Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Nikon kit objektivi za napredne kamere DSLR – TEST

Avtor:Matjaž Intihar
03.04.2011 18:10
Stran:

Optična kakovost Nikon kit objektivov

Že na začetku zapišem, da me je zelo pozitivno presenetilo, da niti en objektiv ni imel zamika barv (kromatske aberacije). Je pa pri večini opaziti vinjetiranje pri odprti zaslonki in predvsem pri obeh FX objektivih distorzijo. DX objektive sem preizkušal na Nikon D3100, FX na D3x.

Od 16mm do 18mm (24mm in 28mm FX)

Najslabše jo je odnesel objektiv 16-85mm. Po eni strani razumljivo, saj krajša goriščnica prinaša dodatne optične zaplete in sam objektiv ima dokaj veliko razmerje med goriščnicami. Vendar vseeno preseneča njegov slab zapis, saj je konkurenčen drugim objektivom samo pri f/8 in f/11.
Glede na veliko razmerje med goriščnicami se je odlično izkazal 18-200mm.
FX objektiva imata pri svojih 24mm in 28mm zelo podoben kot zajema. V nekaj boljši kakovosti zapisa se izkažeta samo pri f/22.
Če potegnem črto. Samo 16-85mm ima težave z ločljivostjo pri najkrajši goriščnici. Ostali objektivi so dokaj solidni že pri odprti zaslonki.

Od 24 do 28mm

Objektiv 18-200mm pri tej goriščnici že pri odprti zaslonki f/3.5 in f/4, pokaže svojo moč. Tudi 16-85mm pokaže povsem drugo sliko, 18-105mm pa se drži zelo konkurenčno. Pri tej za jiju najkrajši goriščnici sta oba FX objektiva zelo povpračna. 24-120mm je mehak pri vseh zaslonkah, 28-300mm oživi pri f/5,6 in f/8.

50mm

Odlično se izkaže objektiv 18-105mm. Oziroma vsi objektivi so pri tej goriščnici dobri vse do zaslonke f/16, kjer se zapis opazno poslabša. Objektiv 18-55mm pa ob pregledu roba slike opazno izgubi kakovost. 28-300mm je pri odprti zaslonki na robu slike tudi že brez kontrasta (mehak).

Od 85mm do 130mm

Pri teh goriščnicah se izkaže objektiv 28-300mm. Predvsem na robovih opazno prekaša ostale objektive.

200mm

Objektiv 18-200mm pri svoji najdaljši goriščnici obdrži solidno kakovost pri odprtih zaslonkah. Pri f/16 in f/22 pa se opazno izgubi. Res pa je, da boste pri daljših goriščnicah le redko kdaj izkoriščali te zaslonke.
Objektiv 28-300mm je pri 200mm goriščnici vidno višje kakovosti zapisa.

200mm DX in 300mm FX

Pri 200mm, bi moral objektiv na "crop" kameri imeti enak kot zajema kot 300mm na kameri polnega formata. Vendar ni tako. Še nisem videl 18-200mm objektiva, ki bi bil v najdaljši goriščnici res blizu "pravih" 200mm.
Ne glede na to pa je pri odprti zaslonki v centru z dobro ločljivostjo zapisa. Šele na robovih se pokaže, da ima 28-300mm nekaj boljši zapis. Vsekakor pa sta ta dva objektiva zanimiva "popotniška" rešitev, oziroma dobra ponudba za vse, ki si ne žele menjati objektivov.

 


 

Zaključek

Objektivi imajo svoje muhe in dobre lastnosti. Na koncu spoznamo, da je objektiv 18-55mm dobro optično uravnovešen, a manjka mu daljša goriščnica. Višje gremo težje je narediti dober objektiv in kompromisi so hitro tu. Da je objektiv poceni, ima celo plastični nastavek za kamero. Za hobi fotografe zadovoljivo, za več pa ne bo šlo. In v višji kakovosti se viša tudi cena. Da je boljši kot recimo 18-200 se že krepko pozna na ceni. Na koncu pa proizvajalec sam dodaja in omejuje, oziroma se zelo dobro zaveda kaj nuditi, da če želite original, t.j. Nikon boste po temu tudi posegli.

Kaj izbrati ? Objektivi za DX fotokamere

Nikkor DX AF-S 18-55mm f/3.5-5,6G VR (cca. 225€)
Odličen objektiv za vse, ki šele vstopate v fotografijo in si želite nizko ceno kompleta. Vendar vedite, čaka vas še nakup dodatnega tele zum objektiva. Recimo 70-300mm VR (test), bo odlična izbira.

Nikkor DX AF-S 18-105mm f/3,5-5,6G ED VR (cca. 280€)
Objektiv, ki nudi dodatni kompromis. Ob nakupu kamere vas stane samo 100€ več. Bi ga vzeli. Ja, v primeru, da že sedaj veste, da dodatnega objektiva ne boste nikoli kupovali. Za družinsko in popotniško fotografijo nudi že zadovoljive goriščnice, obenem, pa je res poceni. Če pa že veste, da boste rabili še daljše goriščnice, potem je bolje izbrati 18-55mm in dodatni teleobjektiv, oziroma pogledati za enim izmed mega zum 18-200mm ali 18-250mm, 18-270mm objektivom.

