Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Olympus E-3 / Test

Avtor:Matjaž Intihar
12.03.2008 14:34
Stran:

 

Kakovost slike (do 800ISO)

Še vedno je razširjeno zmotno mišljenje, da število točk na tipalu odloča tudi o sami kakovosti slike. Olympus E-3 nam nudi »samo« 10M točk. »Samo«, pa samo za nepoznavalce, ali upravičeno za tiste, ki si želijo izrednih povečav. Vendar nam v količini točk konkurenca nudi le okoli 2M točk več in danes samo ena kamera DSLR preko 20M točk, ki nam res omogoča kakovost v metrski povečavi. Za pregled slike na računalniškem zaslonu, preko LCD projektorja ali celo v papirni povečavi 30x45cm, pa 10M točk povsem zadostuje.

In sama kakovost slike? Vse preveč se še vedno daje poudarku 1:1 povečavi na računalniškem zaslonu. Vsi ti detajli v izredni povečavi nam lahko dajo povsem napačen rezultat. Zakaj? Kamera je namenjena fotografom, ki žele svoje izdelke pokazati tudi drugim. To pa se ne dela v 1:1 povečavi v programu za obdelavo slike, ampak samo v velikosti zaslona. Tudi LCD projektor več kot 1M točk velike datoteke za prikaz na platno ne potrebuje. Če pa želi fotograf sliko tiskati ali izpisati na papir, pa lahko iz datoteke kamere Olympus E-3 še vedno naredi zelo kakovostno povečavo 30x45cm. Kar pomeni, da kamera lahko večini fotografov nudi zadovoljivo možnost povečave ali možnost izreza.

Sam sliko niti ne ocenjujem več preko zaslona v 1:1 povečavi. Pogledam jo, saj je dobro vedeti še drugo plat, vendar ne za večji vpliv na končno mnenje. Kot prvo je treba vedeti, da so na zaslonu točke v celoti prikazane slike zelo zgoščene in napak ni videti. Všečnost je tudi odvisna kako imamo v kameri nastavljene parametre za samo obdelavo slike v procesu obdelave ali kako sami tonsko popravimo sliko. V obeh primerih nam Olympus E-3 nudi dovolj možnosti za obdelavo, oziroma zagotavlja tudi v JPEG zapisu še vedno zadovoljivo količino podatkov za delno nadaljnjo obdelavo v računalniškem programu. Če pa delujete v surovem RAW formatu kjer slika še ni obdelana v kameri pa še več.


Osnovni motiv, 100ISO, JPEG.


100ISO, 1:1.


100ISO, 1:1.


Osnovni motiv, 800ISO, JPEG. Kamera še vedno obdrži veliko detajlov za nadaljno obdelavo.


800ISO, 1:1.


800ISO, 1:1.

Tehničen pogled je eno. Slike v praksi, kjer jih samo ob nadaljnem pogledu tudi doživljamo pa nekaj povsem drugega. Fotografirano z objektivi ZUIKO 12-60mm f/2.8-4 SWD, 150mm f/2.0 in 90-250mm f/2,8.


1/250sek., f/5.0, ISO 100, 60mm


1/160sek., f/5.6, ISO 320, 32mm


1/1250sek., f/3.5, ISO 320, 150mm


1/1250sek., f/3.5, ISO 320, 150mm


1/1000sek., f/4, ISO 200, 150mm


1/640sek., f/5, ISO 200, 150mm


1/200sek., f/4, ISO 800, 150mm


1/400sek., f/4, ISO 800, 150mm


1/200sek., f/5.6, ISO 100, 150mm


1/250sek., f/8, ISO 100, 150mm


1/400sek., f/8, ISO 320, 150mm


1/160sek., f/4.5, ISO 200, 17mm


1/160sek., f/4.5, ISO 500, 19mm


1/320sek., f/6.3, ISO 200, 60mm


1/500sek., f/8, ISO 320, 54mm


1/2000sek., f/2.8, ISO 250, 250mm


1/3200sek., f/2.8, ISO 250, 250mm


1/250sek., f/2.0, ISO 200, 150mm


1/200sek., f/5.6, ISO 500, 150mm


1/1000sek., f/5.0, ISO 400, 150mm


1/1600sek., f/2.8, ISO 400, 150mm


1/125sek., f/4,5, ISO 500, 60mm


1/200sek., f/4.5, ISO 200, 60mm


1/500sek., f/6.3, ISO 400, 17mm


1/60sek., f/10, ISO 160, 60mm


1/250sek., f/18, ISO 160, 33mm, bliskavica na kameri


1/125sek., f/11, ISO 400, 60mm


1/200sek., f/11, ISO 160, 60mm, bliskavica na kameri


1/15sek., f/22, ISO 320, 12mm


1/1600sek., f/4.0, ISO 250, 60mm


1/250sek., f/4.0, ISO 250, 60mm. Pri tej goriščnici se tudi z Olympus že da lepo kontrolirati globinsko ostrino.


1/2500sek., f/2.8, ISO 250, 90mm.


Izrez iz zgornje fotografije v povečavi 1:1. Objektiv 90-250mm in E-3 kljub najbolj odprti zaslonki uspeta še vedno zarisati drobne detajle kot so vrvi padala.

Če gledam kakovost slike zajete od 100 do 800ISO me ne zadovolji samo pri ISO 800 v primeru 1:1 povečave na računalniškem zaslonu. V tem primeru se že opazi, da še vedno velja, da je velikost točke še kako pomembna pri nizki občutljivosti ali temnem delu motiva. Kot že omenjeno, pa slike ne ocenjujem iz tega pogleda in me zanima predvsem povečana na papirju. Torej, dobro je imeti zalogo točk za eventualne povečave in izreze, za vse ostalo pa ni večje pomembnosti. Še največjo zamero sem imel na avtomatsko korekturo bele barve. Enostavno ne zadovolji mojemu okusu in če bi uporabljal Olympus E-3 kot lastno kamero za resno delo, bi se večkrat zatekel v pomoč k RAW formatu in kasnejši možnosti korekture.

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com