Naročite se na enovice

http://www.zdrzi-dlje.si/
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

Olympus E-3 / Prve fotografije

Avtor:Matjaž Intihar
02.11.2007 12:54
Stran:

Glede šuma nimam večjih pripomb in če bodo v času do prodaje kamere v tem elementu še kaj dodatno izboljšali, še toliko bolje. Vendar pa me bolj zanima, ali bo kaj več dela narejenega pri različnem tonskem zapisu, ki ga kaj hitro opazimo ko uporabljamo drugačne občutljivosti. Kamera se pri visoki občutljivosti obnaša precej po "kompaktno". Zaradi zmanjševanja efekta šuma in premalo podatkov določene tonske vrednosti prevzema, da zniža napake šuma. In posledično je slika opazno bolj "revnih" tonov.


ISO 400. Motiv tonsko dokaj bogat zasičenih in nežnih tonskih vrednosti ter z obilo kontrasta. Ko pa sliko primerjamo...


... ISO 1000. Izgubile so se določene (predvsem rumeni del spektra) tonske vrednosti na račun ohranjanja čim manj vidnih napak (pik) šuma. Mislim, da bodo Olympus inženirji v tem elementu naredili še nekaj popravkov.


ISO 400. Detaj v temnem delu motiva.


ISO 1000. Detajli so opazno izgubljeni glede na ISO 400. Tudi te podrobnosti bom ob preizkusu večih SLR kamer podrobneje primerjal.


ISO 400. V zasičenih tonskih vrednostih je razlika v zapisu očitna.


ISO 1000. Povsem opazno je, da se rumeni del spektra izgubi. Če pogledate že prejšnje primerjave rumene barve avtomobila se lahko opazi, da je pri višji občutljivosti bolj opazen "štih" na zeleno. Izrazita pa je razlika v tonskem zapisu črne maske avtomobila.


ISO 1000 in hitri tonski popravek v PhotoShop programu. Vendar kot vedno. Nekaj tonskih korektur in se da hitro narediti tonsko primerljiv in zadovoljiv posnetek. Le šum je malo bolj izrazit in detajlov je še vedno manj kot pri ISO 400.

 

Olympus E-3 nam nudi spot merjenje svetlobe. Preizkus natančnosti merjenja v majhni točki se da zelo hitro preizkusiti.


Klasično merjenje po celotni površini motiva nam pri večjih svetlih površinah vedno greši. Svetlomer je umerjen na cca. 18% sive in zato je bela stena vedno siva na naših fotografijah. Zato večkrat posegamo po korekturah osvetlitve. V primeru tega motiva, ki je odličen za preizkus točkovnega (spot) merjenja pa sem uporabil slednje.


Spot merjenju ni kaj očitati. Svetloba okolice ga ne moti.

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com