Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Panasonic Lumix GH5 / kamera iz najvišje CSC stopnice

05.06.2017 23:02

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

Fotografu ime Panasonic ni več neznano. Že leta 2003 sem podal prvi test kompaktne fotokamere Panasonic DMC F1 (test). Kamera je bila pravo presenečenje in osvežitev na takrat dokaj klasičnem fotografskem trgu. Ve se, digitalna tehnologija ni več domena mehanskih delov ampak napredne elektronike. In tu ima Panasonic več izkušenj kot oba "stara" fotografska giganta skupaj. Vendar prepričati najbolj zahtevne kupce in predvsem uporabnike je krepko težje. Panasonic je v več kot 15 letih vstopa med ponudnike fotokamer naredil velik preskok. Seveda ne išče pot v razredu kamer DSLR. Nekdaj med kompaktnimi kamerami in sedaj vse bolj prodornimi kamerami iz razreda CSC, pa je Panasonic med tistimi, ki nudijo največ. To še kako dobro kaže fotokamera GH5.

 

Panasonic Lumix GH5

Verzija GH1 je prišla na trg leta 2009. Panasonic je bil prvi, ki je povzel Olympus 4/3 sistem. V bistvu močno skupaj sodelujejo in desetletje nazaj, ko je bil foto oddelek Olympus v krizi je bilo veliko govora, da jih bo Panasonic enostavno prevzel. Od tega na koncu ni bilo nič.

Panasonic nekako na tri leta postavi na trg izboljšani model njihove najbolj napredne kamere. In ker podjetje Panasonic ni klasično fotografsko, trgu da več drugačnih rešitev. Pri GH5 so svojo napredno tehnologijo iz profesionalnega video sveta dodali tudi v to kamero. Tako da video snemalci, ki bi radi uporabili manjše, cenejše kamere kot tiste iz razreda DSLR, že gledajo tudi za še manjšo GH5. Ta nudi celo dodatni nastavek v-log za napredni 12 bitni 4K zapis.

Ohišje

Veliko je 139 x 98 x 87 mm, težko 725g. Je za 6mm širše in 180g težje od predhodnice GH4. Torej ni majhno in lahko, kar pa nikakor ni moteče. Zame celo odlično, saj se to ohišje odlično drži v roki. Zmogljiva napredna kamera ni nujno, da je majhna. Majhnost pomeni slabše držanje v roki in posledično hitrejše stresenost posnetka in težje upravljanje z gumbi. Kdor želi manjše ohišje lahko izbere Panasonic GX8 (test).
Ohišje je iz trdne magnezijeve zlitine. Držalo je za CSC kamero veliko, kar ji da še dodaten plus, ko z njo dlje časa delujemo.
Na kameri je 25 gumbov in za mene osebno je to bolša kamera glede ergonomije in postavitve gumbov za glavne, večkrat potrebne nastavitve.

Tehnika

Kamera Panasonic GH5 ima tipalo 4/3 formata z ločljivostjo zgolj 20M točk. Ločljivost ni več nek nujen podatek, vendar je zaloga točk vedno dobrodošla. Vseeno pa ima GH5 točk povsem dovolj tudi za večje povečave.

Občutljivost tipala je od ISO 200 do ISO 25.600, razširljiva do ISO 100. Obenem nudi še AUTO nastavitev, kar hobi fotografu lahko odlično pomaga, da ne bo stresenih posnetkov, ali da mu kamera v programski nastavitvi S, drži želeni čas osvetlitve.

Zaslon je velikosti 3 palce, in nadpovprečne ločljivosti 1.6M točk. Iskalo je EVF (elektronsko) s 0.76X-no povečavo in ekstremno ločljivostjo 3.6M točk. Pokritost motiva preko iskala je 100%. V kamerah CSC je sedaj EVF iskalo nekaj normalnega. Pogled skozi tako ločljivega lahko moti samo še fotografa, ki dobro pozna večja iskala s prizmo iz naprednih kamer DSLR.

Časi osvetlitve so od 60sek., do 1/8000sek., sinhronizacija je 1/250 sek. Kamera zmore zajeti kar 12 posnetkov v sekundi.

Kamera Panasonic GH5 ima še eno odlično lastnost. Stabilizacija slike v objektivu (O.I.S.) in preko tipala je usklajena. Odlično deluje tudi pri goriščnici 400mm.

Za shranjevanje kamera uporablja SD pomnilne kartice. Predvsem zaradi 4K videa je še kako dobrodošla možnost uporabe dveh kartic. Zelo pozitivno je tudi to, da kamera uporablja večjo baterijo. Zmogljivost je tako enaka kot pri naprednih kamerah DSLR. Kamera ima tudi WI-Fi povezavo. Omogoča prenos podatkov, kot kontroliranje kamere na daljavo.

Delovanje kamere

Ko primeš v roke kamero iz razreda CSC se moraš zavedati, da imajo te kamere svoj namen in svoje uporabnike. Vendar je šel Panasonic močan korak naprej in kamera nudi veliko večino naprednih nastavitev ter vse glavne preko gumbov na kameri. Še več. Kamera omogoča kar pet Fn. (funkcijskih) gumbov, katerim lahko sami nastavimo funkcijo delovanja.