Nikkor DX AF-S 18-200mm f/3,5-5,6GII ED VR (cca. 790€)
Cena ne laže. Seveda, če gledamo objektive istega proizvajalca. Ta objektiv je zelo dobro uravnotežen. Menim, da celo najbolje med vsemi tokrat preizkušenimi. Vendar, cena je znana in za marsikoga ni nizka. Toda, če želite mega zum objektiv (vse v enem) potem je le ta prava izbira. Če vam je original predrag, poškilite še malo k Tamron ali Sigma.

Nikkor DX AF-S 16-85mm f/3,5-5,6G ED VR (cca. 600€)
Objektiv, ki v praksi nudi res veliko, je lahko za "pipetkarje" zelo muhast. Samo dva mm krajša goriščnica (16mm), a to se v praksi še kako pozna. Vendar v tehnični kakosti zapisa ta objektiv ni nič posebnega. No meni že njegova cena glede na goriščnice in svetlobno moč pove veliko. Za tak denar je to to, pravimo. Vsekakor pa naj vam bo to prva kit izbira za kamero razreda D300s. Pri kameri Nikon D7000 pa izbirajte med njim ali 18-105mm in 18-200mm.

 

Kaj izbrati? Objektivi za FX fotokamere

Nikkor FX AF-S 24-120mm f/4G ED N VR (cca. 1099€)
Če imate kamero Nikon D700 potem ni dileme. To je pravi kit objektiv za vas. Fiksna zaslonka f/4 skozi vse goriščnice, široko razmerje goriščnic, predvsem pa cena objektiva na proti 24-70mm f/2.8 ne da druge izbire. Optično ne pričakujte preveč od tega objektiva. Seveda v tehničnem smislu. V praksi zna večino povsem zadovoljiti. A če bi bilo povsem tako, ne bi Nikon izdeloval še fiksnih objektivov podobnih goriščnic, predvsem pa objektiva Nikon 24-70mm f/2,8. Ta je kar za 1000€ dražji. Je še kakšno vprašanje?

Nikkor FX AF-S 28-300mm f/3,5-5,6G ED VR (cca. 900€)
Za vse, ki v FX razredu ne ljubijo več objektivov v fototorbi, je Nikon izdelal ta objektiv. Obenem je še cenovno dokaj prijazen. Še toliko bolj, če gledamo ceno FX ohišij. In takoj pridemo na to, da "pipetkarska" tehnična kakovost ni ne vem kaj. Marsikateremu popotniškemu fotografu, ki ravno ne rabi vrhunskega zapisa, lahko 28-300mm še kako odtehta nekaj dkg zaradi večih objektivov. Sploh pa večnih njihovih menjav.

Za konec

Nikon kit objektivi nudijo vse v domeni goriščnic in cen. Še enkrat poudarjam, to so kit objektivi, ki jih lahko izberete v kompletu vaše nove fotokamere. Zdaj, kaj boste vi izbrali, pa je na vas. Toda vedite, objektiv je več kot fotokamera. Zato bodite pri njegovi izbiri pozorni in izberite premišljeno. Možnosti izbire imate več in Nikon vam jih tudi nudi. Kdor od Nikon uporabnikov želi v določenem razredu objektivov kakovost in je za to pripravljen plačati ni dileme, izbral bo Nikon. Če želite nekaj prihraniti, a najbrž v optičnem primeru dobiti manj, pa lahko izberete med neodvisnimi proizvajalci. Odločitev je na koncu tako ali tako vaša.

Ste v dilemi, želite nasvet ob vaši izbiri fotokamere, objektiva, dodatne opreme... (vprašajte nas).

Na Nikon objektivih boste opazili še sledeče pomembne oznake:

AF-S (Auto Focus - Silent) oznaka za objektive z vgrajenim hitrim in tihim motorčkom SWM (Silent Wave Motor) in so edini primerni za kamere, ki nimajo več motorčka v kameri kot Nikon D40/40x, D60, D3000 in D5000
G (Genesis) - objektivi, ki nimajo več obroča za ročni premik zaslonke
DX - oznaka za objektive, ki so prirejeni za kamere z manjšimi tipali (lahko jih nastavite tudi na kamere s polnim formatom (FX) vendar bo kamera upoštevala manjši zajem
VR (Vibration Reduction) sistem za stabilizacijo slike
AF-D (Distance) sistem za razpoznavanje oddaljenosti, ki deluje s 3D-Matrix sistemom. Ti objektivi ne delujejo v načinu AF s kamerami D40/40x, D60, D3000 in D5000. Objektivi iz serije AF-S in G imajo vgrajen sistem D
ED (Extra Low Dispersion) posebno brušene leče za čim manjšo barvno aberacijo ter razpršitev svetlobe in z njo povezanimi napakami pri zapisu
N (Nano Crystal Coat) nanos antirefleksijskega premaza z izredno drobnimi delci (nano) in večplastnim nanosom
IF (Internal Focusing) ostrenje preko notranje skupine leč. Objektivu se dolžina med ostrenjem ne spreminja

Stran:
 

Komentarji

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com