradi novih algoritmov samo na boljše. Tako sem vseeno naredil nekaj fotografij v zelo temnih pogojih. Ni kaj, prepričan sem, da so fotografije kljub šumu, obdelavi le tega in slabših barv, odlični za te pogoje. Kdor želi še več, bo kar nekaj krepkih let še počakal. Izraelska "night vision" tehnologija še dolgo ne bo v fotokamerah.

 

Original, spodaj 1:1 izrezi pri različni občutljivosti.

 


ISO 6400

Primerjava ISO 6400, Olympus OM-D 10 - 16MP

ISO 12800

Primerjava ISO 12800, Olympus OM-D 10 - 16MP

H1 ISO 25600

Primerjava ISO 25600, Olympus OM-D 10 - 16MP

H2 51200


Še predno sem naredil prve posnetke pri visoki občutljivosti nad ISO 1600, sem bil zaradi gostote točk na tako visoko ločljivem tipalu v dvomih, kakšna bo slika. Bo tako kot na D3x, kjer sem le redko izbral nastavitev nad ISO 400 in za višji ISO moral vedno imeti še eno kamero kot recimo D7100. Vendar so me že prvi posnetki že z D800 prepričali, da je Nikon naredil odlično delo tudi glede algoritmov. Uporaba višje občutljivosti je možna in s seboj ni nujno treba imeti še kakšno, po točkah manj zmogljivo kamero.
Bojazen je bila tudi v tem, da bo izvedba »e« imela problem glede moire efekta. Lahko rečem, da sem ga našel. Vendar na motivu, kjer sem točno vedel, da lahko do njega pride. Kajti Low Pass (nizkopasovni) filter (katerega ima D800e v manj močni obliki) poskrbi, da se slika malo »zmehča«, zato podatki iz točk, niso tako močno ostro vzeti za zapis slike. D810 je celo brez tega filtra.
In, če ima motiv enako linijsko strukturo zaporednih elementov, zna priti do težav. V krajinski fotografiji jih glede moire-a ne boste zlepa našli. Sam med nekaj tisoč posnetki krajine nisem opazil linijsko zgoščenost, ki nakazuje moire efekt. V studijski fotografiji pri fotografiranju blaga, bi se ga lahko lažje našlo. V fotografiji majice je opažen. Vendar to so res ekstremni primeri.
Ob pregledu fotografij iz Nikon D810, je zadovoljstvo popolno. Odlična je že JPEG datoteka. V tem stisnjenem in v kameri delno obdelanem formatu sem fotografiral v srednji ločljivosti, da imam manjše fotografije za osnovni pregled in hitre predstavitve. V RAW datoteki sem fotografiral v najvišji ločljivosti. Kaj veš, mogoče bodo kateri posneteki vredni polne obdelave in velike povečave.
Vedite pa, da so datoteke iz tako ločljivega tipala velike, res velike. V polni ločljivosti je JPEG datoteka velika od 10MB do 17MB (odvisno od motiva in posledično kompresije podatkov). RAW datoteka ima v ne stisnjenem 14bit zapisu celih 75MB, v stisnjenem brez izgube pa še vedno krepkih 40MB. 32GB kartica je zelo dobrodošla. Sam sem v kameri uporabljal dve 32GB (CF in SD) s hitrostjo zapisa 90MB/s. Eno kartico kar hitro zapolniš, zato je dodatna druga v kameri še kako dobrodošla, obenem pa moramo imeti še kakšno v rezervi. Če pa zajamete še video, potem vedite, da MB rastejo na potenco in bo prava izbira 64GB kartica.
Ko RAW datoteko polne ločljivosti odprete v programu za obdelavo slike, ima v 16 bitnem tonskem zapisu kar 200MB. V 8 bitnem pa 100MB.

 

Dilema 1, visoki ISO in 36M točk?