Za predhodnico GH4 sem zapisal, da mi je nerazumljiva postavitev gumba za korekturo osvetlitve EV -/+. Gumb oziroma nastavitev, ki je večkrat v uporabi je sicer na zgornjem delu kamere, vendar daleč od uporabne funkcije kot imata narejeno Nikon ali Canon. Nova GH5 ima gumb nameščen tam kjer je hitro dosegljiv, pri prožilcu. Tako nam ni treba dati oko od iskala. Na zgornji levi strani je še večji vrtljivi, takoj dosegljivi gumb nastavitev za izbiro števila posnetkov zajema, zajem v 6K funkciji z nekaj zanimivimi lastnostmi ter slikovne programe.

Ostrenje je zadovoljivo hitro, zaslon in dodatne nastvitve preko njega odlične. Meni je obsežen in klasičnemu fotografu z veliko manj znanih funkcij, a fotograf "elektronik" jih bo z veseljem premikal. Ja filozofija, ki jo ima Panasonic ni povsem usklajena s klasičnimi foto ponudniki, vendar prav zaradi tega ima svoje kupce in zveste uporabnike. Se mi zdi pravilno, da gre Panasonic naprej s svojo vizijo.

Uporabniška vrednost kamere

S kamero Panasonic GH5 se da lepo delovati. Od zmogljivih kamer CSC mi je najboljša v ergonomiji. Dobro se jo drži v roki, je hitra in natančna v delovanju. Mikro 4/3 sistem omogoča majhnost objektivov. Tu se pozna večja prednost te kamere, saj imate lahko objektiv z ozkim kotom, pa je glede na kamere DSLR še vedno kompakten. Na preizkusu kamere Panasonic GH5 sem uporabljal več objektivov. Tokrat predvsem tiste, kateri nudijo ime Leica in odlično svetlobno moč.

Panasonic ima že lep izbor dodatnih objektivov. Ker je kamera v enakem m4/3 sistemu kot Olympus, lahko uporabite tudi te objektive. Zdaj, ko ima Panasonic GH5 poleg optične stabilizacije (O.I.S.) tudi stabilizacijo slike preko tipala, so vsi Olympus objektivi še bolj uporabni.

Kamera Panasonic GH5 je namenjena vsem tistim, ki imajo radi v roki občutek kamer DSLR in kompaktne objektive z najboljšim zapisom in svetlobno močjo. Kakovost fotografije je vse tja do ISO 1600 povsem konkurenčna. Krajše goriščnice (recimo 42,5mm ima enak kot zajema kot na polnoformatni kameri 85mm) nam doprinesejo možnost uporabe daljšega časa. Če upoštevamo še dvojno stabilizacijo, nam ISO dlje časa ni treba dvigniti in izgubi se nekaj težav zaradi več šuma.

Popotni fotograf pa je s kamero GH5 in kompletom objektivov dobil odlično kakovost foto in predvsem video zapisa ter kompaktnost.

Ob preizkusu kamere sem imel na razpolago komplet od 12-400mm (24-800mm, ekv. 35mm)

 

 

Kakovost fotografije in videa

Kamero sem uporabljal na FotoPOTEPu po Namibiji. Ločljivost ni velika, vendar povsem zadovoljiva tudi za večje povečave. V JPEG načinu je fotografija že močneje obdelana. RAW zapis nam omogoča lastni poseg v korekturo.
Ker na manjšem tipalu (izrez 2X) niso pretiravali s točkami, je tudi šum še solidno kontroliran.

Panasonic GH5, Leica 12-60mm f/2.8-4, 1/500sek., f/6.3, ISO 100, EV +2/3, 12mm

Panasonic GH5, Leica 100-400mm f/4-6.3, 1/320sek., f/6.3, ISO 100, EV 0, 400mm

Panasonic GH5, Leica 43mm f/1.2, 1/1600sek., f/2.2, ISO 100, EV 0, 43mm

Panasonic GH5, Leica 100-400mm f/4-6.3, 1/640sek., f/9, ISO 400, EV -1, 236mm

Panasonic GH5, Leica 12-60mm f/2.8-4, 1/400sek., f/4, ISO 200, EV 0, 40mm

Panasonic GH5, Leica 100-400mm f/4-6.3, 1/1000sek., f/8, ISO 800, EV +1, 400mm

Panasonic GH5, Leica 100-400mm f/4-6.3, 1/2500sek., f/7.1, ISO 800, EV +1, 400mm

Panasonic GH5, Leica 12mm f/1.4, 1/50sek., f/2, ISO 3200, EV 0, 12mm

Panasonic GH5, Leica 43mm f/1.2, 1/30sek., f/1.6, ISO 6400, EV 0, 43mm

Panasonic GH5, Leica 43mm f/1.2, 1/100sek., f/1.2, ISO 12800, EV 0, 43mm

Zajeto z Leica 12mm (24mm, ekv.35mm). V rdečem kvadratu je prikazan izrez z goriščnico 400mm (800mm, ekv. 35mm)

