Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Nikon Nikkor AF-S 300 mm f/4E PF ED VR - Test

07.06.2016 20:57
Stran:

Avtor: Matjaž Intihar

 

1.Tehnika / 2.Kakovost slike / 3.Zaključek

S prihodom kamer Nikon D3 in D300 (l. 2007), je Nikon močno pospešil in začel slediti konkurenco tudi pri objektivih. Slediti v smislu širine sistema novih objektivov, ki so lahko izkoriščali vse sodobne zmožnosti visoko ločljivih tipal. V kakovosti tako ali tako ni bilo dileme. Nikkor 24-70mm, 70-200mm in predvsem 14-24mm so bili v tistih letih tehnološki presežek.

Vemo, profesionalno opremo spremlja celoten sistem. In Nikon je imel krepko najširši sistem vseh možnih dodatkov v času analogne fotografije. V digitalni tehnologiji so bili sprva v sistemu samo z najbolj nujno opremo, zdaj so na vrsti že krepko nišni produkti, ki lahko marsikomu še kako štejejo ob njegovih glavnih motivih.

Fotograf se po nakupu ohišja hitro ujame v dilemo glede izbire objektivov. Več deluješ, bolj si v profesionalni fotografiji, bolj ti je pomebna tebi želena in tvojim motivom izbrana oprema.

Ločljivost najnovejših tipal postaja že ekstremna. Zadovoljivi so samo najboljši objektivi, kateri pa zaradi vse večjega števila leč postajajo vse daljši in težji. Obenem najboljše leče prinesejo še visoko ceno. Vendar, kdor kakovost potrebuje jo bo izbral, uporabljal in za njo tudi plačal. Tako pač gre v profesionalni fotografiji.

Fresnel leča v bistvu obrne v enaki dolžini lom žarkov sprednje leče in popravi lomne napake prednje leče. S tem se skrajša dolžina loma po drugi leči, ki ga pri "normalnih" objektivih podaljša vsaka klasična leča in dodatno potrebuje še kakšno lečo za nove popravke napak. Materiali za obe leči morajo biti vrhusnki, predvsem je potrebno izredno natančno brušenje, kar na koncu doprinese k opazno višji ceni objektiva s Fresnel lečo.

 

Phase Fresnel

Ko misliš, kaj vse novega nam predstavijo japonski inženirji, je prav pri optiki tako, da niso predstavili nič revolucionarnega. V bistvu je pri novih lečah samo dodana kakšna manjša inovacija in napredna tehnološka izdelava. Če so pri fotokamerah že v 60-tih povsem ujeli in v 70-tih povozili Nemce, pri lečah ni tako. Leica in Zeiss sta še vedno pojem vrhunskega zapisa in podjetji, ki sta pri lečah in konstrukciji objektivov dala veliko še danes pomembnih inovacij.

Tudi pri objektivih, ki s pomočjo posebno brušenih leč pridobijo na kompaktnosti niso japonci iznašli nič novega. Dve stekli sta brušeni po ideji francoza Jeana Fresnela, ki je že leta 1823 v svetilnik Cordouan na zahodni obali Francije dodal to posebno lepljeno lečo. Zaradi njegovega izuma so svetilniki pridobili izjemno svetlobno moč in ladje lažje orientiranje.

V Fresnel leči se vidi poseben način brušenja, ki omogoča drugače lomljenje svetlobe kot klasična leča. Z drugačnim lomom svetlobe se pridobi na majšem številu dodatnih leč, katere popravljajo napake prejšnjih. V leči so opazni vgravirani krogi.

 

V klasičnem objektivu za enak doseg loma svetlobe potrebujemo več ali med skupinami bolj oddaljenih leč. Zato je bolj izražena velikost objektiva. Fresnel je posebej brusil drugo lečo, katera drugače, obrnjeno lomi svetlobo in je v kombinaciji s prvo lečo zato njena pot do gorišča krajša. Obenem sta lahko dve leči zaradi posebnega brušenja opazno tanjši od klasičnih in teh je lahko manj za enak rezultat loma.

Prve tri leče zberejo svetlobo, med njimi ED leča poskrbi za tem manjši barvni odklon, katerega nato Fresnel leča obrne, popravi in nadaljne leče samo še poskrbijo za pot svetlobe do tipala.

 

Nikon Nikkor AF-S 300 mm f/4E PF ED VR

Nikon je predstavil svoj prvi objektiv s Fresnel lečo pred enim letom. Kar ga naredi zanimivega za določene fotografe je, da je kljub goriščnici 300mm in f/4 izredno kompakten. V dolžino meri zgolj 147,5mm.

Canon je ta sistem pokazal že na Photokina 2000. Leta 2001 pa predstavil prvi objektiv s Fresnel lečo, 400mm f/4 DO (Diffractive Optics). Leta 2004 smo že preizkušali “amatersko” izvedbo DO zum objektiva 70-300mm DO (primerjalni test). Žal se DO objektivi takrat niso prijeli, saj je bila težava predvsem v odbojih in njihovem posredovanju slike.

Na potovanju in drugje, kjer se potrebuje kompaktnost, objektiv Nikkor 300mm f/4 PF objektiv še kako pokaže svojo prednost. Prav zaradi kompaktnosti objektiva z dolgo goriščnico je bil komplet katerega sem preizkušal na FotoPOTEP Namibija še dovolj majhen, da je poleg videnega na sliki v fototorbi ostalo prostora za še dva manjša CSC objektiva, fleš, filtre in mini stojalo.

 

Izdelava, velikost, teža

Zanimivo. Nikon se za objektiv Nikon Nikkor AF-S 300 mm f/4E PF ED VR ni poslužil vrhunske tehnologije za ohišje, t.j. magnezijevo zlitino, ampak je podal kompozitne plastične materiale. Vseeno pa objektiv v roki deluje trdno in robustno. Očitno je to res nišni objektiv in vedo, da profesionalni športni fotograf še vedno raje poseže po klasičnem objektivu.
Objektiv je dolg 147.5mm, s premerom 89mm. Teža je zgolj 755g.

Primerjava velikosti s klasičnim Nikkor 300mm f/4.

 

Konstrukcija, leče

Nikon Nikkor AF-S 300 mm f/4E PF ED VR je sestavljen iz 16 leč, ki so postavljene v 10 skupin. Zaslonka je sestavljena iz 9 lamel.

Ostrenje poteka preko notranjega sklopa leč. Tudi pri zumiranju se prednje leče ne premikajo.

Med lečami je ena ED, ena PF, ki korigirata kromatsko ter sferično aberacijo in držita visoko kakovost zarisa v celotnem območju goriščnic. PF leča skrajša pot svetlobe in še vedno obdrži nizko kromatsko ter sferično aberacijo.

Navoj za filtre je 77mm, najbližje možno ostrenje je od 1.4m.

 

Bajonet - nastavek za kamero

Nastavek za kamero je kovinski in prav tako odlično izdelan.

 

Ostrenje / Stabilizacija slike

Nikon Nikkor AF-S 300 mm f/4E PF ED VR nudi AF-S ostrenje zadnje generacije. Enako tudi VR način stabilizacije slike.

Avtor: Matjaž Intihar

1.Tehnika / 2.Kakovost slike / 3.Zaključek

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com