Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Nikon D800e (D800) - "KAPO DOL" / Test e-Fotografija

Avtor:Matjaž Intihar
22.09.2012 17:43
Stran:

Nikon D800e - Dileme visoke ločljivost (M točk)

Še predno sem naredil prve posnetke pri visoki občutljivosti nad ISO 1600, sem bil zaradi gostote točk na tako visoko ločljivem tipalu v dvomih, kakšna bo slika. Bo tako kot na D3x, kjer sem le redko izbral nastavitev nad ISO 400 in za višji ISO moral vedno imeti še eno kamero kot recimo D300s. Vendar so me že prvi posnetki z D800e prepričali, da je Nikon naredil odlično delo tudi glede algoritmov. Uporaba višje občutljivosti je možna in s seboj ni nujno treba imeti še kakšno, po točkah manj zmogljivo kamero.
Bojazen je bila tudi v tem, da bo izvedba »e« imela problem glede moire efekta. Lahko rečem, da sem ga našel. Vendar na motivu, kjer sem točno vedel, da lahko do njega pride. Kajti Low Pass (nizkopasovni) filter (katerega ima D800e v manj močni obliki) poskrbi, da se slika malo »zmehča«, zato podatki iz točk, niso tako močno ostro vzeti za zapis slike. In če ima motiv enako linijsko strukturo zaporednih elementov, zna priti do težav. V krajinski fotografiji jih glede moire-a ne boste zlepa našli. Sam med nekaj tisoč posnetki krajine nisem opazil linijsko zgoščenost, ki nakazuje moire efekt. V studijski fotografiji pri fotografiranju blaga, bi se ga lahko lažje našlo. Zato sem tudi v blagu iskal težave in nisem našel nič posebnega.
Ob pregledu fotografij iz Nikon D800e, je zadovoljstvo popolno. Odlična je že JPEG datoteka. V tem stisnjenem in v kameri delno obdelanem formatu sem fotografiral v srednji ločljivosti, da imam manjše fotografije za osnovni pregled in hitre predstavitve. V RAW datoteki sem fotografiral v najvišji ločljivosti. Kaj veš, mogoče bodo kateri posneteki vredni polne obdelave in velike povečave.
Vedite pa, da so datoteke iz tako ločljivega tipala velike, res velike. V polni ločljivosti je JPEG datoteka velika od 10MB do 17MB (odvisno od motiva in posledično kompresije podatkov). RAW datoteka ima v ne stisnjenem 14bit zapisu celih 75MB, v stisnjenem brez izgube pa še vedno krepkih 40MB. 32GB kartica je zelo dobrodošla. Sam sem v kameri uporabljal dve 32GB (CF in SD) s hitrostjo zapisa 90MB/s. Eno kartico kar hitro zapolniš, zato je dodatna druga v kameri še kako dobrodošla, obenem pa moramo imeti še kakšno v rezervi. Če pa zajamete še video, potem vedite, da MB rastejo na potenco in bo prava izbira 64GB kartica.
Ko RAW datoteko polne ločljivosti odprete v programu za obdelavo slike, ima v 16 bitnem tonskem zapisu kar 200MB. V 8 bitnem pa 100MB.

Dilema 1, visoki ISO in 36M točk?


Dilema visoki ISO se razblini! Najprej sem si želel odgovoriti glede šuma. Saj sem si ga že pri testu D3200, toda tu imamo le opravka s krepkim številom točk in željo po najvišji kakovosti. Ne bi rad imel kot pri D3x dodatno kamero samo za to, da jo bom izkoriščal za višji ISO.
Nikon D800e, 24-70mm f/2.8, 1/80sek., f/4.5, ISO 25600.

1:1 izrez iz zgornjega posnetka.
Dileme ni. Šum je nepomemben kljub (elektronskih) ISO 25600. Lahko pa se pogovarjamo o izgubi tonov in ostrine. Toda v takih razmerah je tako malo svetlobe, da ni pričakovati enake kakovosti slike kot pri ISO 100. Po prvem preizkusu sem brez kančka dvoma uporabljal višje občutljivosti. Enostavno je treba vedeti. Če ni svetlobe ni fotografije. Če je malo svetlobe uporabi višjo občutljivost in kasneje se sprašuješ o njeni kakovosti. Zase vem, da do ISO 1600 pri tej kameri niti ne razmišljam več, ali bo kakovost zapisa zadovoljiva tudi za kasnejšo najvišjo kakovost predstavitve ali tiska.

