Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Sony A7 III in FE 24-240mm - Odlična popotniška kombinacija

17.03.2022 11:42

O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

Ob preizkusu kamere Sony A7 III in Sony A7R sem v uvodu zapisal; »Pisalo se je leto 2006. Sony je na začetku leta prevzel foto oddelek KonicaMinolta. Že junija so nas povabili v Maroko in sredi puščave ob velikem ognjemetu predstavili novost, Alpha vizijo. Tudi ime Alpha so povzeli od Minolta kamer, katero so za japonski trg prvič uporabili leta 1985.

Sony je po nekaj modelih uvidel, da ne more konkurirati v svetu kamer SLR. Povzeli so brezzrcalni sistem, katerega je prvi dal na trg Olympus in leta 2013 na svoj način predstavili prvo polnoformatno brezzrcalno kamero Alpah 7. Začelo se je. Kotaljenje kamnov, oziroma nekateri napredni fotografi so začeli sprejemati drugačnost, saj jim kljub uporabi le Canon in Nikon polnoformatnih kamer, te niso bile želena opcija. Objektivi Sony E-sistema so se vse bolj širili. Zanimivo, Nikon inženir me je že leta 2015 spraševal, če kaj vem kaj dela Sony. Enako Canon predstavniki. Pravili so, zelo dobro vemo, kaj dela naš dosedanji edini konkurent. Paziti se moramo novega igralca, ki razmišlja drugače. In res, procente tržnega deleža je začel resno jemati Sony. Vsi so zbegani iskali odgovore od vsakega, ki je bil le malo bolj v svetu fotografskih fotokamer. Kaj dela Sony?

Delal je dobro in našel tržno nišo. Če ni uspel pridobiti naprednih fotografov v sistemu DSLR, jih je v sistemu CSC.

Če še niste vedeli. V japonski vraževernosti ima številka 7 zelo pozitivno čustvo. Že Minolta je vedno dodala to številko njihovim najbolj uspešnim modelom kamer (Minolta 7, Dynax 7, prvi AF kameri DSLR pa oznako 7000). Sony je to sporočilnost podal med kamere CSC in se jim je še kako obrestovalo. Model Alpha s številko 7 z izvedenkami, je krepko najbolj prodajana polnoformatna kamera sistema CSC.«

 

Sony A7 III in FE 24–240 mm F3,5–6,3 OSS na potovanju

Brezzrcalne (CSC) kamere so prinesle opazen napredek pri zum objektivih. Kar je bilo slabo v svetu kamer DSLR, v novem sistemu žari. Še bolje povedano, kar ne bi naredil v svetu DSLR, si sedaj dovolim v CSC. V enem izmed zadnjih preizkusov sem že zapisal, kako dobro se obnese objektiv 24-200mm od konkurenčnega podjetja. Zato me je prav zanimala Sony kombinacija kamere in močnega zum objektiva za potovanje. Tu so vedno neke omejitve glede teže in volumna. Zato kombinacija ene kamere in enega objektiva lahko še kako olajša potovanje samo. Seveda, kdor želi več od tehnike, bo tudi nosil več! Vedno nas ujame nek kompromis.

Sony A7 III nudi zadovoljivo število točk (24M), dobre uporabniške lastnosti glede hitrih nastavitev, odlično delovanje in kakovostno sliko v vseh pogojih. Da z menoj ne bo šlo preveč teže, sem si za FotoPOTEP Islandija izbral še mega zum objektiv FE 24–240 mm F3,5–6,3 OSS. Primerljivi DSLR objektivi so bili slaba izbira za zahtevnega fotografa. Zdaj je drugače. Brez težav si upam na FotoPOTEP vzeti mega zum kombinacijo. Le tam, kjer bi veliko fotografiral tudi portrete (FotoPOTEP Bali, Tajska...), bi šel z menoj še dodaten 50mm f/1.8 objektiv, oziroma ekstremni širokokotnik pos 20mm, če bi ga rabil v mestih visokih stavb in arhitekture, kot je recimo FotoPOTEP V Dubaj.

Skratka. Kamera Sony A7 III mi nudi odlično delovanje in kakovost slike. Objektiv FE 24–240 mm F3,5–6,3 OSS ima soliden široki kot, kateri še ravno lepo podpira delovanje s polarizacijskim filtrom. Goriščnica 240mm pa nudi uporaben teleobjektiv. Da objektiv ne bo razočaral, kaže že njegova optična konstrukcija.

Med 18 lečami je ena asferična in pet ED leč, ki poskrbijo za čim manj napak pri končnem zapisu. Ostrenje je dovolj hitro in optična stabilizacija slike je dobrodošla pri daljših goriščnicah.