Leica 100-400mm (800mm ekv. 35mm)

 

Primerjava občutljivosti ISO

Panasonic ima po merah 2X manjše tipalo kot polnoformatne kamere in za 1,5X od kamer z APS-C tipali. Pri enaki ločljivosti tipala in nastavljeni občutljivosti ISO, nam manjše točke sprejmejo manj fotonov in algoritmi preračunajo sliko iz podatkov, ki so na voljo. Še vedno je opazna razlika v kakovosti zapisa, če kamero z m4/3 tipalom primerjamo z večjimi. Zato s kamero Panasonic GH5 s previsokim ISO (nad 3200) ne pretiravajte, če ni nujno potrebno. Vendar ga vedno uporabite, če nestreseno fotografijo v slabi svetlobi želite imeti. Končna kakovost je žal še vedno na strani kamer z večjimi tipali in posledično točkami na tipalu. (Članek: ISO (občutljivost tipala) - Katerega izbrati?)

ISO 3200, Panasonic GH5

ISO 3200, Canon EOS 100D

ISO 3200, Nikon D500

 

4K video / poglavje, ki GH5 postavi pred konkurenco

V domeni videa, je kamera v tem cenovnem razredu krepko pred konkurenco. Panasonic GH5 ima vse mogoče ločljivosti in kodeke, katere dobro poznajo samo "pravi" video snemalci. Se pozna, da je Panasonic z vrhunskimi video kamerami vpet v video tehnologije za filmski svet Holywooda. Kamero Panasonic GH5 sem z veseljem uporabljal za zajem fotografije in videa, v domeni reportažne in popotniške fotografije. Moram reči, da me je video zapis s to kamero močno presenetil in dobil sem nek drugačen občutek glede kakovosti zapisa brez uporabe stojala. Dvojna stabilizacija slike ima svojo prednost.

Pri snemanju v 4K ni več izreza kot pri GH4, ampak je na voljo polen format. Zdaj lahko snemamo v polnem kotu zajema objektiva. 4K zapis vzame precej prostora na kartici. Okoli 160MB vam zapolni 10 sekund videa. 64GB kartica je zato nujna izbira in predvsem uporabiti morate tiste najhitrejše. Če sem uporabljal kartico s hitrostjo zapisa 60MB/s se mi je večkrat prekinilo snemanje. S kartico hitrosti 90MB/s nisem imel težav.

Če tudi boste kadre uporabili za HD video, je bolje snemati v 4K. Zaradi zgoščevanja točk bo manj šuma in, če imamo v 4K barvni način 4:2:2, se v HD približamo 4:4:4. GH5 zajema v 10-bitnem načinu 4:2:2. S programskim dodatkom v-log, lahko zajemamo tudi v 12-bitnem tonskem zapisu.

Možno je tudi zajemanje v 4K s 50 slikami v sekundo. V HD zapisu lahko snemamo do 180 slik na sekundo, kar nam v pretvorbi na 25 slik v sekundi prinese počasno prikazovanje s 360 sličicami.

 

Za konec

Razred CSC je vse širši in kamere vse bolj primerne tudi za napredne fotografe. Ker z manjšimi objektivi lahko nudijo kompaktnost, so te kamere prevzele marsikaterega prej zagrizenega DSLR fotografa.

Panasonic s kamero GH5 nudi visoko tehnologijo. V konkurenci so še Sony, Olympus, Fujifilm, vendar ima v razredu CSC kamera GH5 toliko samo svojih lastnosti, da je drugačna. Večje ohišje bo všeč vsem tistim, ki radi dobro držijo ohišje v rokah. Perfektno EVF iskalo, visokoločljivi OLED zaslon, hitre funkcije in lahko dosegljive glavne nastavitve, postavijo za mene to kamero na najvišjo CSC stopnico. Še toliko bolj, če nas kot fotografe zanese v svet video zapisa.

Večkrat sem že zapisal, da bodo z leti klasična fotografska podjetja izgubila bitko s podjetji iz elektronike in, da ima Panasonic v fotografiji svetlo prihodnost. Če pogledamo, sta tako Canon kot Nikon pri kompaktnih kamerah prepustila tehnološki primat Panasonic, Sony, Olympus in Fujifilm. Pri kamerah CSC Nikon niti nima konkurenčne ponudbe. Canon zelo počasi sestavlja svoj CSC sistem. Ostane jima samo še trdno držanje kamer DSLR iz hobi razreda, ki se ohranjajo samo še zaradi nizke cene vstopnih modelov in seveda, vrhunske profesionalne tehnike. Toda to je ozek segment. CSC razred gre naprej in večini povsem zadostuje tudi za resno ukvarjanje s fotografijo. Zato dobiva vse širšo bazo uporabnikov.

Kamera Panasonic GH5 mi je pokazala, da je v kamerah CSC lepa prihodnost in, da je tehnološko že zelo zmogljiva. Predvsem pa široko uporabna. Ne samo glede ohišja. Te kamere imajo svojo prednost v širokem sistemu dodatne opreme. In Panasonic z Olympus nudi najširši sistem dodatne opreme v razredu CSC.

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

 

 
 

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com