Dilema visoki ISO se razblini! Najprej sem si želel odgovoriti glede šuma. Saj sem si ga že pri testu D3200, toda tu imamo le opravka s krepkim številom točk in željo po najvišji kakovosti. Ne bi rad imel kot pri D3x dodatno kamero samo za to, da jo bom izkoriščal za višji ISO.
Nikon D800e, 24-70mm f/2.8, 1/80sek., f/4.5, ISO 25600.

1:1 izrez iz zgornjega posnetka.
Dileme ni. Šum je nepomemben kljub (elektronskih) ISO 25600. Lahko pa se pogovarjamo o izgubi tonov in ostrine. Toda v takih razmerah je tako malo svetlobe, da ni pričakovati enake kakovosti slike kot pri ISO 100. Po prvem preizkusu sem brez kančka dvoma uporabljal višje občutljivosti. Enostavno je treba vedeti. Če ni svetlobe ni fotografije. Če je malo svetlobe uporabi višjo občutljivost in kasneje se sprašuješ o njeni kakovosti. Zase vem, da do ISO 1600 pri tej kameri niti ne razmišljam več, ali bo kakovost zapisa zadovoljiva tudi za kasnejšo najvišjo kakovost predstavitve ali tiska.

 


 

Dilema 2, moire efekt na D800e in D810?


Iz grafike in rastriranja slik za tisk vem, kako in kdaj nastane efekt moire, ko se v določenem zaporedju zgoščujejo pike, namesto, da bi se enakomerno zapisale na medij (rdeči del slik). Tipalo ima postavljene točke, kot jih ima tiskani raster. In če ga v določenem razmerju in pod določenim kotom fotografiramo pride do tega efekta. Ker sem vedel kako moire najti, seveda v povečavi, sem ga tudi našel. Nikon D800e nima močnega filtra za "mehčanje". Zato je ta efekt še toliko lažje najti. Vendar sem fotografiral različne motive in razen tega, kjer sem točno vedel, da bom efekt našel, nisem imel težav.

Nikon D810 sploh nima AA filtra. Vendar v redko tkanem blagu ni opažen.

Pa sem tudi na Nikon D810 našel moire. Motiv res ni pravi za iskanje tega efekta. :)

 


 

Dilema 3, MP in zaris drobnih oddaljenih detajlov?


Z 200mm sem fotografiral pokrajino in iskal zapis oddaljenih drobnih detajlov. Poglejte malo zapise lastnih fotokamer. Videli boste, kako so oddaljeni drobni motivi predvsem v zeleni barvi, zamazani in neostri.
Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/250, f/10, ISO 320.

1:1 povečava zgornjega posnetka. Detajli so "vrhunski". Prav v tem navdušuje D800e. Nikon je odlično rešil problem "mehke" slike, ki jo pri drugih kamerah dobimo prav zaradi močnega Low Pass filtra.
Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/250, f/10, ISO 320.

Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/200, f/9, ISO 320.

1:1 detajl zgornjega posnetka. Ta izrez sem še dodatno ostril v Lab barvnem prostoru. Zarisano imamo vsako vejo posebej. Ni dileme, da odvzem nizkopasovnega filtra na pravi način, doprinese k višji ločljivosti zapisa. Če ni takih ostrih podatkov niti dodatno ostrenje ne pomaga.
Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/250, f/10, ISO 320.

Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/125, f/10, ISO 320, EV-1.

1:1 izrez zgornjega posnetka.
Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/250, f/10, ISO 320.

Canon EOS 650D, 70-200mm f/2.8, 1/180, f/10, ISO 200.
Izrez 1:1 iz kamere EOS 650D. Da si znate lažje predstavljati, kakšno odlično ločljivost ima D800e, prav na račun odvzema Low Pass filtra. Če pa bi naredil še interpolacijo (povečavo z dodajanjem točk) na enako velikost, bi bila neostrina zapisa popolna.
Menim, da bodo počasi tudi drugi proizvajalci začeli zmanjševati učinek Low Pass filtra. Ko sliko močno povečamo je razlika več kot očitna.

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com