 

Kombinacija v praksi - na FotoPOTEPu

Islandija nudi v glavnem krajinske motive. Fotografira se v vseh svetlobnih pogojih in lahko se uporabi različne tehnike zajema slike. Za ta namen je kamera Sony A7 III več kot zadovoljiva. Goriščnica 24mm mi bo dovolj za široki kot, obenem do tu polarizacijski filter lepo pokrije celoten del slike. Sivinski filter za doseganje kratkih časov se tudi lahko uporabi. Še stojalo in to je to. Ni bilo nobenih težav, da bi imel potrebo še po čem več. Sam linearni objektiv z ekstremno širokim kotom 20mm ali manj, uporabim zgolj za fotografiranje v notranjosti stavb, oziroma tam kjer je malo prostora za zajem motiva. Zum objektiv z dolgo goriščnico vse do 240mm nudi hiter premik in izbiro izreza. Za krajinsko fotografijo svtelobna moč objektiva ni pomembna, saj se večinoma izbere vrednost med f/8 in f/11. Za fotografiranje v slabi svetlobi je pri 24mm na voljo f/3,5.

Kombinacija kamere Sony A7 III in objektiva FE 24–240 mm F3,5–6,3 OSS, se je odlično izkazala. Brez vsakih težav ali razmišljanja, da bi potreboval kaj dodatnega iz smeri goriščnic, sem fotografiral od klasičnih krajinskih motivov, slapove in vodo z dolgimi časi in celo severni sij.

Objektiv FE 24–240 mm F3,5–6,3 OSS je odlična izbira za popotnega fotografa. Le zahteven fotograf si bo izbral po kakovosti še več, oziroma objektiv z višjo svetlobno močjo, če dela v slabih svetlobnih pogojih. Za hobi in napredno, še posebej popotniško fotografija pa nudi veliko.

Sony A7 III, FE 24-240mm, 1/250sek., f/9, ISO 200, EV +2/3

Sony A7 III, FE 24-240mm, 4sek., f/4, ISO 800

Sony A7 III, FE 24-240mm, 5sek., f/5.6, ISO 1000

Sony A7 III, FE 24-240mm, 1/2000sek., f/8, ISO 200, EV -1/3

Sony A7 III, FE 24-240mm, 10sek., f/13, ISO 50, EV -1/3, ND filter

Sony A7 III, FE 24-240mm, 5sek., f/14, ISO 50, EV -1/3, ND filter

Sony A7 III, FE 24-240mm, 4sek., f/10, ISO 50, EV -2/3, ND filter

Sony A7 III, FE 24-240mm, 1/125sek., f/11, ISO 200, EV -1/3

Sony A7 III, FE 24-240mm, 1/250sek., f/6.3, ISO 200, EV -1/3

Sony A7 III, FE 24-240mm, 1/250sek., f/4.5, ISO 200, EV -1/3

Sony A7 III, FE 24-240mm, 1/100sek., f/8, ISO 100

Sony A7 III, FE 24-240mm, 1/400sek., f/6.3, ISO 200, EV -2/3

Sony A7 III, FE 24-240mm, 1/1000sek., f/8, ISO 800, EV -2/3

Sony A7 III, FE 24-240mm, 1/640sek., f/6.3, ISO 320, EV -2/3

Sony A7 III, FE 24-240mm, 1/400sek., f/6.3, ISO 200

Sony A7 III, FE 24-240mm, 1/100sek., f/7.1, ISO 200, EV +2/3

Sony A7 III, FE 24-240mm, 1/200sek., f/9, ISO 200, EV +2/3

Sony A7 III, FE 24-240mm, 5sek., f/5.6, ISO 1000

24mm

200mm

 

Za konec

Kdor si želi več kot samo fotofon ali kompaktno kamero, bo med pregledom ponudbe sigurno opazil tudi Sony A7 III. Če potrebujete objektiv vse v enem, potem mimo objektiva FE 24–240mm ne morete. Ta kombinacija nam nudi veliko dobrih lastnosti. Od cenovne, do kompaktnosti in še dovolj nizke teže. Kljub hladnim razmeram na Islandiji mi je ena baterija držala cel dan. Res pa, da jaz zaslon za pregled slik izklučim.

Kdor uporablja ali je uporabljal DSLR sistem ve, ali ima celo izkušnje, da zum objektivi z velikim razmerjem goriščnic niso bili ravno zgled kakovosti. Povsem solidno za hobi popotniško fotografijo. Za kaj več krepko premalo. S prihodom sistema CSC in drugačnim razmerjem zadnja leča – tipalo, se je veliko spremenilo v smeri kakovosti. Tudi v objektivih so boljše leče in rezultat ni izostal.

Verjemite. Ko enkrat preizkusite kaj zmore tak objektiv, boste krepko premislili, ali bi na potovanje še jemali dodatne objektive. Razumljivo, da ima vsak svoj pogled, želje in zahteve. Toda nikakor ne moremo zamahniti z roko in reči, da ta kombinacija ne šteje. Če le malo razmišljate v smeri enega univerzalnega objektiva, si kamero Sony A7 III in objektiva FE 24–240 mm F3,5–6,3 OSS, morate ogledati ter preizkusiti.

Fotoopremo Sony je za test posodil LOREX d.o.o.

 

O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

 

 

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com