Kakovost slike
Objektivi z eno goriščnico imajo veliko prednost pred zum objektivi. Konstruktorjem ni treba gledati na vse možne optične kompromise, ki jih spreminjanje goriščnic potegne za sabo. Tudi leč v objektivu samem je lahko manj, kar posledično lahko prinese k višji kakovosti. Vsaka dodatna leča, popravlja napako prejšnje in proizvaja nove napake. Več jih je, težje je za primerljivo ceno narediti enako dober objektiv.
Objektiv Tokina AT-X Pro 100mm f/2.8 D Macro se iz pogleda kakovost/cena zelo dobro izkaže. Najbolje riše pri zaslonkah od f/4 do f/10. Korektno tudi pri odprtih in zaprtih, kar je pomembno predvsem pri najbolj zaprtih, saj v makro fotografiji velikokrat manjka ostrine po globini slike. Pri fotografiranju portretov, nam f/2.8 lahko pride prav in s tem zadovoljstvo, da je objektiv dober tudi pri tej zaslonki.
Objektiv Tokina AT-X Pro 100mm f/2.8 D Macro ima malo kromatske aberacije. V primerjavi ga nisem primerjal z originalnima Canon , Nikon, opazno dražjima makro objektivoma, ampak kar z zum objektivom Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM. Pri 100mm sta iz pogleda ločljivost, kontrast, kromatska aberacija zelo izenačena. Vendar, je Canon iz serije L objektivov s krepko višjo ceno in seveda, niti nima možnosti bližinskega fotografiranja. Je pa zanimiva primerjava iz drugega zornega kota, če koga zanima portretna fotografija s fiksnimi objektivi.
Osmovni motiv.
Tokina center slike. Od f/2.8, f/4, f/5.6, f/8, f/11 in f/16.
Canon center slike. Od f/4, f/5.6, f/8, f/11 in f/16.
Tokina rob slike. Od f/2.8, f/4, f/5.6, f/8, f/11 in f/16.
Canon rob slike. Od f/4, f/5.6, f/8, f/11 in f/16.
Tokina levo, Canon desno. f/5.6
Tokina levo, Canon desno. f/8
Tokina f/2.8 levo, Canon f/4 desno.
Tokina f/2.8, 30 cm oddaljenosti.
Tokina f/8, 30 cm oddaljenosti.
Tokina f/2.8, 30 cm oddaljenosti.
Tokina f/8, 30 cm oddaljenosti.