 


 

Dilema 2, moire efekt na D800e?


Iz grafike in rastriranja slik za tisk vem, kako in kdaj nastane efekt moire, ko se v določenem zaporedju zgoščujejo pike, namesto, da bi se enakomerno zapisale na medij (rdeči del slik). Tipalo ima postavljene točke, kot jih ima tiskani raster. In če ga v določenem razmerju in pod določenim kotom fotografiramo pride do tega efekta. Ker sem vedel kako moire najti, seveda v povečavi, sem ga tudi našel. Nikon D800e nima močnega filtra za "mehčanje". Zato je ta efekt še toliko lažje najti. Vendar sem fotografiral različne motive in razen tega, kjer sem točno vedel, da bom efekt našel, nisem imel težav.

 


 

Dilema 3, zaris drobnih oddaljenih detajlov?


Z 200mm sem fotografiral pokrajino in iskal zapis oddaljenih drobnih detajlov. Poglejte malo zapise lastnih fotokamer. Videli boste, kako so oddaljeni drobni motivi predvsem v zeleni barvi, zamazani in neostri.
Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/250, f/10, ISO 320.


1:1 povečava zgornjega posnetka. Detajli so "vrhunski". Prav v tem navdušuje D800e. Nikon je odlično rešil problem "mehke" slike, ki jo pri drugih kamerah dobimo prav zaradi močnega Low Pass filtra.
Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/250, f/10, ISO 320.


Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/200, f/9, ISO 320.


1:1 detajl zgornjega posnetka. Ta izrez sem še dodatno ostril v Lab barvnem prostoru. Zarisano imamo vsako vejo posebej. Ni dileme, da odvzem nizkopasovnega filtra na pravi način, doprinese k višji ločljivosti zapisa. Če ni takih ostrih podatkov niti dodatno ostrenje ne pomaga.
Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/250, f/10, ISO 320.


Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/125, f/10, ISO 320, EV-1.


1:1 izrez zgornjega posnetka.
Nikon D800e, 70-200mm f/2.8, 1/250, f/10, ISO 320.


Canon EOS 650D, 70-200mm f/2.8, 1/180, f/10, ISO 200.
Izrez 1:1 iz kamere EOS 650D. Da si znate lažje predstavljati, kakšno odlično ločljivost ima D800e, prav na račun odvzema Low Pass filtra. Če pa bi naredil še interpolacijo (povečavo z dodajanjem točk) na enako velikost, bi bila neostrina zapisa popolna.
Menim, da bodo počasi tudi drugi proizvajalci začeli zmanjševati učinek Low Pass filtra. Ko sliko močno povečamo je razlika več kot očitna.

 


 

Video zapis

Nikon D800e kot vse sodobne kamere omogoča HD video zapis. Vklopiti zapisovanje je enostavno, med snemanjem lahko fotografiramo. Kamera omogoča delovati v Time Laps načinu, kot snemanje HD zapisa v DX formatu. S tem pridobimo v ozkem kotu zajema.
Zapis v visokem ISO je zadovoljiv, ni pa najvišje znane kakovosti iz kamer DSLR. V nižjih občutljivostih, je kakovost v detajlih tako kot v fotografiji na najvišjem nivoju. Seveda, če uporabljamo objektive z najvišjo ločljivostjo.
Zapis je bogat s podatki za nadaljno obdelavo, skoraj obvezna je uporaba stojala. Za video posnetke najvišje kakovosti pa iz roke enostavno ne gre. Ostrenje je možno avtomatsko v načinu stalnega sledenja preko tipala. Sam raje izkoriščam klasično ostrenje in snemanje v krajših kadrih. V HD zapisu lahko snemamo v neprekinjenem zapisu do 30 minut, v Time Laps funkciji do 20 minut.
Tudi za kamero Nikon D800e je že na voljo kopica dodatkov, ki so domena profesionalnega video sveta.


Za ogled videa klikni na sliko ali text.

 

Stran:
 

Komentarji

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com